Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Aad

LHC Cern

Recommended Posts

Voor de geinteresseerden,het begint er nu echt naar uit te zien dat het gaat gebeuren.

laatste nieuws

Komen we er achter waar 96% van het heelal uit bestaat?

Waarom is er meer materie dan anti-materie?

Klopt de snaar-theorie met de daarbij bijkomende extra dimensies?

Gripping stuff.

Ik volg het op de voet. :D

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook hier wordt t op de voet gevolgd!

 

Alleen hadden wij begrepen dat het toch nog wel een paar jaar zou gaan duren voordat ze alle data verwerkt hebben van deze runs...

Het duurt nog wel ff voordat we echt antwoord hebben.

 

En ondertussen blijven we Earth Investigated en alle andere gerelateerde programma's volgen!

 

Greetz,

 

Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alleen hadden wij begrepen dat het toch nog wel een paar jaar zou gaan duren voordat ze alle data verwerkt hebben van deze runs...

Het duurt nog wel ff voordat we echt antwoord hebben.

Klopt helemaal natuurlijk,maar ik denk dat we wel binnenkort antwoord hebben of het standaardmodel wbt de Higgs-Boson gelijk heeft of de andere theorien weer vrij spel krijgen.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superinteresant Aad......

 

Het is toch onvoorstelbaar,hoever de mens gaat om het mysterie van het heelal te ontrafelen.

Als het niks word kunnen we er altijd een kweektunnel van maken. ;).

 

Ik had ook ergens een stukje gelezen van een of andere russische professor,kan het alleen niet meer vinden. :D

Die verklaarde dat dit project de afgelopen jaren constant gesaboteerd werd,door mensen die uit de toekomst terugreisde,om te voorkomen dat we te snel met deze kennis de verkeerde dingen gaan doen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vermoed dat eventuele reizigers uit de toekomst/aliens betere technieken voor sabotage zouden hebben,dan het inzetten van vogels met stukjes brood. :D

Vond deze uitspraak wel erg goed btw : "The bird escaped unharmed but lost its bread." :D

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat nou broodroof? ;)

Ja, spannend project! Mja, hoe wil je het nou saboteren zonder dat wij iets vermoeden? Briljant toch, zo'n vogeltje.....

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het project maar op een zijspoortje aan het volgen ben. Ik weet dus ook niet wat de actuele status is.

Hebben ze nu al gebotst? En werd het een zwart gat (gaatje)? en worden we nu langzaam allemaal opgeslokt???

 

Je ziet, ik weet er bergen van :D

 

Hoe zit het nou, Aad?

(tuurlijk kan ik ook gogelen, maar daar ben ik te lui voor :D

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk leesvoer :D

Zelf begrijp ik ook meer niet dan wel helaas hoor... :D

Wbt de zwarte gaten word de mogelijkheid,zoals goede wetenschappers betaamd,niet helemaal uitgesloten.

Maar volgens Stephen Hawking zouden de micro zwarte gaatjes vrijwel gelijk weer verdampen(zie 50$ bet).

Hij "gelooft"(er is wel wat verandering in zijn positie opgetreden sindsdien) dus niet in het bestaan van de Higgs-Boson,maar denkt wel dat de LHC definitief uitsluitsel hierover zal geven.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

het schijnt dat het licht dat van de impact van 2 deeltjes afkomt gelijk is aan die van de zon

 

dus ik zat te denken

 

ik moet zon ding ook hebben voor boven mijn plantjes is tog beter als hps lijkt me

 

wel weer jammer dat je dan gelijk een tunnel van 20 km moet graven in de wijk maarja je moet er wat voor over hebben

 

ga dan ook wel nadenken om stroom af te tappen voor de meter want 12.000.000 watt is meschien overdreven over de meter en 54545 amp zekering heb ik niet meer liggen laats mijn laatste doorgebrand

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's inderdaad leuk leesvoer, Aad!

Wat een getallen allemaal! En alle extreme technieken bij elkaar.

Of je niet met je bankpasje in de buurt van de magneet zou willen komen. Bovendien zou ik een extra jasje aandoen bij 1,9 Kelvin :D

 

Ik vind dit wel gaaf, dit soort extreme projecten!

