Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hscarry

vijf Amnesia Haze in een 1.20 tentje en 2 maal Super Silver Haze in Scrog

Recommended Posts

Na een behoorlijk tijdje mee gelezen te hebben op het forum leek het mij leuk om ook eens een kweek verslagje te gaan bijhouden, het verslag zal gaan over 5 maal de Amnesia Haze in een 1.20 x 1.20 tentje en zijdeling zal ik wat foto's plaatsen van een tentje van 80 x 80 waarin 2 Super Silver Haze dames zich vermaken in een scrog.

 

 

 

Mijn installatie ziet er als volgt uit:

 

Zoals jullie al begrepen hebben staan er dus twee tentjes, één tentje van 1.20m bij 1.20m en één tentje van 80cm x 80cm beide tentje staan op één afzuiger aangesloten van 1500m3 en hebben gezamenlijk een actieve hoge druk inblaas van 1000m3, dus 1 systeem voor beide tentjes (Dit systeem zal waarschijnlijk in deze topic nog worden uitgebreid met een kanaalverwarmer en instelkleppen zodat de aan en afvoer van lucht voor beide tentje nog apart ingeregeld kan worden).

 

Het klimaat in de tentjes wordt in de gaten gehouden door de easy mcc regelaar die alles rustig aanstuurt.

 

Verder is de grote tent (1.20) voorzien van:

 

1000M3 filter

 

600W Lumatec met Adjust wing

 

600 w lamp HPI voor de groei, en voor later 600 w HPS voor bloei

 

Temperatuur en LV meter

 

Verwarmingsmat

 

5 potten van 18 liter gevuld met specialmix light

 

5 maal tensiometer

 

Brons ventilator

 

En natuurlijk de verse stekken van de Amnesia Haze

 

 

 

En is de kleine tent (80cm) voorzien van:

 

250m3 filter

 

250w Lumatec met Adjust wing

 

250w lamp HPI voor de groei en 250w HPS voor de bloeiperiode

 

Temperatuur en LV meter

 

Brons ventilator

 

Speciekuip ( 60 liter ) gevuld met specialmix light

 

3 maal tensiometer

 

Scrognet

 

2 maal Super Silver Haze

 

 

 

Beide tentjes zijn voorzien van een tijdsschakelkast zodat ik de lampen apart van elkaar kan laten branden.

 

 

 

Als voeding ga ik gebruiken een geconcentreerde minerale A&B voeding met daarbij een PK booster, melasse booster met organische stimulator maar we beginnen de kweek voor de kleintjes met een biologische wortelstimulator. Deze voeding ga ik uittesten en is nog niet op de markt.

 

De potten zijn ingewaterd met wortelstimulator en Bacto verder worden er schimmels gebruikt als de stekken de potten ingaan.

 

Om de dames te verwennen en vervelende ziektes en beestjes buiten de deur houden gaan we gebruiken Plant Vitality Plus, Bugs A way, Yukka, BAC bladvoeding en een nieuw soort plantversterker die weerstand biedt tegen schimmels en tevens curatief werkt bij een lichte infectie en zodra de dames de bloeiperiode in gaan worden er preventief Nemathoden uitgezet.

 

 

 

Zo..nu eerst wat foto's om alles een beetje duidelijker te maken :D .

 

 

 

Op deze foto zie je de twee tentjes naast elkaar staan en zie je de geïsoleerde slangen lopen van de lucht toevoer die met een broekstuk verbonden worden aan de hogedruk ventilator die zijn verse lucht van buiten haalt.

 

gallery_13063_9320_1962168.jpg

 

 

Hier zie je de 1500m3 afzuiger, deze blaast nu alleen zo de ruimte in maar wordt nog aangesloten met een stukje geïsoleerde luchtslang. Daar naast zie je de 1000m3 hogedruk inblaas hangen, alles hangt netjes op rubbers zodat we zo min mogelijk geluid hebben.

