Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hscarry

vijf Amnesia Haze in een 1.20 tentje en 2 maal Super Silver Haze in Scrog

Recommended Posts

@Super#skunk beginner - Leuk dat je mee komt kijken, wat de tensiometer betreft is die van jou behoorlijk

prijzig, ik heb die van mij ook waar Go2hell aangeeft vandaan maar misschien is die van jou een stuk beter :D

Hier een Link van Blumat

 

@The Clown - Met de dames gaat het een stuk beter dan met mij :P , maar je weet het...gewoon door gaan :D

Het is de eerste keer dat ik met de SSH mag kweken maar ik vind het een geweldige plant, het is een sterke groeier met mooie grote groene fanleaves maar vooral is het echt een sterke plant. Normaal schiet er ook wel eens een haakje los als de plant er teveel druk op zet maar nu bleven ze los schieten en heb ik zwaarder bind draad moeten nemen voor de hoofdtakken :wacko: .

 

Vanavond worden alle planten weer verzorgd en ga ik weer scroggen want dat is al weer hard nodig, ik moet nu echt elke dag de planten op het net binden en zou ze nu al in de bloei kunnen zetten en in de weken dat ze dan nog door groeien het net verder vol kunnen laten maken.

 

Met de laatste scrog met de Amnesia/G13 heb ik eerst het hele net vol laten groeien, toen alle planten helemaal strak gebonden zodat er niets meer overeind stond en daarna meteen de klok op 12/12 zetten zodat ze in bloei schoten. De periode dat ze dan nog doorgroeien ( 3 a 4 weken )kunnen de planten dan mooi gebruiken om omhoog te groeien en je krijgt dan een mooi egaal toppendek.

Dit wil ik ook deze keer proberen bij de SSH, dus ik ben benieuwd of dat met deze dames ook werkt.

 

groetjes,

 

Hscarry :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het wel grappig dat niemand het gezien heeft hoor, maar rechts voor staat een regelrechte indica: Anesthesia :lol:

 

Voorlopig komt ze goed mee met de amnesia zelfs:

post-5211-1263599615_thumb.jpg

 

Vandaag even een luchtbevochtiger erbij gezet

post-5211-1263599833_thumb.jpg

 

De lichtkwaliteit van de MH SunPulse lamp die in de grote tent hangt is veel beter dan die in de kleine, echt moeite om in die kleine tent de witbalans goed te krijgen, erg veel groen in het licht.

 

Upskirt! Twee plantjes he... Compleet de weg kwijt hier!

post-5211-1263599716_thumb.jpg

post-5211-1263599764_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige setup,en mooie verzorgde dames!

Nu je het zegt van die Anesthesia :lol:

 

Wanneer gaat de klok om in de grote tent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Aad - Bedankt, de dames doen tot nu toe goed hun best. De potten in de grote tent heb ik gisteren uit

elkaar geschoven zodat ze wat meer ruimte hebben, ik denk dat ik ze nog wel een 1,5 week in de groei houd en dan over naar 12/12.

 

Het mooiste is nog van de Anesthesia dat ik aan haar nog het meeste aandacht heb besteed, en zelf niets

door heb :lol:

Maar ze doet zeker niet onder tegenover de AH, ik moest haar als eerste toppen omdat ze zo de

lucht in schoot, ik hou haar er ook lekker bij....afwisseling doet eten, zeggen ze.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag hebben alle planten weer een douche beurt gehad, voor de dames in de Scrog zal het de laatste zijn want ik ga ze in de bloei zetten en dan spuit ik niets meer.

 

Ik heb zoveel mogelijk strengen op het net vast gezet en de klok op 12/12 gezet, vanaf nu bind ik alleen nog de uitschieters vast op het net, ik moest wel want het net begon aardig vol te raken.

 

gallery_13063_9386_861141.jpg

 

 

gallery_13063_9386_2312583.jpg

 

De twee dames kunnen aardig slurpen en ik moest vandaag acht liter water geven voordat de tensiometers weer een beetje normaal deden, nu moet ik wel hierbij vermelden dat ik maar één maal per drie dagen water geef in de kleine tent. Eerder is vaak niet nodig maar dan schieten de tensio's ineens omhoog.

 

Maar dat ze de vaart er in hebben zitten dat is zeker, hier komen twee dames elkaar tegen op het Scrognet.

 

gallery_13063_9386_1830186.jpg

 

 

 

 

De vier AH en de Anesthesia doen het goed in de grote tent maar die laat ik nog even door groeien.

