Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Chak-Ra

Denkvraagje...

Recommended Posts

Ik was zo eens aan het nadenken en vroeg me af:

 

"Als een blinde man LSD of paddestoelen of DMT gebruikt, kan hij dan 'zien' en kleuren waarnemen bvb of vormen?"

 

En zo ja, door wat komt dat dan? (ik denk de samenstelling van de chemische structuur van het brein)

 

En wat wilt dat dan zeggen voor de dingen die gewone ziende mensen in de 'realiteit' zien? Of hangt het gewoon af van de neurchemische sappen in je brein in welke realiteit je leeft?

:wacko:

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerst maar eens uitzoeken wat de definitie van Blind zijn is.

Dat heb je in zoveel gradaties.

Wat wij zien is een perceptie van de wereld om ons heen.

Een volledige blinde zal dit als zwart ervaren.

 

Onder invloed zien wij niet meer de wereld zoals hij is, tenminste wat de kleuren betreft,

Ik denk daarom dat de blinde ook deze kleuren wel kan waarnemen. __ :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow dat is een interessante gedachte. :wacko:

maar ik denk zoiets als dit..........

kaleidoscope12-1.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk:

 

Iemand die blind geboren is ziet niets, ook geen zwart. Want om zwart te zien moet je een perceptie van licht hebben.

Ze worden geboren zonder een zintuig, dus kunnen zich ook niet voorstellen wat zien is. Maar ze kunnen zich ook niet voorstellen wat 'niet zien' is.

 

Dieren hebben andere zintuigen dan ons, wij kunnen ons ook niet voorstellen hoe het is die zintuigen te hebben en gebruiken.

 

Iemand die eerst wel kon zien en dan blind geworden is heeft een deel in z'n hersenen dat ontwikkeld is voor beeldvisualisatie.

Zo'n persoon kan dan door middel van herinneringen en fantasie waarschijnlijk wel beelden 'zien'.

 

 

Anyway, het is al laat en ik heb al veel jointjes op, en mijn vrouw is het niet akkoord met me (ik ben geen neuroloog zegt ze :D ),

dus ik laat het hier maar bij... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie foto Doc! :P

 

Manmanman, wat was ik ver weg toen ik die vraag hier gisteren neerpootte :D Toch alvast bedankt voor de antwoorden jongens!

 

Nog meer meningen of info hieromtrend? :wacko:

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Middelen zoals paddo's etc.hebben wel degelijk visueel effect op mensen die hun hele leven blind zijn geweest.

De synapsen die ''zicht'' regelen worden inderdaad grootendeels gevormd na de geboorte in de eerste 3/4 jaar van ons leven.

however hebben we allemaal een basis van die synapsen in ons hoofd,ookal ben je vanaf geboorte blind.

een persoon die later blind is geworden zal een beter ontwikkelde visuele cortex hebben als die persoon die al blind was vanaf dag 1.

En zal dus ook makkelijker trippen en visuals krijgen,dan degene die blind was vanaf dag 1.

Maar omdat we weten dat alle delen van je hersens anders beginnen te werken als je shrooms hebt gehad,is het heel goed mogelijk dat diegene ook visuals krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...