Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fyah?

Dieselryder kweek

Recommended Posts

neneen, geen ramp, geen paniek, gwn vermijden vnaf nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bladen zullen niet bij trekken maar kan geen kwaat gewoon lekker aan kijken grotere potten kopen en meet gron dan komt het wel goed idd knakken is nu meschien niet een goed idee platje heb al genoeg te voorduuren :rolleyes:

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, weer een update.

 

Heb dus alles ongeveer op gelijke hoogte gebracht en dat ziet er dus wek stukken beter uit.

gallery_24758_9272_2586199.jpg

gallery_24758_9272_1742279.jpg

gallery_24758_9272_1696335.jpg

 

Dit is één van de planten die redelijk wat gele bladeren heeft.

gallery_24758_9272_1727150.jpg

 

Dit is mijn trots tot nu toe.

gallery_24758_9272_2002567.jpg

gallery_24758_9272_2572396.jpg

 

Laat maar weten wat je ervan vindt

 

Groeten

Fyah?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat je lamp nog op 18/6 ?

kijk hier eens en je zal een hoop leren

 

blad problemen

 

Te weinig substraat in je potten betekend ook dat er te weinig buffer is

 

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog ff wat foto's van vandaag met het licht uit.

gallery_24758_9272_2355119.jpg

gallery_24758_9272_2182991.jpg

 

Deze hier heeft een probleem. In deze pot staan dus 2 plantjes maar de bladeren van ene overlappen de andere zijn bloemetjes. Kan ik hier iets aan doen? Kan ik wat blaren wegknippen zodat het licht tot alle bloemetjes komt?

gallery_24758_9272_957933.jpg

 

Verder, dat bladprobleem. Is het nu een tekort aan Magnesium of Kalium, of toch gewoon brandvlekken want ik kom er dus niet wijs uit. En als het dus effectief een tekort aan MG of K zou zijn kan ik die spullen om dat te fixen kopen in de growshop?

Alvast bedankt

 

Groeten

Fyah?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buds hoeven geen licht, mja, infeite heeft alles dat groen is (de hele plant dus in feite) licht nodig. Maar bladeren zijn het effectiefst in voedsel aanmaken voor de plant ,het zijn de bladeren die licht opvangen om voeding te kunnen aanmaken zodat je buds dikker worden. Dat van die bladeren over elkaar moet je niet om caren. Kijk eens naar een SCROG verslag. Daar hangen ze wel allemaal over elkaar heen. Een blad is niet lichtdicht, er komt sowieso licht door en het blad er onder ontvangt sowieso ook licht van de reflectie van één of andere kant. En een blad is meestal ook niet volledig overdekt met schaduw. Meningen omtrent snoeien zijn zeer verschillend op dit forum. Maar ik denk dat de meerderheid toch wel leunt naar de kant van "niet snoeien". Alles wat je wegknipt is verloren energie en tijd van de plant. Je plantje heeft zo hard gewerkt en voedingsstoffen in gestoken om dat blad zo groot te krijgen, het wegknippen zou een zonde zijn vind(t?) ik. Het kan trouwens ook stress veroorzaken. Wat je wel kan doen is een touwtje nemen en met elk uiteinde van het touwtje de top van beide planten (zacht aanspannen) vastmaken en dat touwtje laat je onder je pot doorlopen zodat de toppen zachtjes naar beneden worden getrokken naar beneden aan weerszijde van de pot, uit elkaar dus. Maar doe het zeker niet te hard of ze knakken (plooi in je stengel). De bladeren zullen 1 dagje niet naar de lamp gericht maar dat fixt zijn eigen wel en de dag erna zul je zien dat al hun bladeren mooi weer naar boven zijn gericht richting lamp.

 

De vergeling is volgens mij Mg tekort. Kijk eens op de fles van je bloeivoeding. Staat daar een percentage Mg op? Zoja geef dan een heel klein beetje (echt heel weinig! gezien ze al zoveel voeding gehad hebben, 1/8 fzo van de aanbevolen hoeveelheid) mee. Is de verkleuring gestopt, dan weet je dat het werkt. Wat ik ondervonden heb met bladproblemen is dat ze vaak niet terug groen worden, wel dat het bladprobleem zich niet meer verspreid. Dus verwacht aan een kant niet dat die bladeren volledig terug groen worden ook al is het probleem verholpen.

 

Als je de zoekfunctie gebruikt zul je ergens een topic vinden hoe je je eigen monomest kunt maken van alledaagse dingen met een hoge concentratie van een bepaald element zoals calcium, magnesium, boor, ijzer, stikstof etc... Je zult zien dat op dit forum je echt veel moet zoeken. De site bevat echt een enorme pak aan informatie. Ik denk dat 90% van alle vragen die hier worden gesteld op dit forum, dat het antwoord wel in één of andere grote post staat. Daarom is de zoekfunctie zo essentieel!

 

Yo

 

 

Edit:

 

Staat je lamp nog op 18/6 ?

 

Ja waarschijnlijk wel, ik geef toe, ik heb dat hem aangeraden. Kan dat een oorzaak zijn van de verkleuring? Neen toch? Het zijn autoflowers dus die bloeien toch gewoon lekker door in 18u met in het achterhoofd licht = gewicht.

 

Kun je ons wat info verschaffen betreffende of dit veel beter of mss slechter is?

