Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste wietforum'ers!

 

De groene vingers beginnen al te jeuken, maar omdat ik nog thuis woon en enkel buiten mag kweken, is het voor mij helaas niet mogelijk om binnen een mooie ruime kweekruimte uit te bouwen.

Dus leek mij de enige mogelijkheid, om toch een plantje te houden, een STEALTH pc grow box'je in elkaar te stoppen.

 

Omdat ik zelf best wel een beetje heb moeten zoeken om alle juiste info te vinden, denk ik dat het misschien handig kan zijn voor anderen om een mooi overzicht te geven van hoe ik mijn pc box in elkaar heb gestoken.

 

PS: Het is nog niet helemaal af, maar omdat ik nog enkele vraagjes heb plaats ik het al online, ik zal dan later, deze eerste post nog edit'en. Dit is dus een voorlopige, onvolledige handleiding!

 

1: Strip it!

Benodigdheden

- Trek en sleur materiaal.

- Pc-case

 

A) Haal alles eruit en eraf

gallery_11824_9347_441495.jpg

gallery_11824_9347_1739903.jpg

 

B ) Het 'doosje' waar je cd-rom, harddisc, ... inzat moet er uit, maar dit zit op bepaalde punten vastgelast. Je bent het best als je deze punten doorboort als je kunt. Ik heb het met een tang eruit getrokken, maar dit is heel wat werk en je vervormt je pc-case er ook wat mee. En dit is dan weer gevaarlijk om hem terug mooi toe te krijgen en met geen lichtspleten te zitten.

gallery_11824_9347_1536116.jpg

gallery_11824_9347_1973746.jpg

 

C) Zaken die je niet weggooit:

gallery_11824_9347_2613625.jpg

 

De 2 voorstukjes kun je van het CD en Diskette station afklikken en lijm je gewoon aan de voorkant van je pc case

gallery_11824_9347_1721151.jpg

 

D ) Eindresultaat

gallery_11824_9347_1260842.jpg

 

2: Elektriciteit

Benodigdheden

-Voeding PC

 

Omdat we het stealth willen houden en geen draden uit de case mogen komen wordt de voeding herbruikt.

Je vijst deze open en je houdt dit over:

gallery_11824_9347_2586851.jpg

 

Hier heb ik een eerste probleempje, je ziet een zwarte lijn die ik heb getekend. Op deze lijn zou ik het geheel in 2 moeten kunnen snijden, want het overbodige deel zit anders in de weg voor de lampen. De voedings-box is echter uit stevig materiaal en hier heb ik nog geen oplossing voor, ik weet niet hoe ik dit 'doorgezaagd' krijg. Iemand een idee hierover?

 

 

3: Verlichting

Benodigdheden

- Spaarlampen, ik ga er 3 gebruiken. Hierover beslis je echter zelf!

- Lamphoudertjes: 3

Thx 2 EmTEE:

"Wat betreft lampen: koudwit voor de groei en warmwit voor de bloei. (zo lang mogelijk koudwit om ze klein te houden!)"

 

gallery_11824_9347_1058491.jpg

gallery_11824_9347_1923411.jpg

gallery_11824_9347_2429363.jpg

 

Opnieuw een vraagje: Welke spaarlampen gebruik je best? Koud wit licht of Warm wit licht?

 

4: Ventilatie

Benodigdheden

- een gsm lader die naar 12V transformeert

- PC ventilatortjes

 

gallery_11824_9347_657583.jpg

 

5: Reflectie

Benodigdheden

- Witte folie of Aluminiumfolie

 

gallery_11824_9347_2162216.jpg

Weet er iemand wat het beste reflecteert, witte folie of aluminiumfolie?

 

 

6: Let's grow some pot!

 

Zo ziet de box er voorlopig uit, nog een beetje werk voor de boeg, maar ik hoop dat het snel up 'n running zal zijn!

gallery_11824_9347_1729070.jpg

 

De zaadjes worden gesponserd door Newby Growa, het worden lowryder #2's! Waarvoor dank!

 

Alles tips en opmerkingen zijn van harte welkom!

 

Groene groeten, Dopestar

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D grappig kastje

ik denk zelf aluminiumfolie refelct meer maar reflecteerd ook meer warmte dan wite folie

maar je gebruikt ja geen hps dus denk niet dat je last van warmte gaat krijgen

maar wat je gebruikt moet je voor je zelf ervaren :rolleyes:

 

denk alleen die planten moeten vaak gebogen worden want zoon kastje is ook maar 45cm - lamp constructie - lamphoogte zit je al op ongeveer 35 - hoogte potjes heb je niet veel plaats meer om te laten groeien

 

suc6

 

gr special

Share this post


Link to post
Share on other sites

Micro at it's finest!

