Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mauflits

Mauflits van start

Recommended Posts

Hey iedereen,

 

Hoop dat deze post goed staat in Indoor beginners vragen. Leek me iig niet dat ie in de wie is wie bedoeling thuishoorde. Maar mocht ie niet goed staan verplaats 'm dan aub.

 

Na zo'n goeie tien jaar filosoferen over het groeien van ons plantje heb ik uiteindelijk de stap gezet. Ik heb een mooi tentje gekocht: DR 80x80x160 compleet, bij Exotic Garden. Waar ik terecht kwam na het lezen van vele goeie recensies hier. En dat was niks teveel gezegd! Ik kan EG iedereen aanraden! Advies, sevice, etc. Plus z'n complete tentje met kap en vsa die ik wilde. :wacko: Je komt toch een hoop centjes uitgeven. Dus doet gewoon wat ie moet doen en dat deed ie goed.

 

Goed. Die tent staat in een kast van 82x120x300. En in me'n tentje hangt een 400w lamp (groene verpakking?) onder een Adjust-a-Wing aan een VSA van Lumatek (dat witte knoppie aan de stekker kant (niet de lamp kant) is een overspanningsbeveiliging oid?) Ja. Het nieuwere model met een superlumen knop! Wat voor mij een verassing was toen ik thuiskwam. Hoewel ik 'm nog niet geprobeerd heb. Geschakeld met een standaard simpele tijdschakelaar.

 

M'n uitlaat is een 500m³ Carbon Airoriginal filter aan een S-Vent BK125 365m³ buisventilator (van LUVEJA BV). Gekoppeld met slang. Hoewel ik zo snel mogenlijk de 2 bochten die ik nu met slang gemaakt heb, moet vervangen voor vaste pijp. Volgens mij scheelt dat heel veel in afzuigcapaciteit (en herrie). Vooral omdat de pijp nu haaks om m'n tentje uitgaat vanaf de filter. En nog een keer haaks om anderhalve meter hoger de ventilator in. (Trilt een buisventilator veel door? Ik heb 'm met de bijgeleverde beugels aan mijn plafond gehangen. Zonder rubbers oid. Gewoon met schroeven het plafond in. Nou hangt ie in een vloerbalk maar dat zegt niets. Valt er uberhaubt iets zinnigs over te zeggen? Behalve "ga is luisteren bij de buurman".) Bij het leven! Moet 'm gauw op de één of andere fiets aan rubbers oid hangen! Geschakeld met een fan controller van Mammoth Hydroponics

 

Had de ventilator in 1e instantie ook in mijn tentje gehangen. Maar dat werd me toch iets te vol. Plus dat je dan alles veel te dicht op elkaar aan moet sluiten wat het presteren van je afzuiging en filter ook niet ten goede komt.

 

M'n uitlaat hangt gewoon los. Vanaf de filter aan m'n plafond zit nog ene meter slang en die loost zijn warme lucht boven in mijn kast waar mijn tent staat. En met ene 125mm slang over de grond als passieve inlaat, trek in koude lucht vanuit de (aangrenzende) kamer. Die tussen de 15 18 graden is voor zover ik heb gezien. M'n inlaat is nog te weinig. Er zit aan de linker en de rechter kant een plek voor een inlaat. Maar vanwege dat ie in een hoek staat kan ik er maar 1 gebruiken. Er zijn er ook nog 3 flappen aan de linker, achter en rechterkant van de tent. Maar die zullen niet echt koele lucht aanvoeren, maar meer de warme lucht in de kast circuleren. Maar goed, zal toch wel helpen denk ik. Moet alleen een klein beetje oppassen voor licht in m'n tent als dat niet de bedoeling is.

 

Poe hee! Want een boel tekst.

 

Maar als laatste: Ik groei op aarde. Voorbemest van Golden Label, Special Mix. In 4 18l potten. Dus de 1e 5 weken hoef ik alleen maar water te geven. Ik heb geen meter. Dus ik meet niet. Zou eventueel nog van die strips kunnen halen bij de apotheek. Maar het is me eigenlijk een beetje aangeraden om gewoon kraanwater op kamertemp te geven en te kijken hoe me planten straks lekker groeien. En als ik echt wil dan heb ik nog een Hy-Pro beginner setje waar PH- inzit dus ik kan me lol op. Ik wilde trouwens straks als bloeivoeding toch die van bv Plagron of van Sannie. Vanwege dat biologische voeding voor je planten toch lekkerder schijn te zijn voor je eigen rokertje. Ik geef trouwens gewoon water met de hand voorlopig. Per liter.

 

De potten heb ik op aanraden met een klein laagje hydro-korrels gevuld (tot net boven de gaten in de pot) vanwege een betere vochtregulatie. En vervolgens afgevuld met de aarde. Die ik tegelijkertijd met het ontkiemen van mijn zaden heb bewaterd zodat het allemaal lekker op gang komt. :whistling Voordat ik m'n zaden in de aarde deed.

 

En ik ga White Widow groeien! 5 Vrouwelijke zaden van Royal Seeds. En om de één of andere stomme reden heb ik ze ontkiemd tussen wc papier in een ijsbakje. In plaats van gewoon pitpotjes of wat dan ook.

Maar goed het is gelukkig goed gegaan! Ze zijn ontkiemd. En dan heb ik eerlijk gezegd nog advies in de wind geslagen. Namenlijk dat ik had moeten wachten totdat m'n plantjes helemaal uit d'r zaadjes waren gekropen, nadat de 2 blaadjes ook uit het zaadje waren gekomen. En dan de zaden in m'n aarde te plaatsen..

 

Nu heb ik ze zo gauw als dat het witte worteltje uit het zaadje gekropen was in de potten geplaatst. Maar volgens mij - omdat het voor mij toch de allereerste kweek is - had ik ze net zo goed (/ beter) gelijk als zaadje uit t zakje (heh) in de potten kunnen doen. (?)

 

Dus maar dat was vrijdag (kerst) ochtend dat ze ontkiemd waren en ik ze in de potten heb gedaan. Dus nou maar hopen dat het mooie (geen kerst) bomen met witte toppen worden!

