Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

doubleosix

Experimenteren met low strain/stress training

Recommended Posts

Na de mislukte poging in 2008 om een outdoor plant middels toppen klein te houden:

gallery_6649_6415_63360.jpg

 

gallery_6649_6415_58377.jpg

 

Die uiteindelijk nog voor de oogst gestolen is dankzij haar grootte, op de foto is ze nog kleiner dan dat ze was uiteindelijk. Die plant kwam helaas ook veel te laat in de bloei omdat ik haar niet meer kon verduisteren.

 

Daarom heb ik voor 2010 nu maar alvast een nieuw zaadje op laten komen. Ik wil hiermee even testen hoe ik de plant klein en bescheiden houd.

 

Aangezien ik geen ervaring heb met indoor kweken staat de nieuweling overdag van 12 tot 4 voor het raam; van 4 uur smiddags tot 10 uur savonds in het donker en snachts tot 11 uur smorgens in een dichte kast met 24watt spaarlamp (bulb, vind em zelf aardig wat licht afgeven nog).

 

Maargoed, hier komt ie zij of hij doet het prima..... ben aan het testen dus ideeen zijn welkom (hoe ik em zo klein mogelijk houdt, met scroggen, of de takken buigen naar beneden?

 

Ik wil namelijk in 2010 niet dat ze weer gestolen worden ik heb al een jaar over moeten slaan omdat ik dacht dat ze wel terug komen om te kijken of ik weer wat heb staan. Ik woon namelijk op een hoekhuis met een steeg ertussen.

 

Gegroet! <_<

 

gallery_6649_9269_1599240.jpg

 

gallery_6649_9269_1059225.jpg

 

gallery_6649_9269_1461164.jpg

 

gallery_6649_9269_2293542.jpg

 

gallery_6649_9269_191900.jpg

 

gallery_6649_9269_1553128.jpg

 

gallery_6649_9269_1826744.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tevens nog een vraagje;

 

Kan ik dit exemplaar in de bloei laten komen na januari middels 5 uurtjes dag licht, 7 onder de lamp en de rest verduisterd? Het gaat me er niet om , om er wiet vanaf te halen maar om te kijken hoe dat binnen werkt want ik ga eind volgend jaar het huis ook uit... Anders laat ik de plant binnen voorgroeien om vervolgens in juli te verduisteren buiten..

 

Het is trouwens een Early budje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een paar maandjes wachten voor een nieuwe buitenkweek op te zetten

doubleosix...

Waarom geen autoflower,sog,scrog...?

 

Stoiken en fiestn moatse!

Blunt_licka_69

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog een paar maandjes wachten voor een nieuwe buitenkweek op te zetten

doubleosix...

Waarom geen autoflower,sog,scrog...?

 

Stoiken en fiestn moatse!

Blunt_licka_69

 

Euhm, dat weet ik wel...

 

Ik ben nu toch binnen bezig... deze plant is niet voor buiten.

 

En inderdaad een autoflower zou nu wel makkelijk zijn. Scrog kan nu alsnog toch? als de plant iets groter is?

 

Dat wil ik dan namelijk ook gaan doen. Zodat ik hier van leer en in de zomer van 2010 weer lekker aan de gang kan gaan buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey! Ik ben bezig met een gelijkaardig experiment. Big bang LST

 

het lukt erg goed moet ik zeggen. plantje met stuk of 30-40 zijtakken en slechts 25 cm groot, echt bonzai.

 

Als je autoflower zoekt heb ik trouwens juist mijn lowryder #2 zadenkweek afgerond. Ruilen is dus mogelijk. Alle soortjes zijn welkom <_<

 

greetz newby growa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey! Ik ben bezig met een gelijkaardig experiment. Big bang LST

 

het lukt erg goed moet ik zeggen. plantje met stuk of 30-40 zijtakken en slechts 25 cm groot, echt bonzai.

 

Als je autoflower zoekt heb ik trouwens juist mijn lowryder #2 zadenkweek afgerond. Ruilen is dus mogelijk. Alle soortjes zijn welkom <_<

 

greetz newby growa

 

Zo hey die ziet er freaky uit :likken: was dat uit zaad of stek? en hoevaak heb je em getopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druk op "add reply" en niet op "reply" anders quote je altijd de tekst van de persoon die voor jou heeft gepost <_< aangezien je na mij antwoordt is dit overbodig :likken:. Ik heb de hoofdtop 2 keer gefimd en de zijtakken zijn 2 keer getopt of gefimd afhankelijk van grootte takken. Ook zie je dat ze geknakt is, ze ziet er nu echt goed uit en heb ze zonet in bloei gezet. Nu zien wat het wordt. Ow en het is feminized zaad.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah okay <_<

 

Dan ga ik denk ik ook maar toppen en daarna lst'en.

