Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GodsGift

Sanni zaad op markt plaats

Recommended Posts

@de zaden zullen niet hetzelfde zijn als die in sannie shop te koop zijn.

Kleine handelaartjes als deze proberen zo een beetje mee te huppen op een ander zijn succes.

 

 

in sannie's shop is geen gefeminiseerde versie te krijgen zover ik weet dus moet wel oplichterij zijn :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Angel hoef toch geen oplichterij te zijn hij kan ze toch zelf gekweekt hebben .

Share this post


Link to post
Share on other sites

als hetgene wat eruit komt niet vrouwelijk blijkt te zijn of als dat wat eruit komt totaal anders eruit ziet en smaakt als sannie's eindresultaat dan praat ik al snel over oplichting.

 

dat gedoe kan veel kapot maken (negatieve reclame na slechte ervaring met de feminezed zaden bv)

als iemand de verkeerde link legt en ze gaat vergelijken met de echte zaden uit sannie's tuin......

 

wat in sannie's shop niet te krijgen is qua zaden zal ik zeer zeker nooit ergens anders kopen :rolleyes:

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie heeft tegenwoordig wel fem.zaden :D

 

Waar zoveel vraag naar is kun je op een bepaald niet meer nee verkopen alleen uit principe oogpunt

 

De Fem.zaden kunnen een godsgeschenk zijn voor de kweker maar voor de breeder is het een lastig punt , hou je je lijn schoon van on-natuurlijke factoren of neem je risico's met kans op herma's en dat je een hele batch zaden en daar bij dus geld weg gooit

 

Fem.zaden zijn er om lekker af te bloeien niet om mee te klooie is mijn mening :rolleyes:

 

Fem.zaden zijn leuk als ze gratis zijn want Herma's kunnen in het zaad zitten maar ook in de kweker ;)

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen de rotte tomaten bij de hand? Ja? Mooi!

 

Die advertentie is van mij! :rolleyes:

 

Even om duidelijkheid te geven over de zaden:

Ze zijn ontstaan in een feminisatiekweek met ouders afkomstig van zaden van Sannie's shop. Ze zijn getest, er zijn geen mannetjes uitgekomen, geen herma's en geen mongooltjes. Verder schijnen de mensen die de zaden gekocht hebben er tevreden over te zijn want er is een aantal terugkerend.

Het enige wat over de zaden te stellen is is dat ze misschien enigszins af kunnen wijken van het gemiddelde fenotype dat in Sanniesshop te halen is. Maar mensen die consistent het beste van het beste willen kopen ook niet op marktplaza. (Zie o.a. Angels reactie voor bevestiging)

 

Om even mijn perspectief te geven:

Op marktplaats/marktplaza/speurders etc. staan nogal een hoop advertenties van mensen die wietzaden verkopen. Zeker in de periode dat ik de advertentie postte stonden er een stuk of 30 op marktplaats. Ik hoor ook geen commentaar op de gemiddelde advertentie die White Widow aanbiedt met informatie gekopieerd van Sensi Seeds wat de meest accurate informtie daarvoor is. In de soortnaam Sannie's Jack zit nu eenmaal de de handelsnaam Sannie verwerkt en de meest accurate informatie is nu eenmaal ook te vinden op Sannie's shop.

Ik geloof ook niet dat Sannie de gefeminiseerde versie verkoopt waardoor ik niet het idee had dat ik in conflict kwam met zijn producten.

 

In mijn eerste versie van de advertentie wilde ik overigens verwijzen naar Sannie's shop, voor zowel informatie als voor diep respect voor Sannie's shop (ik wil niet dramatisch klinken). Het probleem is echter dat dit soort verwijzingen verboden is op zulke sites tenzij je ervoor betaalt en ik verdien nu niet bepaald een godsvermogen aan de advertentie. Het geld is vooral bedoeld om het kweken en experimenteren mee terug te betalen.

 

Daarnaast werd in eerdere versies ook zeer duidelijk gemaakt hoe de zaden precies zijn ontstaan en dat ze dus niet direct de kwaliteit van Sannie's shop representeren. De advertentie is echter vele malen herschreven en ergens besloot ik dat stukje weg te laten. Waarschijnlijk omdat ik het verhaaltje inkortte en dat blijkbaar bestempelde als irrelevante informatie. Niet dus. Dat zal ik sowieso veranderen.