 

Lang geleden dat ik een Pc grow heb gezien, hier kom ik in de toekomst nog weleens kijken :rolleyes:

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Ziet er leuk uit man!

Hoop alleen voor je dat je er ook wat af gaat halen..

Als ik jou was zou ik voor 1 plantje gaan en die scroggen..

ik volg je!

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan hopen op een mannetje zeker :rolleyes:. Zou er toch maar 3 zetten op zn minst en dan met 1 of 2 vrouwtjes scroggen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol neej met gefeminiseerd zaad werken natuurlijk :D :P ;)

 

2 plantjes in een pc case? hoe groot denk je dat die case is of hoe klein denk je dat de plantjes blijven..?! :rolleyes: .

Wat ga je voor potten gebruiken of ga je deensbodempje klussen??

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die behuizing van de voeding splits je het best in 2 met een haakse slijper. Kijk maar eens in de schuur.

 

Wat betreft lampen: koudwit voor de groei en warmwit voor de bloei. (zo lang mogelijk koudwit om ze klein te houden!)

 

Verder mis ik nog 1 belangrijk ding: het filter!

 

Ben benieuwd wat dit wordt! Kijk graag ff mee!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeminiseerde zaden kosten veel én als je geen autoflower neemt dan wordt het veel te krap in die growcase ... Je plantje zal de eerste 3 weken nog niet bloeien en dan nog groeispurtje en het geraakt niet meer in de case..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi iedereen, bedankt voor de reacties!

 

Ik ga niet met feminised seeds werken. Moest ik voor 1 plant gaan zou ik idd verplicht zijn om dit te doen. Heb ooit online iemand een lemon skunk met een scrog zien afbloeien in een pc kastje, was echt prachtig. Het is perfect haalbaar in die kleine ruimte als je goed weet te scroggen!

 

Het is een klein kastje, maar als ik met lowryder werk en scrog, dat moeten er idd wel 3 inkunnen denk'k. En beter eentje teveel dan een te weinig :rolleyes: .

 

Heeft er iemand een idee voor de spaarlampen?

Zou het kunnen kloppen dat koud wit licht goed is voor de groei: houdt je plant klein, en de internodes lekker dicht op elkaar.

En dan overschakelen naar warm wit licht eenmaal ze in bloei is?

 

Groeten, mat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga dit volgen .. vet ook :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat betreft lampen: koudwit voor de groei en warmwit voor de bloei. (zo lang mogelijk koudwit om ze klein te houden!)

 

Verder mis ik nog 1 belangrijk ding: het filter!

 

EmTee

 

Hoi EmTee,

 

Sorry, had jou post over het hoofd gezien! En er staat net veel info in :D Blijkt dat het stickytje die ik daarnet had gerookt blijkbaar toch goed zijn werk heeft gedaan :rolleyes: !

 

Ok, van de lampen had ik zoiets gelezen bij de TL lampen, maar wist niet zeker of het bij spaarlampen hetzelfde principe was. Bedankt voor je bevestiging! Morgen van elks 3 gaan halen!

 

En voor de filter ga ik een dierenzaak bezoeken, daar moeten ze wel iets van filterstof verkopen, denk ik.

Heb ook al op bepaalde foto's een soort zwarte moesjes voor de ventilatoren zien zitten, maar ik weet niet welke stof het is. Iemand die het wel weet?

En een nylonkous, filtert die goed? Ik heb er mijn twijfels bij, maar ben ik ook al op foto's tegengekomen.

 

@ thommytt

 

Gewone zwarte kleine potjes, ik post er morgen ff een foto van, die zitten nu nog op zolder.

Wat is een deensbodempje? heb er nog nooit van gehoord?

 

 

bedankt voor het meedenken!

Groeten, mat

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei de lowryders #2 worden veels te groot voor dit kastje (ziet er wel koewl uit trouwens)

gebruik liever Lowryders #1 of probeer de lr#2 inderaat te scoggen of snoeien dan kan je hem misschien klein houden

ook zou ik de lr2 in zeer kleine potjes zetten dat remt/stagneert de groei ook wel , jamer dat je geen big tower hebt

scroggen en kleine potjes gebruiken lijkt me het beste in jouw geval , en ik zou er duidelijk een klein diy koolstof filtertje bij maken (gebruik de zwarte koolstof korrels die zijn veel beter dan de matten) en alle kieren en naden van de case zo veel mogelijk dicht kitten of tapen met alu tape ,de bodem waterdicht maken

met een bakje ofzo lijkt me ook beter , er zijn ook van die leuke bay metertjes voor de temperatuur. 3x20 watt of 3x23 watt er in dan heb je een lekker fel lichtje erboven :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als filter zou ik een washandje vullen met actieve koolstof, en voor de afvoerfan hangen.

