Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
s3quattro

veiligste energieboer

Recommended Posts

Mijn inziens is het zo als carpe diem al aangeeft de leverancier van de stroom is de netwerk beheerder, de gene aan wie je betaald is meer een soort van administrateur voor de geld afhandeling. Mits je het binnen de perken houdt krijg je echt geen problemen hoor ik zeg altijd tot tien lampen kan je gewoon rustig mee draaien zonder dat je wat gebeurd. Is het niet zo dat er eerder een seintje gaat van de netwerkbeheerder naar de leverancier dan andersom het is tenslotte de netwerkbeheerder die hoog stroom verbruik constanteert. Stroom word pas echt een probleem als je je huis gaat zitten vol knallen met 30-40 lampen of meer en vervolgens gaat zitten stroomtappen. Of de controleur binnen laat voor dat je hok heb opgeruimd en de rekening heb betaald.

 

ik zeg altijd maar '' Bange honden vinden een lege etensbak!'(das een goeie he, of niet?)

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu even off topic:

 

het is wel zo dat je stroom rekening als keihard bewijs gebruikt wordt,door justitie, voor de criminele winsten terug vordering..als je vriend/buur of je ex-vriendinnetje erbij lapt bij meld m...

 

maar dat heeft weer niets met dit topic te maken... :wacko:

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn ex vriendinnetje lapt mij er niet bij die staat netjes met haar voeten in een pot onder een lamp naast mijn plantjes die verzet geen meter

Moet toch effe voor de zekerheid checken of er geen zaad uitkomt ken dat met vrouwen die zitten altijd vol met verassingen.

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites
nu even off topic:

 

het is wel zo dat je stoom rekening als keihard bewijs gebruikt wordt,door justitie, voor de criminele winsten terug vordering..als je vriend/buur of je ex-vriendinnetje erbij lapt bij meld m...

 

maar dat heeft weer niets met dit topic te maken... :wacko:

gr

Carpie

 

Stroomrekening kan gelukkig niet gebruikt worden als direct bewijs hoeveel je hebt gekweekt.

De politie maakt aan de hand van de aantal aangetroffen planten een rekensom wat je moet gaan betalen.

Overigens kijken ze naar stickers op bouwmateriaal en voeding om te berekenen sinds wanneer je kweekt.

 

Om te voorkomen dat je gepakt wordt door de energiemaatschappij moet je ALTIJD op TIJD BETALEN.

Zodra er een betalingsachterstand optreed word deze achterstand door gezet naar de afdeling Billing (c.q voor betalingsachterstanden) en komende mensen aan te pas een geen computers, hierdoor ga je slapende honden wakker maken. Automatisch incasso heb ik gelukkig en een saldo waarvan altijd genoeg kan worden afschreven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stroomrekening kan gelukkig niet gebruikt worden als direct bewijs hoeveel je hebt gekweekt.

@NaGa: lees je wel eens iets bij advokaten die er verstand van hebben? wel eens gehoord van plukze wetgeving?weleens gehoord van omgekeerde bewijslast bij belasingen?

gr Carpie

 

 

http://www.andrebeckers.nl/

 

Hennepteelt verzekeren? <subkop>

 

Verslag van een glasheldere discussie <kop>

 

Verzekeraar Interpolis maakt zich zorgen over het toenemende aantal hennepkwekerijen en het daarmee gepaard gaande brandgevaar. Het aantal branden in woningen en bedrijven stijgt en de jaarlijkse schade die daardoor ontstaat wordt steeds hoger. Op 20 oktober 2004 organiseerde Interpolis een ronde tafel gesprek waarbij de hennepteelt centraal stond. Aan het ronde tafel gesprek namen Alof Wiechmann (directeur Schade Bedrijven bij Interpolis), Ciska Joldersma (Tweede Kamerlid voor het CDA), Ruud Vreeman (burgemeester van Tilburg), Erik Wilke (adjunct directeur van Aedes, een overkoepelende organisatie van woningcorporaties) en ondergetekende (advocaat) deel.

