Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wave6

2X White Widow SCROG 7*8W T5

Recommended Posts

Blessings,

 

Na veel te hebben gelezen hier op WietForum kreeg ik toch het hebberige gevoel van dat ik ook een hokje wil hebben. :blink:

Nu heb ik maar even de stoute schoenen aangetrokken en een hokje gemaakt.

 

Het hokje is een oud nachtkastje... Ik heb hier geen duidelijke foto van, deze gaat echter komen zodra ik mijn camera weer terug heb...

 

Ik heb wel een paar foto's van de binnenkant... deze zal ik onderaan dit bericht zetten.

 

Het hok heeft de volgende specificaties.

 

7 x 8 Watt T5 uit een looplamp (Special thanks to KouKleum klik hier voor zijn topic).

1 X PC Fan 8V doorsnede van 12CM.

 

1 X Sunon Maglev fan (uitleg hier onder + foto).

 

Ik had nog een oude laptop staan (daar zitten mooie fans in) daar zat een soort van slakkenhuis miniatuur fan in :)

Deze wil ik gaan gebruiken om af te zuigen( mini softbox idee)

image158o.jpg

 

Zwart Wit folie (Al de wanden heb ik hier mee ingepakt).

 

Wat er nog moet komen?

 

Een mooie schaal het liefst 38x38 CM... hier wil ik water geven zodat het niet van boven af hoeft.

Een filter... (Eventuele luchtjes kunnen nog ontsnappen).

Een labyrinth...

SCROG netje (stukje kippengaas moet ik nog ergens vandaan zien te halen)

Thermo / LV Meter - PH + EC meter...(als iemand dit over heeft en voor een leuk prijsje de deur uit doet... im your man)

 

Wat ga ik kweken?

 

2x White widow Feminized van Seedsman (Iemand ervaring mee? zoja laat even weten hoe dit merk is, want ik hoor het niet zo vaak zeg maar... <_< )

 

Welke voeding?

 

Om dat ik nog bijna geen ervaring heb met kweken heb ik voor mijn gevoel juist gehanteerd door vandaag het 5 planten starters kitje te bestellen van Sannie... Deze is betaald en verwacht ik Woensdag of Donderdag wel op de deur te hebben.

Zaadkeuze: Herijuana :blink: (Ooit is een keer gerookt van een oude hippie die wel 20 verschillende soortjes had :rofl ERG LEKKER )

Dit heb ik gedaan zodat ik zeker ben dat ik mijn toekomstige chicky's alles kan geven wat ze willen.

 

Hier onder een paar foto's

 

Lampenkapje, ik wil hier in de toekomst wat reflectors bij ophangen, had hier eventjes geen geld meer voor... :likken:

gallery_24457_9267_24145.jpg

 

Het hok is hier trouwens nog niet helemaal klaar... ik was de verlichting aan het testen...

gallery_24457_9267_227929.jpg

 

Hokje voor zover afgerond zaadjes liggen ter ontkieming...

gallery_24457_9267_201888.jpg

 

Hahahah sorry voor mijn lelijke aardebak... dit worden in de toekomst bloembakken van 38x15 (die dingen die aan het balkon vaak hangen)

 

De ventilator die heb ik in het deurtje bevestigd... geen idee eigenlijk waarom... maar dat is nu eenmaal zo... ;) Morgen maak ik er ff een mooie shoot van...

 

 

Verder was dit het wel zon beetje voor nu

 

de zaadjes liggen onder de natte watten dus nu is het allemaal nog maar ff afwachten...

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey! alvast veel succes ermee. Zitten de lampen vast aan bovenkant kast of is dit regelbaar. Indien ze vastzittn zul je een systeem moeten vinden om ze te kunnen verlagen en verhogen. OF je kan gewoon je plantjes hoger en lager zetten dmv een verhoog. anyway good luck !

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk hoor, eindelijk iemand die weer echt micro gaat...

je verlichting ziet er ook erg leuk uit,

Good luck!!!

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zitten de lampen vast aan bovenkant kast of is dit regelbaar. Indien ze vastzittn zul je een systeem moeten vinden om ze te kunnen verlagen en verhogen. OF je kan gewoon je plantjes hoger en lager zetten dmv een verhoog. anyway good luck !

 

De lampen zitten inderdaad vast aan de bovenplaat...

Ik heb er nu tijdelijk een oude doos van een moederbord en een paar dvdtjes waar de bak op komt te staan... ik heb een laminaat vloer en snachts staad er hier geen kachel aan... ik probeer te voorkomen dat de plant met mijn koude vloer in aanraking komt... dit is niet echt het hokje waar ik jaren mee wil gaan kweken... maar meer om voor nu te kijken wat het is, en hoe je goed voor een plantje zorgt... als mijn ervaring stijgt kan ik het altijd groter aanpakken... maar ik wil geen kweker voor de shops worden maar gewoon voor me zelf... hier en daar een extra rokertje...

 

Mijn doel is minstens 30 GR te halen, aangezien ik in totaal 52W heb zou dit niet onmogelijk horen te zijn.