 

Nog een paar vragen:

  1. Hoe lang moet ik groeien? 5 of liever 2 weken? In verband met de ruimte die de planten hebben om te groeien: 1 meter hoog. Niet veel meer of minder.
  2. Hoeveel water moet ik geven. 1 keer in de 2 dagen omennabij 200ml momenteel? De aarde moet vochtig, niet nat zijn. Nu met mijn net ontkiemde zaden moet ik om de 3 á 4 uur de aarde weer natsproeien omdat die helemaal droog is. (de 1e paar cm dus)
  3. Nu van die doorzichtige pendaalemmer zakken over me potten heen getrokken (strak, dus zeg 2 cm boven de aarde) omdat de zaden pas net ontkiemd zijn. Zo lang er druppels aan het plastic hangen is het goed? Wanneer kan ik ongeveer zien dat ik water moet geven? M'n 18l potten zijn namenlijk 30cm hoog en had ik 2 dagen van tevoren dus al bewaterd. Dus er kan best wel wat vocht uit blijven condenseren. Heb ik wel gedaan en ze zijn bovengekomen maar het werd mij veel te heet. Beter gewoon om de paar uur water geven.

 

Nou okey. Bij gebrek aan fototoestel dus een overvloed aan tekst. Hoewel ik gauw is een paar foto's probeer te maken (en te plaatsen). Vind ik voor mezelf ook wel leuk.

 

Mazzel Mauflits

Edited by mauflits

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je trouwens een onderwerp hier op het Wietforum volgt. Rechtsboven elke post heb je "opties" waar je "volg dit onderwerp" kan doen. Dan krijg je een email per dag toch.

 

Maar kun je deze onderwerpen ook terugvinden in je profiel?

 

Ik had namenlijk een paar onderwerpen "gevolgd" die ik boeiend vond, zodat ik ze later terug kon vinden. Maar nou vind ik ze dus niet terug zo 123.

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mauflits,

 

gefeliciteerd met de start van de nieuwe hobby.

 

Ik heb even je tekst snel doorgelopen, ik zou zeggen pak 2-3 groei, tot dat de bladeren uit de pot steken (als je er van bovenop kijkt) dan omzetten naar 12/12, dan duurt het toch nog 1-2 weken totdat de bloei er pas goed inzit en kun je na een week beginnen met de bloeivoeding en evt. booster of dergelijke.

Ik zou de voeding van bac pakken, die is biologisch en dus ideaal voor jou.

Met de zaadjes heb je het naar mijn weten wel goed gedaan.

Iedereen heeft zo zijn eigen manier, er zijn er die laten het ontkiemen in een glas water en doen het dan pas in de grond.

De blaadjes moeten dan in ieder geval nog niet gevormd zijn, het witte worteltje is genoeg.

ph meten is minder belangrijk op grond want je hebt dan een buffer.

Meestal is kraanwater met voeding erbij al op een goede waarde (zeker bij bac voeding)

 

Houd er wel rekening mee dat planten uit zaad behoorlijk door kunnen schieten in de lengte.

Dus toppen is een must.. of evt. knakken/scrog.

 

Hopelijk heb je er wat aan en veel plezier en succes!!!

 

Let op (dat was mijn eerste fout) je luchtfilter kan niet tegen een hoge lv en plantjes uit zaad hebben ook niet zo'n hoge lv nodig als stekken (omdat wortels bij zaailingen wel al goed ontwikkeld zijn) ook kan de lamp bij zaailingen dichter op de plantjes dan bij stekken.

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kills,

 

Dankjewel! En bedankt voor je advies!

 

De zaden zijn allemaal goed ontkiemd. En ik heb een paar foto's kunnen maken. Al is het nou nog een beetje raad-je-plaatje. Maar ze groeien waar je bijstaat! :D

 

gallery_16936_9303_265005.jpg

 

Het plastic zakje wat ik over me'n potten had getrokken had ik er gauw maar weer afgehaald want na een paar uur was me'n temperatuur opgelopen tot 40 graden onder het plastic. Leek me ook niet de bedoeling. Mss dat het minder uitmaakt vanwege de hoge LV?

 

Me'n plantje rechtsboven heeft ook 1 verbrand blaadje. Maar dat komt vast wel goed.

 

Wat watergeven betreft zonder plastic ben ik om de paar uur bezig de boel aan het natspuiten. De eerste paar centimeter droogt als een gek uit. En met me'n kleine plantjes moet ik dat goed bijhouden. Ondanks dat er dieper in de pot wel water zit toch? De LV komt ook niet echt hoger dan 30% tenzij ik even in de rondte spuit. Dan klimt ie tot tegen de 50%. Zelfs met het bakje water.

 

Maar in de rondte spuiten wil ik ook niet echt doen. Vanwege de filter. Maar ook omdat die lamp (en ventilator) niet geaard is! Weet iemand daar een antwoord op? Is toch niet onbelangrijk???

 

En over die Lumatek. Wat is de beste tijd om die superlumenswitch te gebruiken? (als ik 'm al kan/ga gebruiken :D loeiwarm + licht zonder superlumen in m'n tentje) Ik heb er een Silvania Growlux inzitten trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he hallo,

 

suc6 met je eerste kweek.

wat zaadjes betreft zijn er meerdere mogelijkheden om te ontkiemen.

wat je wel zou kunnen doen(scheelt in de kosten)is de zaadjes ontkiemen en evt opgroeien onder een tl lampje.

ik laat mijn zaadjes ongeveer een week of 4/5 groeien voordat ze mijn bloeihok ingaan.

suc6

 

erik

Share this post


Link to post
Share on other sites
dan duurt het toch nog 1-2 weken totdat de bloei er pas goed inzit en kun je na een week beginnen met de bloeivoeding en evt. booster of dergelijke.

 

 

Mvg, Kills

 

 

booster is voor de laatste paar weken

:D

 

erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes met je kweekie :D

 

Dat gij cola´s moge kweken :D

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee hallo je kan de filter in de groei periode natuurlijk gewoon loskoppelen omdat hij dan tog nog geen funktie heeft.Verlengt de levensduur aanzienlijk,maar de grootste zorg is natuurlijk dat je zonder aarde werkt..... :D Ik zou zeggen ga dat gisteren nog oplossen. Succes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal bedankt! En bedankt voor die gouwe tip wat me filter loskoppelen betreft Dennis! Dit scheelt gigantisch! Dat zijn nou van die dingen hé.. ;) Plus dat ik nog een 2e ventilatortje in me tentje heb gezet wat ook nog es een boel helpt!

 

gallery_16936_9303_126682.jpg gallery_16936_9303_111871.jpg

 

Met me'n zwenkventilatortje erbij. Nu kan het nog.. En t clip-on fannetje richting me'n lamp gericht:

Zoals je ziet heb ik nu ook de bovenkant van mijn aarde ook heel voorzichtig afgedekt met een laagje (2 á 3 cm dik) hydrokorrels. Voor m'n vochtregulatie.

gallery_16936_9303_433222.jpg

 

@Doc Ik mag het hopen! :D Maar zoals F van Exotic Garden me vertelde: De eerste keer gaat of gigantisch goed - of flopt juist als de hel. Dus ik ga natuurlijk uit van de 1e! ;)

 

@Erik Bedankt! En ik denk dat dat idd wel een beter advies is voor een volgende ronde. In principe ben ik nou niet heel economisch bezig wat dat betreft zeg maar :D

 

Wat betreft het aarden heb ik nog een mooi topic gevonden. Had ook niet veel anders kunnen zijn. Hier is tie. Het topic heet notabene "Aarden van Adjust a Wings" (maar zoek je "adjust a wings" dan vind je niks en zoek je op "adjust wings" dan kom je een stuk verder. Maar toch. Ik schaam me diep :D ).

