Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ockbolz

adt folie verfen?

Recommended Posts

hee gasten,

 

ik vroeg me af of het mogelijk is om antie detectie folie te verfen, of er zwart/wit folie overheen te plakken.

of gaat dan de werking van het folie verloren?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je het verven of er zwart-wit folie over plakken?

 

Anti-detectie folie bestaat hoofdzakelijk uit mylar, en mylar is een stof die het beste reflecteerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de functie veranderd niet als je het verft, maar zoals donjon het al zegt

waarom zou je het verven? of iets overheen plakken ,het werkt zo al goed hoor

 

Grtz Mikey

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha,

 

thnx voor de snelle reacties! ik dacht n.m.l dat matte verf beter reflecteerd

dan iets zilverachtig

 

ik weet genoeg thnx!!

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
de functie veranderd niet als je het verft

Dat zou ik niet durven beweren. ADF werkt omdat bijna alle hitte en licht terug wordt gekaatst in de growroom.

Als je het gaat oververven zal het zijn uitstekende reflectie eigenschappen verliezen.

 

Feit: mylar reflecteert 99% van het licht en ook een heel groot gedeelte in het infrarood spectrum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hee gasten,

 

ik vroeg me af of het mogelijk is om antie detectie folie te verfen, of er zwart/wit folie overheen te plakken.

of gaat dan de werking van het folie verloren?

 

gr

heb je ad-folie tegen de binnen wand van je hok bevestigd en hoe? :D

 

hoe groot is je hok en heb je een hok in hok opstelling gemaakt voor je ir-plaatje?

gr

Carpie

 

ps: stel je nog even voor in de wie is wie sectie...zoals je is verzocht in de welkomsmail...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat zou ik niet durven beweren. ADF werkt omdat bijna alle hitte en licht terug wordt gekaatst in de growroom.

Als je het gaat oververven zal het zijn uitstekende reflectie eigenschappen verliezen.

 

Feit: mylar reflecteert 99% van het licht en ook een heel groot gedeelte in het infrarood spectrum.

 

 

zit wat in ja, maar hoe zit dat dan als mensen hun kamer met anti detectie folie doen,

en daarin nog een aparte ruimte hebben, ik heb het gezien bij iemand die had een hok in een hok

buite laag met die folie en daarin nog een hok met zwart wit folie , en hij zag niks met de IR cam

maar zou dat dan komen door het hok in hok bouw of door de detectie folie?

ik weet het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hok in hok principe is een ruimte en dan je hok zetten in die ruimte niet tegen de buiten muren...dus de stalingswamte van je hok wordt dan afgegeven aan de lucht rond je hok.

 

in die lucht buffer moet de ad-folie komen. ( dan heb je een exta spoumuur functie.... materie-lucht-materie )

 

==================================================================

 

je warme lucht afvoer is een ander verhaal..die moet je op 1 of andere manier tot onder de 20 graden zien te krijgen.

dit geld natuurlijk niet voor een losstaand schuurtje in de tuin...want wie verwamt nu zijn schuurtje tot 20 graden in de winter... :D ...dan moet je wat anders verzinnen...

 

gr

Carpie

 

ps: ga maar zoeken op wf, doc en a&t hebben hier over al eens ad-folie uitleg gegeven, ik kan het zo snel even niet vinden...

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar zou dat dan komen door het hok in hok bouw of door de detectie folie?

Beide. Een hok in een hok is een heel effectieve methode.

Het hok houd het meeste al tegen, en wat toch uit het hok ontsnapt wordt onverbiddelijk door de adf tegengehouden (eigenlijk teruggekaatst).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beide. Een hok in een hok is een heel effectieve methode.

Het hok houd het meeste al tegen, en wat toch uit het hok ontsnapt wordt onverbiddelijk door de adf tegengehouden (eigenlijk teruggekaatst).

 

duidelijk :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...