Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Den Bruine

wat kan ik hieraan doen ?

Recommended Posts

Ja ik ook, is een prima waarde en dan hoef je geen onnodige stoffen in je medium te pompen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuur maar niet af met canna , en geef een paar keer normaal water en voed met flores 3 ml per liter

let jij maar eens op hoe mooi ze er bij staan straks . :D :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

een dom vraagje over de ph meter , heb deze 1 weekje geleden geijkt op 7.0 voor de zekerheid .

Nu als ik deze aandoe dan staat er op het display 7.4 , is dit normaal of moet dit altijd op 7.0 staan als je die aandoet ???

 

heb de meter hierjuist gewoon in een glas water gezet en na 5 minuten eens gezien en als ik hem nu aanzet dan staat hij op 7.0 !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet je meter goed schoon maken en bewaren in bewaarvloeistof :rolleyes:.

 

1x per maand ijken of vaker als je de meter vaker gebruikt.

 

De meter begint ergens, doet er niet toe, zolang de meter in je voeding maar werkt, te controleren met ijkvloeistof.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet hem wel in je vloeistof houden . :rolleyes:

 

Steek je hem nu voor de zekerheid even in ph 4

 

weet je alles zeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef nou gewoon een paar beurten gewoon water niet afzuren please .

geloof me batmix is zwaar gevoed en canna is mineraa,l daar voed je heeel rap teveel van , :rolleyes:

Geef 3ml inplaats van 5 ml

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ GodsGift ==>

 

De plantjes staan al bijna 2 maand in die potten dus ik denk dat de voeding in de BATMIX er al bijna uit is of eruit is ..

 

geef ik dan dagelijks voeding mee of zoals ik doe om de 2/3 dagen ? en dan niet afzuren ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even aan kijken ik zou 3ml geven en dan om de water beurt en niet afzuren .

 

En als je pk 13 14 ga geven die het echt met een kwart van het schema .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok thanx , k'ga deze avond dan 4.5 ML bloeivoeding geven op 1.5Liter water en niet afzuren en k'ga dit in 2 keer geven zo krijgen ze niet direkt 250Ml te drinken maar telkens maar 125Ml en zo kunnen ze het mischien beter opnemen .

Ik ga dus het water in 2 keer klaarmaken anders kan de Ph mischien weer naar boven gaan als ik de emmer 2 uurtjes laat staan ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste MR Brown,

Ik lees je topic zo een beetje door en we zijn nu een week of wat verder met de kwwek

laat nu eens wat fotoos zien hoe het er mee staat

 

Ikheb de meeste reacties gelezen en wat ik niemand zie zeggen is dat je veel teweinig water geeft.

je geeft zelf meerdere malen aandat je potten licht zijn en dat de onderkant droog is.

 

Als de stand op het moment nog zo is probeer dit eens

 

zet je potten in schalen.

geef via de onderkant water dan zal de grond het water opnemen als een spons en nioet meer nemen dan dat ie zelf aankan.

met de hoeveelheid water die je gegeven hebt zullen de pl. nooit teveel gehad hebben

Ik ben geen wonderdoktor maar een ding weet ik wel en dat is dat ze veel te droog hebben gestaan en net genoeg hebben gehad om t blijven leven.

de kracht van de plant heeftheel het pigment uit de bladeren gezogen zodat ze licht worden.

 

ik heb nu 4 planten staan en die heb ik vanaf week 2 bl. per dag bijna 1,2 a 2 liter gegeven met om de dag 30ml voeding

ze moeten nog een week en ze staan erbij om te zoenen.

 

ik zou graag wat nieuwe fotoos zien van je

groeten bada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat jij nog een beetje moet leren badding , 1 tot 2 liter per dag , staan ze buiten of zo . :wacko:

 

En ze planten zien er nog niet zo slecht uit hoor en ik denk niet dat het te weinig water is. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

zal vanavond enkele foto's posten om te tonen hoe ze erbij staan nu ...

Ik heb ze ondertussen ook stikstof gegeven 4 maal 1 ML per week ongeveer , + een dagje bladvoeding van BioBizz en k'ga nie zeggen dat ze er erger bij staan maar k'vind ook niet speciaal dat ze er slecht bijstaan .

 

Kwa die droge aarde , ik ga Yucca bestellen bij sannie's seeds voor dat de aarde terug beter het water kan absorberen , en ik ga ook schaaltjes gaan halen voor onder mijn potten zo kan ik vanaf vandaag langs onderaan water geven en niet meer langs bovenaan en zo scheel ik ook beestjes in mijn plantjes ( geen last van LOL ) .