 

Dus dat gaat ik morgen even fixen als mijn lamp uitstaat. Mag ik mijn planten eigenlijk storen in de 6 uur dat ze in het donker staan?

 

En wat dat betreft: Mag ik me'n planten storen als het licht aanstaat? Om wat voor reden dan ook. Mag ik mijn lamp uitzetten en een 20 minuten later weer aan? (zoiezo 20 minuten voordat ik m'n lamp weer aan mag zetten nadat ie uit is gegaan natuurlijk) Bijvoorbeeld om die aarde te fixen.

 

En zou je eventueel de stress kunnen verminderen door een huis tuin en keuken (spaar)lamp te laten branden. In de tijd dat je je lamp uitschakelt?

 

Ik vraag het maar, ben gewoon nieuwschierig.

 

Over die Wings vond ik nog een mooie in dit topic.

 

...

Het belangrijkste is wat hij zij, dat welke stand je ook aanhoud, dat de lamp hoogte die je met de fitting kan bepalen gelijk loopt met het spankoordje van de kap. Dus onderkant lamp, moet gelijk zijn met het stalen koortje.

...

 

Ja toch. Altijd handig.

 

Nog 1 vraag over EZ-Rollers. Weet iemand vast wel toch: Waarom zijn ze niet zo makkelijk? De kant waar m'n lamp en snoer zit is natuurlijk wat zwaarder. En die kant doet het goed. Maar de lichtvoetige kant van me lamp die blijft helemaal niet op z'n plek. Met een stukje lood oid wel maar dat dondert er van tijd tot tijd ook af. En is bovendien niet de bedoeling toch. Ben ik de enigste? Want ik heb ze onderling al van kant laten wisselen en het effect is hetzelfde. Ik ben benieuwd.

 

Als laatste nog een fototje van 1 van m'n plantjes.

gallery_16936_9303_959576.jpg

 

Wat is ze nog klein. Nou, allemaal nog een goeie nacht!

 

Groet,

Mauflits

Share this post


Link to post
Share on other sites
booster is voor de laatste paar weken

:D

 

erik

 

sorry, maar bij bac is dat niet het geval, zie schema ...

http://www.baconline.nl/downloads/folders/schedule_nl.pdf

 

Als dit bij andere boosters wel zo is dan mijn excuses voor deze fout, maar ik ging dus van bac uit.

Je nieuwe plantje staat er fier bij, wel een beetje een paars stengeltje, dit kan duiden op temperatuur stress.

Zet ook de fan nooit direct op de grond/plant.. dit om het uitdrogen van de grond en versnellen van verdampingsproces in het blad (wat tot overvoeding kan leiden) tegen te gaan.

Beste is om 1 te richten op de lucht net onder de lamp, zodat deze lucht niet stilstaat en geen kans krijgt om op te warmen.

Tip met de filter kende ik niet maar helaas bij mij alleen in de eerste week van toepassing, grow vaker madonna en die stinkt al behoorlijk in de groei.

Je zult zien dat het kleine plantje wat er nu staat (mits ze het naar hun zin hebben) zo uitgroeien tot mooie weelderige dames..

 

Je hokje ziet er trouwens wel mooi verzorgd uit, goed dat je nu ook de aarde geregeld hebt. Ik zelf heb ook een adjust a wings dus had het je eigenlijk ook wel kunnen vertellen :D ;)

Ik heb trouwens ook nog behoorlijk problemen om mijn wings goed recht te krijgen, contra gewichtjes werken idd wel maar beetje onhandig. Ik heb een dikke stroom kabel die ik nu een beetje gebruik om hem de goede kant op te laten hangen.. af en toe wat geklungel maar daar kijk ik de volgende ronde wel even naar (dan ga ik denk ik ook voor scrog, dus lamp hoef ik dan ook niet zo vaak te verhangen).

 

 

Succes en op naar mooie thc rijke toppen :D !!

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kills e.a.! Wederom bedankt voor je antwoord. Beetje late reactie van mij. Maar ik had 'm toen nog wel gelezen.

 

Dus m'n fan heb ik goed geplaatst (bedankt!). Over die temperatuur stress: Ik heb wat beter opgelet dat het water wat ik geef echt op temperatuur is. En verder hebben m'n plantjes het zelf gedaan! Ze zijn goed uit de verf gekomen.

 

gallery_16936_9303_453255.jpg

Dit is volgens mij niet dezelfde plant als ik de laatste keer mee afgesloten heb (hierboven toen ze (of d'r zus dan) nog klein was). Maar ze is wel even oud!

 

Ben blij dat ik idd die aarde van me'n lampekap heb gefixt. Nog steeds niet zoals het hoort. Maar het maak contact, en het zit stevig. Al moet het eigenlijk even vervangen worden voor het mooie.

 

gallery_16936_9303_75689.jpg

Het is uiteindelijk allemaal dus goedgekomen :D

 

Voor de verderest had ik gelukkig vrij snel Atmosphere's niet te missen topic over de basis van het kweken uit zaad gevonden. En zodoende was ik er op tijd bij om m'n lamp op de goede hoogte te hangen. Zodat m'n plantjes niet teveel gaan strekken (wat anders opzekers gebeurd was).

 

En al zeg ik het zelf. Ze staan er goed bij. Ondanks dat ze nog een beetje mishandeld zijn (na anderhalve week verzorgd te zijn zoals het hoort. Een kleine 4 dagen stress) door oa. onregelmatig licht te krijgen. En zelfs een goeie 24 uur helemaal geen licht! En kou (9 graden) en wat niet al. Maar goed, dat is nu allemaal achter de rug. Even afkloppen. Maar hopelijk wel.

 

gallery_16936_9303_400348.jpg

Ja het is onkruid! :D

 

De een is wat groter dan de ander. Ze verschillen allemaal wel. Maar geloof dat ze allemaal wel hun kwaliteiten hebben. De plant rechtsachter (daar is ook die andere mooie foto van deze post van). Die lijkt het het best te doen, vanaf begin af aan. Qua groot worden etc. En de middelste op de voorste rij (van de 2 in 1 bak) kwam dan als laatste op en is ook het kleinst. Maar ze is wel ontzettend mooi volgens mij. Alles lekker dicht op elkaar. Geen rare plekjes of wat dan ook.