 

gallery_13063_9320_1820012.jpg

 

 

Een kijkje in de bek van het monster en de twee aansluitingen op de achterkant voor de afzuiging.

 

gallery_13063_9320_640547.jpg

 

gallery_13063_9320_2217691.jpg

 

 

 

 

De bediening voor de lampen en het klimaat, beveiligt door een automatische brandblusser.

 

gallery_13063_9320_468332.jpg

 

 

De klimaatcontroller

 

gallery_13063_9320_1984675.jpg

 

 

Hier zie je onderop dat alles is aangesloten op een aparte groep met een CEE stekker.

 

gallery_13063_9320_1502891.jpg

 

 

Binnen in de 1.20 tent staat alles klaar en de potten zijn ingewaterd met wortelstimulator en Bacto.

 

gallery_13063_9320_1060769.jpg

 

 

Hier ze je de 600w HPI met adjust wing met daarboven de 1000m3 filter.

 

gallery_13063_9320_30421.jpg

 

 

Op deze foto is te zien hoe er aan de rechterkant een flens in de tent is gezet. Voor de filter had ik een grotere maat slang nodig en deze passen niet door de standaard flenzen en op deze manier maakt de luchtslang één bocht minder naar de aansluiting en dat is weer minder drukverlies.

 

gallery_13063_9320_1343372.jpg

 

 

Crea bezig geweest

 

gallery_13063_9320_280889.jpg

 

 

Lucht inlaat afgedekt met horgaas

 

gallery_13063_9320_422251.jpg

 

Nou, dit was een kijkje in de grote tent en ik hoop je een goed beeld te hebben gegeven van de rest van de installatie, het wachten is nu op de vijf Amnesia Haze stekjes zodat ik kan gaan beginnen.

 

Ik kon van iemand twee Silver Super Haze ( SSH ) stekken overnemen want die moest ruimte hebben en die had ze al vier maanden onder de lamp als back-up staan, dus toen ik ze binnen kreeg kon je niet echt meer spreken van stekjes maar meer van jonge planten.

 

Om de dames de ruimte te geven heb ik ze geplaatst in een speciekuip waar onderin gaten zijn geboord. Ze waren al zo groot dat ik moeite had om het scrognet een beetje naar beneden te krijgen en de planten een beetje heel door de gaten zien te krijgen.

 

Toen dat gelukt was kon ik ze meteen plat leggen en het scrognet zat meteen al halfvol, dus dat schiet lekker op.

 

 

 

Speciekuip aan de onderkant vol met 22 mm gaten geboord en ook een paar aan de zijkanten.

 

gallery_13063_9320_2703870.jpg

 

 

 

Hier ze je de twee dames plat liggen een uurtje nadat ik ze binnen had gekregen.

 

gallery_13063_9320_1237905.jpg

 

gallery_13063_9320_1353722.jpg

 

Gelijk de dames gestript van de overtollige bladeren en kleine zijtakjes onder het net.

 

Ja…ik weet het drie tensiometers is een beetje overdreven maar ik had ze toch nog liggen en nu heb ik er eentje onder elke wortelkluit en de laatste gewoon in de kuip.

 

gallery_13063_9320_279479.jpg

 

 

Om de plantjes vast te binden op het scrognet gebruik ik binddraad waarvan ik haakjes maak, normaal haal ik die haakjes weer van het net af als de ronde klaar is maar deze keer heb ik ze laten zitten en dat bevalt prima, alleen soms een haakje een beetje bijbuigen en het plantje ligt weer vast op het net.

 

gallery_13063_9320_203481.jpg

 

 

Ongeveer 1 week verder

 

gallery_13063_9320_497592.jpg

 

 

gallery_13063_9320_2051737.jpg

 

gallery_13063_9320_699293.jpg

 

Weer een weekje later.