 

Ik heb vandaag de 24 watt bulb vervangen door een Pharox LED lamp van 6 watt, vervangt tot 60watt lampen. 400+ lumen en duidelijk meer licht dan mijn 24 watt bulb. Ook kan deze LED lamp tot 5mm van de plant af.

 

Iemand ervaring met deze soort led?

 

http://pharox.bestthings.nl/consumers/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand ervaring met deze soort led?

 

Denk het niet , in ieder geval nog niet gezien

 

Mooi om eens goed te testen lijkt me

Weet je ook welk licht spectrum eraf komt?

 

EDIT

 

Lees dit eens :

 

http://www.lemnislighting.com/nl/about_pharox.html

 

De Pharox LED-lamp geeft warm wit licht , +/- 3000 K

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal even opschrijven wat op het doosje staat:

 

- Dimbaar warm wit licht (ik vind het er cool white uitzien!)

- Energieverbruik: 6 Watt (vervangt tot 60 Watt gloeilamp)

- 90% minder energieverbruik (t.o.v. 60 Watt gloeilamp)

- Levensduur: meer dan 25 jaar bij 4 branduren per dag.

- Licht opbrengst: > 400 lumen

- Kleurtemperatuur: +/- 3000K

- Normale fitting (E27)-230V-50Hz-50mA

 

Lichtopbrengst: 1 Pharox LED light = 50 gloeilampen = 8 gewone spaarlampen.

Stroomverbruik: 1 Pharox LED light = 6watt.

 

 

Thats it..... hij staat nu 1 uur aan, en de bol is zelf nog ijskoud... heb hem nu dus 3mm van me plant af gezet.

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de groei moet dit wel lukken denk ik

 

Kun je ook een foto plaatsen?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie hier m'n oude lampje dat was een 24 watt spaarlamp.

gallery_6649_9269_697426.jpg

 

Hier de nieuwe lamp:

gallery_6649_9269_249023.jpg

 

Ik zie geen "warm" licht, eerder een "cool white", mn oude 24watt spaarlamp had geler licht!

gallery_6649_9269_1177158.jpg

 

Genieten: (lamp kan er zelfs nog dichter op!)

gallery_6649_9269_2211986.jpg

 

 

(Als ik em net aandoe, dan geeft hij het eerste kwartiertje wel "Warm" licht... daarna word het echt led wit: )

gallery_6649_9269_970373.jpg

 

 

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig experiment !

 

Gaat wel lukken zo denk ik

Waarom laat je hem niet 24/7 in het kastje staan?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien het kastje de linkerzijdde van mijn kledingkast betreft, en m'n ma nog steeds mijn kleding opbergt voor me <_<

 

Kweken mag, zolang er maar geen stroom in het spel komt.... dus daarom moet hij overdag wel even voor het raam dat is namelijk de periode dat me ma nog wel eens in de buurt van de kast komt.

 

Ik heb ook alles zo gemaakt, dat ik binnen 2 minuten het hele hokkie opgeruimt heb, en het plantje voor m'n raam staat.

 

Het schema is nu al volgt:

 

- 9 uur 's avonds tot 12 uur smiddags onder de lamp de rest van de dag voor het raam tot 4, dan weer het hokkie in en om 9 uur 's avonds weer de verlichting aan.

 

Helaas moet het even zo blijven aangezien ik voordat ik met dit experiment begon, de lamp aan heb gelaten tijdens mijn werk, en bij thuiskomst dus een boze moeders aantrof....

 

Goed nieuws is, dat ik nu maar 6 watt verbruik uiteraard en dat het nog brandveiliger is dan voorheen!

 

Maar ik houdt jullie op de hoogte!

 

Waarom laat je hem niet 24/7 in het kastje staan?

Bedoel je dan ook 24 uur belichting? of niet?

 

Gegroet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen 24 uur belichting maar 24 uur per dag 7 dagen in de week in het kastje

 

Denk dat je toch je ouders op de hoogte moet stellen

Hoe lang duurt het voordat ze je tijdschema door hebben

Ook is dit moeilijk dit heel exact vol te houden

 

Reken even uit wat het aan stroom kost ( calculator hierboven )

Zal allemaal heel erg meevallen

Zeg desnoods dat je de stroom zelf gaat betalen

 

EDIT : kost je in de groei: (18licht/6donker) € 0,60 per maand (30 dagen)

Dat kan niet echt een serieus argument van je ouders zijn lijkt me

Gewoon proberen een max stroomverbruik af te spreken

En nogmaals zeg dat je de extra kosten zelf wilt betalen en dat je je netjes aan het gedoogbeleid houd

 

Zou jammer wezen als deze test vroegtijdig eindigt door een boze mama

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup dat klopt :likken:

 

Wacht het goede moment nog even af... ze zal er vast wel overheen komen als ze hoort dat het maar 6 watt is op het moment.