 

gallery_16936_9303_98979.jpg

 

gallery_16936_9303_273070.jpg

 

Haar bak-genoot was dan zeg maar de 2e beste (na die rechtsachter). Maar goed. :P

 

Ik had nog wel even een vraag. Ik heb op 2 planten een paar plekjes zitten. Volgens mij zijn dit gewoon littekens vanwege dat ik (met me domme hoofd) water op de bladeren had laten zitten. Terwijl ze vol onder het licht stonden (en bleven staan). Bij het watergeven. Maar kan dit? Tekort aan voeding lijkt me niet. Omdat ik op voorbemeste aarde groei. Daarnaast krijgen ze halve beetjes uit het Hy-Pro starterssetje (spraymix & rootstimulator).

 

gallery_16936_9303_397957.jpg

 

gallery_16936_9303_335551.jpg

 

En een andere vraag over mijn plant linksachter. Haar bladeren staan bol zeg maar. Dus met de punt en de randen van het blad naar benee. Heeft ze het te warm oid? Zie hier foto's:

 

gallery_16936_9303_312990.jpg

gallery_16936_9303_366939.jpg

gallery_16936_9303_385646.jpg

gallery_16936_9303_325816.jpg

 

Ik bedoel, als je haar vergelijkt met de rest:

gallery_16936_9303_402034.jpg

 

En nog over die Hy-Pro spraymix trouwens: Die moet over de bladeren heen gespoten worden. En dan het liefst in het donker. Maar gebruiken jullie een rode lamp oid? (zoals een fotograaf) Of mag dat gewoon met je normale (zak)lamp?

 

In de groei maakt het dan volgens mij toch wat minder uit. Denk ik. Omdat het in principe niet uitmaakt of je je lampen 18 of 24 uur aan hebt (bij mij 18). Dus zodoende dat ik denk dat ik ook wel met me zaklamp mag schijnen. Ergens in die 6 uur dat het donker is bij mij.

 

 

O ja, en ik zie net dat m'n knoflookteentje is uitgekomen :wacko: :P

gallery_16936_9303_99713.jpg

 

Omdat:

Gemengde beplanting werkt goed om insecten af te schrikken (blz. 153 van het boek Marihuana Binnen)

Insecten, met uitzondering van thripsen, haten knoflook. Omdat knoflook overal goed verkrijgbaar is, ze weinig ruimte inbeslag neemt, ze zicht goed laat verplanten en ze insecten afstoot, is het veruit de beste gemengde beplanting bij marihunana. Als je zaait of stekt steek dan gelijk een paar teentjes knoflook ongeveer 1cm diep in de grond. De tenen lopen binnen een paar weken uit en verdrijven de insecten. Knoflook groeit recht naar boven en heeft een smal blad zodat het weinig schaduw geeft en het wortelsysteem blijft dicht bij de teen net onder de oppervlakte. Als je verpot neem je de knoflook gelijk met de marihuana mee. Knoflook is taai en kan veel meer verdragen dan marihuana. De marihuana wordt meestal geoogst voor de knoflook rijp is, je kunt oude knoflook planten dan gewoon bij nieuwe marihuana plantjes zetten om ook die erdoor te laten begeleiden in hun weg door het leven. Het is wel een goed idee om de knoflook plant dan even onder te dompelen in een ontsmettende oplossing van insecticiden/fungiciden om zo het overbrengen van ziekten te voorkomen.

Goudsbloemen en afrikaantjes houden insecten ook op een afstand maar niet zo goed als knoflook. Ze zijn wel veel mooier om te zien maar ze werken alleen als ze bloeien en bovendien nemen ze veel meer ruimte in beslag.

 

Alvast bedankt en ik houdt jullie op de hoogte.

 

Mazzel

Mauflits

Share this post


Link to post
Share on other sites

op die bladeren lijkt idd op verbranding door water zou ook kunnen komen dat er wat wortel stimulator in je water zat dat op de bladeren kwam

 

even een vraagje heb je stukkie boven gelezen on zag

 

Goed. Die tent staat in een kast van 82x120x300. En in me'n tentje hangt een 400w lamp (groene verpakking?) onder een Adjust-a-Wing aan een VSA van Lumatek (dat witte knoppie aan de stekker kant (niet de lamp kant) is een overspanningsbeveiliging oid?) Ja. Het nieuwere model met een superlumen knop! Wat voor mij een verassing was toen ik thuiskwam. Hoewel ik 'm nog niet geprobeerd heb. Geschakeld met een standaard simpele tijdschakelaar.

 

 

hier zeg je dat je hem schakeld met simpele tijd schakelaar ???

zonder relais ??

 

mij is altijd verteld altijd een relais te gebruiken en ik heb zelf ook maar 400 Watt hangen

 

meschien iemand anders hier nog gedachtes over ??

 

groeten

skunkie

 

verder zien je dames er keurig verzorgt uit

 

 

 

dat sproeien gewoon doen net na je lamp uit is dan is het nog niet donker voor de lampen en kan je met een gewone lamp gewoon nog werken

 

niet in het midde van de nachtrust wakker maken

 

1 licht flits en je planten denken gelijk dat er 30 min een lamp aan staat

krijgen ze weer stres van

 

net voor je lampen aangaan en net nadat ze uitzijn kun je lekker je gang en sproeien dus net voor ze uit gaan

 

fotis maken met licht uit kan je voor of na je lamp doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aight! Dankjewel.

 

En dat er wortelstimulator in m'n water zat kan goed kunnen op het moment dat het op de bladeren kwam. Ik ga er op letten!

 

Wat betreft het sproeien en het licht ook duidelijk. Top! Dankjwel.

 

En over m'n tijdschakelaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zo in een set gekocht heb. Dus dan ga ik ervan uit dat het zo moet werken. Vooral omdat de piekstroom van m'n Lumatek onder de 3amp zit. En het opzich wel zou moeten trekken.

 

Maar mijn 3 weken oude tijdschakelaar staat nu ook op altijd aan. Zoals hier in het elektra topic te lezen is. Dus dan ga ik uit van vastgeschroeide contactpuntjes in het ding. (heb nu domweg een oude volgende gepakt als ik heel eerlijk ben. zit er nu 1½ dag in en gaat nog goed) Maar het zal ongetwijfeld toch wel brandgevaar opleveren.

 

Dus dat wordt de volgende te fixen.

 

Er zou trouwens ook wel verschil zitten tussen een goedkoop? tijdschakelaartje of één van Grasslin??? Dus dan zou je geen relais nodig hebben?