 

gallery_13063_9320_289356.jpg

 

gallery_13063_9320_1121626.jpg

 

gallery_13063_9320_2090330.jpg

 

 

gallery_13063_9320_1566670.jpg

 

 

Tot zo ver een kijkje in mijn kweek kamer, bij de volgende update zullen de stekken van de Amnesia Haze binnen zijn.

 

 

 

 

En voor straks wil ik iedereen een fantastisch en gezond 2010 wensen,

 

Proost!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skál! :D

 

Hehe,werd ook weleens tijd hoor,dat wij hier van jouw groene vingers kunnen meegenieten. :D

Mooie setup en planten heb je ieg zeker al. :D

En 3 tensio's = overdreven zal je mij niet horen zeggen hoor,hoe meer je meet hoe meer je weet. ;)

Goed 2010!

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze gaan we nog verder volgen in het nwe jaar

mooie setup hoor

 

 

greetZZZZZzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hscarry

vriend mooie setup en mooie meiden.

 

success en we spreken snel :D

 

gr The Clown

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om jou nu te kunnen volgen. :D

 

Veel succes,

 

Doc :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker zo'n bakkie vol! :D Hoe meer medium des te stabieler. Je net is al lekker vol, dat gaat snel.

 

Ben al eens lang met Ed Rosenthal bij Hscarry langsgeweest om dat vorige mooie scrogje AG13 te bewonderen. Goed voorbereid, goed ingelezen, succes deze ronde! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal, daar zijn we met de eerste update, al een beetje bijgekomen van vannacht ;) ?

 

 

 

@Aad – Door die drie Tensiometers zie je echt grote verschillen in de kuip, je merkt echt dat het wortelstelsel onder de planten al goed aan het ontwikkelen is en daardoor wordt het vocht sneller opgenomen. Bij de tensiometer die achter in de kuip staat waar nog geen wortels groeien, blijft het langer vochtiger en daar geef ik dan ook minder water.

 

 

 

@Go2hell – Dank je, na elke draai wil je wel wat aanpassen, uitbreiden of verbeteren dat is één van de leuke dingen van deze hobby…je bent nooit klaar.

 

 

 

@The Clown – Thx man, je weet het je bent altijd welkom voor een bakkie koffie….pffff er kruipt nu een Frans Bauer gevoel over mij heen.

 

 

 

@Whazzup – Ja lekker beginnetje zo met die twee meiden…een goed begin is het halve werk.

 

Ja leuk was dat met Ed, een paar weken geleden werd ik gebeld door Whazzup die bij mij langs zou komen of dat het goed was dat hij iemand meenam, namelijk Ed Rosenthal!

 

Natuurlijk vond ik dat goed, wanneer heb je nu de kans om zo bekend man in de Cannabiswereld te ontmoetten. Na binnenkomst en een aantal drankjes en wat jointjes verder had Ed wel interesse om mijn kweekjes te bekijken, eerst nam hij een kijkje in de 1.20 tent waarin toen zes maal Anestesia stonden die bijna waren uitgebloeid.

 

Ik had toen wat bladproblemen en samen met Ed en Whazzup hebben we dat toen besproken wat het zou kunnen zijn, hierna nam Ed een kijkje in het andere tentje waarin vier maal de G13 stonden in een scrog, Ed was meteen laaiend enthousiast en begon meteen foto's te nemen en vroeg toestemming of hij de foto's mocht gebruiken voor zijn nieuwe boek.

 

Geweldig toch, ben je nog niet zo lang bezig met kweken kom je in het boek van Ed Rosenthal te staan dus natuurlijk gaf ik toestemming.

 

 

 

 

 

De nieuwe dames zijn binnen gekomen, van de vijf stekjes zijn er al vier goed geworteld maar één dame blijft iets achter dus die gaan we wat extra verwennen.

