Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
P H donner

G-Grow verklikers

Recommended Posts

ehh...wat rook jij nou voor lekkers Doc? ;) ...die wiet komt pas in de zomer :rolleyes:

kom op PH...Ik zit te wachten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag in een foldertje van de lidl of aldi een nacht kijker voor 100 euro. :wacko:

 

Dat is mss wel een van de beste manieren om de boel te cheken als G-grower.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
PH donner : (..) lidl of aldi een nacht kijker voor 100 euro

(..) mss wel een van de beste manieren om de boel te cheken als G-grower

 

Ja handig !

 

Zo eentje met vergroting van 1x, geen vergroting dus, die effectief is tot zeg 50 meter.

Die 2x, en meer dingen zijn verrekijkers. Die 1x kan je ook gebruiken om te kijken waar je nu eigenlijk loopt en niet in opeens in een gat stapt, of over een stronk struikelt, of op een beschermde noorse woelmuis stapt ?.

 

Ik weet niet of die aldi dingen lang mee gaan. Ach, lang genoeg waarschijnlijk.

 

Die restlicht-kijkers slijten wel gedurende gebruik en verliezen langzaam kracht, hoe verleidelijk het ook is, niet te veel er mee spelen als je niet wilt dat ie te snel slijt, hehe.

 

Die andere dingen, die geen restlicht gebruiken maar infrarood, hebben dat probleem niet, kost wel wat. Kan hoog oplopen. In beide soorten heb je keus uit een hele rits kwaliteiten, en dus prijzen.

 

Maar zo'n aldi ding is natuurlijk beter dan geen. Dat ook wel weer.

... en ik ken 'm niet, mischien is ie wel goed genoeg.

... ik ga er eentje zoeken ! Al is het alleen maar om 'm uit te proberen - (voor als ik vleermuizen spotten ga heh !)

 

G-Grow verklikers, verklikkers en booby's

 

Of een 'M-Lijn' openen :wacko:

 

MRA - Meld Rippers Anoniem

 

pfffffffff, flauw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die verklikkers plaatsen is inderdaad slim maar wat nog veel beter is, is meerdere spots gebruiken. Als er dan 1 ontdekt wordt is het nog geen ramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woo Toevallig.. :P lol

 

Bij mij kwam vorige week het idee om een nachtkijker aan te schaffen. Dit leek mij wel een hele goede zet. Ik dacht nog, dat ik daar niemand eerder over gehoord had hier op het forum.

 

Want als je je spots in het donker kan bezoeken, gaat je pakkans wel heel drastisch omlaag :wacko:

 

@ PH ; we zitten denk ik op 1 hoogte haha :P Dat met die ''boekjes''... Een maat van mij en ik gaan altijd samen, We zeiden ook, mocht er iemand komen, en het is niet anders..... dan zijn we maar gewoon gay. :D

 

 

Verklikkers heb je vrij weinig aan naar mijn idee,

Het kan handig zijn om (voor de beplanting) je spot / en jou wat meer zekerheid te bieden. Maar zekerheid is er nooit! al is er al jaren niemand geweest, morgen kan er wel iemand zijn.. (zeker hier in NL)

 

En als je planten er al staan, tja; geef je je plek op als je weet dat iemand er (in de buurt) is geweest ?

 

En dan weer even terugkomend op PH zijn opmerking; De omgeving is dermate bekent, dat je voor de tijd al in de gaten zou hebben of er iemand geweest is.

 

Een vogelboekje is ook mooi Carpe Diem, maar; Stel je hebt echt veel plantjes en het vermoeden is zo sterk dat jij het bent, dan is de kans groot dat ze (bvb: boswachter) jou helemaal uit gaan horen over wat je nou precies weet over vogels etc. Lastig!

 

@ Silhouette: Duidelijke uitleg inderdaad

 

 

Waarom is de lente nog zo ver weg :D... Als het aan mij lag begon ik vandaag nog ik ben er klaar voor!