 

@ Pukkeltje:

Da's de meest informatieve rap die ik ooit heb gehoort! Geweldig!

 

@skunkie...

Ga je alweer een zekering opblazen :D ...... vermogen is 120 MW, geen 12...

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sneller dan licht?

Laatste nieuws speeding neutrinos,zou volgens Einstein's speciale relativiteitstheorie niet moeten kunnen,weird! :rofl

Live webcast nu bezig(edit sorry,was bezig! :P ).

Is ook trouwens nog helemaal niet zeker hoor,er zijn andere resultaten,die deze resultaten tegenspreken en zelfs al blijken de resultaten correct,wil dat niet zeggen dat de natuurwetten ineens veranderd zijn of onze interpretaties ervan compleet fout zijn. :rofl

Vandaar de bekendmaking,zodat er elders vergelijkingen kunnen worden gedaan.

Wel spannend allemaal en het zou zeker leuke discussies en mogelijkheden voor verdere inzichten scheppen. :rofl

 

Gripping stuff still! :rofl

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sneller dan het licht is niet mogelijk met materie. maar we hebben het dan over anti-materie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehhh...sorry? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja...nogmaals dan maar...sorry? :)

 

Liefst alleen enigszins verwante berichten svp. :huh:

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

neutrino's zijn geen antimaterie

 

volgens einsteins relativteotstheorie, waar veel van onze noderne natuurkunde op gebaseerd is, kan niks sneller dan het licht, daarom is dit zo belangrijk, als deze metingen kloppen kunnen we gelijk een hoop van onze huidige natuurkunde naar de prullenbak verwijzen en moeten we nieuwe verklaringen verzinnen, en krijgen we waarschijnlijk een nieuw paradigma

 

wat veel mensen vaak lijken te vergeten is dat veel van onze wetenschap, vooral in de 'hogere' natuurkunde, voor een enorm deel theorie is

we hebben bijv. nog nooit een zwart gat direct waargenomen, alleen de effecten ervan, waarvoor als verklaring zwarte gaten bedacht zijn, maar deze ontdekking zou ons beeld van het heelal dus drastisch kunnen veranderen, als de realitiviteotstheorie niet klopt bestaan zwarte gaten mischien ook wel niet, neutronensterren mischien ook niet(tenminste, niet in de vorm hoe we ze ons nu voorstellen)

heb ook al eens een docu gezien die de roodverschuiving probeerde te ontlrachten, dus dat zou er ook nog bij kunnen komen, wat dan weer betekent dat ons beeld van afstanden in het heelal mischien niet klopt en mischien sommige sterren veel dichterbij of verder weg zijn als we nu denken

 

newton, wat nog steeds op school gegeven word, is eigenlijk ook al ontkracht, door einstein, maar omdat zijn berekeningensmethodes nog steeds wel accuraat zijn op de schaal dichterbij huis(effecten v/d zwaartelracht hier op aarde), gebruiken we het nog steeds, maar als je newton toepast op bijv. ons hele zonnestelsel begin je de fouten te merken waarop einstein de oplossing bedacht heeft

nu beginnen we aan de grenzen van einsteins theorie gekomen, best wel laat eigenlijk, einstein heeft zelf eens gezegd dat hij verwachte dat zijn relativiteitstheorie het maar kort(10-20 jaar ofzo) zou uithouden

 

dus zelfs als nu einsteins theorie ontkracht wordt zal het waarschijnlijk nog wel gebruikt worden , maar zal er een nieuwe theorie en paradigma moeten komen voor de zaken waar de fouten zich beginnen op te stapelen nu

 

 

edit: ufo's kun je btw ook verklaren met de electric universe theorie(een theorie die tegen einstein ingaat), het zouden namelijk gewoon plasma-effecten kunnen zijn(bliksem is ook plasma, een vlam is plasma en volgens de electric universe theorie zijn sterren ook plasma)

Share this post


Link to post
Share on other sites

The plot thickens/arXiv at Cornell... :D

Voor de duidelijkheid,dit is nog steeds geen absoluut bewijs hoor.