 

Ik heb de stekjes meteen een bad gegeven met Plant Vitality, Bugs-a-way, Bac bladvoeding en voor het eerst gebruik de nieuwe plantversterker die ook tegen schimmels e.d. werkt

 

Eerst zal ik de dames aan jullie voorstellen :D

 

gallery_13063_9325_839628.jpg

 

gallery_13063_9325_702267.jpg

 

gallery_13063_9325_2327092.jpg

 

 

gallery_13063_9325_239563.jpg

 

 

gallery_13063_9325_1999052.jpg

 

 

 

 

 

Na de dames een heerlijke douchebeurt te hebben gegeven heb ik de voeding klaargemaakt.

 

Ik geef om te beginnen een kwart van de aanbevolen dosis voor volwassen planten A & B voeding met een biologische wortel stimulator, dit zuur ik af tot een PH van 6,3

 

Om af te zuren gebruik in Salpeterzuur verdund met kraanwater, de verhouding die ik hiervoor gebruik is, 1 deel salpeterzuur en 4 delen water.

 

 

 

Eindelijk krijgen de dames rust en staan bij te komen van het avontuur.

 

gallery_13063_9325_1755872.jpg

 

 

Je ziet rechtsonder op de bovenstaande foto het achter gebleven stekje, omdat de rest al goed geworteld is gaan deze niet onder de propegator maar de kleine heeft nog even hulp nodig dus die gaat er wel even onder tot dat ze goed is aangeslagen.

 

 

 

Het achter gebleven stekje in de propegator die ik aan de binnenkant heb nat gespoten.

 

gallery_13063_9325_627591.jpg

 

 

 

 

Zo, even een nachtje staan dan kijken we morgen wel weer verder hoe de wortels zich ontwikkelen.

 

 

 

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is echt ongelofelijk hoe snel de wortels groeien, na de plantjes één nachtje te hebben laten staan wilde ik vandaag kijken of dat de wortels zich al lieten zien.

 

Bij het oppakken van het potje merkte ik dat deze al lichtjes hechte aan de aarde waar het potje op stond, voorzichtig heb ik door getrokken en daar kwamen wortels te voorschijn van al drie cm lang.

 

gallery_13063_9329_1654601.jpg

 

 

Voorzichtig heb ik het stekje uit zijn potje gehaald en gekeken hoe deze verder geworteld was, dat zag er prima uit en de kleintjes zijn klaar om over gepot te worden naar een groter huisje.

 

gallery_13063_9329_1268617.jpg

 

gallery_13063_9329_1533140.jpg

 

 

 

 

Alle dames waren goed geworteld, nu alleen nog het achter gebleven plantje bekijken.

 

gallery_13063_9329_522511.jpg

 

gallery_13063_9329_1555249.jpg

 

 

Deze is nog niet zo mooi geworteld maar ze doet haar best en ook zij gaat over naar een grotere pot.

 

 

 

De grote potten waren al ingewaterd met de wortelstimulator en bacto en door de verwarmingmat onder de potten is het medium op een lekker temperatuurtje voor de dames.

 

gallery_13063_9329_548496.jpg

 

 

Alleen nog een beetje Bac schimmels bij de wortels strooien en de dames zijn klaar om over te gaan. Ook maak ik alvast de plek in de aarde waar de wortels gaan komen vochtig zodat ze nog niet zo hard hoeven te zoeken naar water in het begin.

 

gallery_13063_9329_2571092.jpg

 

 

Alles is overgezet naar grotere potten en is klaar om verder ingewaterd te worden.

gallery_13063_9329_1934018.jpg

 

 

 

Ziet er top uit!

 

gallery_13063_9329_352027.jpg

 

gallery_13063_9329_944586.jpg

 

gallery_13063_9329_944586.jpg

 

 

 

 

 

Nu alleen nog even de Tensiometers plaatsen en de aarde afdekken tegen een te snelle verdamping met folie.

 

gallery_13063_9329_1290941.jpg

 

 

Het kleine plantje houd ik vannacht nog even onder de propegator zodat deze nog een beetje kan aansterken, lukt dat allemaal dan komt ze in het midden onder de lamp te staan zodat ze het meeste licht gaat pakken en haar zussen kan gaan inhalen….Tot de volgende keer!

