Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

homegrower1967

hond en cannabis ?

Recommended Posts

vandaag is zo'n beetje de enige dag van het jaar dat ik mijn hond aangelijnd hou, die vind vuurwerk té leuk, denkt dat ie er achteraan kan.

de hond neemt heel erg het gedrag van het baasje over, dus laat merken dat vuurwerk niet iets is om bang voor te zijn. (zelfde als met water/autoritjes/paarden e.d.)

ik zou niet weten hoe het is om een hond als hij eenmaal bang is weer tot bedaren te brengen, dus daar kan ik je geen advies over geven, maar ik zou mn huisdieren nooit iets geven wat niet expliciet voor hun bedoel is.

 

succes vandaag/vannacht!

 

grtz,

iep

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je hond bang voor vuurwerk is moet je hem absoluut niet troosten.

 

Omdat je dan zijn beeld bevestigd dat die bang moet zijn. Jij bent (als het goed is tenminste) de baas/ alpha. Als je hem dan troost denkt die dat het goed is dat die bang is, je beloont hem tenslotte. En blijkbaar is de baas er ook bang voor.

 

Het beste is gewoon normaal doen. Net alsof er nix aan de hand is.

 

 

dit is hellemaal waar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ravotten wil ze ook al niet :D Alleen maar hijgen !

 

aan de lijn dan en rennen met je donder! of gaat de hond dat van de baas winnen :D (is hier wel het geval hoor)

de mijne nam ik als pup mee langs de schietbaan ed, die kijkt nergens meer van op. enige waar ik bang voor moet zijn is dat ie ineens met een lawinepijl aan komt sjouwen, want dat is wel reuze interessant natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon even naar de dierenarts gaan.

 

10 kalmeringspilletjes voor 9 euro

 

zijn ze lekker rustig :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
aan de lijn dan en rennen met je donder! of gaat de hond dat van de baas winnen :D (is hier wel het geval hoor)

de mijne nam ik als pup mee langs de schietbaan ed, die kijkt nergens meer van op. enige waar ik bang voor moet zijn is dat ie ineens met een lawinepijl aan komt sjouwen, want dat is wel reuze interessant natuurlijk.

 

Nee hoor ha ha ha het gaat om een Beagle, Ik til haar zo op, maar met staart tussen de poten en is zo weer binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Omdat je dan zijn beeld bevestigd dat die bang moet zijn. Jij bent (als het goed is tenminste) de baas/ alpha. Als je hem dan troost denkt die dat het goed is dat die bang is, je beloont hem tenslotte. En blijkbaar is de baas er ook bang voor.

 

Geloof me allemaal geprobeerd, ze is al 7 jaar bang. Van pillen word ze ziek, dus dit jaar word ze gewoon hartstikke verwend. Het is de eerste hond van me die het heeft, heb al 20 jaar zelfde ras in huis en dit is het eerste exemplaar dat van pup af helemaal gek word van knallen, ook onweer heeft zelfde effect btw.

 

Die kleine weet nergens van, de stoere is net wat minder stoer als er knallen zijn :D

gallery_10252_4994_11349.jpg

 

Zo nog even een grote :D Ssh x Diesel/Cheese genieten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het allemaal niet werkt dan houd het op he. Dan had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan.

Sterkte ermee Dr livingstone en hond. En natuurlijk ook voor Homegrower en hond

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken jou probleem, ik had ook een mechelse herder van wel 40 kg die letterlijk probeerde door de muren te lopen. Heeft wel wat gesloopt bij mij.

De beste oplossing die ik op het einde van zijn leven heb gekregen van de dierenarts, is hem een soort RILATIN geven zoals aan adhd patiënten. Dit wordt zelfs speciaal voor diergeneeskundig gebruik geproduceerd.

En anders doe je maar zoals ik vroeger moest doen, de radio loeihard zetten dat hij de knallen (bijna) niet hoorde en bovenop hem gaan liggen tot het vuurwerk (of onweer) gedaan was.

Veel succes

Edited by viske

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat heb ik toch een ideale hond als ik het zo allemaal lees.heb hem er gewoon aan laten wennen dat het gewoon is en beest ligt gewoon lui op de bank.niks aan de hand.maar kan ook komen doordat ie een hele hoop meesmookt al is het passief.hij komt zelf naast me liggen :D

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

vroeger bij een vriendin van me (was zelf een jaar of 15 ofzo, haar ouders waren echt van die ouwe hippies :D ) hadden ze niet zo goed opgelet toen er een complete cake op tafel lag, en had de hond (een jackrussel) de helft van de cake gegeten toen ze visite aan het uitzwaaien waren....

