Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
AJ2

Eerste dag stekjes in potten

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik had niet genoeg aarde, dus heb nu 3 stekjes in 1 pot gedaan, voor noodopvang als het ware. Ik haal morgen nieuwe aarde, dan vul ik de andere potten en plaatst ze dan over zodat elke stek een eigen pot heeft. Kan dit zomaar? Of kan het geen kwaad dat 2 of 3 stekken in een pot zitten (pot van 10 liter).

 

Daarnaast kon ik nergens in de growguide vinden wat de temperatuur van de omgeving moet zijn in de voorgroei.. Moet ik ze al water geven met wortelstimulator of enkel gewoon water?

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef maar water met stimulator.

en de temp rond de 23 a 24 graden constant. dit in de groei periode.

 

in de bloei gaat de temp met licht wat omhoog en als het licht uitis moet het wat koeler worden.

probeer zoveel mogelijk de natuur natebootsen

 

grtz.bada

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

thanx

 

maar is het wel vertanding om 2 stekjes in een pot te doen? niet voor tijdelijk maar permanent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan best, als je pot groot genoeg is, toch minimaal 30 liter, maar het zal je uiteindelijke opbrengst geen goed doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek altijd met zaad, ik ontkiem 30 zaden en groei ze 1 weekje in kleine potjes.

Na 1 week verdeel ik de 30 plantjes in 9 potten van 25 liter en deze gaan dan op 12 uur.

Zodra ze geslacht laten zien knip ik de mannetjes weg.

 

Dus in feite heb ik altijd 1 tot 3 plantjes per pot en ik zie weinig verschil tussen de potten met 1 of 3 planten.

 

Naar mijn mening kan je dus gerust 2 stekken in een pot van 15 liter doen, meer is beter maar 15 zal ook prima gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens je denkt toch niet dat drie stekjes in een dag een pot van 1o liter bewortelen he? :lol:

 

Voor één dag hoef je ze niet eens op aarde te zetten, als je de puggen maar vochtig houdt. Overplanten kan zonder probleem, pas op dat je de bestaande wortels niet twee keer beschadigt bij het planten. Ik zou ze gewoon effe op de plug laten staan voor die ene dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...