Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blowsterke

Ik heb COPD en ik DAMP

Recommended Posts

Astma;

 

Experimenten om het anti-astmatisch effect van THC of cannabis te onderzoeken dateren voornamelijk uit de jaren 1970. Het gaat in alle gevallen over diepgaande studies. De effecten van een cannabissigaret (2 % THC) of orale THC (15 mg) zijn ongeveer hetzelfde als deze die bereikt worden met therapeutische doses van de gebruikelijke bronchusverwijdende middelen (salbutamol, isoprenaline). Omdat inhaleren van cannabisprodukten de luchtwegen en de slijmvliezen kan irriteren krijgt de orale toediening of een alternatieve toedieningswijze de voorkeur. Slechts weinig patiënten ontwikkelen een bronchusvernauwing na inhaleren van THC.

 

Bron

http://www.acmed.org/dutch/patients-use.htm#Astma

 

 

Ik heb al sinds kind zijnde astmatische bronchites.

De laatste jaren heb ik medicatie gekregen van de longarts die mijn absoluut niet bevielen, door de verschrikkelijke bijwerkingen die ze hebben. Hartkloppingen, schimmelinfecties in de mond, krampen over heel mijn lichaam.

 

Dit is dus rotzooi!

 

gallery_6979_220_293170.jpg

 

Sinds juli ben ik gelukkig in het bezit van een vaporizer en die vervangt mijn medicatie uit het ziekenhuis volledig.

gallery_6979_220_191932.jpg

 

gallery_6979_220_166838.jpg

 

En ik ben uiterst tevreden en benieuwd wat mijn longarts daar straks van gaat zeggen.

 

Blowsterke

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, als je dit zo leest is het wel heel

onomstotelijk bewijs...

wat valt daar nou nog tegen in te brengen.

 

Damps................

for your health.

 

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook ik ben astma patient. ik heb al vele verschillende puffers geprobeerd en tig antibiotica kuurtjes gehad, maar met allen het zelfde probleem. schimmelinfecties, hartkloppingen, pijnlijk middenrif, ga zo maar door.

 

afgelopen zomer heb ik een verdamper aangeschaft en sindsdien gebruik ook ik m'n medicatie niet meer. alleen de verdamper.

 

gr. frutske :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wordt daar blij van als ik zulke verhalen hoor :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ook ik heb copd ( emfyseem zeg maar de rek uit de longen). Te veel en te lang gerookt, maar kan dit helaas niet meer terugdraaien. Sinds een paar maanden gestopt met roken. En ik begin er ook niet meer aan.

Ook ik gebruik de nodige medicatie , seretide, spiriva, ventolin. Regelmatig heb ik een aanval en moet ik prednisolon en antibiotica gebruiken. En altijd weer een zere mond na de tijd ( overigens mocht je dit ooit overkomen na het slikken van peniciline.. spoelen met bosbessensap helpt ( recept van mijn huisarts).

Hou ons svp op de hoogte. Mochten jullie echt effect merken ook nog na een tijdje dan koop ik ook zo'n verdamper en gooi ik de medicijnen weg.

Succes er mee! Goede gezondheid gewenst!

Groet.

Peperfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Nederland werd cannabis in de vorige eeuw toegepast bij verschillende aandoeningen, zoals krampen, toevallen, astma, slaapstoornissen en migraine.

 

Als geneeskruid worden de in de bloeitijd verzamelde toppen van de vrouwelijke plant gebruikt.

 

Werking en karakter.

Pijnstillend, krampwerend, psychoactief, ontspannend, eetlustopwekkend, slaapopwekkend.

 

Gebruik.

Aan het effect van hennep bij de volgende aandoeningen wordt nog steeds onderzoek gedaan. Er bestaan al bewijzen dat hennep hierbij een gunstige uitwerking kan hebben.

- Pijn bij kanker

- Misselijkheid en braken wegens chemotherapie

- Extreme vermagering, verlies van eetlust bij AIDS

- Spierspasmen bij multipele sclerose

- Anorexia nervosa

- Glaucoom

- Migraine

- Astma

- Tics bij het syndroom van Gilles de la Tourette

 

Bron

http://www.natuurlijkerwijs.com/hennep.htm#toepassingen

 

@Peperfreak, ik heb ze al weggedonderd, voor mij geen puffers meer en mondzeer, krampen en andere ongemakken en gewoon heerlijk lucht.