Dat arme hondje was 3 dagen totaal van de wereld, na 3 dagen slapen wilden ze met de hond naar de arts en toen werd de hond wakker :D

beestje had er verder niks van over gehouden..

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites
voor mensen die een hond hebben die bang is voor vuurwerk , en de hond ook nog vanaf pup hebben dan is er een gemis in de opvoeding van de hond geweest.

 

ik ging met mijn hond naar buiten om 24 uur los , maar goed rottweilers zijn ook echte honden .

 

wat een verwijt ,

me honden heb ik vanaf pup en zijn goed getrained .

Ik spendeeer er veel tijd aan , en ze zijn gelukkig !

'K verzorg ze ook prima ,meer kan ik niet .

eén ervan helpt zelfs de de brandweer, een echte speurneus .

ben er trots op .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed zo Herman !

 

Mijn hond is zo bang, ze wil niet naar buiten. Hoef ik ook niet met dit vieze weer :D , maar ik heb dan ook een Beagle

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahah stukie cake. :D

 

Ik heb een rhodesian ridgeback hij is wel beetje zenuwachtig maar mag vanavond lekker op de bank voor 1 keer :D

ik laat hem overdag gewoon bij ons vlak bij in zo;n stukie bos uit.

 

onze vorige hond was wel verpest hadden een pokkeventje een strijker achter hem gegooit die konden we elke ou&nieuw rust gevende pillen geven. :D

 

gezond nieuwjaar iedereen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

in mijn buurt wordt heel het jaar door vuurwerk afgeschoten.

 

mijn hondjes zijn er aan gewend geraakt.

 

dat werpt zijn vruchten af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als een hond bang is moet je hem/haar nooit ofte nimmer troosten want dan bevestig je de angst en denkt die hond dat het goed is om er bang voor te zijn.

je moet de hond zijn gedrag steevast corrigeren met een dominate neutrale reactie net zoals je dat altijd doet met een slipketting.

dan snapt de hond in kwestie vanzelf dat ie schijt moet hebben(dat heeft de baas immers ook),het is mij bij 2 verschillende schijterds van honden gelukt om de angst eruit te halen,en die kunnen dus ook uitgelaten worden naast een ratelband 100.000.

Al was er niet zo een hard geluid dan gingen ze er gewoon naast liggen :D

 

happy new year!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan gelijk hebben twindadadddy

ik bedoel goed mee me honden.

ze zijn verwennd en ik doe al goed

ok twinddadyy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil hier niet de martin gaus uit gaan hangen. Maar als je hond bang voor vuurwerk is moet je hem absoluut niet troosten.

 

Omdat je dan zijn beeld bevestigd dat die bang moet zijn. Jij bent (als het goed is tenminste) de baas/ alpha. Als je hem dan troost denkt die dat het goed is dat die bang is, je beloont hem tenslotte. En blijkbaar is de baas er ook bang voor.

 

en zo zit het!

en niet anders.

jij bepaald hoe een hond zich mag gedragen !

 

 

ook onze honden hebben hier geen last van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet wel dat spacecake niet schadelijk is voor honden want heb eens een hele plak aan een huskie gegeven (per ongeluk) en de volgende dag was die echt hard aant spacen maar er was niets aan de hand met de hond zelf alleen vraag ik me wel af waarom je hem space cake zou geven om rustig te worden je kunt hier ook middelen voor kopen bij de dieren winkel of dierenarts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troosten mag, steunen moet

 

Een bijzonder hardnekkig en wijdverbreid misverstand is dat wij onze hond moeten negeren als deze ergens van schrikt of angstgedrag vertoont. Reden van deze veronderstelling is dat je op deze manier in ieder geval zijn angstgedrag niet beloont, dus ook niet versterkt. Wat hierbij vergeten wordt is dat er twee verschillende zaken spelen bij het fenomeen angst, namelijk angstgedrag en angst-emotie. Door het angstgedrag nu te negeren negeer je onherroepelijk ook de angst-emotie. Hierdoor heeft de hond helemaal het idee dat hij er alleen voor staat en dat hij in moeilijke tijden niet hoeft te rekenen op zijn eigenaren. Daardoor zal de hond in dit soort situaties dan ook eerder wegrennen en vluchten dan zijn baas opzoeken. En juist dat vluchten en wegrennen willen wij voorkomen. Hieruit kun je dus concluderen dat het negeren meer kapot maakt dan dat het oplevert. En dat is vaak ook zo.