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beste is om je lamp op 18/6 te houden bij autoflowers dan worden ze toch iets groter als op 12/12

 

Maar door de kleine buffer , lees; weinig substraat , zal de ph wel omhoog geschoten zijn

Autoflowers zijn snel klaar dus is het slim om te zorgen dat je substraat goed bemest is want tijd om te corrigeren is er bijna niet

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat foto's van de slapende plantjes.

 

gallery_24758_9272_78928.jpg

gallery_24758_9272_63244.jpg

gallery_24758_9272_142328.jpg

 

Iemand een idee hoe groot dieselryders normaal worden?

De ene site zegt 30-50cm, de andere 70-90cm.

Ik vraag het me gewoon af omdat ik vindt dat deze nogal klein blijven. Of zouden ze binnenkort een mooie scheut omhoog moeten maken?

 

Groeten

Fyah?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens de verpakking is het max. 90cm. gezien ze in zo weinig grond zitten mag je echt niets hoger dan jouw plantjes verwachten. Ze zitten nu mooi in de bloei en de groei is zowat bijna tot een stilstand gekomen. Dus groter worden ze niet meer, mss hooguit 3 cm ng.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat foto's van eergisteren

gallery_24758_9272_24680.jpg

gallery_24758_9272_87565.jpg

Deze heeft de laatste dagen een enorme groei gemaakt

gallery_24758_9272_112644.jpg

Het lelijke eendje

gallery_24758_9272_42891.jpg

 

Groeten

Fyah?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hangt de lamp da nog altijd zo dicht mogelijk? Want volgens mij is er 1 beginnen strekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp hangt nog altijd op zelfde afstand. Die dat je denkt dat begint te strekken heeft zelfs een +-afstand van 30cm van lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijdje geleden, nogal druk gehad. Vandaag heel wat foto's getrokken.

Eerste twee zijn van dinsdag.

gallery_24758_9272_112586.jpg

gallery_24758_9272_126065.jpg

 

Deze zijn van vandaag.

Heb van elk plantje apart een foto getrokken om wat overzicht te hebben.

 

gallery_24758_9272_78585.jpg

 

gallery_24758_9272_68397.jpg

 

gallery_24758_9272_205678.jpg

 

gallery_24758_9272_200173.jpg

gallery_24758_9272_128031.jpg

 

gallery_24758_9272_120220.jpg

 

gallery_24758_9272_242306.jpg

 

Waarom zijn ze niet allemaal als deze.

gallery_24758_9272_48834.jpg

gallery_24758_9272_87229.jpg

 

gallery_24758_9272_175458.jpg

 

Temp licht uit 21, aan 25-26

 

Normaal gezien zouden ze binnen 16 dagen klaar moeten zijn.

Groeten

Fyah?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mooiste plant is best wel al mooi afgerijpt. Heb je een microscoopje om de trichomen te checken? Of kan je camera op macrostand ze ook zien? Want indien je ze te laat oogst zul je THC afname hebben. Ze zullen nooit allemaal op hetzelfde moment oogstklaar zijn. Kijk goed naar elke individuele plant. Kijk vooral naar de trichomen maar de pistels die bruin worden is ook al een mooie aanduiding van senioriteit ;) De regel is als ong 75% a 80% van de haartjes (pistels) bruin is dat ze oogstklaar is. Deze methode is niet echt accuraat. Hangt ook af of je nog internodebloei zult krijgen of niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola,

 

Even geleden.

Dit is een update met foto's van donderdag.

 

Grote fout ontdekt, vergeten de ventilatieopeningen te openen tijdens zowat de hele kweek. Dom.

gallery_24758_9272_166887.jpg

 

Voor de rest gaat het goed, planten zijn gekliefd en gaan ergens deze week om.

gallery_24758_9272_239964.jpg

gallery_24758_9272_137398.jpg

gallery_24758_9272_261194.jpg

gallery_24758_9272_3651.jpg

 

Ik probeer om vandaag nog eens up te daten.

Groeten

Fyah?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijtig van de ventilatie openingen. Ging een pak verschil gemaakt hebben. Je hebt wel hele mooie planten voor de fouten die gemaakt zijn vind ik persoonlijk, het te weinig aan aarde, te kleine potten, overvoedingsprobjes en de ventilatie. Geef toe, echt mooi gelukt ondanks de fouten. Deze week mogen ze wss om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

Tijdje geleden.

 

Plantjes vorige dinsdag geoogst. Gisteren alles afgewogen, 88 gram met grootste takken eraf.

Ik ben er redelijk tevreden over, heb toch wel wat fouten gemaakt.

Kwaliteit van de weed is echt goed, smaak, geur, high zeker in orde maar niet voor herhaling vatbaar want de opbrengt is wat aan de lage kant.

Markiss krijgt van mij een sampletje kan hij als hij dat wil een reportje schrijven.

 

Nu volgende ronde aan het voorbereiden, ik ga het wat anders aanpakken.

5 pack mix feminised van greenhouse en 5 20L potten met buffertabletten en mss een scrog proberen maar daar later meer over.

 

Groeten en bedankt voor de info.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Markiss krijgt van mij een sampletje kan hij als hij dat wil een reportje schrijven.

 

ZA-LIG! Komt in orde ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...