Het verrassende is meer,dat de fout dus niet aan de lengte van de puls lijkt te liggen en het effect nog steeds schijnt te worden waargenomen.

Jammer genoeg zal het nu wel weer een aantal maanden duren,voor er nieuwe meetresultaten van elders kunnen worden vergeleken. ;)

Bewijs van hogere(/meerdere) dimensies...geen oorzaak en gevolg...of toch een menselijk rekenfoutje/afwijking in de klokken...

Spannend blijft het wel! ;)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om nog even op de bovenste berichtjes terug te komen,jammer maar helaas toch een simpele fout in de meetapparatuur(specifiek te weten in 'the fibre optic timing system'). :D

Dus het was toch helaas gewoon die laatste mogelijkheid...

afwijking in de klokken...

:rofl

Het was zelfs volop in het nieuws vandaag,niet verwacht hoewel het wel zo'n beetje het meest belangrijke onderzoek van het moment is op het fysica-gebied(waarvan je kan zeggen,dat het alles omhelst),maar er lijkt een eind aan de zoektocht naar de Higgs-boson(het 'Higgs-deeltje' of 'Goddeeltje'! :blink: :D

(Edit : Voor alle volledigheid,in de wetenschappelijke wereld word het tegenwoordig meestal het Englert-Brout-Higgs-deeltje genoemd en Higgs zelf zal je het ook nooit het Higgs-deeltje horen noemen,daar de twee belgische wetenschappers Englert en Brout(naast onafhankelijk ook nog Gerald Guralnik,C. R. Hagen en Tom Kibble) er in ieder geval tegelijkertijd,en die zelfs simpel bewijsbaar eerder qua publicatie,mee op de proppen waren gekomen.

Het is alleen het Higgs-deeltje/-boson gaan heten,door een fout in een latere,beroemd geworden publicatie.

De 'godsdeeltje'- term word doorgaans verafschuwd door de wetenschappers als niets meer dan compleet fout en zijnde puur bedacht voor de bevordering van de verkoop van een zeker boek.

Verdere uitleg kun je evt. hier bij CERN zelf vinden.)

 

CERN experiments observe particle consistent with long-sought Higgs boson.

 

Hoewel er nog enig voorbehoud word gehouden,lijkt het een uitgemaakte zaak,dat er een nieuw deeltje is gevonden en ook nog eens op de plek,die past en werd voorspeld in het huidige standaardmodel.

Alleen blijft de vraag of het het langgezochte Higgsdeeltje is met de eigenschappen volgens dat standaardmodel of dat het een iets meer 'exotisch' deeltje is.

In het tweede geval zouden we misschien wat dichter bij kunnen komen bij het begrijpen,waaruit de ons tot nu toe onbekende,onzichtbare andere 96% van ons heelal bestaat.

Heavy stuff,we leven in een fascinerend,innoverend tijdperk wat betreft ons begrip van de wereld en het universum,i love it! :D

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik volg dit op de voet :blink:

 

Het universum is zo leerzaam :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is het zeker,heerlijk! :rolleyes:

gallery_12078_2848_6598.jpg

 

med_gallery_12078_2848_23359.jpg

Zag pas ook weer deze leuke weer ergens voorbij komen :

"The tachyon orders a beer. A tachyon walks into a bar." B)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met te vroeg gejuicht?

Er zijn nog nergens echte claims gemaakt en wat de resultaten ook zullen laten zien,de wetenschappers zijn gewoon blij met elk nieuw inzicht en de kans op vooruitgang in de theorien.

Dus nee absoluut niet te vroeg gejuicht,de eerste veelzeggende meetresultaten zijn nu namelijk binnen,nu nog het interpreteren....:D

En daar gaat het pas echt leuk worden. :D

 

Grtz. Aad

 

Ps

En zover ik kan lezen in de linkjes die je geeft is de Higss-boson volgens het huidige standaardmodel zelfs daar de meest waarschijnlijkste uitkomst. :vape:

En nogmaals maar,ik 'hang' niets aan,maar volg het gewoon allemaal met enorme interesse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...