Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
storm01

Planten groeien niet zo erg

Recommended Posts

Beste leden,

 

Ik ben 8 januari begonnen met een nieuwe ronde. normaliter laat ik ze maar 4 dagen groeien. ik heb ze nu al precies 1 week in de groei. maar naar mijn mening groeien ze niet zo. waar kan dat aan liggen. hieronder schrijf ik even de situatie bij mij thuis. en natuurlijk zet ik er een paar fotos bij.

 

11 liter potten

600 watt lampen

ph 5.6

ec 0.7

wortelstimulator

tempr lampen aan 27 graden

tempr lampen uit 19-21 graden

 

geen afzuiger aan ivm luchtvochtigheid

lV : 40-70%

 

ik zet er een paar fotos bij.

gallery_17880_9378_577942.jpg

 

gallery_17880_9378_277480.jpg

 

gallery_17880_9378_800271.jpg

 

gallery_17880_9378_449666.jpg

 

gallery_17880_9378_44506.jpg

 

gallery_17880_9378_758088.jpg

 

gallery_17880_9378_970202.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neem aan dat het stekken zijn en dan moet ik zeggen dat ze er prima uitzien hoor. Stekken hebben sowieso al wat tijd nodig om te aclimatiseren en goed aan te slaan. Als de verhuisstres dr uit is gaan ze vvanzelf groeien.

 

Wat ik van de foto's kan zien zijn ze in iergeval aageslagen, ze vetonen alleen nog een beetje stress (hier en daar een donker steeltje) maar ik zie her en der ook lichtgroene uitlopers.

 

Geduld dan komt de rest vanzelf.

 

Ik zet wel vraagtekens bij het niet afzuigen, is niet heel erg bevorderlijk want naast licht is verse lucht ook erg belangrijk.

 

Probeer wel af te zuigen en de lucht op een andere manier vochtig te houden, zoals een paar natte handdoeken of een lucht bevochtiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn overduidelijk stekken

 

gebruik je wortel stimulator ???

 

verder zien ze er gezond uit

 

eerste 4 tot 5 dagen zijn ze drukker met wortels maken dan plant

 

meeste van de energie van de plantjes gebeurt nu onder de grond

 

als je ze echt nog wat groter wilt hebben gewoon nog even 3 tot 4 dagen voorgroeien

 

gaat het ineens veel harder

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantjes zien er goed uit hoor zou als ik jouw nog effe wachten met paniek :wacko:

zou alleen wel als ik jouw was minder op de plant sproeien en proberen de

LV omhoog te krijgen met een bevochtiger. Vinden de stekken over het algemeen

iets fijner en zien je bladeren er ook mooier uit.

Ec is wel aan de lage kant als je al meerdere keren heb gedraaid op deze aarde

is dit de eerste keer dan zou ik effe alleen afgezuurd water geven i.p.v. voeding.

Ook zou ik als ik jouw was de grondsproeier meer naar het midden van de pot zetten

krijg je en betere waterverdeling. Anders krijg je als de grond een beetje te droog is

dat het water er meteen langs de zijkant van de pot uitloopt.

 

groetjes parve

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik neem aan dat het stekken zijn en dan moet ik zeggen dat ze er prima uitzien hoor. Stekken hebben sowieso al wat tijd nodig om te aclimatiseren en goed aan te slaan. Als de verhuisstres dr uit is gaan ze vvanzelf groeien.

 

Wat ik van de foto's kan zien zijn ze in iergeval aageslagen, ze vetonen alleen nog een beetje stress (hier en daar een donker steeltje) maar ik zie her en der ook lichtgroene uitlopers.

 

Geduld dan komt de rest vanzelf.

 

Ik zet wel vraagtekens bij het niet afzuigen, is niet heel erg bevorderlijk want naast licht is verse lucht ook erg belangrijk.

 

Probeer wel af te zuigen en de lucht op een andere manier vochtig te houden, zoals een paar natte handdoeken of een lucht bevochtiger.

 

Perfect, klopt als een bus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties,

 

@babylonboy; het zijn inderdaad stekjes, ik denk dat ze als stekje zijnde in de kou hebben gestaan en dat de groei daarom niet zo snel is gegaan. maar in mijn hokje, is het wanneer de lampen uit zijn tussen de 19-21 graden. met licht aan 27-30 graden. ik doe om de uur de afzuiger op de laagste stand 15 min aan. dit om frisse lucht in de hok te krijgen.

 

@ superskunk: ja ik gebruik wortelstimulator van BAC. dit heb ik ook van dag 1 gebruikt. ze zijn nu wel aangeslagen maar ik vind eigenlijk dat ze na 1 week groei wel wat groter mogen zijn.

 

@ parve; je hebt inderdaad gelijk over de plaatst van de sproeiers, dit ga ik morgen even aanpassen.

 

ik zie nu wel dat de zijtakjes iets beginnen te groeien. hopelijk worden het geen bomen. want ik heb er 16 op een m2. ik denk dat ik ze nog 2 a 3 dagen laat voorgroeien en daarna op 12/12 zet. ik ga over een paar dagen nog wel wat fotos posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je worteltemperatuur wat aan de lage kant is waardoor ze wat langzamer ontwikkelen?

Die 19C is gemeten op bovenkant vd pot maar daaronder is het nog wel een graad of 2/3 kouder.

 

Kun je geen Tempex (piepschuim) vloertje onder de potten leggen?

Isoleert goed en zo blijft de worteltemperatuur wat constanter (was bij mij de oplossing ipv bijverwarmen).

Je kunt ook een verwarmingsmat inzetten natuurlijk maar dat kost weer stroom en heb je weer bedrading lopen.

 

Waar haal je de verse lucht vandaan trouwens?

Rechtstreeks via een raam van buiten?

De kouval die je dan krijgt kan ook voor aardig wat vertraging zorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de potten aanvoel zijn ze best ok. ik denk ook dat het met de kou te maken heeft gehad. ze zijn nu wel wat beter, ik zal later wel een paar fotos maken. verse lucht komt niet direct van buiten komt uit een andere kamer. maar gelukkig zien ze er wel wat beter uit nu.

 

wat betreft de afzuigers, ik heb ze op een tijdschakelaar gezet zodat ze om de uur een kwartier aangaan. ik zit nu in dag 8 van de groei. is het verstandig om de lampen nu op 60 cm te hangen? ik heb ze nu op een meter. het zijn 600 watt lampen. en ik denk erover om alle lampen aan te zetten. nu is het 50 % van de lampen. maar ik ben natuurlijk bang dat ze dan weer vertraging gaan oplopen. wie heeft advies/?/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een week kunnen ze wel naar 60 cm

Zoals al getikt komen ze wel

Ook zou ik alle lampen aan gaan doen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...