 

Thanks voor je complimenten Lemonhaze... doet me erg goed... aangezien ik ook al een topic van jou voorbij heb zien komen, kijk ik toch wel een beetje tegen iedereen op die al wat goede resultaten heeft berijkt <_<

 

Ik hoop morgen een paar mooie shots van het kastje te maken... zoals jullie zien moeten de lampjes nog een beetje aan bijdekanten afgeplakt worden...

Dit zal ik morgen gelijk even oplossen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wave,

veel succes met jouw nano-hokje!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk ook mee

 

Suuk6!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wave6, Leuk inimini projekt :likken:

 

 

Wil je echter zo vriendelijk zijn om je foto's naar je wf album te uploaden, zodat ze hier in de toekomst ook nog zichtbaar zijn <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BBB,

 

Dit zal ik ook gelijk even meepakken... ik kon die mogelijkheid niet zo snel vinden... ik zal het even opzoeken op het forum...

 

Thanks voor de reacties allemaal!

 

Verder heb ik nog niks te melden, aan de zaadjes valt ook nog niet veel te zien... afwachten maar!

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update... omdat ik straks toch wat ga sleutellen aan me kastje... heb ik de zaadjes even in een glas water gegooid... alleen is er 1 zaadje gevallen en ben ik er bijna met mijn volle gewicht op gaan staan... het zaadje ziet er nog wel intact uit... wel zie ik dat het zaadje geprobeerd heeft om door midden te breken... wel heel klein sneetje dus... maakt dit wat uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik knak ze altijd juist expres om het kiemen te bevorderen, dat gaat perfect. Doe dat dan alleen heel voorzichtig, ga er niet op staan <_<

 

Is gewoon een kwestie van afwachten, maar denk dat je zaadje aan gort is.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een sneetje ziet is dat je zaadje aan het ontkiemen is. OF Aangezien ze al met onkiemingsproces bezig zijn is het zaadomhulsel wat zachter en door je gewicht heb je wellicht het zaadje gespleten. je zult moeten afwachten en zien of het goedkomt.

 

Je zult er later wel nog om kunnen lachen. Ik vind het alvast heel grappig, sorry hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Mooi licht kapje, leuk he met looplampjes spelen <_<

 

Als je niet met teveel water gaat spelen, is dat aftapen van de zijkanten niet eens nodig.

Dit geeft alleen maar plaktroep bij het verwisselen van de buizen straks.

Ik heb het iig niet meer.

 

Wat je wel moet afplakken zijn de handvatten waarin de EVSA's zitten.

Bij mij is namelijk al eens een condensator gesprongen en dat geeft een hoop troep.

Het is net iets van opgerold karton wat zelfs tussen de kleinste gaatjes doorgaat.

 

Een verstelbare kap is toch echt praktischer dan vast.

De kap moet 1cm boven de plantjes hangen anders gaan ze streken.

 

En je moet echt nog even nadenken over je temperatuur/klimaat in je hokje.

Zonder enige vorm van verwarming gaat het echt te koud worden.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi KouKleum,

 

Thanks voor de tip... alleen had ik hier al rekening mee gehouden... het is een looplamp... de EVSA's die hier in zitten zijn er eigenlijk niet voor gemaakt om zo te lang te branden...dit alleen al door de warmte die in de handvaten eigenlijk niet weg kan... als oplossing heb ik zowiezo de randen al afgetaped...

+Verder staat er de hele dag een huiskamer ventilator op mijn hokje te blazen... deze verlaagt de temperatuur van de EVSA's wel voldoende... door een lagere temperatuur voorkom je dat condensatoren gaan springen...Daarom is het bijvoorbeeld belangrijk dat computers e.d goed gekoeld zijn...

 

Voor de temperatuur valt het eigenlijk wel mee "Denk ik" het kastje staat op mijn slaapkamer... waar ik 24/7 ongeveer mijn tijd door breng... dus hier in me kamer staat ook altijd wel een verwarming aan... 22 of 23 graden... verder door de verlichting verwacht ik een temp van 26 / 27 graden in het hokje...

Snachts is het wel een ander verhaal... hiervoor moet echt nog een oplossing komen...

Helaas heb ik geen aquarium waar een mooie verwarming bij zit dus dat valt al af... een warmtemat aanschaffen voor 2 plantjes vind ik op dit moment erg veel geld...

 

Mijn bedoeling is dan ook om snachts te draaien... zo weet ik zeker dat mocht er gevaar zijn dat ik er snel bij ben... en de temparatuur zal niet veel kouder zijn dan een graad of 20...

 

Verder doen me zaadjes het goed... ik denk zelfs dat die kapotte ook een wit puntje laat zien... de andere 2 verwacht ik zowiezo morgen in de grond te drukken... heb geen camera die zukle duidelijke foto's kan maken dus dit moet echt nog ff wachten...