 

@Fruts, bij jou heeft het hetzelfde resultaat dus. mooi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasse! Ik ben erg blij dat jullie er baat bij hebben. Vooral ook gewoon tegen een ieder zeggen in je omgeving. We moeten de rest nog even heropvoeden. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn vrouw heeft copd en de longen van een tachtiger , zelf is ze 44 en helaas kan ik er niet overhalen om te verdampen

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Buble, ik weet niet of jouw vrouw medicatie heeft tegen haar COPD en zo ja, heeft ze dan geen last van de bijwerkingen?

 

Bij de verdamper heb je namelijk helemaal geen bijwerkingen en het effect is net zo snel als die puffers.

 

Prednison weiger ik te slikken en is achteraf ook nooit nodig gebleken. Antibiotica mag ik ook niet meer hebben, de laatste kuur heeft mijn lever al genoeg aangetast.

 

Over 2 maanden moet ik terug naar mijn longarts en krijg ik weer een test, ik gebruik al meer als een half jaar zijn medicijnen niet meer, dus ik ben echt benieuwd wat daar uit gaat komen.

 

En dan mogen ze in het ziekenhuis eens zeggen wat ik moet pakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn vrouw gebruikt ook spiriva en symbicort en nog een bloeddruk verlager , van de week slikte ze ook nog prednison maar daar is ze mee gestopt , bloeddruk verlaging als bijwerking en dat liep niet lekker

 

Als ze 1 keer naar zolder op en neer loopt dan zit daarna op de bank na te hijge voor een kwartier , terwijl we 2/3 jaar geleden nog uren konden wandelen in bossen en duinen

 

Maar ik zal haar alle argumenten nog eens laten lezen

Bedankt

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Buble,

Mijn vrouw hier bijna hetzelfde verhaal.

Een dienblad vol elende zo langzamerhand. pfffffff

 

We hebben nu een mailtje naar Evert van de verdamper verzonden, en die wil zelfs wel langs komen. :lol:

 

Wordt vervolgd.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@noordeling, Evert is m bij mij ook langs geweest om alles uit te komen leggen en dat is juist wat je nodig hebt.

 

Het gaat bij jullie ook hetzelfde reultaat geven :D

 

@buble, ik moet nogal wat trappen lopen op een dag, vooral op mijn werk, voor ik de vaporizer gebruikte lukte me dat niet, nu gaat t elke dag beter, mits ik een verkoudheid te pakken heb ;)

 

Ik hoop dat je vrouw het minstens een keer wil proberen, het zal een verademing voor haar zijn.

 

Fijn weekend.

 

Blowsterke. :lol:

 

PS het is wel van belang dat de vaporizer goed schoon blijft, zodat er geen schadelijke stoffen in kunnen komen.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik kan je zeggen dat ik heel erg blij ben met zulke berichten!!!!! :lol:

Kijk als je 42 bent en al die zooi naar binnen moet werken, dat is me nog al wat.

 

Door al die zooi krijg je er weer andere klachten bij(maagklachten enz enz) en daar geven ze je dan ook weer medicijnen voor, het houd niet op.

 

Ik stuur Evert een berichtje terug dat we maar een afspraak moeten maken.

 

Jullie horen hier op het forum hoe het verder gaat .

 

gr Noordeling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik ben er niet mee eens dat THC daar voor verantwoordelijk is.In de tijd dat ik zelf last had van bronchitis rookte ik de hele tijd een THC-arme variëteit en dat hielp net zo goed.Ik denk meer dat de etherische oliën daarvoor verantwoordelijk zijn, zeker met een hoog pineen-gehalte.Dennenolie bevat ook een hoog pineen-gehalte.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ghehe evert heeft het beetje druk zo,

zal is bellen mss dat divisie Noord wat versterking kan gebruiken.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben er niet mee eens dat THC daar voor verantwoordelijk is.In de tijd dat ik zelf last had van bronchitis rookte ik de hele tijd een THC-arme variëteit en dat hielp net zo goed.Ik denk meer dat de etherische oliën daarvoor verantwoordelijk zijn, zeker met een hoog pineen-gehalte.Dennenolie bevat ook een hoog pineen-gehalte.

 

Namaste :lol:

 

 

ik heb al verschillende keren gelezen en gehoord. dat thc juist ook in kleine hoeveelheden werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dat ook vaak dat als ik een paar jointjes heb gerookt en op bed lig dat ik zowat geen adem krijg dan moet ik effe rechtop zitten en dan gaat het wel weer goed,zal dat lichte vorm van astma kunnen wezen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha ha Weetje,

 

Maar divisie Noord kan ook groot zijn hoor!!!!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi luitjes,

 

Hou ons ( en dus ook mij) op de hoogte.

