Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

savedown

geheugen slechter

Recommended Posts

hey

 

meschien is dit topic eral.? ik heb ff snel gezocht maar kon niks vinden. dus maak ik maar een nieuwe er zijn vast meer mensen die dit probleem herkennen..?!

 

ik ben nu 18 en ik ben echt beginnen met blowen toen ik 16 was. eerst hield ik wiet en alchohol goed gescheiden maar de laatse weken doe ik dit niet meer. in die 2 jaar had ik tijden dat ik een niks, 5,10 en in de vakanties iedere dag, op blowde.

 

de laatste tijd kom ik er echt achter dat ik veel vergeet, en op moeilijke woorden niet meer kom. ik kan me niet goed herrineren of ik daar vroeger ook last van had dus ik denk het van niet. ik vraag me af of dit komt door de combinatie met alcohol of omdat ik de laatste tijd weer meer gebruik...

 

zijn er meer mensen die dit herkennen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het je korte termijns geheugen aan tast is algemeen bekend

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo weet nergens meer van :rolleyes: blow al bijna 10 jaar volcontinu maar als het zo hard blijft gaan als afgelopen 10 jaar dan moest ik toch maar eens gaan stoppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik ook last van.

 

Na een paar dagen niet blowen rollen de moeilijke woordjes er opnieuw vlotter uit. Daarom probeer ik het blowen te beperken tot vrijdag en zaterdag, wanneer ik de volgende dag niet moet werken. Ik voel me er beter door en de 'hit' blijft sterk genoeg.

 

Groeten.

BC

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik probeer het ook op vrijdag en zaterdag te houden maar dat is erg moeilijk. meestal pak ik de zondag avond ook nog ff mee, en door de week meestal ook nog wel maar dat is net hoe het uitkomt.. deze maand bijna iedere dag.

merk het wel direct.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je echt gigantisch merkt dat je geheugen achteruit gaat zou ik het toch afraden om veel te blowen,

bij de een heeft blowen een grotere inpact dan de andere,

bij jou zal het korte termijn geheugen mischien wel beschadigen(ook op lange termijn)

en dat wil je natuurlijk niet,

mischien moet je eens kijken naar wietsoorten met een lager thc gehalte en een hoger CBD gehalte ofzo,

weet allemaal niet hoe dat zit hoor maar ook dat schijnt veel effect te hebben.

mischien dat iemand hier dat eventjes kan toelichten?

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als ik nou rook om alle ellende om me heen te vergeten

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo heel erg merk ik het ook weer niet..

is gewoon dat ik sommige woorden niet meer weet hoe je die moet schrijven en het is moeilijker om erop te komen. verder nog wat van die dingetjes, maar kan me nog wel herrineren wat ik gister heb gegeten :rolleyes:

 

ik blow ookwel om alles ff te vergeten, maar de problemen komen alleen maar dichterbij. beter los je ze op :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zeg ik dat je met wiet je problemen niet oplost,

het oplossen stel je alleen uit.

alleen met wiet voel je je dan op den duur nog maar goed,

dat is dan dus een verslaving in mijn ogen...

daar moet je wat aan doen,

en al helemaal als je geheugen naar de tering gaat,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is meer dat je denkprioriteit veranderd.

 

Dus in zoverre denk ik niet dat je bepaalde dingen sneller vergeet, je gaat je gewoon meer focussen op andere dingen. Als je dingen niet wilt vergeten, dan moet je ze maar eens in je geheugen "griffen", als jij je écht zorgen maakt dat je iets niet moet vergeten dan help je jezelf herinneren.

 

Het gevaar met blowen is dat je zelf niet in ziet dat je interesse in bepaalde zaken verminderd wordt, zoals het voldoen van de huur en enkele andere zaken. Als je je interesse in dergelijke zaken kwijt raakt dan is een joint een geweldige manier om er ook daadwerkelijk niet meer over na te denken. Forceer je echter jezelf om er wél over na te denken, tsjah dan zit je toch in de shit met jezelf.

 

Je moet keuzes durven maken voor jezelf, en nu denk ik dat het eerder zo is dat mensen die geen keuzes voor zichzelf kunnen maken blijven hangen in het blowen dan dat mensen die blowen geen keuzes durven te maken, snappen jullie waar ik heen wil ?

 

Probeer uit te vinden hoe je geheugen werkt, vraag jezelf de hele dag af hoe je in elkaar zit, als je daar je weg in kunt vinden dan zijn er altijd manieren om ieder probleem op te lossen. Het is simpel, in jou hoofd zit het antwoord, en de enige die het er uit kan krijgen ben jij zelf. Je lichaam wil de informatie wel op slaan hoor, maar de hoeveelheid die je onthoudt, is afhankelijk van je interesse in het onderwerp, en interesse, kun je kweken.

 

Kees.

 

Even voor de duidelijkheid, behalve in een uiterst zeldzaam geval zijn geheugenproblemen door wietgebruik OMKEERBAAR en geheugenproblemen door alcoholgebruik ONOMKEERBAAR, geloof daarom iemand die niet spoort niet dat dit door wiet komt, er zal een andere aanleiding achter zitten en de wiet zal het in die situatie niet geholpen hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit ben vergeten wat ik moest typen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit het met mijn geheugen blijkbaar nog wel goed :D.