 

Nu hoop ik alleen die schaaltjes te vinden voor 11L potten want ik heb daar al eens lang achter gezocht maar nooit gevonden in een winkel , anders zal ik ronde schalen moeten nemen daarvoor ...

 

Iemand van belgie die weet waar men dit verkoopt die schaaltjes voor 11L potten ???

 

 

@ badabing ==> als ik nu 1 a 2 liter water geef dan hebben al mijn plantjes ineens water gekregen want ik weet zeker dat er alles terug zal uitlopen langs de onderkant met zo een hoeveelheid water ...

Ik gaf in het begin al +- 300 a 500ml water per plant en dat is al te veel , als ik nu dagelijks +- 200Ml water geef dan nog loopt het er stilletjes beetje uit maar hij zuigt het terug op dus da kan al geen kwaad .

 

daarmee dat ik schaaltjes ga kopen zo ben ik zeker dat elke plant zijn hoeveelheid zal nemen .

 

De Ec word deze avond gemeten , ik had namelijk al eens getest maar had vergeten mijn gedemineraliseerd water op ph 7.0 te zetten ( deze is namelijk 8.0 ) en ja zo zal mijn EC niet juist zijn :wacko:

 

deze avond Up-date

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat jij nog een beetje moet leren badding , 1 tot 2 liter per dag , staan ze buiten of zo . :wacko:

 

En ze planten zien er nog niet zo slecht uit hoor en ik denk niet dat het te weinig water is. :D

Misscien mot ik nog een beetje leren dat kan.

Maar ik kan er niet omheen dat ik gisteren in mn 1e kast maar 4 elnino's heb staan

en dat ik er gisteren 15 liter !!!!!! water heb gegeven over de 4 planten

en dit doe ik nu om de dag

Ik zal kijken of ik vanavond wat fotoos kan maken en in mn map zetten kan je zien hoe mooi vol ze zijn.

 

Kijk maar op youtube de promo van el nino

Ik moet zeggen dat er bij mij grotere toppen inzitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees altijd dat men een grondmonster moet nemen zo dicht mogelijk bij de wortel , nu heb ik eens mijn plant voorzichtig uit mijn pot gehaald , dit is 1 blok wortels :wacko: !!!

 

Het is een beetje moeilijk voor daar tussen aarde te nemen zonder de wortels te beschadigen !!!

Hoe los ik dit op ? mag ik anders gewoon via boven proberen zo diep mogelijk te gaan ( maar dit zal ook max 2-3 cm diep zijn ) en daar dan grond nemen ?

 

en dan als ik de grond in potje doe met gedemineraliseerd water Ph 8.0 terug gezet naar Ph 7.0 en dit dan laat staan , hoelang moet dit blijven staan ???

ik lees daarop ook veel andere reactie's , de eene zegt 25 min , de andere 40 min en ook 24 uur dus wat is het beste ?

En gaat de Ph van het gedemineraliseerd water niet terug naar omhoog na 24u in da potteke te zitten ?

 

ben geen Genie in Chemie :D

 

hier fotootjes van 9 & 11 januari 2010

 

tn_gallery_18124_9299_1179824.jpg

 

tn_gallery_18124_9299_427740.jpg

 

tn_gallery_18124_9299_1486294.jpg

 

tn_gallery_18124_9299_1048164.jpg

 

tn_gallery_18124_9299_96333.jpg

 

tn_gallery_18124_9299_68868.jpg

 

in mijn album zie je duidelijkere en grotere fotootjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem een grote koffiemok en een koffiefilter pak een vuistvol grond van zo'n 10cm onder de oppervlakte of nog iets dieper als dat lukt!

leg je filter boven de mok en gooi hier je grond in voeg hier gedemineraliseerd water toe(soort koffiezetten boven een mok :wacko: ) en laat dit even een uur wat staan +_ 2 uur ofzo totdat het water door je filter heen is,

hierna kun je netjes je ph/ec meten. herhaal dit na enkele uren nog een keer.

 

zo werk ik al enige tijden en heb er nog geen problemen mee gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn manier vroeger, plastic bekertje voor de helft vol met aarde ik prik alltijd met een pvc buis, de rest aanvullen met demi water en even mengen deze oplossing een min 20 laten staan en meten.