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad, je soortjes-keuze is mmmmmmmm :D

En in scrog is prachtig. Jebent goed bezig! succes met je kweekie!

 

De freuds

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit, die wortelstimulator doet zijn werk wel. Vergeet niet dat hscarry met name mineraal gaat voeden fotografe, een potje van 3,5 liter zou bij wijze van spreke al voldoende zijn, dit is alleen maar bonus :D

 

Turf is eigenlijk ook een hydro substraat, want van zichzelf heeft het behalve structuur en organische stof ook niet zoveel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mannen en vrouwen leuk dat jullie meekijken ;) ,

 

@Fotografe – Ik had inderdaad nog voor een groter medium kunnen gaan en het woord aardebak is hier al meerdere malen gevallen maar ik heb tot nu toe nog niet echt een vast medium gevonden om te kweken, deze keer probeer ik de Specialmix light uit maar als ik eenmaal mijn draai gevonden heb komt er zeker een vaste bak in.

 

@Freud ­– Het zijn zeker heerlijke soortjes en ben ook blij dat ik deze stekken kon krijgen, de twee SSH zijn echte hardlopers merk ik.

 

 

 

De verhuizing is voor alle dames geslaagd en ze zijn allemaal goed aangeslagen en staan er fris en groen bij, ook de kleinste is lekker bezig.

 

Ik geef ze tot nu toe alleen wortelstimulator met een beetje Bacto er doorheen dit probeer ik de eerste twee weken vol te houden of de dames moeten te kennen gaan geven dat ze klaar zijn voor een beetje voedsel, het voordeel met minerale voeding is dat de plant het meteen opneemt en dat het niet eerst omgezet moet worden in kant en klare happen voor de plant zodat de plant er meteen op reageert.

 

 

 

Vooral nu met dit koude weer merk ik echt dat ik een kanaalverwarmer nodig heb, nog niet eens voor de grote tent want daar ligt een verwarmingsmat in en die houd de wortels wel lekker op temperatuur maar in de kleine tent daalt de temperatuur snel als de lamp uit is.Met de lamp aan ligt de temperatuur rond de 27 graden maar met de lampen uit daalt het snel tot de 14 graden.

 

Het nadeel van een verwarmingsmat vind ik in mijn geval is dat de onderkant van de aarde snel uitdroogt doordat daar de meeste warmte binnen komt, het zal wel wat schelen als ik de potten iets van de vloer zou gaan halen maar toch gaat mijn voorkeur uit naar een kanaalverwarmer.

 

Ook gaat de verdamping van het vocht in de potten een stuk sneller met een mat daar onder dus het afdekken van je potten om verdamping tegen te gaan is geen overbodige luxe, bij één van mijn vorige kweekjes kreeg ik hierdoor problemen. Door de snelle verdamping moest ik elke dag veel water geven want de tensiometers sloegen door naar 550mbar terwijl 90mbar tot 120mbar aangeraden wordt.

 

Doordat het dan snel te vochtig of te droog was, in beide gevallen neemt de plant geen voedsel op, had de plant maar een beperkte tijd het voedsel op te nemen en kreeg blad problemen wat erg leek op een vergiftiging. Na het toedekken van de potten was het probleem van het verdampen verdwenen en knapten de planten op.

 

gallery_13063_7938_1351711.jpg

 

gallery_13063_7915_509758.jpg

 

 

Na het toedekken van de potten tegen een te snelle verdamping verliep het kweekje ( G13 ) verder prima.

 

gallery_13063_7938_162004.jpg

 

gallery_13063_7938_1617873.jpg

 

 

 

 

Zo….En nu weer on-topic! :rolleyes:

 

 

Om de planten niet de tent uit te laten groeien en ze lekker vol te laten worden heb ik ze afgelopen zondag (3 Jan) getopt, de bedoeling is dat ik ze twee maal gaat toppen dan nog een weekje groei en daarna de bloeiperiode in.