 

Dat fannetje zijn de kosten ook niet. <_<

 

 

EDIT: Kosten berekening:

 

1x 6 watt led lamp.

1x 20 watt fan. (is minder dan 20watt zelfs maargoed)

 

Kosten per kweek € 1,82 € 2,72 totaal: € 4,54

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi straks als je toestemming hebt en ongeveer in week 3 van de bloei zit die fan eruit

En hang er 3 x 6 watt extra voor in de plaats :likken:

Stroomverbruik blijft bijna hetzelfde maar je opbrengst gaat zeker omhoog <_<

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf welke lengte kan ik met 12/12 beginnen, ik wil em zo klein mogelijk houden maar nog wel wat low strain training toepassen....

 

Dus nog een maandje groeien zoiets?

 

Ik denk dat ik voor de bloei in een ander hokkie ook deze Led lampen ga gebruiken, ik heb er hier 4 liggen dus zoiezo 3 om af te bloeien zou mooi zijn.

 

Sinds dat ik deze lamp erin heb gedraaid vanmiddag ziet me plant er echt gelukkiger dan ooit uit. Ook als je het kastje nu open doet komt er toch wat verlichting vanaf niet normaal.

 

Hoop dat het een beetje succes word, misschien haal ik er bij mn 2e binnenkweek wel 6 van die lampen bij... dan heb je 60watt led, gelijk aan 10x 50 = 500 gloeilampen (80 spaarlampen) (> 4000 lumen).... <_< :likken:

 

Ik zal zo direct wanneer de plant even de tijd krijgt om weer recht te groeien in het donker, ook de lampenkap even onder handen nemen, waarschijnlijk met wat zilverfolie moeten de lumens toch omhoog te krikken zijn... in ieder geval nog meer neerstraling op de plant van de huidige lumen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je genoeg buigt, knakt en topt kan je gerust nog een maand verder en je plant kan kleiner blijven dan 25 cm. nu dit hangt natuurlijk af van hoe goed je tewerk gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, maar waarom zou me plantje van buigen stress krijgen?

 

Ik wil dat me plant laag blijft, dus low strain training vind ik beter passen. (Ookal staat strain niet voor stengel maar voor Stress, Kracht, Rek en soort, bron: wikipedia.)

 

Maargoed, back ontopic heb de titel deels aangepast...

 

Wat is de minimum leeftijd voor 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6649_9269_1598919.jpg

 

Ja ze heeft vannacht genoten van de nieuwe Led lamp! Ik ga aankomende nacht de lamp er nog 3cm dichterop zetten om het allemaal wat te bevorderen :whistling

 

Ook heb ik het ti rippie gisteravond al meer naar voren gedaan en na 1 nachtje led verlichting staat de top toch weer omhoog. :specool

 

Kan niet wachten om te bloeien met totaal 18 watt led :wacko: (en dan doel ik echt niet op dikke zakken wiet, die haal ik wel bij de shop :wacko:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Doubleosix

 

18 Watt Led? :wacko:

 

Dit kweekje doet me erg aan deze denken, Topic. (even naar beneden scrollen)

misschien heb je er wat aan :whistling

 

 

Grtz, De pan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey pan,

 

bedankt ik had te topique helemaal over het hoofd gezien zeg!

 

Wat een buig en knak werk komt er aan te pas heh! haha!

 

Ik heb een aantal leuke ideeen die ik in de loop van tijd hier in dit topic dmv foto's aan jullie ga laten zien. Ik ga verder met buigen maar knakken doe ik niet, slechte ervaringen mee :whistling

 

Verder is het 3x 6watt Led lamp, 1 zo'n lamp staat gelijk aan 8 spaarlampen.

 

En de lumen komen daarmee op > 1200 te staan.... moet genoeg zijn voor 1 plant (in leven te houden, niet om er een dikke oogst vanaf te halen!)

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal je zeker in de gaten houden, ik houd wel van ditsoort projectjes :wacko:

 

Kom eens in mijn topic kijken, de K2,s zijn 2 keer omgeknakt bij de stam, om ze in te korten zonder te toppen.

ik had mijn twijfels maar het lijkt ze niet te hebben geremd!

 

Heb je een foto van het lampje? ben benieuwd hoe het licht verdeeld is.

 

 

Grtz, De pan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...