 

Uit jullie reacties merk ik een angst op dat 1. ik een inferieur product verkoop dat moet doorgaan alsof het van Sannie is en daarmee zijn naam bedoezeld, 2. mensen ermee gaan doorkweken en daarmee alle latere generaties die voor Sannie's jack door moeten gaan verkrachten. Punt 1 vind ik terecht, dus ik zal zoals bovengenoemd dit veranderen. Ik koester ergens echter nog wel de hoop dat mensen beseffen dat iets wat op marktplaza staat van een aanbieder die niet Sannie is, niet dezelfde kwaliteit garandeert als wanneer het van Sannie zelf is en daarom niet Sannie gaan blameren als het product kuren vertoont.

Punt 2 ben ik het echter niet mee eens. Ik geloof niet dat een goede breeder zaden van marktplaza af gaat halen om daar zijn supersoortje mee te kweken. Mensen die naar marktplaza gaan zijn mensen die goedkoop uit willen zijn en daarvoor wat kwaliteit op willen geven. Maar mijn grootste punt is nog wel dat je voor breeden geen gefeminiseerde zaden gaat gebruiken omdat je hiermee, naar mijn weten, een hermaeigenschap inbroedt.

 

Eventueel kan ik de naam van de advertentie ook nog veranderen in gefeminiseerde Jack Herrer. Hier heb ik ook aan gedacht maarja, dan ben ik eigenlijk wel ergens een klein beetje aan het liegen over iets waar mensen voor betalen.. :S Maar wat is Sannie's mening? Als hij zich er zodanig voor kan interesseren dat hij een mening wil geven, dat is. Ik wil best het een en ander veranderen.

 

Ik zag ook opmerkingen over mijn STS. Deze ben ik gaan verkopen omdat een hoop mensen van wf naar me toe kwamen en vroegen of ik een STS set voor ze wilde maken. Deze advertentie heb ik dus in eerste instantie geplaatst om mensen die dit wilden proberen ermee te helpen. Toen ik mijn STS ging maken heeft me dat 60 euro gekost omdat ik al het gereedschap nodig had en een overmaat aan chemicalien. Er zijn een hoop mensen die deze set gekocht hebben en ik heb een heleboel feedback gekregen. Het doet wat het belooft. Het addertje onder het gras, carpe_diem, is dat je goed moet selecteren om herma eigenschappen uit te sluiten. En toch heb je die herma eigenschappen ook weer nodig om te kunnen feminiseren.

 

Groetjes,

Cannabaceae

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee gaaf dat je hier even een reactie plaats :rolleyes: , ik denk dat het nu even duidelijker is voor een hoop mensen hier :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cannabaceae,

 

Wel stijl dat je reageert :rolleyes:

 

Van de ene kant heb je groot gelijk want wat jij doet doen 1000en...alleen is nu het geval dat ze hier sannie kennen en meteen in de boom klimmen.

 

En sannie kan het zien als compliment...dat betekend toch dat zijn zaden van dermate kwaliteit zijn dat andere er brood in zien.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi dat je het even zo mooi vertelt ;)

maar nu weet ik wel dat die aanbieding van 'n ervaren kweker afkomt en niet van 1 of andere puber die geld wil verdienen met zaadjes die hij in z'n wiet heeft gevonden :rolleyes:

 

Cannabaceae :D

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook dat had ik al gemeld schenkie, is goeie reclame. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al zo veel gemeld...en toch herhalen mensen het steeds...doe je niks aan :rolleyes:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je rap genoeg posts voor een meeting :rolleyes: ;)

 

Gelukkig heb ik die niet nodig :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cannabaceae :rolleyes:

volgens mij ben jij heel hard op weg om met succes van je hobby je beroep te maken... :D

 

feminiseren is voor mij 5 stappen te ver ben ik bang....maar je presentatie vind ik TOP.

dus die tomaten blijven in de koeling ;)

 

je hebt pm

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi dat je het even zo mooi vertelt :P

maar nu weet ik wel dat die aanbieding van 'n ervaren kweker afkomt en niet van 1 of andere puber die geld wil verdienen met zaadjes die hij in z'n wiet heeft gevonden :rolleyes:

 

Cannabaceae :D

 

grtz angel777

 

 

 

Ja angel en daarom had ik gevraagt of hij hier zijn verhaal wilde doen , en gelukt geloof ik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Breeders steken heel veel tijd in het selecteren en produceren van een strain.

Het kan jaren duren vooraleer een breeder zijn strain goed is om op de markt te brengen.

 

Het is niet illegaal maar er is onder breeders een soort erecode dat je niet zomaar het werk van een andere kopieert.