 

Voorafgaand aan het gesprek was mij meegedeeld dat Interpolis de relatie met betrapte henneptelers zonder meer opzegt. Het gevolg van de ontdekking van een hennepkwekerij kan dan zijn dat de kweker zijn auto en inboedel niet eens meer verzekerd krijgt. De boodschap leek mij duidelijk. Al weer een nieuwe vijand van de hennepkweker. Naast de stroomleveranciers en de woningcorporaties nu ook nog verzekeraars, die bij de aanpak van henneptelers bereid zijn een stevige duit in het zakje te doen. Ik ging op de uitnodiging in omdat ik hoopte ook een ander aspect te kunnen belichten.

 

Helder doel

Tijdens het gesprek bleek dat Alof Wiechmann van Interpolis een helder doel formuleerde. Hij had op zichzelf niets tegen cannabis. Interpolis verzekert desgevraagd ook gedoogde coffeeshops en het verzekeren van de legale teelt van hennep voor medicinale doeleinden is voor Interpolis ook geen enkel probleem. Het gaat hierbij niet om morele overwegingen, maar om het inschatten van beheersbare risico’s. Wiechmann had zich laten vertellen dat iedere hennepkwekerij overlast veroorzaakt en brandonveilig is. Het ontstaan van brand in een hennepkwekerij zou uitsluitend een kwestie zijn van tijd. “Branden doen ze, alleen weten we van te voren niet wanneer.”

Erik Wilke sloot zich hierbij aan. Woningen zijn niet geschikt voor de teelt van hennep. Deze teelt veroorzaakt overlast en is gevaarlijk, zodat betrapte henneptelers uit hun woning moeten worden gezet. Woningcorporaties worden vaker geconfronteerd met schade ten gevolge van brand. Verzekeraars weigeren dan de schade uit te betalen als de brand vermoedelijk is ontstaan tengevolge van de aanwezigheid van een hennepkwekerij. De Hoge Raad steunt de verzekeraar die de verhuurder dan het advies geeft de schade te verhalen op de schadeveroorzakende telende huurder.

Ciska Joldersma toonde zich verheugd met de steun van de verzekeraar en de woningcorporaties. Door samenwerking kan de toenemende teelt van hennep succesvol worden bestreden. De teelt zou steeds meer in handen zijn gekomen van criminelen.

Ruud Vreeman stelde dat voor hem de openbare orde voorop staat. Hij herkende het beeld van de verharding bij de teelt van hennep. In zijn gemeente is een handhavingsprotocol opgesteld. Woningcorporaties, stroombedrijven, politie, justitie en gemeente treden samen op tegen henneptelers. Daar staat tegenover dat Vreeman beseft dat er hennep moet worden geteeld, omdat er in de gedoogde coffeeshops een grote vraag naar bestaat. Vreeman weet dat gemeenten niet op eigen houtje de Opiumwet kunnen wijzigen en dat de huidige regering niets ziet in het gedogen van de hennepteelt. Joldersma bevestigde dit en stelde dat het CDA het liefst geen enkele coffeeshop zou gedogen.

 

