Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

storpie

Ook kleine henneptelers worden geplukt

Recommended Posts

De politie bindt de strijd aan met de wietkwekers. De kwekers worden voortaan zwaar in de portemonnee getroffen. Ook gaat de politie direct na het oprollen van een plantage waardevolle spullen als auto's en boten in beslag nemen.

 

Nu komen kwekers nog weg met een taakstraf of een kleine boete. Deze aanpak, bedacht in de politieregio Kennermerland, wordt in 2010 landelijk ingevoerd.

 

De politieregio Kennemerland gooide anderhalf jaar geleden het roer om. De aanpak van de hennepteelt moest verder gaan dan alleen het het rooien en ruimen van de kwekerij. "De telers werden wel aangehouden, maar de straffen waren zo laag, dat de telers daarna gewoon weer opnieuw begonnen." Aldus Karel Hunsche rechercheur verdovende middelen van de politie Kennermerland.

 

Computerprogramma

Hunsche ontwikkelde een computerprogramma waarmee direct na het oprollen van de kwekerij kan worden uitgerekend hoeveel de plantjes waard zijn. Maar niet alleen de waarde van de plantjes telt. De politie heeft nieuwe recherche technieken ontwikkeld om aan te kunnen tonen hoe vaak de teler heeft geoogst. Dat aantal wordt vermenigvuldigd met het aantal plantjes zal de teler voortaan moeten betalen. En dan gaat volgens Hunsche al snel om tienduizenden euro's per kweker.

 

Maar de kwekers kunnen nog meer kosten verwachten. Want behalve de politie gaan ook medewerkers van het energiebedrijf mee. Die kunnen met hetzelfde computerprogramma uitrekenen of en hoeveel stroom illegaal stroom is afgetapt. Ook voor die kosten zal de kweker alsnog moeten op draaien. En tot slot worden alle wietplanten en apparatuur door de politie in beslag genomen.

 

Lucratief

Om te voorkomen dat de telers het geld al voor de rechtszaak wegsluizen mag de politie in Kennermerland gelijk goederen in beslag nemen. Het gaat dan bijvoorbeeld om auto's en boten. Ook kan beslag worden gelegd op de overwaarde van een huis. De Raad van Hoofdcommissarissen heeft besloten om deze aanpak van de Wiettelers in heel Nederland te kopieëren.

 

De illegale hennepteelt is inmiddels business geworden waar miljarden omgaan. Particulieren en bedrijven pikken daar graag een graantje van mee. En dat het lucratief is blijkt wel uit de volgende cijfers:

 

- Voor één kilo betaalt een coffeeshophouder gemiddeld 3500 euro.

 

- Een plantje levert ruim 200 gram wiet op.

 

- Dus een tuintje met 200 plantjes levert elke acht weken gemiddeld 15.000 euro op.

 

Deze kleine telers worden vaak geronseld en gefaciliteerd door zware criminelen. En dat is ook het risico van het systeem. De kwekers die betrapt worden komen door deze aanpak volledig financieel aan de grond te zitten. Ze hebben vaak schulden bij de criminele netwerken. Die ze vervolgens dwingen om weer een nieuwe kwekerij op te zetten. Om zo alsnog het geld terug te kunnen betalen. De vraag is of de criminele netwerken achter de kwekers veel last zullen hebben van deze nieuwe aanpak.

 

 

Bron NOS

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Een plantje levert ruim 200 gram wiet op.

 

- Dus een tuintje met 200 plantjes levert elke acht weken gemiddeld 15.000 euro op.

Bron NOS

 

200gram per plantje? dus 25 op een m2 is 5 kilo :wacko:

En 200 van die plantjes leveren maar 15.000 op?

Dacht dacht 200gram x 200 planten 40 kilo is.

Maal bovenstaande prijs...

 

Ik zou het eigelijk moeten negeren, maar ik word hier zo moe van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal wel morgen weer netjes aan het werk, zodat de belastingen opgehoest kunnen worden om de salarissen

van de raad van hoofdcommissarissen te betalen. Dit zodat ze dit soort regels voor ons kunnen bedenken.

 

Fucking bananenland. Justitie houdt zichzelf in leven met het plantje. Beetje gedogen, hier en daar wat oprollen, mensen

kaalplukken. Achterlijk gedoe!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Allemaal wel morgen weer netjes aan het werk, zodat de belastingen opgehoest kunnen worden om de salarissen

van de raad van hoofdcommissarissen te betalen. Dit zodat ze dit soort regels voor ons kunnen bedenken.

 

Fucking bananenland. Justitie houdt zichzelf in leven met het plantje. Beetje gedogen, hier en daar wat oprollen, mensen

kaalplukken. Achterlijk gedoe!