Doe je het wel, dan vind ik dat dit getuigt van weinig respect naar de originele breeder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Donjon,

 

Ik geef je geen ongelijk :rolleyes:

 

Maar zo gaat het met elk product toch....oftewel..

beter goed gestolen dan slecht bedacht

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter goed bedacht als slecht gestolen!!!!!!!!!

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd

en ook idd @donjon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk vind ik het meer van weinig respect getuigen als je iemands strain jat en het als je eigen creatie door laat gaan. En bovendien, wat moet je dan precies doen? Je hebt geen wiet alla naturel. Ik had ook White Widow kunnen nemen maar dan jat ik die strain van iemand. Je zult sowieso iemands strain jatten. Sannie heeft zelf ooit ook een Jack Herrer 'gejat' en heeft deze na veel breeden omgetoverd in de verbeterde Sannie's Jack.

Nu was het mijn bedoeling niet om een andere strain op te zetten maar gewoon om een goede soort te feminiseren; Sannie's Jack. Omdat ik geen intentie had de eigenschappen of genen te veranderen heb ik de naam dus ook niet veranderd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehh...San wist al wie het was...en had al ipban oid kunnen geven.......en kwaliteit komt altijd boven drijven....net als in de vogeltjes wereld geldt: met topvogels hoef je echt geen topvogels te kweken...selectie daar gaat het om...copywright van fotos, beschermde handels namen en logo's etc ...tja dat mag niet...

San en Cana komen er vast wel uit... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het onbegrijpelijk dat je sannie's foto's gebruikt. Kweek ze eerst zelf en laat dan zien wat voor buds er van jouw incarnatie afkomen. Dat je daarnaast gewoon schaamteloos de beschrijving van Sannie overneemt vind ik persoonlijk helemaal getuigen van weinig respect. Da's net zo iets als een magnetische philips ballast namaken maar dan elektronisch, hem gewoon philips blijven noemen, de foto's van philips blijven gebruiken en er zelfs de originele philips handleiding bij te leveren.

 

Dat je goede genetica selecteert kan ik begrijpen, maar doe dan ook de moeite om te laten zien wat er van de nakomelingen komt.

 

Maar goed, wie ben ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat ie dan ook weg voor de prijs van een oude philips magneet ?

 

Doe me er dan maar 10.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High dudes,

 

Natuurlijk is het strafbaar en wederrechtelijk om andermans foto's te gebruiken.

 

Wij adviseren Sannie om direct een vordering in te stellen bij de Civiele rechter.

Gezien het spoedeisend belang zit daar tevens een kort geding aan vast voor maatregel tot verwijdering van de foto's.

Waarschijnlijk zal het tot de behandeling van de hoofdzaak duren alvorens een goede berekening van de vermogensschade kan worden overlegd en op basis daarvan een stevige claim kan worden onderbouwd.

 

In het digitale tijdperk denkt iedereen zomaar alles te kunnen copieren.

Tegen het copieren van plantkundige genetica is de rechtsgang niet makkelijk.

Tegen het wederrechtelijk gebruik van beschermde afbeelding met een duidelijk herleidbare eigenaar, staan de poorten naar vrouwe Justitia wijd open.

 

Een goede fles champagne aan je accountant om het nieuwe jaar in te luiden en de claim kan wellicht tot genoegdoening leiden.

 

Gelukkig is het moeilijkste al achterhaald,

De identiteit van de wederpartij.

Vordering zal waarschijnlijk moeten worden ingesteld in Haarlem.

 

The lines are open.

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sannie heeft zelf ooit ook een Jack Herrer 'gejat' en heeft deze na veel breeden omgetoverd in de verbeterde Sannie's Jack.

En dat is een groot verschil met wat jij doet.

Er is niets mis met de methode van sannie. Je hebt altijd ouderplanten nodig.

En je zegt het zelf, die ouderplanten lagen aan de basis van Sannies Jack, maar door het werk (breeden) van sannie is er een nieuwe strain uit voortgekomen.

Sannie kan dus zeggen dat de Sannies Jack zijn 'eigendom' is.

Jij maakt slecht een kopie die waarschijnlijk niet 100% gelijk is aan de originele versie.

 

Stel je voor dat jij jaren aan een strain werkt, en iemand koopt je zaadjes, houd een zadenkweekje en gaat jouw werk gaan aanbieden.

Dat zou jij toch ook niet netjes vinden he?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het juridische gedeelte vindt ik persoonlijk een beetje te

 

Is hij fout geweest: Ja

Echter heeft hij zijn fout(en) hier eerlijk toegegeven! (excuses)

Hij gaf ook al aan om het 1 en ander aan te passen zodat er geen conflicten meer kunnen zijn.