 

Ze zien er mooi groen en vitaal uit, al zeg ik het zelf ;) en de luchtbevochtiger die er bij is gezet doet de planten zeker goed. Wat de luchtvochtigheid is in de tent weet ik nu nog niet want de meter geeft het niet aan, ook de meter uit de kleine tent geeft niets aan. Ze zijn beide waarschijnlijk kapot want als ik ze in de luchtstroom van de luchtbevochtiger houd dan geven ze nog niets aan terwijl ze nat zijn van het condens.

 

Hier zie je een foto van het achter gebleven plantje wat zich goed aan het ontwikkelen is en daar onder een foto van de Anesthesia.

 

gallery_13063_9386_2175800.jpg

 

gallery_13063_9386_1806316.jpg

 

 

 

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker breed, je gaat toch niet scroggen he? :lol: Heb je nog een tweede keer getopt?

 

Het is maar goed dat die dames in de scrog goed geventileerd worden van onderen. Die grote hoeveelheid bladeren kan je nog wel eens opbreken met vocht. Ik ben benieuw hoeveel toppen hier nu uitkomen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn zeker al goed vertakt en ik zit te twijfelen of dat ik ze wel een tweede keer zal toppen?

Als ik ze nog een keer moet toppen dan moet ik snel zijn want ze moeten denk ik over één, hooguit

nog anderhalve week wel de bloei in, de Anesthesia groeit nog bijna 3 weken door en de Amnesia Haze

geloof ik nog langer.

 

@Whazzup - Zal toch wel meevallen toch ;) , het laatste scrogje in de kleine tent was minstens zo vol.

Anders maak ik er wel een paar luchtgaten in en de afzuiging wat harder dan trek ik de lucht er wel door heen :lol:

 

PS In de grote tent waar de luchtbevochtiger staat gaf de meter nu een LV aan van 52%, is nog wel te laag in de groei periode maar een stuk beter dan onder de 30%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je nog gaat toppen hang een beetje af van hoeveel toppen jij aan je plant ziet komen met de huidige zetting, en hoe hoog ze zitten. Hebben ze kans om voor de hoofdprijs te gaan? Het moet uiteindelijk wel een dek toppen worden. Het is moeilijk op de foto's te beoordelen, maak eens een overzichtje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag heb ik de plantjes toch nog maar eens getopt ( sorry Whazzup, zag je bericht te laat ), ze zijn nu pas 30/35 cm hoog dus ze hebben nog tijd genoeg om te herstellen en te ontwikkelen voor dat ze in de bloei gaan.

De LV in de tent was 86% toen de lampen net aan sprongen dus deze ook even een tandje lager gezet voordat de filter verzadigd is van het vocht.

Temperatuur met de lamp aan is ruim 25C tegen de 26C aan, met het licht uit 17C en de

bodemtemperatuur is 22C stabiel.

Als voeding geef ik nog steeds de wortelstimulator met een hele lichte dosis A&B op een PH gebracht van 6,3, de water beurten moeten nu ook wat frequenter, nu krijgen ze één liter water met voeding in de twee dagen en moet soms bij sommige plantjes na een dag al een beetje water bij geven, dit doe ik dan zonder voeding maar wel de PH naar 6,3 gebracht.

 

Voor foto's was ik te laat het licht sprong al aan, ik zal morgen wat foto's nemen van het toppen.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fimmen kun je niet vroeg genoeg doen (je hebt het altijd over toppen maar we fimmen natuurlijk he :lol:). Is je scrog al op 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, de scrog is twee dagen geleden op 12/12 gezet, was vol genoeg :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

In beide tentjes is alles lekker rustig, geen ziektes en andere problemen.

 

Alles staat nu op 12/12 en de eerste witte haartjes hebben zich laten zien, de temperatuur ligt rond de 26C met in de

 

grote tent een LV van 60% in de kleine tent is de LV een stuk lager maar de twee SSH lijken er geen erg in te

 

hebben en gaan lekker door.

 

 

 

 

De SSH in de kleine tent stonden wat eerder en zitten nu ook in een ander voedingsschema dan de andere tent. Ik geef nu als voeding een Biominerale A-B-C zonder de wortelstimulator maar wel met een booster erbij voor de dikke toppen.

 

Het scrognet is inmiddels lekker gevuld en de beginnende toppen zijn zich aan het oprichten.