 

Kees. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kees, dat een informatie zeg... maar het is wel allemaal 100% waar,

maar is het ook echt bewezen dat geheugenproblemen veroorzaakt door wiet omkeerbaar zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik durf nooit te zeggen dat iets bewezen is of waar is op dit gebied.

 

Alles hangt er vanaf wie er onderzoek doet.

 

Er is genoeg onderzoek naar gedaan en nog nooit aangetoond dat het iets doet of het onderzoek is in kwaad daglicht gebracht achteraf... 600 miljoen mensen op de wereld gebruiken wiet hé...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn genoeg onderzoeken gedaan en daaruit blijkt dat het wel schadelijk is wanneer je op jonge leeftijd in aanraking komt met THC/cannabis check de docu. van BBC [torrentje cannabis bbc googlen] maar eens, word op muisjes getest :rolleyes: wat het effect is. zit ongeveer in dezelfde levensfase waarin jij nu verkeerd savedown maar wat hier al eerder is genoemd: gebruik met mate. ikzelf rook alleen nog maar hasj omdat ik hier niet zo'n nare affter effect van krijg, wiet geeft mij dit wel + ik houd er niet van om een slomeduikelaar te worden :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol

 

Heb je enig idee wat voor dosis bij dat soort onderzoeken wordt aangehouden ? ?

 

Lol die onderzoekers worden betaald om onderzoek te doen naar de schadelijke effecten, en jij denkt dat zij die niet gaan vinden als ze er dikke $$ voor krijgen.

 

... en ohja, ik heb geloof ik ook al ergens geschreven dat er altijd uitzonderingen zijn... Sommige mensen worden zonder hoofd geboren !? Ja dat kan ook... Niet iedereen kan tegen wiet, KLOPT!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prioriteiten , wil ik me alles zo goed mogelijk herinderen maar ga ik dan bv gestrest door het leven of hoef ik niet alles te herinderen en ga heerlijk relaxt door het leven. ik kies voor het laatste. mischien zijn er ook mensen die en zich alles herinderen en heerlijk relaxt door het leven gaan zonder problemen ik niet ieder geval. maar heb ook geen last van geheugen verlies of zo. en ik blow all day every day. en heb een leven vol harddrugs achter me.

maar wat had je dan verwacht. dat je ouder wordt en steeds fitter ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet nog steeds wat ik in 1974 betaalde voor een kilo Congolese wiet hoor.

De truc met wiet is juist dat je gewone kleinigheden die anders op je de indruk maken dat het daarom draait in het leven naar de achtergrond schuift zodat je je kan concentreren op heel andere zaken.

Daar kun je voor kiezen, of niet.

Maar niet na afloop van je keuze gaan twijfelen hé?

En je zeker niet een minderwaardigheids complex laten aanpraten door mensen wiens hoofdjes alleen maar gevuld zijn triviale zaken en die nu al willen weten wanneer ze volgend jaar met vakantie gaan en waar naar toe.

En die vinden dat iedereen zo moet zijn als zij en zo moet denken als zij, anders ben jij FOUT!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het schijnt wel weer heel goed tegen Altzheimer te werken wat toch ook een geheugen kwestie is ,

dacht ik :rolleyes:

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
En als ik nou rook om alle ellende om me heen te vergeten

 

Buble

 

hier heb ik ook wel laast van en dan het grootste probleem is dat ik nog geeneens is werk kan vinden GRMBLL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis helpt inderdaad tegen Alzheimer.

Kijk het gezeur over korte termijn geheugen verlies is natuurlijk afkomstig van mensen die de essentie van drugs zelf niet begrijpen.

 

1.Mensen nemen drugs (ook alcohol is een drug) voor hun plezier.

2.Mensen nemen drugs zoals alcohol om de dagelijkse beslommeringen even te vergeten.

3.Mensen hebben snel de neiging om teveel drugs te gebruiken, omdat het zo lekker is.

 

Als je vaak drugs neemt heb je uiteraard de neiging om alledaagse details te vergeten, dat was immers de bedoeling?

Het effect van dingen vergeten is dus normaal bij regelmatig drugs gebruik.

Als je dat aantasting van het korte termijn geheugen wilt noemen ben je gewoon een zeurpiet die van het eigen gebrek aan inzicht getuigd.

 

Grote verschil is wel dat als je jarenlang alcohol neemt je inderdaad een deel van je hersenen kwijt bent.

Met cannabis is dat niet zo, je kunt je jarenlang een slag in de rondte blowen, als je er mee ophoudt ben je na enige tijd weer volkomen "normaal".

Zie Obama, die blower is er zelfs president van de Verenigde Staten mee geworden.

 

Cannabis is volgens mij de ideale drug voor mensen om te "misbruiken" als ze in de normverkennende fase zijn.

Verbied je de cannabis dan gaan ze zuipen, slikken of lijm snuiven.

Nou laat ze dan maar lekker blowen zou ik zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kennen jullie deze van het trimbos?

 

 

blijkt uit dat het allemaal niet zo slecht is, lijkt me niet dat hun door de vakbond van wietgebruikers worden gesteund fzo... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...