 

Ook had hij geen zakelijk motief aangezien hij er alleen zijn hobby mee wou bekostigen.

 

Zoals ik het zie was de bedoeling goed, het is alleen verkeerd uitgevallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand mij verbeteren op het volgende: SANNIE'S JACK is een SOORTNAAM. Kijk, als dit een handelsnaam blijkt te zijn dan erken ik volledig dat ik fout zit en dan zal ik de naam veranderen in iets wat totaal geen informatie over de zaden what so ever geeft. Ik erken nu overigens niet dat ik goed zit, maar ik dacht zo dat ik tot iets kwam wat redelijk te accepteren was. Dit is dus niet te vergelijken met de magnetische ballast van Philips. Philips is een handelsnaam. Het is te vergelijken met dat ik een magnetische ballast maak en het vervolgens een magnetische ballast noem zonder erbij te vermelden dat het ding zelfgemaakt is.

Als ik Skunk zou feminiseren. Hoe zou ik het dan moeten aanbieden? Als Gefeminiseerde Skunk of als Pinkeltjes Dingeling? Want volgens mij is het dan Gefeminiseerde Skunk.

Daarnaast, als mijn elektronische ballast voor zover ik merk hetzelfde werkt als een magnetische ballast en er hetzelfde uitziet, is het dan een gigantisch probleem dat ik deze gegevens overneem? Het enige probleem dat ik zie is het geheibel met auteursrechten. Ik zal deze twee dingen dus oplossen. Mijn oplossing: 1. ik heb nog wel ergens wat foto's dus deze zal ik gebruiken, 2. Ik zal een eigen verhaaltje schrijven dat qua inhoud waarschijnlijk aardig op het huidige verhaaltje lijkt, maar ik zal m'n best doen om het zo hard mogelijk te verminken.

 

Het is niet mijn bedoeling om hier een vetpot op marktplaza op te zetten. Het was mijn bedoeling om mijn kweeksurplus te verkopen omdat ik geen behoefte heb aan duizenden zaden maar meer aan een restitutie voor mijn kweekkosten. Andere mensen hebben behoefte aan zaden. Ik heb dus niet een geweldige fotoshoot gemaakt en een gedetailleerd verslag gemaakt van elke fase van de plant en elk topje geblowd en getest op smaak en kracht. Ik heb gewoon gekeken of ze aan de eisen voldeden. De informatie die op sanniesshop stond leek heel goed te passen bij het resultaat van de planten dus ik dacht, ik plak dat er gewoon neer. Als ik behoefte had aan een eigen product dan zou ik dat wel hebben gedaan en dan zou ik een website hebben opgezet en al dat soort meuk. Vanwege mijn doelstelling heb ik de dingen waar ik nu commentaar op krijg dus ook over het hoofd gezien of niet genoeg aandacht aan besteed. Ik ben geen debattype dus als er een fout is dan werk ik naar een oplossing en niet naar een verweer.

 

Dat niet geaccepteerd wordt dat de foto's en de tekst gebruikt werden is informatie waar ik iets mee kan. Ik dacht niet dat het zo'n probleem vormde maar blijkbaar wel. Ik zit hier niet om mensen te naaien en stug mezelf te verdedigen zelfs al zit ik fout. Als ik dingen doe die fout zijn of niet worden geaccepteerd en er kunnen goede argumenten gegeven worden dan wil ik het best veranderen. Ik dacht dat je informatie op internet gewoon vrij mocht kopiëren maar ik heb het nagekeken en ik zat blijkbaar fout. Vergeet niet dat ik er bronvermelding bij wilde zetten maar dat dat verboden is.

 

Bedankt voor de alarmering tot dusver. Ik leer ervan, ik weet in de toekomst dat mensen dit als een probleem zien en zal dit dus proberen te voorkomen.

 

Ik blijf erbij dat ik Sannie's Jack een soortnaam vind en dat dit daarom de beste naam is. Maar ik geloof dat jullie het zeer op prijs stellen als ik de naam verander in Cannie's Jack waarmee ik mijns inziens mezelf een soort zou toe-eigenen en daarmee een product steel. Maar blijkbaar zien jullie dat anders.

 

Groetjes,

Canna

 

P.S.

In mijn reacties schrijf ik mijn zaden af alsof ze waardeloos zijn. Dit is absoluut niet het geval. Voor zover ik weet zijn ze gewoon 99% vrouwelijk (die ene % moet ik nog tegenkomen) en qua kwaliteit zijn ze zeer, zeer degelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...