 

Het slachtoffer ( de top in het midden )

 

 

gallery_13063_9340_1256207.jpg

 

 

 

 

De dader

 

gallery_13063_9340_2121020.jpg

 

 

 

 

R.I.P. maar gelukkig zal de rest opknappen van de gegeven waterbeurt en een sproeibeurt met Plant Vitality tegen de stress van het toppen.

 

gallery_13063_9340_1705650.jpg

 

 

De SSH scrog groeit hard en ik ben vandaag weer een tijdje zoet geweest met het vastbinden van de plantjes op het scrognet, normaal scrog ik elke dag wat maar met de feestdagen was het er een beetje bij ingeschoten.

 

Deze foto is ongeveer acht uur genomen nadat de dames vastgebonden werden op het net, bijna alle bladeren zijn al weer naar het licht gedraaid.

 

gallery_13063_9340_409179.jpg

 

 

De temperatuur is nu met de lamp aan 27 graden en 14 graden met de lamp uit, de luchtvochtigheid is zo laag in de tent door het warm stoken met de centraleverwarming dat de meter deze niet eens meer aangeeft. De dames hebben ze hier en daar paarse steeltjes, zelf denk ik dat het door de kou komt of door de te grote temperatuur schommelingen ook zijn er wat puntjes van de bladeren verbrand toen de dames moesten wennen aan hun voeding dus deze heb ik voorlopig even gehalveerd.

 

gallery_13063_9340_1216615.jpg

 

gallery_13063_9340_2238490.jpg

 

 

 

 

Tot de volgende update!

 

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er top uit hoor :rolleyes:

Ben nu zelf ook 5 amnesia haze aan het ontkiemen voor een moedertje..

Succes indiedergeval!

 

Peace,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer ze te fimmen ipv te toppen als het lukt, dat scheelt een hoop scheuten :rolleyes:

 

Blaadjes glimmen ook mooi

 

Die G13 was zeker een AG13 he?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xistens – Bedankt, met een beetje hulp van het forum moet het wel lukken, en…zijn ze allemaal ontkiemt?

 

@Whazzup – Ja sorry, ik bedoelde inderdaad de Amnesia/G13 wat het fimmen betreft ben ik al te laat ze zijn al getopt, ik moest wel want sommige gingen zo hard de lucht in.

 

gallery_13063_9350_102122.jpg

 

gallery_13063_9350_911969.jpg

 

 

 

 

Omdat ze zo hard groeien heb ik er twee geknakt zodat ze even hoog blijven als de andere drie plantjes.

 

gallery_13063_9350_2489608.jpg

 

gallery_13063_9350_2245255.jpg

 

 

 

 

De temperatuur is met het licht aan 26C maar met het licht uit is het rond de 15C, de luchtvochtigheid is 35% en de bodemtemperatuur is constant 22C. Drinken doen ze nog niet echt heel veel en geef ze per stuk één maal in de drie dagen een kleine liter water met wortelstimulator met soms een beetje Bacto er doorheen.

 

 

 

 

Verder zijn er geen bijzonderheden te melden dus hier dan nog maar wat foto's

 

Dit was het achter gebleven plantje, ze is nu nog de kleinste maar het gaat goed.

 

gallery_13063_9350_1666423.jpg

 

gallery_13063_9350_2246712.jpg

 

 

 

 

Geknakte plantje, moet je maar niet zo snel groeien!

 

gallery_13063_9350_1943987.jpg

 

 

 

 

Bij het terug zetten viel er een stuk snoer precies op de knik van het plantje waardoor deze helemaal doorgeschuurd is. Deze maar even zo lang aan elkaar getapet.

 

gallery_13063_9350_1263334.jpg

 

En nog een zus.