Zeker weten dat dit werkt.

 

Maar je hebt echt actieve koolstof nodig. Het kost niks en als je goed zoekt vind je het.

Zo kan je dan ook de grotere filters zelf gaan hervullen. Zo moeilijk is dat niet.

Het bespaart u centen en ook risico om met filter rond te rijden.

 

Om u een idee te geven, heb ik voor een zak van 70 liter, 35 euro betaald.

Er gaan slechts enkele liters in een 225 kub.

Het word droog en koel bewaard, en dat spul blijft zeker meer dan een jaar actief.

Enkel vocht kan het kapotmaken.

 

Groets e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit hoor,

ik ga je ckr volgen.

ben benieuwd of je een beetje leuke topjes krijgt...

veel succes man,

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet van die koolstof kattenbak filters halen 3 op elkaar voor je uitblaas ventilator en gewoon wisselen als je wat ruikt

 

 

gaan natuurlijk niet net als een gewoon koolstof filter 3 oogstjes mee :rolleyes:

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn altijd de mooiere projectjes, het jezelf extra moeilijk maken door wiet te kweken in een hele kleine kast :D

 

Ik sluit me aan bij je fanclub :rolleyes:

 

Overigens mijn mening over de plantsoort, ik zou een normaal gefeminiseerd plantje nemen en dan scroggen, kan je hem lekker houden zoals je wilt. Maar dat is up to you!

 

Één opmerking nog: Je lampen zijn niet in hoogte verstelbaar? Dan gaat het niet goedkomen, je dient ze namelijk ten alle tijde 2-5 cm van de plant te houden anders gaat deze strekken (en dus geen internodes maken).

 

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi project hoor. :rolleyes:

Ik begrijp nooit een klote van mijn pc.

Eindelijk een goede functie gevonden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi iedereen,

 

bedankt voor de positieve feedback :rolleyes: , des te plezanter als je weet dat er daadwerkelijk iemand meekijkt en meedenkt!

Ik ga voorlopig hier updaten, éénmaal de kast volledig klaar is voor gebruik ga ik 't allemaal in eerste post plaatsen.

 

@ Godsgift, dank je voor de link man, daar staat echt veel waardevolle informatie voor mij! Die kerel gaat wel nog een stapje verder dan ik doe: hps, elektrische slot, ingebouwde tijdschakelaar, ... waanzinnig project :P !

 

@ Hansworst, lampen zijn niet verstelbaar. Maar heb er aan gedacht, en gwn de pot van mijn planten op een verhoogje plaatsen, dan kunnen de lampen blijven hangen en komen de plantjes toch dicht bij de lamp

 

@ Smeed, heb even wat info over de lowryder #2 opgezocht, en ze wordt tussen de 40 en 80cm groot. Dit is idd te groot voor mijn case, dus zal het lst of scrog worden, of beide, kan dit? Lijkt me wel een leuke uitdaging om het plantje klein te houden :D !

 

Voor de filter ga ik nog ff afwachten, ik ga kijken in een doe-het-zelf zaak, en in een dierenzaak. En qua prijs eens vergelijken. Want ik heb er nu al veel meer euro's in gestopt dan ik aanvankelijk van plan was. Alvast bedankt voor de tips hieromtrent, eskobar en superskunk!

 

Ik denk dat ik ook nog een andere oplossing ga moeten zoeken voor de potten mijn plant, ze zullen hoogstwaarschijnlijk te veel plaats innemen zijn. Is het belangrijk dat de wortels van de planten in de diepte groeien, of kunnen ze even goed wat meer in de breedte groeien? Iemand een idee over hoe ik dit het beste oplos?

 

Nog wat foto's van wat ik vandaag gedaan heb!