Keerzijde van de medaille

Ik hield ons gehoor de keerzijde van de medaille voor. Het telen van hennep hoeft niet gevaarlijker te zijn dan het gebruik van een zonnebank in een woning. Er zijn kant en klare TNO goedgekeurde volstrekt veilige kweekkasten te koop. Overlast kan door het gebruik van goede apparatuur en zorgvuldig handelen worden vermeden. Ik wees er tevens op dat ons land ongeveer 840 niet meer weg te denken gedoogde coffeeshops telt. Tengevolge van een gepubliceerd gedoogbeleid worden vanuit deze coffeeshops in strijd met de Opiumwet openlijk hasjiesj en wiet verkocht. De omzet wiet bedraagt tegenwoordig ongeveer 75% van het totaal. De meest populaire wiet wordt grotendeels in Nederland geteeld. Omdat Nederland naar schatting 500.000 inwoners telt die met regelmaat wiet consumeren, is het niet verwonderlijk dat er jaarlijks vele tienduizenden kilo’s wiet in ons land worden geteeld. Een ieder die wiet wil telen, kan vanaf de jaren negentig in een zogenoemde growshop niet alleen terecht voor het aankopen van apparatuur, maar ook voor het vergaren van kennis. Het aantal wietkwekers is vanaf de jaren negentig gestaag gestegen. Tienduizenden voornamelijk relatief kleine kwekerijen voorzagen enkele jaren vrijwel probleemloos in de vraag naar wiet. Zonder deze illegale productie zouden de gedoogde coffeeshops niet bevoorraad kunnen worden.

De overheid begreep lange tijd dat zij niet met de ene hand krachtig kon bestrijden wat zij met de andere hand gedoogde. Daarin kwam helaas verandering. Toen de populaire Nederwiet steeds vaker in het buitenland opdook, kwam de regering onder buitenlandse druk hard in actie. De opsporing van de teelt van wiet kreeg een grotere prioriteit toegekend. De maximaal op te leggen gevangenisstraffen werden verdubbeld. Wiettelers die keurig belasting betaalden over hun winsten moesten door de belastingdienst verplicht bekend worden gemaakt aan justitie. Energiebedrijven gingen samenwerkingsverbanden aan met de politie en justitie. Informatie over opvallende energieafname van klanten werd doorgespeeld. Betrapte wiettelers werden financieel hard door justitie aangepakt. Winsten werden volledig afgepakt. Met betaalde belastingen en met investeringen werd door justitie geen rekening gehouden. Woningcorporaties gingen ertoe over om betrapte wiettelers en hun gezinsleden direct op straat te zetten.

Het meest ergerlijke hierbij was dat de rechterlijke macht heeft aanvaard dat de teler ook op straat kan worden gezet als de in een woning ontdekte hennepkwekerij niet daadwerkelijk overlast en/of brandgevaar veroorzaakt. Op 11 november 2003 oordeelde het Gerechtshof te Den Bosch dat “niet relevant is dat het dreigende nadeel zich niet reeds heeft gerealiseerd”. Het theoretische risico op het ontstaan van overlast en gevaar levert voor de rechter voldoende grond op om een huurovereenkomst te ontbinden. De schrik sloeg de crimefighters om het hart toen een moedige Kantonrechter in Eindhoven onlangs oordeelde dat het theoretische risico onvoldoende grond opleverde voor een ontbinding. Hij oordeelde dat de verhuurder een ontbinding alleen kan rechtvaardigen indien hij kan bewijzen dat er door de hennepkwekerij daadwerkelijk gevaar, schade of overlast is ontstaan. De verhuurder is in deze kwestie in hoger beroep gegaan. Tenzij het Gerechtshof te Den Bosch zijn eerder ingezette lijn wijzigt zal het hoger beroep voor de verhuurder zeer kansrijk zijn en loopt de kwekende huurder een groot procesrisico.

 

Gevolg

Het gevolg van deze beleidslijn laat zich raden. Wiettelers betalen vaker geen belasting en geen stroom meer, omdat justitie dit tegen hen gebruikt. De bereidheid om te investeren in goedgekeurde en daardoor duurdere apparatuur neemt af, omdat met de kosten daarvan bij ontdekking door justitie en fiscus geen rekening wordt gehouden. Voor het huren van woningen en panden worden vaker valse namen en papieren gebruikt. De kleine onschuldige hennepteler haakt uit angst voor de harde aanpak meer en meer af. De vraag naar wiet blijft echter mede door ons gedoogbeleid ongewijzigd in stand. Criminelen die gebruik maken van stromannen en schijnconstructies hebben bij de hennepteelt hun intrede gedaan. Het gevolg is toenemende hinder, overlast en gevaarzetting.

