Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rage

Meststoffen?

Recommended Posts

Soms zie je op 1 of andere foto dat er in de aarde bij de planten koreltjes liggen? Wat is dat? Voor wat is het nodig? Waarom gebruiken? Wanneer gebruiken? Waar kan je het halen? Onder welke naam kan je het halen?

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ws bedoel je de witte korreltjes

dit is geen voedingstof, dit is perliet of kattebakgrind (of piepschuim ofzo)

dit wordt door de aarde gemengd om het luchtiger te houden :(

 

er bestaan wel mest stoffen in korrel vorm, meestal gedroogde dierlijke mest, maar dit is erg langzaam in afgifte, heb nog nooit iemand het in de kweek zien gebruiken eigenlijk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar dan ben ik er natuurlijk weer om het tegendeel te bewijzen, heb zulke meststoffen onder men aarde gemengd toen ik mn planten verpot heb, kwestie van heel geleidelijk aan meststoffen te laten loskomen, ben er trouwens wel tevreden van (waren korrels met vooral veel N)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die witte dingetjes zitten vaak in de aarde van All-Mix om zo zoals GreenGrower al zei: de grond luchtiger te houd :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

witte korels die je ziet zijn idd perliet, piepschuim, ... kzou me god wanen moest ik dit tegenspreken, maar bedoelde dat er ook meststofkorrels zijn die je onder je grond kan mengen, maar dit zal je grond niet luchtiger maken, maar werkt allesinds goed, want de plant waarbij ik dit gedaan heb heb ik tot nu nog altijd niet bijgemest en doet het heel goed....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die mest-korrels, die zijn vet kut.

Ze zijn ervoor gemaakt om OP de aarde te flikkeren, niet om et met aarde te mengen..

Dit is zeker het stomste wat je kunt doen.

Want als de wortel namelijk tegen zo'n korrel aangroeit, ben je de pineut.

Dan fikt die wortel namelijk af. Et is niet duidelijk hoeveel van die korrels je erop moet flikkeren, ook verschilt het aantal korrels met de fase van de plant, groei, bloei, er tussen in.

Gewoon niet handig....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die mest-korrels, die zijn vet kut.

Ze zijn ervoor gemaakt om OP de aarde te flikkeren, niet om et met aarde te mengen..

Dit is zeker het stomste wat je kunt doen.

Want als de wortel namelijk tegen zo'n korrel aangroeit, ben je de pineut.

Dan fikt die wortel namelijk af. Et is niet duidelijk hoeveel van die korrels je erop moet flikkeren, ook verschilt het aantal korrels met de fase van de plant, groei, bloei, er tussen in.

Gewoon niet handig....

 

en als er nu op de gebruiksaanwijzing staat dat je ze in je grond moet mengen, doe eens niet zo betweterig! Heb die korrels die ik gebruikt heb onder mn grond gemengd toen ik me zaadjes heb laten ontkiemen, duurt ongeveer 3 weken tegen ze op gelost zijn (gaat hier trouwens om korrels die vooral N bevatten). En heb hier geen enkel probleem hoedanook mee gehad.

Kan ook wel zijn dat er korrels zijn die serieus wat agressiever zijn, dus veel geconcentreerder, maar allesinds deze NIET, ben er supertevreden mee en blijf ze gewoon onder mn grond mengen ieder keer ik iets nieuws stek of plant.

zoals ik hier al honderd keer gezegd heb, elk zijn eigen maniertjes en methodes, en bovenal hoe kun je ze van iets zeggen dat het kut is als je zelfs niet weet over wat het gaat (en neen uit die 2 regels diek getyped heb kon je dat echt niet weten)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

optimus hiermee ben ik het niet eens ik maak soms men grond zelf en hierbij haal ik betere resultaten dan met all-mix maar vermits de zelfgemaate grond duurder is koop ik meestal all mix ik zal je men reseptje geven:-rundermest 3liter

-beendermeel 0.5liter

-kalk 0.25liter

- hoornmeel 0.25liter

- hoornspaanders 0.25liter

- oergesteentemeel 0.5 liter

dus om 100 liter goed potgrond te hebben heb ik dit nodig

5 liter mestoffen(dus de verhoudingen hierboven zijn die voor 5liter)

10 liter perliet

85 liter gewone potgrond

dit is mijn mengsel probber het en je zal versteld staan :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jean, bedankt voor je advies, maar ik heb mijn eigen mix die et toppie doet :(

Over die kutkorrels : et klopt dus wel wat ik zeg als ik et over mijn korrels heb. Ik heb 15 kilo korrels. 5 Kilo N, 5 Kilo P en 5 Kilo K.

15 Kilo NPK dus.

Over de 'aggressie' van deze korrels :

Per 100 vierkante meter 6 kg van die korrels OP de aarde flikkeren.

Als je er dan water op giet neemt et water wat van de korrels mee naar beneden.

Voor 1 wietplantje zou je dus een korrel of 10 op de aarde kunnen leggen. Een hoop kutgedoe lijkt mij. Totaal ongeregeld. Vertel me alsjeblieft niet dat ik 'betweterig' ben.

IEDEREEN ZE'N EIGEN FUCKIN KORRELS

:evilbat:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...