 

 

alles wat los en vast zat in de buurt van een hok namen ze toch al mee, computers, laptops, nu ook Televisies.

nog nooit een gram van mij naar het buitenland gegaan, en toch zeggen ze dat 90% voor de export is.

Ik ken bijna geen coffeeshop die uberhaupt in het centrum van Amsterdam zich inlaat met "vage" buitenlandse opkopers, het loont de moeite niet, een beetje coffeeshop kan een prima boterham verdienen met verkoop aan eigen klanten, wat toeristen etc dus die willen helemaal hun vingers niet branden met "kilo's" voor een paar honderd euro extra.

Ik spreek uit eigen ervaring.

Wat er dan allemaal gebeurt in het zuiden, moordpartijen etc, nog nooit van mijn leven een pistool gezien en die hoef ik ook niet te zien.

Het valt me op dat steeds weer het zelfde mannetje van justitie, die halve Indo, op getrommeld wordt om "ons" harder aan te pakken. Goed zo, dan stoppen er nog meer kleine kwekertjes met tentjes, gaan de prijzen omhoog, en zitten we straks allemaal met een schuld aan de staat van 10.000 den euros.

Denk dat ik maar ga stoppen met werken en een uitkering neem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat met iemand die 4 planten in de tuin heeft 's zomers?

 

of als die naar binnen vlucht met 4 autoflowers (hooguit 25 gram..) en onder een duofluor van 30x60 gaat? aantoonbaar dat het alleen voor jezelf is.

 

maar me wel naar de coffeeshop laten gaan waar ik op grote schaal illegaal gekweekte wiet (met evt vervuiling of schimmel) kopen kan en hopen dat ik thuis haal......

 

micro (30cmx60cm) schaal medisch je plantje groeien onder tl ? wordt je dan ook tegen de grond gesmeten, pc tv en mijn bonsai's kwijt? huis uitgegooid met je kinderen en zoek het maar uit we krijgen 15.000€ van je??? ((!! waar is de oppositie!!! Boris wordt wakker aub!!))

 

als ze de grote jongens echt willen pesten moeten ze de echte brave kleintjes meer ruimte geven, en niet anders. laat ze maar minimum eisen opstellen wat veiligheid betreft en wij verbeteren dat zelfs.

 

jongens asjeblief, dit kan toch niet, dit geloof je toch niet?¿?

 

komend jaar dit forum dicht en de ip-adressen doorspitten door uitzendkrachten, onder het mom van banen creëren? dingdong..... mogen we even binnen komen om uw leven te ruïneren?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
- Voor één kilo betaalt een coffeeshophouder gemiddeld 3500 euro.

 

- Een plantje levert ruim 200 gram wiet op.

 

- Dus een tuintje met 200 plantjes levert elke acht weken gemiddeld 15.000 euro op.

 

Ze kunnen de belastinggeld beter uitgeven aan een goed rekenprogramma voor de opleiding van journalisten.Omgerekend kom je op 0.38 euro per gram.Het is toch wel moeilijk rekenen tegenwoordig.:whistling

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

JUSTITIE: If you want to catch the big fish,let the little fish go and follow him home.......

 

 

Niks hardere aanpak,kleef er gewoon betere regels aan!

Oh sorry daar gaan jullie afpersings-inkomen?

Denk na, maak onderscheid en vang de grote vis.

 

 

En dan nog iets:

Leer rekenen! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gaven mijn planten maar 200g per stuk. Met 100g droog zou ik ook tevreden zijn.

 

Ik dacht dar er een kilo per plant van af kwam.....

....ik stop meteen!!! :wacko:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze kunnen de belastinggeld beter uitgeven aan een goed rekenprogramma voor de opleiding van journalisten.Omgerekend kom je op 0.38 euro per gram.Het is toch wel moeilijk rekenen tegenwoordig.:whistling

 

Namaste :wacko:

 

Uhm hoe kom je aan dit bedrag als ik vragen mag?

Zie ik nou iets helemaal over het hoofd of?

Het is toch gewoon 3,5 euro de gram?

 

Groeten BoboJonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die hoge werkeloosheid, is het toch juist heel goed om voor jezelf te beginnen?

 

Heb je iets leuks gevonden om te doen, waar een een zakcentje mee kan verdienen, is

het weer niet goed!

 

Zal ik gaan solliciteren als minister?

Hoeveel stemmen zou ik krijgen in de kamer.

Partij van de vrije kwekers

Share this post


Link to post
Share on other sites

pff om de 8 weken.....

 

wij hobby kwekers hebben met voorgroei al 10 weken nodig....