Heb dus copd in de meest slechte categorie .. heb nog 25% longinhoud vergeleken met iemand die gezond is van dezelfde leeftijd.

Heb mijn kweektent op de zolder ... dus dat is echt een ramp... eerst 10 minuten uitpuffen voor het water geven kan beginnen.

Gebruik veel medicatie... heb in 2009 een aantal keren in het ziekenhuis gelegen en heb zeker 7 tot 8 keer antibiotica en prednisolon moeten gebruiken.( naast dagelijks seretide, ventolin, spiriva e.d.)

Heb door de medicatie een enorm probleem met mijn mond ... zeer gevoelig.. het eten doet vaak erg pijn.

Hou ons ( en mij ook ) op de hoogte svp. Blowsterke ... laat even weten wat de reactie van je longsarts wordt t.z.t.

Groetjes en een fijn 2010 .. vwb het kweken en vooral vwb de gezondheid.

En voor de jongens wiens vrouwen copd hebben... namens hen bedankt voor jullie begrip. Het is voor partners ook niet altijd gemakkelijk. Wij gingen elk jaar camperen naar Italië .. Gardameer ... afgelopen .. krijg de tent niet meer opgezet en kan domweg het stuk niet meer lopen naar het washok of douche. Ja, vervelend voor mij maar ook voor mijn vrouw. Dus voor alle betrokkenen lullig.

Buble Noordeling .. kop op! Wie weet hangen alle copd patiënten over een paar jaar aan de waterpijp gevuld met Jack Herer of Big Bang ... en hoeven jullie niet meer naar de zolder. Dan rennen wij wel naar boven. LOL

Oeps, ff naar het open raam ... frisse lucht opdoen .. heerlijk voor mijn longen die vrieskou.

Groetjes

Peperfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fruts, was toevallig bij me op visite vanaaf en we hebben het er nog over gehad.

 

Bij ons tot nog toe alleen positieve dingen, alleen kunnen we het jointje nog niet laten liggen.

 

Als ons dat gaat lukken zal t nog beter gaan als dat t al gaat.

 

Ben echt benieuwd naar mijn test, nog even geduld.

 

Bij Fruts is het er al op vooruit gegaan. Maar dat verteld hij jullie zelf wel.

 

Fijne avond Blowsterke :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

to be continued...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Breathing Easier with Vitamin D

By Janet Raloff

 

Most people associate vitamin D, the sunshine vitamin, with strong bones. But studies in the past few years have linked this essential nutrient to a bonanza of additional benefits—from fighting cancer and diabetes to strengthening muscles. Physicians in New Zealand have now linked the vitamin to yet one more apparent advantage: improved lung function.

 

Peter N. Black is a University of Auckland internist with a research interest in chronic obstructive pulmonary disease (COPD)—a category including diseases most people know as emphysema and chronic bronchitis. Classic signs of COPD are holes in lung tissue where inflammatory enzymes have homed in to destroy diseased cells. Although COPD is common in cigarette smokers, not all smokers develop this disease.

 

Scientists know that enzymes called matrix metalloproteinases play a role in creating COPD's lung damage. Since laboratory studies had indicated vitamin D could inhibit production of these enzymes, Black wondered if people who got plenty of the vitamin through sun exposure or supplements might be protected from the disease. So, he and colleague Robert Scragg decided to mine data on vitamin status and lung function for 14,000 U.S. residents—a nationally representative sample—who had participated in the National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES).

 

In the December Chest, the researchers report that getting ample vitamin D doesn't prevent COPD, but it does appear to help people with and without this lung disease to breathe easier and more deeply. Indeed, Black told Science News Online, "We were taken aback at how large the effect was." The study showed that people who never smoked but who were getting little vitamin D had 35 percent worse lung function than did former smokers who were getting adequate amounts of the vitamin. Current smokers, regardless of their vitamin D intake, had worse lung function than did either of these groups.

 

Blow hard

 

To measure lung function, NHANES researchers had men and women blow as much air as they could, as fast as they could, into a device. The tool gives two readings: how much air a person forces from his or her lungs in the first second after starting to blow, a parameter known as forced expiratory volume in 1 second (FEV1), and the total volume expelled, known as forced vital capacity (FVC).

 

The two measures are related, but in people with lung disease, one may fall more than the other. For instance, in people with asthma, FEV1 falls more than FVC. The opposite is true in people who have lung fibrosis, essentially the development of scar tissue.