 

Een roedelleider, en dat hoort de eigenaar te zijn, zorgt er altijd voor dat zijn roedel zich geborgen en veilig voelt. Een echte leider zal zijn roedel dus ook altijd helpen in moelijke tijden.

 

Door uw hond steun te bieden op de momenten dat hij angstig is zal de angst-emotie verminderen en zal hij zich in moelijke situaties veiliger voelen. Een nadelig gevolg hiervan is wellicht dat u het angstgedrag beloont, waardoor de hond misschien wat vaker angstgedrag vertoont. Maar hij voelt zich wel een stuk veiliger bij u en weet dat hij van u indien nodig de broodnodige steun kan verwachten. Hierdoor zal hij in beangstigende situaties ook eerder naar u toekomen dan de hond wiens angst altijd maar genegeerd word en zal de behoefte om te vluchten afnemen.

 

Recentelijk onderzoek heeft ook aangetoond dat:

 

•Honden die genegeerd worden veel meer tijd nodig hebben om van hun angst te herstellen dan honden die steun krijgen van hun baas.

•Indien de eigenaar de hond steunt door deze dicht tegen zich aan te laten zitten of liggen, dan vermindert de angst en stress sterk.

•Indien de hond aangehaald en toegesproken, dus getroost, wordt dan neemt de angst-emotie van de hond nog sneller af. Het “nadelige” effect hiervan kan zijn dat de hond vaker angstgedrag gaat vertonen om aandacht te krijgen.

 

Uit het bovenstaande blijkt dat het bieden van steun/troost een positief effect heeft op het welzijn van uw hond, maar ook op uw relatie met uw hond. Deze voordelen wegen ons inziens ruimschoots op tegen het nadeel van een eventuele toename van het angst-gedrag van de hond.

 

Overigens is het maar zeer de vraag of en in hoeverre het angstgedrag beloont wordt door het bieden van steun/troost. Een hond in hevige angst of paniek is namelijk, net als de mens, NIET meer in staat om te leren. Dus kan dan het angstgedrag ook niet beloond worden !!

 

Dus, als uw hond tijdens de aankomende vuurwerkperiode angstig, bibberend en/of hijgend naar u toekomt, biedt hem dan steun en zorg dat de angst en stress vermindert. Laat hem merken dat u er voor hem bent. Zodoende leert u uw hond dat u zijn veilige haven bent en zal hij als hij bang is eerder naar u toekomen in plaats van vluchten. En dat is toch wat u wilt.

 

Wat u nog meer kunt doen

 

•Zorg ervoor dat uw hond tijdens de vuurwerkperiode zo min mogelijk alleen hoeft te zijn. Neem hem/haar indien mogelijk mee.

•Zorg voor een mand/kussen op een plek waar de hond zich terug kan trekken en zich veilig voelt. Veel honden geven zelf aan welke plek dat is. Vaak is dit een krappe ruimte zonder lichtinval zoals de ruimte onder de trap, de hal, het toilet of de badkamer. Kiest de hond de ruimte onder de trap dan kunt u deze verduisteren door er tijdelijk een lap stof voor te hangen.

•Als de hond een bench gewend is en deze graag opzoekt, kunt u hier een lap stof overheen hangen zodat uw hond zich nog veiliger voelt.

•Laat uw hond tijdens de vuurwerkperiode alleen aangelijnd uit. Laat uw hond alleen in die gebieden los lopen waarvan u zeker bent dat het er vuurwerkveilig is.

•Laat uw hond tijdens de jaarwisseling nooit alleen, dus ook niet na middernacht.

•Laat uw hond op oudejaarsavond op een tijdstip uit dat het nog rustig is op straat.

•Houdt de gordijnen op oudejaarsavond gesloten zodat er zo min mogelijk prikkels van buitenaf op uw hond kunnen inwerken.

•Zorg er tijdens de vuurwerkperiode altijd voor dat de radio of televisie aanstaat, en dat deze op een redelijk volume staan. Zodoende kunt u tenminste een deel van het vuurwerkgeluid overstemmen.

•Indien mogelijk kunt u uw hond afleiden met iets heel erg lekkers, zoals bijvoorbeeld een lekker bot, een bullepees, of een heerlijk gevulde Kong. Dit is tevens een goede graadmeter voor de mate van angst die uw hond ervaart. Bij extreme angst zal een hond ook die super lekkere tractatie niet meer aanpakken.