 

gallery_13063_9350_841899.jpg

 

 

 

 

Het scrognet begint aardig vol te worden en moet soms echt al zoeken om een plekje te vinden om de haakjes vast te zetten. Er zit niet heel veel verschil in beide tentjes in temperatuur en luchtvochtigheid, het kleine tentje is iets kouder maar daar ligt geen mat in en natuurlijk ook een stuk minder watt.

 

Ik geef tot nu toe 6 liter water per drie dagen en dat houd de tensiometers behoorlijk stabiel op 90 tot 100 mbar. Ook deze krijgen nog wortelstimulator en soms een beetje Bacto en een halve dosis voeding.

 

gallery_13063_9350_2567740.jpg gallery_13063_9350_2378334.jpg

 

gallery_13063_9350_1192636.jpg

 

 

Een paar verbrande puntjes van de voeding.

 

gallery_13063_9350_729853.jpg

 

 

 

Was hem weer, tot de volgende….

 

 

 

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch iets minder voeding dan :rolleyes: Alles ziet er top uit een voorbeeld voor een hoop mensen hier .

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) Dank je, maar hopen dat we het zo kunnen houden.

 

Met voeding zit ik al op een halve dosis en dat gaat tot nu toe goed, de verbrande

puntjes zitten voornamelijk aan de wat oudere bladeren en het jongere spul heeft

nergens last van dus ik denk dat de problemen achter de rug zijn.

( mah..problemen...dat valt ook wel weer mee :rolleyes: )

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei, dat geknakte deel kun je er wel afhalen want knakken reageren ze niet zo fijn op in mijn ervaring. De originele scrog die ik zette had initieel ook zo'n tak maar die bleef heel erg achter en heb ik moeten verwijderen. Twee zelfs! Slappe heelmeesters etc: je begrijpt het :rolleyes:

 

Je nachttemperatuur is inderdaad helaas erg laag, op lagere temperaturem moet je je voeding ook een beetje aanpassen. Scrogje is al lekker vol en de amneesjes willen wel he op die wortelstimulator :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan inderdaad als een speer met die wortelstimulator, maar denk je echt

dat die top niet meer te redden is?

Dat zou echt zonde zijn ;) ...ze was niet helemaal door maar meer een stukje open gescheurd

door de knik, net als dat je een rietje buigt en de zijkant knapt open.

Als ik de top verwijder dan gaan de zijtakken het overnemen, een soort van extreem toppen :D ?

 

Ik ga er wel een foto van maken, zodat jullie kunnen kijken of dat de top nog te redden is.

Doe je zo voorzichtig met ze, valt de looplamp naar beneden en precies een klein stukje

snoer raakt vol op de knik van de plant :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal :D ,

 

 

 

Net de patiënt even apart genomen en gekeken wat de schade is en of de top nog te redden valt, voorzichtig de tape afgewikkeld maar helaas……kijk zelf maar.

 

gallery_13063_9350_1553602.jpg

 

 

 

De stam heeft echt een opdonder gehad en is helemaal dubbel geknikt en op de knik is de stam echt super dun geworden, je kunt het niet zien op de foto maar er lopen allemaal kleine haarscheurtjes door de knik heen.

 

Dus ik volg het advies van Whazzup op en…

 

gallery_13063_9350_1817833.jpg

 

gallery_13063_9350_1067592.jpg

 

gallery_13063_9350_1609758.jpg

 

 

 

 

 

En hier gaan we het verder mee doen.

 

gallery_13063_9350_1214773.jpg

 

 

 

Om stress, schimmels, ziektes en beestjes te voorkomen geef ik mijn planten en de toplaag van de aarde altijd een sproeibeurt met de onderstaande middelen.