 

Iemand een idee welk relais je zou kunnen kopen daarvoor? Bijvoorbeeld bij Conrad ofzo. Want er zijn er nogal wat te koop. (had er ook nog niet echt naar gezocht hier op het forum hoor..)

 

Had trouwens me post ge-edit. Weetje misschien ook die kromgetrokken bladeren? :wacko:

 

Mazzels!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij de gs verkopen ze de goede relais anders www.conrad.nl

 

bladeren lijke mij temp omdat het nog te vroeg is voor voedings problemen

 

maar kan ook teveel water zijn

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ok.

 

Ik denk dat het dan de temperatuur is wat betreft me planten.

 

Ik ben wel enthousiast met water maar volgens mij toch ook wel voorzichtig. Dus teveel water kan makkelijk - ik ben beginner - maar ik denk het niet

 

Bedankt man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet echt pas water geven als de grond aan de bovenkant echt droog is

 

als die nog vochtig is is he pot onderin nog zeikes nat

 

hebben de potjes gaatjes van onder ???

 

zo ja gewoon in een schaaltje zetten

 

en op de nieuwe dag dat je water moet geven water in een maatbeker doen 1 liter ofzo en dan in het schaaltje dus van onderaf en 10 min weg laten trekken in het potje schaaltje zo vol houden dat het net nog de grond in de gaatjes raat

 

na die 10 min schaaltje even leeg gooien terug in je maatbeker en kijken hoeveel water er in het potje ging

 

doe je dit 3 dagen dan krijg je het gemiddelde verbuik en dan weet je hoeveel water je moet geven

 

eens in de 10 dagen van onderaf water geven 3 dagen met maatbeker om nieuw gemiddelte te krijgen (planten groeien en gaan meer minder nodig hebben in groei en bloei)

 

groeten

 

skunkie

 

je kan ook even je potje optillen kijken of ie niet zwaar is als je nog een potje over heb zelfde liter inhoud deze vullen met zelfde grond en deze even voelen als die andere veel zwaarder is geef je teveel water als je een beetje ervaring heb kan je aan het gewicht van je pot ook goed voelen of er nog veel water in zit ik gebruik zelf 30 liter potten die pak je niet snel op dus ik heb gewoon een blumat digitale tensio meter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo beste mensen! Hier even een update van mijn kant. Superskunk, bedankt nog voor je antwoord! Zodra ik een paar schalen heb ga ik het proberen! Ik heb ze nog niet op de kop kunnen tikken. En het zal nu nog even duren voordat ik dat weer kan. Maar goed. Voorlopig moet ik maar met mijn goedkope groene metertje en mijn vinger en een beetje gokken en dan komen we er ook wel! Al is het alleen al omdat het moet. Ik heb in ieder geval al een aantal keer het gewicht gevoeld van mijn potten om aan het gewicht te wennen. Met 18l potten is dat nog wel te doen. Tot m'n plantjes te groot worden dan denk ik.

 

Ik had mijn meiden nu iig een dag of 4 geen water gegeven (komend van zga elke dag (beetje bij beetje) water geven). Dus toen ik voelde dat de 1e 3 á 4 cm écht echt droog was (onder m'n laagje hydrokorrels die erbovenop liggen) heb ik ze één tot anderhalve liter water gegeven. En ze hebben er al die tijd niet naar bij gestaan ofzo. Niet gaan hangen van o we hebben we een dorst bedoel ik.

 

Nu zijn vandaag - vanaf het moment dat alle 5 me'n plantjes goed boven de grond zijn uitgekomen - 3 volle weken verstreken. En begint week 4 voor mijn plantjes. Ik zat voor mezelf alles even op een rijtje te zetten en dacht waarom maak ik het niet gelijk public domain? Maar toen dacht ik laat ik daar nog even mee wachten totdat de hele zooi (hopelijk) voltooid is. Daar heeft het internet veel meer aan dan een half verslag. Dat is het al. Dus nog even wachten op mijn txt filetje! :lol:

 

Dus maar een fototje van m'n plantjes:

gallery_16936_9303_658342.jpg

gallery_16936_9303_261639.jpg

gallery_16936_9303_369806.jpg

 

NOG EFFE EEN VRAAGJE!:

Op de foto hieronder: Kennen die gaatjes in dat blad komen doordat de lamp erdicht opstond? Dat het licht een gaatje in het blad gebrand heeft?!

 

 

gallery_16936_9303_444949.jpg

Op het blad waar ik m'n vinger ophoudt: Aan de bovenkant langs de nerf zitten een paar gaatjes. En het blad daarboven dan (die vielen mij eerder op op de foto..)

 

De lamp stond ook te dicht op de planten hoor! Ze waren alweer gegroeid en de lamp hing zo tegen de 5 cm te laag (35 36cm boven m'n grootste planten)

 

Voor de verderrest gaat het goed hier. De stress is eruit. M'n temperatuur is nu netjes constant tegen de 28 graden. In 1e instantie loosde m'n ventilatie bovenin de kast waar de tent staat. Waardoor de temp eerde 30 31 graden was! Nu is de uitlaat in een aangrenzende kamer. Daarnaast had ik de 2e week 2 dagen geen licht in m'n tent! En de dagen daarvoor en daarna was m'n tijdschakelaar kaduuk waardoor ze of de hele dag licht, of iig niet netjes van 19:00 tot 13:00 (of welke tijd dan ook) zoals een tijdschakelaar dat kan.

 

Maar goed. Nu dus al ruim een week gaat het lekker. 1 Plant had dus wat stress. Is ook zo'n goeie 10cm kleiner dan de rest. Maar lijkt daar nu ook weer bovenop te komen. Nieuwe bladeren trekken niet meer krom iig. Haar 4 zussen hebben niet zoveel stress vertoont.

 

Sommige (grote (oude?) bladeren hebben heel licht gelig randje. Ik denk vanwege m'n voorbemeste grond? Over het algemeen zijn m'n bladeren gewoon lekker groen. Niks ernstigs iig.

 

De grootste plant is, toen ik m meette, zo'n 32cm. De kleinste waar we het net over hebben 18! Hun zussen hikken tegen de 30 aan (zijn er waarschijnlijk nou al overheen :D ).

 

Min 30cm hoogte van m'n 18l potten. En, voor het gemak, min 30cm van het plafond. Hou ik nog zo'n 70cm voor ze over om te groeien en bloeien (van me DR80 160cm hoog).

