Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
storm01

omzetten dag/nacht naar nacht/dag

Recommended Posts

Beste leden,

 

Ik heb een hokje opgezet. we zitten nu in de groeifase. ik laat de stekjes meestal 4 dagen voorgroeien.

Om 06.00 gaan de lampen aan en om 24.00 gaan ze nu uit. in de bloefase wilde ik eigenlijk dat de lampen om 18.00 aan gaan en om 06.00 uitgaan. Maaaaar...

 

het is momenteel zoo koud dat ik dit eigenlijk om wil zetten. dus om 18.00 aan en 6.00 uit. hoe kan ik dit het besten aanpakken?

 

weet iemand een tijdschema voor mij?

 

de reden dat ik het om wil zetten is dat ik op de dag er wel bij kan zijn. dus dan kan ik het in de gaten houden en desnoods paar verwarmingen erbij doen. in de nacht branden de lampen toch dus dat wordt het niet zo koud.

 

wachtend op jullie reacties.

 

storm

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de groeifase kan je ze ook prima op 24 uur licht zetten. Als de lampen om 6 uur aangaan laat je ze tot 6 uur de volgende dag aan en gaat dan over op een 12/12 schema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je reactie,

 

nu begin ik weer sinds lange tijd met deze leuke hobby :wacko:.

Ik heb vrijdag de stekjes opgehaald. de lengte van de stengels zijn waren best lang. ongeveer 10 cm. ik heb het nu dus 3 dagen in de groei. worden ze dan niet te lang? ik wil dat de planten ongeveer 60 cm worden. dus eigenlijk klein en compact want ik heb er 16 op een m2 in potten van 11 liter. kan je mij advies geven of ze nu niet te lang worden? ik ben veel vergeten moet even de forum goed doornemen.

 

tempr met licht aan 27 graden nu. afzuigers uit! of mag ik best af en toe deze aanzetten?

tempr licht uit is 15 graden. dit is best koud ik weet het daarom wil ik de schema omzetten. zodat ik kan bij verwarmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet ze niet in de bloei zetten voor ze goed zijn aangeslagen en je ziet dat ze weer beginnen te groeien. Dan hebben ze ook nog even de tijd om de pot vol te wortelen. Als de stekjes te lang zijn kan je wat centimeters winnen door de stammetjes zo diep mogelijk in de aarde te zetten. Hoe lang ze worden hangt af van de soort die je hebt, hoe lang je ze laat groeien, de temperatuur, de hoeveelheid licht en de lichtkleur. Ik kan je maar 1 advies geven: lees je 3 slagen in de rondte, volg je gevoel en geloof niet alles wat je leest.

 

Een luchttemperatuur van 15 graden is geen probleem, als de temperatuur van je medium maar op minimaal 20 graden blijft. Dit kan je bereiken door de temperatuur in de donkere periode op tenminste 20 graden te houden, maar het is een stuk goedkoper om je potten met bijvoorbeeld een verwarmingsmat van onderaf te verwarmen. Je moet wel continu zachtjes blijven afzuigen om de aanvoer van voldoende CO2 te garanderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi jan,

 

velen zijn nog niet aangeslagen. ik heb er net een paar uit de pot gehaald maar de wortels zijn nog niet gaan groeien, van ongeveer de helft van de stekjes. de startblokjes zijn best droog terwijl de pot best zwaar is met water ph 5.7 en ev 0,6.

 

tempr is nu best goed maar ik snap het ook niet meer. wat kan het nog meer zijn dan? of wat kan ik er nog meer aan doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lage LV

Stekjes hebben geen ontwikkelde wortels, daar zijn ze nog mee bezig

Ondertussen nemen ze vocht op via het blad dus als je er dan voor zorgt dat je lv hoog is slaan ze sneller aan

 

Plantjes uit potten halen is nooit goed voor de wortels

De start blokjes staan toch wel onder de grond ?

Hoe hoog hangt je lamp ? kan beter een meter zijn dan 60cm of lager

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

LV schommelt tussen de 40 en 60.

 

vanaf wanneer is het verstandig om de afzuigers op zijn laagste stand aan te zetten?

 

ik spuit er ook water op met een druk spuit. is dat verstandig?

 

Potten zijn aardig nat. ze voelen gewoon goed aan. startblokken zitten ongeveer een cm onder de grond. of is dat te weinig?

lampen staan op een meter.

 

Ik zit in nu dag 3 van de groeicyclus. Naar mijn gevoel groeien ze niet zo. maar dit is waarschijnlijk omdat het voor mij weer een tijdje is geleden. Het is nu eigenlijk alleen maar afwachten totdat ze goed gaan aanslaan.

 

Hoe lang raad je mij aan om te laten groeien??

 

wat me ook is opgevallen is dat op de onderste bladeren verbrandingen zitten zie onderstaand plaatje. dit is enkel op een paar planten en dan de onderste bladeren. waar kan dat aan liggen.

 

ph 5.7

ec 0.6

wat wortelstimulator. en dat is het wat ik ze heb toegedient.

 

tempr nu is 28 graden licht aan

20 graden licht uit. dit ga ik vandaag om hoog proberen te krikken. :wacko:

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1263144054/gal..._9362_62242.jpg

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1263144054/gal..._9362_12747.jpg

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1263144054/gal...362_1095838.jpg

https://www.wietforum.nl/uploads/1263144054/gal..._9362_56609.jpg

 

afbeelding blad:

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1263144054/gal...9362_523705.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je iets zo groot aan pakt ga je zelf toch wel eerst in lezen , tenminste dat lijkt mij

Spoonfeeding doen ik niet meer aan

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Buble,

 

bedankt voor je reactie. het is voor mij ongeveer 1,5 jaar geleden dat ik dit voor het laatst heb gedaan. Veel dingen zijn me natuurlijk ontschoten maar ik heb veel gelezen hier. Groot is het hier niet hoor. valt reuzen mee :wacko:

 

en natuurlijk respect voor je reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...