Ik stelde dat in het belang van de openbare orde en veiligheid het tij moet worden gekeerd. Omdat legaliseren op nationaal niveau onmogelijk is en repressie alleen niet helpt, biedt het vaststellen van gedoogbeleid mogelijkheden. Ik gaf een voorzetje. Hennepteelt blijft verboden, maar de overheid treedt niet meer op tegen de teler die:

• uitsluitend goedgekeurde apparatuur gebruikt en deze laat aansluiten door een erkende installateur;

• zijn stroom betaalt;

• bij zijn teelt voldoet aan de eisen gesteld in de Wet Milieubeheer, zodat geen gevaar en of hinder voor de omgeving ontstaat;

• in het belang van de volksgezondheid alleen groeimiddelen en bestrijdingsmiddelen gebruikt, die bij menselijke consumptie geen gezondheidsschade veroorzaakt;

• uitsluitend teelt voor eigen gebruik of voor de aantoonbare levering aan gedoogde coffeeshops;

• in het geval van commerciële leveringen belasting betaalt.

Alof Wiechmann gaf vervolgens aan bereid te zijn hennepkwekerijen te verzekeren, mits deze door de overheid worden gedoogd en voldoen aan duidelijke kwaliteitscriteria. Als het brandrisico van een hennepkwekerij hetzelfde is als van een tomatenkwekerij is verzekeren volgens Wiechmann mogelijk. Met deze opmerking haalde Interpolis vervolgens de krant. Ook Wilke stelde dat woningcorporaties geen problemen hebben met hennepteelt, maar met overlast en schade. De boodschap voor politiek Den Haag is duidelijk. Regel deze materie nu eindelijk op een fatsoenlijke wijze.

 

Mr drs. André Beckers

Advocaat te Stein

 

veel meer info op zijn site...

==================================================================

maja: dit ff off topic....want dit topic gaat over stroom boeren... :wacko:

@Naga..uiteraard..betalen altijd op tijd en voldoende saldo op de betaalrekening...das idd ook logisch en een must.. :D

maar dat zei ik ook al in de laatste regel van mijn bericht 25... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
@NaGa: lees je wel eens iets bij advokaten die er verstand van hebben? wel eens gehoord van plukze wetgeving?weleens gehoord van omgekeerde bewijslast bij belasingen?

gr Carpie

 

 

http://www.andrebeckers.nl/

 

Hennepteelt verzekeren? <subkop>

 

Verslag van een glasheldere discussie <kop>

 

[...]

 

Mr drs. André Beckers

Advocaat te Stein

 

veel meer info op zijn site...

==================================================================

maja: dit ff off topic....want dit topic gaat over stroom boeren... :wacko:

@Naga..uiteraard..betalen altijd op tijd en voldoende saldo op de betaalrekening...das idd ook logisch en een must.. :D

 

Andre Beckers echt een top advocaat als je hennep problemen hebt :D zeker een aanrader.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carpe je weet toch dat commercieele kwekers de wiet met vanalus verzwaren ?hoe vaak is dat niet in het nieuws geweest enzo ? :wacko:

 

En ik heb verhalen gehoord en gelezen over wat grote energie maatschapijen kleine hobbykwekertjes aan proberen te doen..nou daar word je niet vrolijk van !

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 lampje 5 plantje maak je niet zo druk

 

hoeveel roken jullie wel niet als je het met 200 gram niet 3 maanden uit kunnen houden :wacko:

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Carpe je weet toch dat commercieele kwekers de wiet met vanalus verzwaren ?hoe vaak is dat niet in het nieuws geweest enzo ? :wacko:

 

En ik heb verhalen gehoord en gelezen over wat grote energie maatschapijen kleine hobbykwekertjes aan proberen te doen..nou daar word je niet vrolijk van !

