Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ricard

Bladprobjes

Recommended Posts

goeie zondag heren!

 

sinds enkele dagen heb ik iets raars op me

ik dacht eerst gewoon dat ze niet tegen de warmte konden, dan maar een paar keer per da

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is er met deze info niet veel te zeggen.

 

pica's en details?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sorry heren, mijn pc viel uit.

 

aarde: canna pro voorbemest onderste laagje in van lavastenen.

voeding: geen

water; afgezuurd nar 5.8-6.1 rhizotonic en enzymen van canna

temp is onder de lamp 27-33 LV 20-50

in het donker word er 18-21 graden aangehouden met een kacheltje

 

en ze zitten in 6.5ll potten

 

 

ook sproei ik ze nu nat met water omdat ik dacht dat ze niet tegen de warmte konden, maar het blijft verslechteren

dsc0053lx.jpg

dsc0057oc.jpg

dsc0052hw.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is zaad he denk een beetje last van een hoge ec , en geef niet te veel water en probeer je temapatuur een beetje te drukken .

 

Denk dat ze in een paar dagen bij trekken .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is zaad he denk een beetje last van een hoge ec , en geef niet te veel water en probeer je temapatuur een beetje te drukken .

 

Denk dat ze in een paar dagen bij trekken .

 

water geef ik om 2 dagen ongeveer 50ml is dat teveel?

en ec, ik geef geen voeding of zou het aan de voorbemeste grond liggen?

die rhizotonic zal er toch voor niets tussen zitten hoop ik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoge ec door de lava stenen denk ik heb je die wel geweekt ???

 

pak er maar eens een paar breng water naar 5.0 ofzo en leg ze daar een paar uur in meet dan het water nog eens

 

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoge ec door je aarde, maar wat schunk zeg van je lava kan goed, die gebruik ik nooit maar heb gehoord dat je die dingen eerst goed moet spoelen Anders is je ph niet goed en dat kan het ook goed zijn.

 

Je zal echt even met je vinger moeten voelen in de aarde en daarop je planten water geven je kan niet zeggen dat een plant elke dag 50cc of 1 liter gebruikt dat is heel verschillend .

 

Ik zelf zeg alltijd beter iets te droog dan te nat .Maak je ze ook niet zo lui. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja hoge ec door je aarde, maar wat schunk zeg van je lava kan goed, die gebruik ik nooit maar heb gehoord dat je die dingen eerst goed moet spoelen Anders is je ph niet goed en dat kan het ook goed zijn.

 

Je zal echt even met je vinger moeten voelen in de aarde en daarop je planten water geven je kan niet zeggen dat een plant elke dag 50cc of 1 liter gebruikt dat is heel verschillend .

 

Ik zelf zeg alltijd beter iets te droog dan te nat .Maak je ze ook niet zo lui. :lol:

 

de lavastenen kunnen het probleem niet zijn, denk ik toch die liggen heel vanonder in de pot,

er ligt ongeveer 2cm erin de rest aarde volgens mij kunnen die wortel niet aan de stenen ze zijn amper 2 dagen overgepot.

 

of heb ik het mis ?

 

een andere bron van mij zegt om even te stoppen met rhizo en enzymen en enkel afgezuurd water te geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou ik even doen ja en het dan even aan kijken probeer het rond een graad of 25 te krijgen is nu mooi zat .

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat zou ik even doen ja en het dan even aan kijken probeer het rond een graad of 25 te krijgen is nu mooi zat .

 

:lol:

 

thank you heren! ik hou het in de gaten,.

 

niet speciaal veel afzuren gewoon 6.0 aanhouden?

maar de beschadigde bladeren zullen niet echt meer inorde komen denk ik, later gewoon snoeien dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal niet aanzuren gewoon kraanwater , en het dan even aankijken bladeren hoef je je niet druk om te maken laat haar eerst maar een beetje bijkomen .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helemaal niet aanzuren gewoon kraanwater , en het dan even aankijken bladeren hoef je je niet druk om te maken laat haar eerst maar een beetje bijkomen .

 

als je afzuren bedoelt begrijp ik het, maar aanzuren?

kraantjes water van hier heeft een ph van 7.9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gooit er zuur bij dus in mijn ogen is het aanzuren maar maakt niet uit we bedoelen het zelfde denk .

 

Ph is wel hoog maar ik zou niet aanzuren eerst even kijken wat ze doen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...