 

 

Groet HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites
Woo Toevallig.. :D lol

 

@ PH

Verklikkers heb je vrij weinig aan naar mijn idee,

Het kan handig zijn om

morgen kan er wel iemand zijn.. (zeker hier in NL)

De omgeving is dermate bekent, dat je voor de tijd al in de gaten zou hebben of er iemand geweest is.

Groet HighLife

Naar mijn idee is het iets wat je juist niet moet laten,kleine moeite belangrijke info!

Als er morgen iemand langs komt wil ik dat graag weten.

 

Het is juist in mijn geval dat ik de lokatie's zeer goed ken en mede goed kan inschaten of de boel veilig is.

 

Een nacht kijker is toch wel iets wat je kan gebruiken met lokaties van meer dan 20planten.

Aangezien ik ook ga verduisteren en dus terug moet als het donker is ga ik er een halen :wacko:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja.., Nouja ieder zijn eigen mening daarin denk ik dan.

 

Een nachtkijker kan ook wel voor minder planten... Het gaat bij ons om wat plaatsen die eigenlijk perfect zijn, maar je overdag niet gezien mag worden.

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een nachtkijker kan ook wel voor minder

groet

Ik zoek gewoon me date :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huuh? :D

Ik ben wel net wakker., maar ik vat hem niet :wacko:

 

haha :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niet in de buurt van je spots die 2 euro's neerleggen

maar echt alleen op de daadwerkelijke spot waar de planten komen.

 

Ik heb vorig jaar 1 gelukte guerilla kweek gehad met 12 planten,

en die was/is op 8 meter afstand van een groot looppad! :D

Dus mensen in de buurt hoeft nog geen probleem te zijn. :wacko:

 

Natuurlijk wil je niemand op je spot.

Mensen laten géén geld op 'straat' liggen en zullen zeker die euro's meenemen.

Goede indicatie om te weten dat ze je plantgaten ontdekt hebben!! Vind het een mooie tip!

Als het dan maar weer geen ekster is....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha nee! Dat zou ook wat zijn zeg ;) zit je voor niks te stressen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

---nog wat reflectie ;)

Nu las ik hier ergens dat het niet verstandig is om afrastering tegen konijnen te nemen die enkel verzinkt is.

Dit omdat de zon kan reflecteren op het metaal.

Maar kan ik dit simpel oplossen door er groene verf erover heen te spuiten zonder dat dit het bodemleven

op den duur verpest?

Of is het verstandiger om toch de (groen)geplastificeerd kippengaas te nemen... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk niet dat die verf veel kwaad kan, normaal zou de verf tog aan je gaas moeten blijven plakken? ;)

persoonlijk zou ik de groene gaas nemen, ik weet niet qua prijsverschil, maar als je dan nog een een groene spuitbus moet kopen ook...

 

gewoon kippengaas kun je wel gebruiken om op je spot wat gerief te stellen, je graaft n putje, waarop je zo n stukje gaas legt waartussen je gras gevlochten hebt, werkt ook goed als valkuil...

maar zover gaan we niet he :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je met schep en spullen rondstruint, had ik in gedachten

de petten te zeggen dat ik pieren aan het steken ben!

Die andere (voedings)stoffen zijn dan ook beet en lokvoer voor de vissen.

 

Doe je voedingsstoffen in bakjes/zakjes zonder de produktgegevens!

 

Wanneer je de vogelboek methode gebruik kan je zeggen

dat het lokvoer voor de vogels is. :lol: (als dat niet strafbaar is)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een vogelboekje is ook mooi Carpe Diem, maar; Stel je hebt echt veel plantjes en het vermoeden is zo sterk dat jij het bent, dan is de kans groot dat ze (bvb: boswachter) jou helemaal uit gaan horen over wat je nou precies weet over vogels etc. Lastig!

 

 

Groet HighLife

 

Als ze dat denken ben je waarschijnlijk al gearresteerd en kan je je beroepen op je zwijgrecht. Je hoeft je tegen oom agent niet te verklaren. Hun moeten bewijzen dat het van jou is. Maar het zit in de aard van het beestje om dingen te verklaren en dat weet oom agent ook. Gewoon je bek dichthouden. Ik weet dit lijkt vreemd en verdacht, maar minder erg dan je vastlullen en dus door de mand vallen.