 

Ik hoop dat je er wat aan heb. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zo voorsichtig mogelijk en zo diep mogelijk grond proberen nemen , af en toe lukte het me op 5 cm , soms dieper , soms niet :wacko:

 

nu ga ik gedemineraliseerd water op Ph 7.0 zetten en in pottekes zetten en ze laten staan tot morgenvroeg , dan ga ik ze filteren en nog 30 minuutjes dan laten staan en dan meten .

 

K'heb geen koffiefilters in huis :P , ik gebruik ne SENSEO :D dus morgenvroeg rap daar achtergaan in de winkel :D

 

morgen tegen de middag staat de uitslag erop , heb staaltjes genomen van elke plant en deze genummerd zo weet ik welke plant niet genoeg heeft ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kerel

 

Je heb vijverfolie in je hokkie liggen neem ik aan? en je heb toch wel een redelijk flap nog deraan zitten??:D

Gooi die bak gewoon vol met water niet teveel natuurlijk maar dan zuigt het aarde dat water wel op hoor.hoef je niet special

schaaltjes voor te halen.Wel ff goed checken dat je geen gaatjes heb want dat is et laatste wat je wil een lekkage:S;)

En je moet idd de ph op 6.5 houden dan nemen ze de meeste voedingstoffen van alles op. als je bijvoorbeeld 6.0 zou doen dan nemen ze weer hele andere dingen meer op.snap je? bij 6.5 is de balans het beste van alles,(voor op aarde dan he!):wacko::D

 

bless L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen ,

 

Ik heb dus eens ==> GEPROBEERD <== mijn Ec te meten van de aarde maar ik weet niet ofdat het wel gelukt is en of het juist is !!!

 

Ik heb namelijk grondmonsters genomen van iedere plant appart , daar gedemineraliseerd water bijgedaan en dit in gesloten potje laten staan 24 u !!!

Heb deze daarna door een koffiefilter gezeefd en dan mijn EC gemeten en de meeste waren allemaal rond de 0.4 - 0.6 als ik mij niet heb vergist !!!

 

Wat nu te doen ???

Moet ik hen nu meer voeding bijgeven ? dus nu meet ik mijn water en voeding eerst met EC meter tot ik op een goede EC zit en geef zo de plantjes water .

 

Hoe verhoog ik dan mijn EC in mijn aarde ?

Hoelang neemt dit vooraleer de EC van de aarde stabiel is op 1.4 - 1.6 ???

 

thanx en k'heb ondertussen toch beetje voeding bijgegeven voor de zekerheid want de bladeren verbranden niet maar worden geel en slap en dan vallen ze er gewoon af dus voor mij wil dit toch zeggen dat de plant alle voeding uit de bladeren trekt , is dit juist wat ik denk ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja is juist

 

de ec electric conductivitie (met spelfouten)

geeft de zoutwaarde in je grond weer en die moet volgens mij tog wel op 1 minimaal zitten

 

beetje voeding derbij zou het goed moeten komen lijkt mij

 

als je blaadjes over het hele blad langzaam geel worden is je plant deze aan het leeg trekken

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is je ph waarde .

 

Ec omhoog is voeden en als ik je waarde zie moet je wel een beetje voeden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste vrienden ik heb wat fotoos gemaakt an mijn nino,s ze staan en mn gal.

ze hebben nog 2 weken te gaan

en krijgen nog steeds zoveel water.

 

groeten Bada

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ GodsGift ==> Bedoel je de Ph waarde van het water van da grondmonster waar ik de Ec heb uit gemeten ??

als k'mij ni vergis dan was da toch rond de 7.5 of 6.5 , weet niet meer juist met al dat testen :lol:

 

Het voeden , de laatste 3 dagen heb ik al dagelijks bijgevoed en dan ook genoeg .

Wat is de beste Ec waarde van mijn voedingswater als ik ze moet voeden ?

Ik zit nu in het begin van mijn 5de week bloei maar heb ook verschillende soorten en zijn 4 plantjes die minimum 10 weken bloeien

 

Ik heb ze vandaag ieder een halve lieter water gegeven met +- 3Ml bloeivoeding ieder , langs onderaan ( eindelijk schotels gevonden dat ik langs onder water kan geven want bond ze nogal droog onderaan ) en zal straks eens kijken of al het water weg is .. Het meeste was al opgezogen na 10 minuutjes ...

 

zal nu de komende dagen zien of er verandering in komt ...

 

Heb dan ook net ontdekt dat ik met bladluizen zit , van die kleine rode bolletjes onderaan de blaadjes en als ik blaadje bekijk dan zuigen die precies op die bladeren ...

effe eens kijken in ongedierte topics ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...