 

en dan nog drogen.... en dan pas weer eens starten.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik dacht dar er een kilo per plant van af kwam.....

....ik stop meteen!!! :wacko:

 

green-lady

 

dat dacht ik ook, ik heb net een boot besteld :whistling

 

maak je maar niet druk mensen, gaan we met zn allen methamfethamynen koken, smeken ze binnen een jaar of we aljeblieft niet weer wiet willen gaan kweken. Stelletje grapjassen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Uhm hoe kom je aan dit bedrag als ik vragen mag?

 

200 planten a 200 gram = 40 kilo voor een prijs van € 15000,-

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil dan wel eens weten hoe ze gaan bepalen hoeveel je al geoogst hebt. Dat is onmogelijk te bepalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
200 planten a 200 gram = 40 kilo voor een prijs van € 15000,-

 

Namaste :wacko:

 

 

Oohja zo, ik dacht al 1 kilo, 1000 gram 1000 x 3,50 is natuurlijk 3500.

Dus de onderste stelling is inderdaad foutief.

Dat zou dan 20 plantjes moeten zijn.

 

Sorry!

 

De oogst is bijvoorbeeld te bepalen aan de mate van verontreiniging van de koolstoffilters, dan moet je dus aantonen dat je um 2e hands of nieuw gekocht hebt, of bepaalde materialen met een barcode aflezen.

Niet helemaal schoongemaakt kweekhok met bladresten kunnen gecheckt worden op leeftijd.

Dit is wat prijzig maar voor grote kweken is het economisch rendabel met de boete in gedachte.

 

Groeten BoboJonko :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kijken gewoon naar e oude stroomrekeningen en je huidige verbruik.....dan kun je grofweg wel inschatten hoevaak je gekweekt hebt.

Maar 200gr/plant....netjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik dacht dar er een kilo per plant van af kwam.....

....ik stop meteen!!! :wacko:

 

green-lady

 

Gewoon de pot aan de plant laten zitten, laten drogen en dan het geheel in de strijkzak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat zo klote, de gehele aardebak in de strijkzak......

.... eeeeh :whistling , zijn de strijkzakken wel zo groot?? :wacko:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wil dan wel eens weten hoe ze gaan bepalen hoeveel je al geoogst hebt. Dat is onmogelijk te bepalen.

 

Er zeen zo veel manieren voor de smurfen en de electra leveranciers, door meten kabels (verschil in weerstand oude en nieuwe kabels), simpel weg lampen tellen en wattage van de bollen, waterverbruik, pieken en dalen in stroom verbruik per huishouden of woonblok enz enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volens mij is dit weer een typische fabeltjeskrant PR stunt van Justitie, want:

 

A. wat men al zegt die grammen is zware bullshit.

B. spullen in beslag nemen is al helemaal juridisch onmogelijk, want laten hun maar is bewijzen dat die spullen daardoor zijn gekocht want ik heb me 2mtr LCD scherm van mijn ouders gehad en de auto van een rijke oom etc etc.

dus dit wordt weer een broodje aap verhaal en Mythbusted, dus ook gelijk voor de mensen die hier mee worden geconfronteerd laten ze maar komen met bewijzen en weet je rechten!!! en laat je niet gek maken door die wazige regels die ze ter plekke even verzinnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tegenwoordig moet jij gaan aantonen dat je met verantwoord geld aan bepaalde spullen bent gekomen. vermeende giften worden nagetrokken.

het is de omgekeerde wereld, maar zo proberen ze en doen ze het wel. je zou willen zeggen dat een rechter zoiets niet toelaat..

 

 

ach, hier zijn ze snel klaar. wil ze nog wel helpen sjouwen ook.

 

die schatkist vinden ze toch nooit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat de regering uit een stelletje incompetente figuren bestaat blijkt wel.

 

Ze spreken zichzelf hartstikke tegen. Achter kwekerijen zitten zware criminelen roepen ze al tijden met als opper-blerder dat domme CDA wijf Joldersma, die al twintig jaar volledig van het pad af is...hoezo pak je dan dé zgn. uitvoerders aan?

 

Juist als je iets van plan bent en de risico´s zijn hoog dan span je een ander voor je karretje...je laat een pauper een pandje huren en hij/zij loopt het risico. Dat werk je juist in de hand op deze manier. Kale kip kan je niet plukken.

 

Zo sturen ze ook kansloze figuren voor 5000 naar Peru om een kilootje witte narigheid te vervoeren. Lukt het, verdienen ze (opdrachtgever)veel, lukt het niet...jammer. En voor de pauper 10 jaar lik.

 

Ik ben al tijden van mening dat de beleidsvoerders in Nederland GEEN LEVENSERVARING hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...