 

Maar volgens mij is carpe een echt vogelaar en overleeft die zon overhoring wel :lol:

 

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_23532_9427_387776.jpg

 

dit apparaat ziet elke geurilla spot

het is een geurilla spot detector ;)

met een signaal sterkte tot wel 1000 meter bereik ;)

dus al die verklikkers van jullie zullen niet gaan werken

want voor je het weet weten ze waar de plantjes staan

 

;) :lol: :lol: ;) :lol: <_< <_< :lol:

 

is natuurlijk gewoon een stom grapje wat eigenlijk niet eens grappig is ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ze dat denken ben je waarschijnlijk al gearresteerd en kan je je beroepen op je zwijgrecht. Je hoeft je tegen oom agent niet te verklaren. Hun moeten bewijzen dat het van jou is. Maar het zit in de aard van het beestje om dingen te verklaren en dat weet oom agent ook. Gewoon je bek dichthouden. Ik weet dit lijkt vreemd en verdacht, maar minder erg dan je vastlullen en dus door de mand vallen.

 

Maar volgens mij is carpe een echt vogelaar en overleeft die zon overhoring wel ;)

 

 

Gr Kramer

 

idd zolang je niet keihard gelinkt ben aan de planten dan maken ze je niks...helemaal eens met Kramer...en ze zijn getraint om je te laten lullen

idd ik heb wel verstand van vogels en kan die test wel aan ;) ....daarom zei ik ook doe wat bij je past...in de vrije natuur kom je van alles tegen...homo's, naturisten, verliefde stelletjes, rippers, guerilla's, boswachters, rattenvangers, vissers, biologen, vogelaars, wandelaars, mountainbikers, zwervers, stropers...doe normaal...neem een hond mee en je hebt geen ander excuus meer nodig....als hij piest op je spot houd het meteen dieren(hertjes,hazen konijnen) tegen...kwaad zal het iig niet kunnen :lol: neem een hondekam mee en laat de hondeharen op je spot...

gr Carp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke oke .. Hebben jullie ook wel weer gelijk in inderdaad ;) ..

 

Helpt dit serieus Carpie ?

 

i neem een hondekam mee en laat de hondeharen op je spot...

gr Carp

 

Da's relaxed :lol: ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kwaad zal het iig niet kunnen... ;) ..al heb ik op icmag zitten lezen en daar beweren mensen dat als hertjes echt honger hebben dan gaan je planten er gewoon aan... :lol: ook die oogstrijp zijn...maar hangt af van het andere voedsel aanbod....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm.,

 

Daar is dan vrij weinig tegen te doen :lol: Of 2 keer zoveel neerzetten en hopen dat het meevalt en er wat overblijft ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehh....gewoon vroege soortjes is het beste denk ik...dan heeft de natuur nog zat ander voedsel voor die hertjes... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
en daar beweren mensen dat als hertjes echt honger hebben dan gaan je planten er gewoon aan... <_< ook die oogstrijp zijn...

 

Haha nouja heeft er in ieder geval nog 'íemand' van kunnen spacen ;) .. liever zo, dan rippers of storm ofzo .. <_<

 

En met vroege soortjes zit het zeker weten goed dit jaar :lol:

Dan hopen we er maar 't beste van! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi^^

 

Voor de nachtblinden onder ons Klikkerdeklik

 

:lol:

 

Oja kijk ook ff naar de meet en weeg linkjes op deze site, :)

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ook goed is ipv een vogelboekje ofzo is een schetsboek of boekje en pen of potlood .

Je kan dan nog altijd lullen dat je daar gaat zitten voor inspiratie op te doen om iets te schrijven of te tekenen :verrygood .

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hondenpis leek bij mij te werken. Gewoon de pis opvangen en verdund goed over de planten en de omgeving sproeien. De pis van mijn reu ruikt vrij sterk ook in verdunde toestand. Hondenhaar achter laten is ook een idee maar gelukkig verharen mijn honden niet. Helaas helpt het niet tegen slakken.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...