 

Dus stel dat m'n planten 2 keer zo hoog worden. Dan moet ik ze toch deze week in de bloei (op 12/12) gaan zetten. Ja toch? Liever gister dan vandaag? Zelf dacht ik aan eind deze week. Maar ik heb ook geen ervaring dus ik heb graag een beetje input! Ik hoef in ieder geval (iig) niet zo heel gauw te verwachten dat ze groter dan 2 keer zo groot worden vanaf het moment dat ik ze in de bloei zet toch? Zijn zoiezo al heel mooie lage planten (niet dat ik ze echt vergelijken kan met iets anders dan internet maar volgens mij toch). Zwaar bushy met korte internodes zogezegd. ;)

 

En het is White Widow: 5 feminised zaden van Royal Queen Seeds.. (maar na die horror monsanto verhalen vind ik me feminised ineens een stuk minder interessant ;) ) . Maar of dat iets zegt. Op hun site niets iig. Het is iig een 60/40 sativa/indica hybride. Maar of het dan 60% sativa 40% indica of andersom is daarover verschilt internet.

 

Maar dat is eigenlijk ook niet zo boeiend.

 

Nog wel een kort vraagje over stekken eigenlijk. Ik heb nu 5 planten. Wat maakt een plant nou interessant? De grootste is bijvoorbeeld altijd al de grootste. Ze kwam als eerste op (uit de aarde, in het ijs(ontkiem)bakje weet ik het niet..). Maar degene die eerst de kleinste was die is al die tijd ook al heel mooi. Ze is nu ongeveer net zo groot als de rest (de grootste is ook maar minimaal de grootste..). Lekker compact.

Dan heb ik nog stressy: In eerste instantie zou ik denken van niet. Omdat ze een achterstand heeft. Maar ze groeit er wel weer uit. Dus zo slecht is ze dan weer niet uiteindelijk. Maakt het haar dan sterk? Of is ze zoiezo ongeschikt?

 

Hoe doen jullie dat?

 

Nou hopen dat iemand me weer wat wijzer ken maken. En dat iemand wat aan me verslag heeft. Tot de volgende!

 

Hoi! Mauflits

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hier weer is een update van mijn kant. Meer een foto reportage vanaf m'n laatste post tot vandaag, maar plaatjes zijn altijd goed toch.

 

Zoveel is er ook niet gebeurd. Ik mag niet klagen en ik ben ook voorzichtig. Er kan nog van alles mis gaan. Maar daar gaan we niet van uit natuurlijk. Ze staan nu sinds 1 week in de bloei/op 12-12 na 4 volle weken (28 dagen) gegroeid (-vanaf dat ze in de pot naar boven zijn gekomen) te hebben.

 

;)..

 

Al heb ik nounet wel een beetje een gek geintje uitgehaald met me suffe kop. Waar ik eigenlijk een beetje over zit te peinzen hehe.. :lol: Update kom niet voor niets vandaag.. Maar goed, eerst die plaatjes:

 

gallery_16936_9303_132903.jpg

daar waren we ongeveer gebleven

 

gallery_16936_9303_211195.jpg

zo groot waren ze do21jan ;) (dag 25 v d groei)

 

gallery_16936_9303_342575.jpg

weer 3 dagen verder

 

gallery_16936_9303_206502.jpg

zondags

 

gallery_16936_9303_49089.jpg

Lekker in de spraymix! Boven en onderkant bladeren totdat ze druipen. Is goed voor de plant want die scheid afvalstoffen via de bladeren af die normaal buiten door de regen weggespoeld zouden worden.

 

gallery_16936_9303_90101.jpg

Blad overal!

 

gallery_16936_9303_10341.jpg

Dit was eergisteren. Planten stonden er lekker bij. Net gevoed met Plagron voor het eerst. Had een Hy-Pro setje maar dan met A+B wa volgens Hy-Pro voor hydro is. En dus heb ik alleen de rootstimulator + spraymix gebruikt. En ipv een Hy-Pro bloeivoeding voor aarde heb ik lekker Plagron gehaald. Sprak me zoiezo meer aan dus laat me lekker. <_< Want vraag me toch ergens in me'n achterhoofd af of t eigenlijk wel zoveel uitmaak. Aan de andere kant een flesje van 250ml wat 4 tientjes kost (ik heb de Plagron Alga start growbox, zit ie bij (Green Sensation)) moet wel goed zijn toch???

 

gallery_16936_9303_102667.jpg

Aan de andere kant. Ik zie al jaren die EZ-Rollers de hemel in geprezen worden bij de (internet) growshop bedoeling.... Wat een minder fijne dingen zijn dat man. Als ik me niet vergis staan ze van 5 tot 15 euro te koop. Bij mij zat ie bij me'n tentje. En niks mis mee daar niet van. Maar die dingen opzich zelf zijn niks.

 

Maar goed dat waren ze. Tot vandaag.

 

Want watskebeurt?!?! Nou:

 

gallery_16936_9303_431054.jpg

gallery_16936_9303_414809.jpg

gallery_16936_9303_284664.jpg

gallery_16936_9303_433114.jpg

 

Ik heb m'n dames aan bamboe gebonden!

 

Waarom?!!

 

Dat weet ik niet zo goed. Was het wijs??? De reden is om me planten wat lager te houden (ook al komen er nu vandaag de eerste tekenen v bloemetjes te zien (haren)). Omdat boven me'n temp ook hoger is en moeilijk laag te houden. Plus dat ze een beetje op gelijke hoogte blijven. Plus dat de zij takken wat meer de ruimte krijgen (licht krijgen wou ik zeggen, maar of de plant nou boven of onderin licht krijg dus dat maakt niet uit. Toch??). En vooral om m'n nieuwe bamboe stokken uit te proberen eigenlijk.

 

Nou heb ik me'n plantje linksachter als proef konijn gebruikt in eerste instantie. En vervolgens een foto genomen (voelde wel een beetje pervers ja). Om vervolgens m'n boekje te herinneren (J. Cervantes; Marihuana binnen; 1984). "Planten binden we op omdat het minder stresst dan snoeien, en zodat de zijtakken de ruimte krijgen en de groei wat te stagneren. MAAR ALS DAT NIET HOEFT BIJ EEN PLANT OMDAT ZE NOG KLEIN IS IN VERHOUDING TOT DE REST...Dan laten we haar met rust." Stond er idd niet letterlijk zo in maar omennabij wel. Dus haar heb ik maar weer losgemaakt dus.. Haar bakgenoot heb ik eigenlijk wel laten zitten.. We zien wel hoe het loopt.

 

Dus maar ik vraag me wel af of het nou zo wijs was om nou in één keer te beginnen met me'n planten om te buigen. Hoewel ze er vast wel uit komen, stress had het zoiezo gekost. Maar goed: Dit had ik beter niet kunnen doen nu ik net met de bloei ben begonnen he??