1) jij had het over puur over rattengif......niet over verzwarende midelen in het algemeen...dat was wel in het nieuws... :D

en commerciele kwekers over 1 kam scheren doe ik ook niet......Weer zo'n grove aanname van je....zou het geen tussen handellaar geweest kunnen zijn?.....die uit was op een snelle euro?

want elke kweker,die iets teveel heeft, wil de volgende keer weer zijn handel kwijt hoor.....en die wil geen ""enkeltje ijsselmeer"" of een ernstig gesprek...

 

2) welke verhalen dan?jouw woorden: welke grote energie maatschappijen proberen kleine hobbykwekertjes wat aan te doen ? gehoord in de gs? gelezen op fora?........en hoe gaat dat in zijn werk? waar komt die info terecht? justitie/corp/politie...waar?

 

...nogmaals je steld van alles... maar nop/niks/nada onderbouwende materie....

en ik laat me niets aanpraten door dit soort broodje AAP verhalen....

 

zoek jij nu bevestiging in dit topic voor je eigen PARA-denken? :D

tot op heden, ben ik van mening van wel..... :P

gr

Carpie

 

ps: je heb gelijk skunkie :P ...lekker alles zelf oproken met een gedoogde kweekopstelling :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je heb gelijk Carpe dat ik alle commerciele kwekers over 1 kam scheerde,sorry daarvoor.

 

Maar er zijn wel degelijk rare matrialen aangetroffen bij tests van coffeeshopweed zoals gemalen autobanden(wat niet wil zeggen dat alle coffeeshop weed vervuild is)

 

Die verhalen over energie maatschapijen die onredelijk zijn tegen gepakte kwekers heb ik hier vant forum van horen zeggen en uit blaadjes zoals essensie enzo.

 

Maargoed laten we ontopic blijven en niet over elk woordje een discusie voeren :D :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die verhalen over energie maatschapijen die onredelijk zijn tegen gepakte kwekers heb ik hier vant forum van horen zeggen en uit blaadjes zoals essensie enzo.

oke geef de wf links maar..en de data van de artikelen van essensie en van die "enzo"

Kheb er nu 2x bij je omgevraagd en je blijft VAAG...

 

je bent dus gewoon PARA...na 6 jaar twijfelen over kweken......mijn gratis advies...doe maar niet ook :D ...dan slaap jij veel beter... :P en komt geen grote boze energie boer je PAKKEN :D

grote energie maatschappijen proberen kleine hobbykwekertjes wat aan te doen: =broodje AAP

Gr Carpie.

 

ps: je was dus aan het navragen op het forum, of het waar was, wat op het forum gezegd werd... :P :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze je energiemeter weghalen terwijl je gewoon je stroom betaalt ? dat noem ik "je wat aan doen" hoor ?

 

Als je gepakt word kun je gewoon heel veel gezijk krijgen met allerlij instanties.

 

Hoe vaak hoor je niet van die mensen die zeggen van; het heeft me alleen maar een hoop geld en gezeur gekost ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker boeiend allemaal gewoon knallen met die hap!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon Betalen en niet zo para doen allemaal.Je moet ook geen 20 lampen op gaan hangen in je huis natuurlijk.moet een hobby blijven he;) gehe lol!!

 

BETALEN en niet lullen meer.of je nou bij nuon essent econ weet ik veel zit.Blijft allemaal het zelfde pik!!

 

Geld moet rollen.. en allemaal mijn kant op !! haha:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geld aan het rollen? dat is een slecht teken betekent namelijk dat we het over muntjes hebben doe mij maar briefjes die me komen aanwaaien,

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu heb ik niet alles gelezen en daar heb ik eigenlijk geen belang bij omdat alle zogenaamde nuts bedrijven ratten zijn, maar dat ter zijde.