 

gallery_13063_9350_72484.jpg

 

 

Meestal spuit ik één maal per week in de groeiperiode en zodra ze de bloei in gaan dan spuit ik bijna niets meer en zet dan alleen preventief Nemathoden uit. Ik gebruik niet elke week alle middelen, zoals Bac bladvoeding gebruik ik in totaal drie maal, twee keer in de groei en één maal in de eerste week van de bloeiperiode. Omdat ik alles in één sproeibeurt geef verlaag ik wel van alles de aangegeven dosis, hieronder zie je de dosis per liter.

 

Plant Vitality plus 15 ml normaal 25 ml

 

Bac Bladvoeding 2 ml normaal 4 ml

 

Bugs-Away 7 ml normaal 10 tot 20 ml

 

Yukka gebruik ik wel de aanbevolen dosis 1 ml/l en van de nieuwe plantversterker gebruik nu nog de aanbevolen dosis 10 ml/l ( ietsje minder ) omdat het de eerste keer is dat ik dit gebruik, mocht alles goed gaan dan ga ik de volgende ronde de dosis verlagen om te kijken hoe dat gaat.

 

Tot de volgende keer!

 

 

 

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed besluit! wordt groot zat hoor :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van mij mag de temperatuur weer een beetje omhoog gaan want het blijft echt te koud in het kleine tentje, als de lamp uit is komt de temperatuur niet boven de 14C. Gelukkig werk ik dit keer met een groter medium en dat blijft wat langer op temperatuur, namelijk 17C en dit voorkomt tot nu toe denk ik stilstand bij de plant. Of het moet zo hard door vriezen dat er weer een Elfstedentocht komt, daar heb ik wel een beetje stilstand bij de plant voor over :D

 

 

De SSH gaat erg hard, ze staan nu 2,5 week in het kleine tentje en het is erg druk op het scrognet aan het worden maar ik wil het zo lang mogelijk vol te houden zodat de aftakkingen nog lekker een beetje kunnen aandikken.

 

gallery_13063_9364_1379281.jpg

 

gallery_13063_9364_1030494.jpg

 

 

Vandaag zes liter water gegeven met, 6 ml wortelstimulator, van A&B ieder 2 ml en een flinke theelepel met Bacto en naar een PH van 6,3 gebracht. Zeker vier liter heb ik achterin moeten gieten want de achterste tensiometer stond ineens boven de 700mbar terwijl de andere twee tensiometers allebei op 130 mbar stonden, toch makkelijk een derde tensio erbij, je tilt de speciekuip ook niet even snel op om te kijken of ze water nodig hebben, althans ik niet :D .

 

gallery_13063_9364_1643968.jpg

 

 

 

In de grote tent heb ik het idee dat de zijtakken van sommige plantjes niet echt snel mee omhoog groeien doordat ze ook van onder licht krijgen van de reflecterende folie die op de potten ligt om het verdampen tegen te gaan, dus vanaf vandaag haal ik de folie van de potten af als het licht aan gaat en de verwarmingsmat is uitgeschakeld en doe deze er weer op als de mat weer aangaat, even kijken of dat het een beetje helpt. De plantjes stonden nog vochtig genoeg dus ik was verder snel klaar.

 

gallery_13063_9364_548032.jpg

 

 

Het achter gebleven plantje begint ook lekker vol te worden.

 

gallery_13063_9364_1581933.jpg

 

 

 

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

OMG

 

ziet er erg goed uit

 

hoeveel van die tensiometers heb jij wel niet lol ik ben al blij dat ik er nu 1 heb voor 80 euro :wacko:

 

duidelijk iemand met verstand van zaken ga je zeker volgen

 

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij blumat zelf kosten ze maar 30 euro hoor :wacko:

 

 

 

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi vriend

hoe is t met jou :D

ik hoop dat t n beetje te doen is voor je

hier gaat t n beetje.

 

je dames staan er gewldig bij en vind je scrognet

verdorie erg vol worden .

die ssh wat n mooie plant zeg

moooie internodes :wacko:

 

over de tensio´s

je ken er niet genoeg van hebben :D

ik doet er persoonlijk ook per pot 1 in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...