 

gallery_13063_9445_2109906.jpg

 

gallery_13063_9445_2386395.jpg

 

gallery_13063_9445_81474.jpg

 

 

 

 

 

De vier AH en de Anesthesia gingen bijna gelijk op maar de vier AH hebben de laatste dagen een flinke speurt erin gezet en zijn omhoog geschoten, gelukkig wel al het net opgehangen zodat ze er mooi doorheen kunnen groeien.

 

Deze krijgen nog steeds als voeding de wortelstimulator met een A & B voeding.

 

gallery_13063_9445_2238816.jpg

 

 

 

Hier zie je de uitlopers van de AH.

 

gallery_13063_9445_1104030.jpg

 

gallery_13063_9445_2529914.jpg

 

 

 

 

 

En hier nog een bovenaangezicht van de Anesthesia .

 

 

 

 

gallery_13063_9445_869143.jpg

 

Zoals ik al aangaf is er voor de rest weinig te melden, de meiden doen te goed hun best!

 

Groet,

 

Hscarry :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg mooi en duidelijk verslag :lol: ben erg benieuwd wat hier af gaat komen, ik ben ook van plan zoiets te bereiken, dus ga je zeker in de gaten houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi vriend

je meiden gaan goed he en zorgen straks voorr n lekkere stash wierie voor je

 

die anesthesia's zijn erg gevoelig voor stress (vind ik)

 

keep m green .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tieske - komt allemaal vanzelf, gewoon veel lezen en vragen. Ik zag dat je al een Topic had geopend dus dat komt helemaal goed :lol:

 

@ The Clown - Het gaat allemaal lekker rustig hier, vriend. Ze zijn inderdaad gevoelig maar hebben we nog een reden meer om ze te verwennen.

 

Gisteren de dames een flinke waterbeurt moeten geven in 60 liter kuip, alle drie de tesiometers stonden binnen een dag allemaal boven de 700mbar te knipperen. In totaal moest ik 10 liter water geven voordat de meters weer rond de 90 mbar stonden. Met deze grote beurt meteen Enzymen in het water toegevoegt en verder A&B voeding erbij gedaan. De dames in de scrog staan nu ruim twee weken op 12/12 en ik heb de groeilamp omgewisseld voor de 250w HPS.

Ook ga ik de grond wat droger houden als de dames vol de bloei ingaan, normaal probeer ik de tensiometers rond de 90mbar te houden maar als ze in de bloei staan houd ik altijd 120mbar aan.

 

Groet,

 

Hscarry

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
die anesthesia's zijn erg gevoelig voor stress (vind ik)

hmm.. Anesthesia kan heel wat hebben hoor.. met name de zaadplanten zijn hele makkelijke planten. Alleen bij lage temperaturen zie je sneller paarse steeltjes dan bij sommige andere soorten.

 

Gebruik je de wortelstimulator niet meer bij de kuip? Die kun je gebruiken tot ze zijn uitgegroeid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paarse steeltjes is het enigste waarvan ik bij de Anesthesia in het begin wat last van

heb gehad. Met de wortelstimulator was ik in de grote kuip aan het afbouwen omdat ik nu regelmatig een suikerbooster aan het voedingswater toevoeg. Eerlijk gezegt hoop ik dat ze in beide tentjes wat rustig aan gaan doen met groeien, de Haze soorten zijn tot nu toe de snelste (door)groeiers die ik in het tentje heb gehad!

 

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Alles gaat hier zijn gangetje dus ik heb weinig te melden, hier wat foto's van de scrog.

gallery_13063_9504_1056680.jpg

gallery_13063_9504_164917.jpg

gallery_13063_9504_518101.jpg

gallery_13063_9504_1841466.jpg

 

 

En nog wat foto's van de AH en de Anesthesia.

gallery_13063_9504_158522.jpg

gallery_13063_9504_1743355.jpg

gallery_13063_9504_940165.jpg

gallery_13063_9504_178722.jpg

gallery_13063_9504_2376541.jpg

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit zeg!

 

Mooie plantjes die AH :wacko:

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx...het gaat allemaal lekker. Het zijn echte groeiers de AH ik heb ze denk ik iets te lang in de groei gehouden, ze gaan nu erg hard de lucht in :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is de eerst keer dat ik mag werken met de SSH maar het is echt een geweldige plant en ze begint al een heerlijke geur te verspreiden :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mn pet is af voor u hscarry :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...