 

For their study, Black and Scragg grouped the NHANES participants into five roughly equal-size groups on the basis of how much vitamin D was in their blood. The group with the lowest D had no more than 40.4 nanomoles of the vitamin per liter (nmol/l) of blood, whereas the group with the highest concentration had at least 85.7 nmol/l.

 

Recent studies have suggested that the optimal vitamin D blood concentration for most adults is at least 75 nmol/l and that elderly people might need at least 100 nmol/l (see Vitamin D: What's Enough?). In the NHANES analysis, fewer than 40 percent of people had D blood concentrations of at least 75 nmol/l.

 

Mona Calvo of the U.S. Food and Drug Administration has coauthored studies reviewing people's vitamin D status in North America. She defines vitamin D deficiency as less than 37.5 nmol/l, a value that especially people of color fail to achieve in the United States. Presumably, this reflects the fact that dark skin blocks absorption of much of the ultraviolet light that a person's body needs to make vitamin D (see Understanding Vitamin D Deficiency).

 

In the NHANES data, both FEV1 and FVC correlated with blood–vitamin D concentrations: people in successively higher-concentration groups more strongly expelled air from their lungs. For instance, the average difference between those in the top vitamin group and those in the bottom one was 126 milliliters of air in FEV1. In absolute terms, that value is small, considering that a healthy person will typically have an FEV1 of between 3 and 4 liters of air, depending on age and gender.

 

However, Black notes, the effect of vitamin D on lung function is larger than what other studies have attributed to eating diets rich in fruits and antioxidant vitamins or to most environmental factors other than smoking.

 

Vitamin D might even slow the reduction in lung function attributable to age or disease, Black notes. Beginning in late middle age, even healthy people begin losing about 20 to 30 ml in their FEV1 reading each year. In smokers with COPD, the drop in lung function can be 50 to 100 ml/year.

 

For people with COPD, Black argues, preserving almost 130 ml in breathing capacity "could prove quite meaningful"—extending by several years the period during which they could breathe comfortably, especially during exercise.

 

He cautions, however, that the new findings are only suggestive. To prove that vitamin D—and not some other related factor—is responsible for the lung benefits, researchers must conduct a large experiment in which half of the participants are administered vitamin supplements or given supervised sun exposures and half aren't, Black says. Until then, he adds, it's too early to advocate vitamin D supplements for the sake of people's lungs. On the other hand, he adds, there are many other reasons—bone health, for instance—for making sure to get plenty of the sunshine vitamin.

 

Indeed, people with too little vitamin D appear to be paying a toll in health status, according to a trio of researchers from Boston University School of Medicine, the University of California, San Diego, and the San Francisco–based Sunlight, Nutrition and Health Research Center. Their new analysis, reported in the November Photochemistry and Photobiology, looked at U.S. incidences of diseases that appear to be higher in people with low vitamin D–blood concentrations—from osteoporosis-linked fractures to certain cancers. Overall, the researchers calculate, as many as 50,000 people may die prematurely in the United States each year from diseases related to vitamin D deficiency, at an estimated cost to society of at least $40 billion. That's at least seven times as much as the annual U.S. cost of cataracts and skin cancers attributable to excess sun exposure.

 

bron

 

Effe wat info tussendoor.

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op dinsdag 16 maart krijg ik weer een test.

Daarna meteen de uitslag en gesprek met de longarts.

Zijn medicatie heb ik al meer als half jaar bijna verzaakt te gebruiken.

Dit heeft het ziekenfonds al heel wat centjes gescheeld.

 

Nu ben ik alleen nog benieuwd naar het resultaat, over een maand dus. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Eeen klein berichtje met de stand van zaken toe nu toe.

 

Begin van de week is Evert hier geweest, dus de dame hier vanaf dinsdagavond aan de verdamper.

Ze heeft verder geen pufjes enz enz meer gehad. :D

 

Onvoorstelbaar bijna!!!!

 

Alleen wij hebben recovery haze die niet bio is gekweekt, die vindt ze dus wat scherp.

Hebben nu ook recovery haze staan en die groeit op met de voeding van BAC dus hopelijk is dat wat zachter van smaak.

 

Anders maar eens wat rondneuzen wat voor soortjes goed zijn om te verdampen.

 

Nu maar eens een foto van hoe de keukentafel er uit ziet hier. :rofl

gallery_14700_9548_317848.jpg

 

Groetjesssssssss :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...