 

Zal ik ze losmaken? (<- serieuze vragen eerlijk waar.. Ik weet het... Las recentelijk nog iets op het forum over "domme vragen bestaan niet"............. )

 

Omdat nu dat ik ze al vast gebonden heb. Ze zijn al gevormd zeg maar. Als ik een tak pak en ik wil er een bochtje in buigen, dan kan dat. Dus als ik haar een minuutje in positie hou, dan blijft ze in 1e instantie staan. Dus zodoende me'n vraag.

 

Als iemand zijn licht erover wil schijnen?... Alvast bedankt.

 

Groeten,

Mauflits

Share this post


Link to post
Share on other sites

een betere lichtverdeling is wel mooi meegenomen,blijven opbinden tot je een mooi veldje hebt.

En alles mooi verdeeld staat :lol:

ziet er goed uit mau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super! Dankjewel Collie man! :lol: Stelt me weer gerust toch ;)

 

Vroeg het me vooral af vanwege dat ik nu ineens met vastbinden begon. Terwijl ze notabene net in de bloei staan! Ik dacht stressss

Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat me meiden er alweer een stuk beter en frisser bijstonden. En dat na pak'mbeet 2 uur licht & 12 uur donker. Gisteren zagen ze helemaal sip. ;)

 

Maar toen ik ze onbijt op bed bracht (spraymix) zag ik al dat ze de koppies niet lieten hangen. En nu maken ze weer een prachtig plaatje!

 

gallery_16936_9303_352040.jpg

gallery_16936_9303_203473.jpg

 

Tot de volgende!

Mauflits

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoyo hier weer even een tussentijdse update. Niet dat er echt veel boeiends gebeurt. Behalve het wonder van de wonderschone planten natuurlijk :P Maar dat is alleen maar goed hé!

 

Ze gaan goed dus, als je het mij vraagt. Ik hoop dat het zo blijft maar daar doe ik me best voor. Eerst maar fototjes:

 

Dit was 2 dagen na de vorige post, spelen met bamboe:

gallery_16936_9303_463651.jpg

De grootste plant was en is niet te houwe (rechtsvoor) en moest ik gewoon buigen zodat ze een beetje op hoogte bleef met de rest.

gallery_16936_9303_306613.jpg

Bennie bang!

gallery_16936_9303_93478.jpg

Bend over! :rolleyes:

gallery_16936_9303_285776.jpg

gallery_16936_9303_501697.jpg

Let op de thermometer achterin (komt dadelijk):

gallery_16936_9303_88533.jpg

3 uur later:

gallery_16936_9303_115484.jpg

gallery_16936_9303_203457.jpg

gallery_16936_9303_70952.jpg

 

Dit was gisteren. Lekker bijgetrokken. Heb ze deze week vooral met rust gelaten op die ene keer buigen hierboven na:

gallery_16936_9303_140995.jpg

gallery_16936_9303_252979.jpg

gallery_16936_9303_426651.jpg

gallery_16936_9303_475442.jpg

gallery_16936_9303_425358.jpg

gallery_16936_9303_85885.jpg

 

En dit is vandaag! Waar is de thermometer? :D Ruim 10 cm doorgegroeid in 1 week tijd (2e week vd bloei):

gallery_16936_9303_169094.jpg

En dan had ik big mamma nog niet meegeteld. Want die heb ik bij het leven vastgebonden! ;)

gallery_16936_9303_102068.jpg

Lekker groen

gallery_16936_9303_393827.jpg

gallery_16936_9303_36298.jpg

gallery_16936_9303_239257.jpg

gallery_16936_9303_380149.jpg

 

Dus alles lekker opzich. Maar toch nog wel wat dingentjes. Ik had bijvoorbeeld (minimaal) zitten rommelen met m'n voeding. Wat betreft bladeren met gele randen. Zoals ik hier even kort vertel. Hoewel ik ook denk ik tegen het randje aanzat met water geven misschien. Dus nu ben ik weer aan het wachten todat de bovenste laag weer goed droog droog is. Heb begin van de week 1 keer goed water gegeven. Verders merk ik er nu niks raars.

 

Moet er wel bijzeggen dat ik begin van vandaag mijn 2 planten die in 1 pot staan (links achter) 2½ liter water met een half beetje alga-grow heb gegeven. Omdat ik hun tot nu toe steeds omennabij hetzelfde als de rest heb gegeven. En hun toch een stuk kleiner zijn. Plus hun grond was wel droog. Groeivoeding (ipv bloei) heb ik gegeven op basis van helemaal niets. Maar t voelde goed :wave: Vanwege dat ze dus kleiner zijn vooral. Al zou volgens het boekje na omennabij 2 weken nadat de bloei ingegaan is, de meeste groei er wel uitzijn als het goed is. We gaan het zien..

 

En wat wel bijzonder dom is van mij, om het netjes te zeggen. Is dat mijn temp te hoog is. Minimaal maar toch. Blijft rond de 29 graden vlak onder het bladerdek. Maar dit komt vooral door een stomme fout die ikzelf heb gemaakt met het inrichten van mijn tent. Ik heb een plaatje gemaakt dat bespaart een hoop woorden:

gallery_16936_9303_29778.jpg

M'n reflector blokkeerd nogal de boel.

gallery_16936_9303_212715.jpg

En het spreekt voor zich dat als tie achterin had gehangen hij een stuk beter afgezogen had en ik een stuk minder temp problemen had gehad:

gallery_16936_9303_287979.jpg

 

Natuurlijk kan ik ook m'n lamp draaien. Het is het één of het ander. Maar het laat jammergenoeg nog even op zich wachten. Kijk het nog even aan. Maar eerst stond mijn vent op 40-60% te draaien, nu op 100%! (125mm filter, slang + vent)

 

Nu begint de 3e week van de bloei. Tot de volgende!

 

P.S.

Mods, Ik zal in het vervolg de plaatjes weer een beetje beperkter houden :P Het is nu vooral een verslag aan het worden wat ik een beetje public domain wil maken. Daar ik de meeste info ook weer hiervandaan heb. Dus vooral het gebuig van me'n plantjes en het bijkomen hiervan wilde ik even laten meezien. Als het te gek is hoor ik het wel, want ik heb eerlijk gezegd geen idee of jullie een limiet hebben qua foto's oid? Zouden jullie trouwens de ondertitel van m'n topic weg willen halen?

 

gallery_16936_9303_438777.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verplaatst naar indoor kweekverslagen.

