Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hazemarc

1e kweekverslag haze

Recommended Posts

ja of , nu binnen groeien en in april , naar buiten tot ze redelijk in de bloei zijn en dan , weer naar binnen.

onder een 600 wattertje.... of ja wat je zelf wil.. .. maar dit is ook het INDOOR gedeelte he ..:rolleyes:

en als je ook buiten planten wil hebben dit jaar, doe je toch eind maart weer wat zaden ontkiemen.. of je regelt stek .

of...

 

... ik draaf door.. ..

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik krijg misschien van een vriend bij greenhouse wat gratis white russian zaadjes... ik ga nog wel kijken wat ik daar mee doe.

 

Voor nu is het plan: binnen groeien en bloeien... binnenkort ff de gamma plunderen (tl buizen kopen, ik zou nooit stelen :rolleyes: haha) en dan maar afwachten :D ik sta trouwens verstelt hoe snel die plantjes groeien zelfs onder maar 30 watt.... ik kan verschil per dag zien, echt leuk ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

keep us informed.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de plantjes worden nu weer donkerder groen ze waren eerst heeel licht groen. Ik dacht dat dit aan de grond zou kunnen liggen omdat het van die kiemgrond is zonder veel voedingsmiddelen omdat dat de plant beschadigt. Dus had ik ze overgepot en inderdaad het lag dus aan de aarde.

 

ik zet zo denk ik wat nieuwe foto's erop, de plantjes zijn erg gegroeit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe dat maar ... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de plantjes staan er nu zo bij:

Graag aanmerkingen,tips of reacties van andere aard!

gallery_24777_9359_42502.jpg gallery_24777_9359_21913.jpggallery_24777_9359_24303.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed en groen uit !

als ik jou was zal ik wel 6 nieuwe potjes halen

de zelfde maten want nu krijg je veel hoogste verschil

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja weet ik, binnenkort ga ik nieuwe spullen inslaan! ik ben tevreden over hoe het gaat onder maar 30watt en de eerste keer dat ik verbouw :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat heb je voor ventilatie in je hokkie ???

 

verder ziet het er wel goed uit

 

je kan ze in deze bak wel afbloeien maar dan moet je zeker toppen en laag houden

 

moet je wel meer verlichting hebben en natuurlijk ventilatie

 

ik denk alleen dat deze plant snel uit deze kast gaat groeien

 

verder ga ik je volgen

 

ziet er verder goed uit

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ super#skunk ventilatie doe ik door middel van een ehh ja hoe noem ik dat, kheb geen idee hoe het heet maar het werkt ik maakt volgende keer wel een foto, de bak gaat zoiezo vervangen worden ik ga denk ik een hokje maken... het zijn ook haze plantjes die worden ook nog is extra groot. dus er valt nog veel te gebeuren maar voor nu ben ik tevree :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ze groot worden is zeker een feit

en als ik jou was zal ik een ventilator halen gewoon een kleine waaier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ipv die TL ook een 150-250w HPS nemen, scheelt tijd en opbrengst.

En die turfbakjes heb ik slechte ervaringen mee, het kost de plant vrij veel moeite om de wortels er doorheen te krijgen (haal ze eraf, of snij ze aan stukken).

 

Veel sterkte, en een goede kweek+opbrengst gewenst !

Share this post


Link to post
Share on other sites

de turfbakjes heb ik eral afgehaald bij het overpotten :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu nog 14/12 rustig afbouwen naar 12/12 hoezo dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je ze nu wel gewoon op 12/12 kan zetten dan krijgen ze ook eerder toppen er in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft die kleurcode.

Volgens mij als ik me goed herriner zijn die aqaurium lampen meestal iets van 10000 kelvin. Veels te hoog voor zon plant. Daglicht zit rond 6000kelvin. Maar voor de bloei moet je rond de 3300 kelvin gaan zitten die buizen heten warm white. Voor de groei moetje of coolwhite tubes gebruiken of cooldaylight tubes. Koop ze aub wel van phillips want die imitatie dingen geven naar eigen ervaring een iets andere kleur.

En op die foto is ook te zien dat ze maar 3 vingers hebben per blad. Haze moet er minimaal 5 hebben eigenlijk.

Iig suc6 met je eerste kweekje!!

 

grtzzzz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik krijg nu een internode met 5 vingers volgens mij (de andere hadden ook al 5 vingers maar de vingers aan de zijkant zijn super klein

 

ik denk dat je ze nu wel gewoon op 12/12 kan zetten dan krijgen ze ook eerder toppen er in

 

ze doen het tot nu toe goed :wacko: als ze slecht gaan dan koop ik wel wat nieuwe lampen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorrie dat ik het zeg maar dat is eigenlijk best een domme opmerking, want hier op het forum is genoeg te vinden over kleurcode's etc. Hier is al genoeg kennis over dus waarom zou je de niet gebruiken? Ik zou zeggen wilje op tl blijven kweken pak dan gewoon die 3300 kelvin lampen(warm white) en zet ze op 12/12. Die buizen kosten bij de karwei maar 6 euro de stuk. Scheelt in tijd en opbrengst dus ik beveel je aan om morgen even lekker naar de karwei(of praxis etc) te gaan en van die buizen te kopen.

Zelfde is eigenlijk dat je onder mh je planten laat bloeien. Ze bloeien wel, maar als je ze vervangt voor hps lampen gaan ze al veel harder en hebje een veel betere(grotere) opbrengst.

 

 

grtzzzzzz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik ga morgen even naar de gamma :wacko: ff wat mooie buisjes kopen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok heb de tl buizen gekocht, morgen even installeren :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga nu aan het project beginnen en zal over een paar uurtjes wel ff de foto's uploaden hier :lol: bedankt trouwens voor alle tips en hulp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dat project duurde dus langer dan verw8 ik zal morgen even foto's uploaden van de lampen als ze aan staan :lol:! ben blij dat ik klaar ben, khad misschien wat beter op moeten letten bij techniek vroeger want dit ging wel erg moeilijk allemaal xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...