 

Ik zit bij electrabel en daar hebben ze ooit met mijn verhuizing een fout gemaakt. Mijn jaarafrekening werdt berekend aan de hand van 1 maand afname. Toen kwam ik uit op een nieuw voorschot van jawel... een kleine 800 euro aan elektra per maand.

 

Ik pissed en bellen en zei toen " dat kan je toch wel nagaan dat een 2persoons huishouden nooit zoveel stroom verbruikt" waarop de vriendelijke medewerker antwoord: " meneer, wij hebben particuliere afnemers die meer dan 1500 euro per maand verbruiken."

 

M.A.W. het interesseert ze geen fuck. Het enige probleem is dat de recherge gegevens mag opvragen bij de leveranciers, en wat zij daar dan mee doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat justitie ad hand van je energie verbruik een plukze vordering kunnen baseren ? lijkt me geen bewijs dat die stroom voor kweken is gebruikt ?

 

Er zijn genoeg andere dingen die ook zeer veek stroom verbruiken hoor !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ze je energiemeter weghalen terwijl je gewoon je stroom betaalt ? dat noem ik "je wat aan doen" hoor ?reactie: ja...maar je snapt dus nog steeds niets van de links die ik gepost heb in dit topic...je energie leverancier doet dit niet...wel je netwerkbeheerder ;) (standaard kwestie bij aantreffen van plantjes), on topic blijven aub..we hebben het over energieboeren...

Als je gepakt word kun je gewoon heel veel gezijk krijgen met allerlij instanties.reactie:ja, lekker vaag weer...sociale dienst bedoel je? corporaties? ...ja...maar wel on-topic blijven graag...

Hoe vaak hoor je niet van die mensen die zeggen van; het heeft me alleen maar een hoop geld en gezeur gekost ? reactie: ja, wiet = verdriet.....dat weet iedereen toch...oud hollandse wijsheid.. ;)

op je bericht van zoeven ga ik ook niet meer in...bel even met Andre Beckers zou ik zeggen :D als je zijn woorden in twijfel trekt...

bovendien is het off-topic.

En we moesten van jou on-topic blijven...in dit topic..je eigen woorden.. :lol:

gr Carp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is toch raar dat ze de energie meter weg halen als je geen stroom heb gestolen ?(ongeacht of het nou de energie leverancier of de netwerkbeheerder is :lol: )

 

En er niks vaags aan ik heb geen zin om linkjes te plaatsen terwijl iedereen weet dat als je word gepakt dat je een heleboel gezijk kan krijgen met allerlij instanties zoals oa idd de woningbouw en de sociale dienst.(dus dat ik geen zin heb linkjes of concrete artikelen te plaatsen is niet vaag omdat die informatie het algemeen bekend is)

 

Dat Andre beckers een keer een zaak gehad heeft waarbij de energierekening als bewijslast gebruikt is om het aantal kweken en de ontnemingsvordering op te baseren wil niet zeggen dat dit de dagelijkste praktijk is toch ?(dit weet ik niet zeker maar lijkt me logisch)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze beweren ook dat je aan de koolstof filter kunt zien hoevaak je gekweekt hebt slaat nergens op je gooit dat ding in de was en schoon is ie ;) of je koopt bijv een 2de hands eerste ronde word je gepakt zeggen ze ja 5 jaar ben je al bezig :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en dan moet jij een ontnemingsvordering dokken voor 5 jaar terwijl het aleen maar geld gekost heeft :D

 

Dat bedoel ik dus he....met dit beleid vd regering berijken ze het tegenovergestelde(want wat doet iemand die schulden heeft ?.... ;) :lol:

 

Lekker hoor dat gedoogbelijd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@s3quattro

 

wat ben jij een ....... kan het goeie woord er niet voor vinden! (zeur zou goed passen)

 

beter als jij gewoon je eigen gang gaat zonder hier in het wf te storen.

 

en pas op: 220V blijft gevaarlijk! misschien beter als je op 12V gaat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...