 

Just4fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was sneller dan gedacht: Update! Want ik heb toch me lamp gedraaid. Want het was gewoon nodig:

gallery_16936_9303_226392.jpg

Het was of het één of het ander: Filter of de lamp.

gallery_16936_9303_473902.jpg

 

Dus nou valt gelijk me licht helemaal anders in m'n tentje. Maar dat overleven ze vast wel. Alles een klein beetje geschoven voor zover, en opzich gaat dat helemaal goedkomen.

gallery_16936_9303_439124.jpg

 

Me'n buitenvoelertje van de temperatuurmeter netjes in de schaduw vlak onder het bladerdek:

gallery_16936_9303_196202.jpg

 

Ik ben gelijk even al mijn bind-draadjes overal nagegaan. Wat wel nodig was na 6 dagen! Was het eerlijk gezegd vergeten. Dus even wat losser gedraait of los gemaakt en opnieuwd gedaan. Zodat de takken de ruimte hebben om te groeien! En niet kunnen verstikken.

gallery_16936_9303_969171.jpg

gallery_16936_9303_47516.jpg

 

Verder doe ik zo weinig mogenlijk meer aan de planten. De onderste bladeren die dood gaan laat ik uit hunzelf afvallen. Op aanraden van het forum (don-jon geloof ik): de plant breekt dode bladeren zelf af en haalt al het bruikbare uit het blad. Op het moment dat ie "op" is valt het vanzelf af. (even heel kort door de bocht in me'n eigen woorden gezegd, geen zin om het topic erbij te zoeken want zou even niet weten waar)

Dus geen geknip voor mij! ;) Bladeren die er dood uitzien maar toch nog vastzitten aan de plant: Trek ik er niet af!

 

Maar in 1e instantie was t toch wel moeilijk om niet aan me'n plantje te klooien. Om niet de schaar erin te zetten. :o

 

En nog ben ik wel benieuwd hoe het uit zal pakken. Want ik heb 3 planten met echt veel zijtakken. 10 Makkelijk! Me laatse 2 (vande5) planten staan met z'n tweeen in 1 pot en hebben beduidend minder zijtakken, 3 of 4. Maar goed, zijn niet allemaal even stevig nog.... Maar we zien het wel . :D Alles staat nu redelijk gelijk. Al is het toch een heel klein beetje heuvelachtig. Ik zou verder kunnen gaan met buigen.. Maar ik kijk het nog effe aan, als het goed is de rek er nou wel uit zodoende. M'n lamp hangt nu ruim 40cm boven mijn hoogste toppen. Terwijl die zo goed als altijd tot vandaag 35-30cm boven m'n toppen heb gehangen (met veel opletten (en die heat-spreader van m'n reflector)). Dus als ze nog wat te strekken hebben moeten ze het nu doen! ;)

Je ziet het niet echt op de foto trouwens, maar zag nou echt duidelijk een lekker wit kleurtje bij m'n toppen komen! :D

 

Nog maar +/- 8 weken te gaan............. :wacko: :)

 

Na al dat geklooi heb ik ze nog maar even verwent met een spraymix (plagron phyt-amin)(3ml op 1 liter - halve beetjes). Voor de laatste keer. Want het plagron schematje schrijft alleen maar phyt-amin voor in de 1e 2 weken van de bloei. De 2e week hebben ze niet gekregen. Ik begin nu net met de 3e week. Dus vond ik wel dat dat kon:

gallery_16936_9303_280308.jpg

 

Nou doeii! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoyo, Had even een foutje gemaakt! Kijk maar. Hiers de dag na de vorige post:

gallery_16936_9303_214889.jpg

 

3 dagen na de vorige post, gaat goed toch:

gallery_16936_9303_348933.jpg

gallery_16936_9303_156745.jpg

 

Maar even niet opletten en, 6 dagen na de vorige post:

gallery_16936_9303_541988.jpg

Ziet er ok uit? Iets klopt er niet:

gallery_16936_9303_1057901.jpg

WTF?!

gallery_16936_9303_91691.jpg

gallery_16936_9303_356486.jpg

gallery_16936_9303_217434.jpg

gallery_16936_9303_456568.jpg

 

ALTIJD OPLETTEN DUS! Vrijdag keek ik, dacht ik nou morgen of overmorgen weer wateren. Ik was express aan het uitproberen hoe ver ik kon gaan. En omdat ik eigenlijk zelfs dacht teveel water te geven. Dacht ik gisteravond bij mezelf nou ben ik zo brak, ik kijk morgen wel. En gistermiddag ook niet kunne checken. Dus dat gebeurt me geen 2e keer meer! (even afkloppen ja)

 

De aarde was zo droog dat het kleine beetje water wat ik er in 1e instantie opgiette liep er zga direct onder weer uit!

 

Maar ik ga ervan uit dat water het probleem is. En in principe dan ook nog een goede volle dag, anderhalve dag telaat. Dat is niet leuk, maar denk dat t wel goed komt.

 

Verder wel mooie witte toppen op me planten! Nouja, beginnen te komen. Maar wel echt witwit! Helemaal stoer! En m'n grootste plant, rechtsvoor, heeft last van vrij gele bladeren. Maar dat trekt ook wel weer bij (nee niet vanzelf).

 

Morgen gaan m'n meiden hun 4e week van de bloei in!

 

(Opbouwende) kritiek altijd welkom!

 

En kan iemand misschien vertellen of m'n planten ooit nog van die verkleurde punten afkomen? De plant linksvoor heeft daar vooral last van. Maar de plant op foto 5, linksachter is dat. Die heeft er ook last van. Niet dat ik er echt last van heb :rolleyes: Maar vroeg het me gewoon af.

 

Het enigste wat ik tegen m'n bladproblemen ga doen is vooral bijvoeden met me alga-bloom. Heb nu de helft aangehouden. En ga nu naar ¾ van de aanbevolen bedoeling. En wat betreft m'n grote plant rechtsvoor met de gele bladeren die bespuit ik morgen denk ik nog een keer met alga-Grow dan (stikstof, kalium & fosfor). Tegen gele bladeren.

 

Wat ik nog wou vragen. Is dat mearl niet een handig iets? Want 't neemt juist zuur op? Dus haalt je ph naar benee?

 

Hoi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, en misschien wat het wel gewoon een natuurlijke gang van zaken dat die onderste bladeren zo hingen. (zoiezo wel idd maar..)

 

Nu vonden de planten het water lekker en waren ze er aan toe! Maar nu 24 uur later heb ik zga al die bladeren die hingen er zo af kunnen plukken, of ze hadden zelf al los gelaten.

 

Misschien vanwege het mindere licht wat die bladeren raakt? Alle energie gaat nu naar het maken van de bloemen dus de onderste bladeren vallen daarom af? Gaat me boek er weer is op naslaan. Maakt ook niet uit, me planten staan er mooi bij.

 

Soort van natuurlijke knipbeurt ofzo :rolleyes:

 

gallery_16936_9303_104445.jpg

gallery_16936_9303_198108.jpg

 

Maar alles staat er weer fier bij!

gallery_16936_9303_454608.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...