•Een alternatief is dat u uw hond laat logeren bij familie, kennissen of vrienden die op het platteland wonen, ver verwijderd van het vuurwerkgeweld. Een afgelegen pension met voldoende toezicht op de honden is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.

•Meldt u tijdig aan voor het trainingstraject om de vuurwerkangst van uw hond aan te pakken. Zodoende wordt het dan wellicht mogelijk dat de volgende jaarwisseling(en) ook voor uw hond een stuk aangenamer zullen zijn

 

bron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx DonJon, men hond heeft alle ellende weer overleeft, kreeg er een onverwachte steunzoeker bij trouwens. De Kat, groot ogen en heel avond naast me gelegen. Dit is een buiten kat die eigenlijk helemaal niet op schoot komt zitten, laat staan hele avond.

 

Voor de dudes met hun echte rottweilers en andere aanverwante slipketting antwoorden, goed bezig mannen :D de dag dat men hond nog als penis verlenging moest dienst doen is gelukkig al lang voorbij. En ik ben blij dat er toch nog mensen zijn die zich herinneren dat het gezelschapsdieren zijn en niet alleen een item om macho gedrag te illustreren. :D

 

Voor de andere honden en bazen, beste wensen, ook van mijn viervoeters dream.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat een verwijt ,

me honden heb ik vanaf pup en zijn goed getrained .

Ik spendeeer er veel tijd aan , en ze zijn gelukkig !

'K verzorg ze ook prima ,meer kan ik niet .

eén ervan helpt zelfs de de brandweer, een echte speurneus .

ben er trots op .

 

 

het is geen verwijt maar een feit dat is iets heel anders , en een goed getrainde hond kan ook iets gemist hebben in de opvoeding .

 

maar ik heb ook weer wat geleerd me volgende hond laat ik ook apporteren bij de brandweer is ie gelijk uitgelaten :D

 

dr livingstoned ik had een rottweiler niet om een penis verlenging en juist niet om het zogenaamde aanzien , dat was meer een last .

ik had een rottweiler omdat het top beesten zijn met een speciaal karakter , en dat karakter komt bv juist naar boven met dagen als oud en nieuw omdat rottweilers ook in legers gebruikt worden en dus wel mits goed getrained tegen een knalletje kunnen .

en een dier met een juist karakter kan zeer juist dienen als gezeldschap dier .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thx DonJon, men hond heeft alle ellende weer overleeft, kreeg er een onverwachte steunzoeker bij trouwens. De Kat, groot ogen en heel avond naast me gelegen. Dit is een buiten kat die eigenlijk helemaal niet op schoot komt zitten, laat staan hele avond.

 

Voor de dudes met hun echte rottweilers en andere aanverwante slipketting antwoorden, goed bezig mannen :D de dag dat men hond nog als penis verlenging moest dienst doen is gelukkig al lang voorbij. En ik ben blij dat er toch nog mensen zijn die zich herinneren dat het gezelschapsdieren zijn en niet alleen een item om macho gedrag te illustreren. :D

 

Voor de andere honden en bazen, beste wensen, ook van mijn viervoeters dream.gif

 

 

i'll rest my case your honor

 

erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees echte klikkodog :D het is beetje cynisch bedoeld en dan niet zozeer op het ras/soort/kleur/gewicht maar op een berichtje helemaal in begin van de tread dat ondertussen al aangepast is door de schrijver, er had ook echt poedel kunnen staan maar in het org. berichtje was het rottweiler. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben net voor het eerst met de hond naar buiten geweest, nog erg angstig maar wel een 1,5 boterhamzakje vol !!

Daar is ze gelukkig vanaf !!

 

Op naar hopelijk een goed 2010, met mooie toppen !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dr livingstoned ik lees ook best goed ondanks dat ik woord blind ben .

en dat het cynisch bedoeld is snap ik ook wel , geeft ook niet , maar de 3 de wet van newton bestaat echt .

en ik denk toch echt dat je zelf beter moet lezen gezien er geen bericht aangepast is in het begin , en ik het over een echte hond had en dat is naar mijn mening een rottweiler, gezien ze qwa karakter alles kunners zijn .

 

en je penis verlenging verhaal is ook een beetje op jezelf terug te draaien denk ik gezien je een stefford heb en een mini maar dan wel de breedste en stoerste een jack reutel :D , dus het uiterlijk verhaal en voorkomen doet jou ook wel wat .

ik kan het fout hebben maar een beetje cynischme kan nooit geen kwaad :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...