 

gallery_11824_9347_1080018.jpg

gallery_11824_9347_960431.jpg

gallery_11824_9347_535313.jpg

Ik heb 2 nieuwe pc fans gekocht, Ik heb er één hele grote van 120op120mm, die groene, maar deze blijkt het niet te doen. Als ik hem verbind met de oplader dan geven de kabels vonkjes, en ik hoor iets draaien, maar de vantilator draait niet. Hij werkt nochtans ook op 12V zoals de andere. Kut, als ie nie zou werken, kan er nie mee terug gaan want heb in de draden zitten snijden ;) .

gallery_11824_9347_1482584.jpg

 

groeten, mat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, dat is natuurlijk een simpele oplossing :rolleyes:

 

Hoeveel watt is die lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit! :rolleyes:

 

maar kwa afzuiging zonder geur gaat je niet lukken zonder koolstof filter en zelf als je die zou hebben

hoe will je all die gaatjes dicht gaan maken^^

 

suc6 blijf je volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk even of die groene ventilator wissel of gelijk spanning nodig heeft en wat je trafo geeft

 

groeten

 

skunkie

 

___

---- = gelijk spanning

 

~~~~ is wissel spaning

 

:rolleyes:

voor als je het niet wist

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als filter zou ik een washandje vullen met actieve koolstof, en voor de afvoerfan hangen.

Zeker weten dat dit werkt.

 

Maar je hebt echt actieve koolstof nodig. Het kost niks en als je goed zoekt vind je het.

Zo kan je dan ook de grotere filters zelf gaan hervullen. Zo moeilijk is dat niet.

Het bespaart u centen en ook risico om met filter rond te rijden.

 

Om u een idee te geven, heb ik voor een zak van 70 liter, 35 euro betaald.

Er gaan slechts enkele liters in een 225 kub.

Het word droog en koel bewaard, en dat spul blijft zeker meer dan een jaar actief.

Enkel vocht kan het kapotmaken.

 

Groets e$ko,

 

 

Hey Eskobar waar kan je dan actiefkoolstof krijgen dan?? zat net ff te googlen maar zag weinig voor particulieren, alleen maar voor bedrijven en industrie....

En is het een beetje te doen het verwisselen van het kool?

Wel intressant, scheelt een hoop poen :D

mvg B

 

hey Dopestar goed bezig :rolleyes:

Altijd leuk die nano-kweekjes en vooral die in een computercase zijn weggewerkt...

Ik wil je eventueel wel een paar lowrider2 zaadjes sponseren voor dit leuke project, moet je maar even pm-en.

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtig om te zien hoe sommige perseeh hun wietje moeten en willen en zullen kweken :D

succes Gozer ! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ranzijn op de dierenafdeling hebben ze actief kool in dozen van 10 KG voor 20 euro ofzo eigenlijk voor in de vijver weet niet of dat werkt

 

die kattenbak koolstof filters zijn ook niet zo duur en lekker plat en makkelijk voor je filter te plaatsen laten ook goed lucht door

je heb die filters ook bij de blokker voor kaas plankjes om de kaas geur in het doosje te houden

dan heb je ze nog bij een duik winkel voor in de rebreaders dat is ook aktief kool maar dan echt voor lucht te filteren

dan kan je ook nog van die stofzuigers koolstof filters gebruiken (bcc mediamarkt) die werken ook perfect tegen geurtjes

 

a0llemaal kleine dingen die veel makkelijker werken dan een washandje vullen met koolstof washandje laat niet zo makkelijk lucht door

 

je kan mooi wel zelf een koolstof filter mini maken

 

haal 2 buizen pvc 1 x 50 mm en 1 x 20 mm

 

maak je in de lenkte die in je kastje passen

 

ik gebruik voor het voorbeeld even 40 cm

 

dan maak je de kleinste buis 40 cm en de grote 35 cm

boor met een klein maatje 2/3/4 mm boor zoveel mogelijk gaatjes in de grote en in de kleine buis

de kleine buis moet je 7 cm vanaf 1 kant geen gaatjes in boren

zaag een plaatje plastic rond op 50 mm rond plak die met pvc lijm op de kleinste pijp in het midden

als dat droog is plak je de grote er ook op dan heb je dus de 2 pijpen in elkaar met aan 1 kant een afgeslote kant

om de grote buis heen doe je een pantie lekker strak trekken

dan vul je de buitenste ring met koolstof (haal eerst je koolstof dan weet je hoe groot de boor moet zijn voor de gaatjes als het kool 3 mm is moet je natuurlijk gaatjes maken van 2 mm anders valt alles er uit)

dan trek je de pantie strak om de kleinste buis en zet je hem vast met een tywrap

op de kleinste een slangetje naar je ventilator en je heb swerelds kleinste koolstof filter :rolleyes:

 

om de paar weken nieuw koolstof er in en niemand die het ruikt je kan met de maten spelen dus je kan precies de maat maken die mooi in je kastje past hoe groter hoe beter let er op dat je wel een dubbele buis moet hebben binnen en buiten buis anders trek je de lucht maar door 1 klein deel van het koolstof anders zouden de makers van de echte filters ze ook wel helemaal massief maken en afvullen

 

 

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...