 

Ik heb dan zojuist me zaadjes in een glas water gegooid, vannochtend water ververst... ik gooi me zaadjes er in, gisteren kwamen ze wel naar boven toe om te drijven... maar nu blijven ze op de bodem liggen? is dit een slecht of goed teken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

BTW weten jullie of het mogelijk is om de filter die ik in de toekomst wil aanschaffen buiten het kastje te plaatsen?

Aangezien ik het zonde van de ruimte vindt als er nog een filter bij in moet...

 

Ik heb volgende maand pas weer salaris... en tot die tijd moet ik heeeeeeeel rustig aan doen met me centjes...

Een filter zou me nu de kop kosten... ik heb nog wat aantal geurstekkerdozen liggen... is dit een idee? Verder rook ik ook op me slaapkamer <_<

(wel met raam los enzo... of me kop uit het raam)

Dus ik hoop stiekem dat mijn overige geuren de lucht van de plant wel doordringt... maar volgens mij hoop ik nu iets waar ik helemaal niet op moet hopen...:likken:

 

Ik hoor graag van jullie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de planten in volle bloei is er niet s wat de geur kan verdrijven behalve een lcuhtdicht hokje met en koolstoffilter. Wel is het mogelik om het filter buiten je hokje te plaatsen. Op deze manier laat je de afzuiger de lucht door je filter uitblazen. Het werkt wel iets minder goed, maar aangezien de grootte (niet zo groot dus :likken: ) van je kweek zou dit geen probleem voor je moeten zijn. Verder moet je er wel voor zorgen dat je filter goed in verhouding staat met je afzuiger. bijv 100m3 afzuiger is goed voor 125m3 koolstoffilter.

 

Hoop dat je wat aan deze info hebt.

 

Grtz SoftIce <_<

 

PS heb je de plantjes al staan??? Ben er benieuwd naar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als de planten in volle bloei is er niet s wat de geur kan verdrijven behalve een lcuhtdicht hokje met en koolstoffilter. Wel is het mogelik om het filter buiten je hokje te plaatsen. Op deze manier laat je de afzuiger de lucht door je filter uitblazen. Het werkt wel iets minder goed, maar aangezien de grootte (niet zo groot dus :likken: ) van je kweek zou dit geen probleem voor je moeten zijn. Verder moet je er wel voor zorgen dat je filter goed in verhouding staat met je afzuiger. bijv 100m3 afzuiger is goed voor 125m3 koolstoffilter.

 

Hoop dat je wat aan deze info hebt.

 

Grtz SoftIce <_<

 

PS heb je de plantjes al staan??? Ben er benieuwd naar

 

Ah het hokje is niet echt luchtdicht:O zag ik toevallig... ik heb ook alleen nog maar een gat voor me luchtlinlaat... maar eruit gaat nog niet... alleen via de plaat van de lampen... waar de gaatjes zitten voor de tire-rips(of hoe je het ook schrijft).

 

De plantjes staan nog niet... ik heb 3 zaadjes waarvan 2 al wat laten zien.. maar nog niet echt helemaal ontkiemt zijn... ik hoop vanavond of anders morgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% luchtdicht hoeft ook niet hoor perse hoor. Gewoon 1 gat voor je afzuiging en 3 gaten even groot voor je passieve inlaat. Als je een actieve inlaat doet is 1 gat hiervoor genoeg. Hier en daar wat kiertjes maakt niet zoveel uit, dit kun je oplossen met slechts 2 gaten voor je inlaat (indien passieve inlaat).

 

Grtz SoftIce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de tip:D Dan zou ik infeiten alleen nog maar me fan hoeven om te draaien:D En hier me filtertje aanhangen...

 

De lucht inlaat ga ik nog even voorzitten... eerst maar is kijken wat ze tot nu toe gaan doen...

Ik hoop dat Sannie mijn pakketje( Starters kit + Herijuana seeds) snel gaat op sturen <_< kan niet wachten om mijn Herijuana te laten voor groeien voor de zomer buiten :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

De handvatten met EVSA's worden nu niet veel warmer dan 30C, zomers 35C.

Die condensator is toen gesprongen omdat de buis niet volledig brandde.

Ik had het vennetje met koude lucht op de buizen gericht.

Hierdoor brandde maar 1 helft en dat ging na 3 dagen niet goed...

De buizen hebben dus een minimum temperatuur nodig voor volledige licht weergave.

 

Ik heb mn filter met een 12v vennetje buiten mn kastje hangen. werkt prima.

Zelf gemaakt voor een paar euro. Even googelen op 'DIY carbon filter'.

 

Als de zaadjes naar de bodem zakken, zijn deze vol gezogen met water, das goed.

Ik haal ze er dan meestal uit om ze nog even tussen koffiefilters te leggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die condensator is toen gesprongen omdat de buis niet volledig brandde.

Ik had het vennetje met koude lucht op de buizen gericht.

Hierdoor brandde maar 1 helft en dat ging na 3 dagen niet goed...

De buizen hebben dus een minimum temperatuur nodig voor volledige licht weergave.

 

Ik had dat inderdaad in jou topic gelezen... ik heb geen fan op mijn buizen gericht in het hokje maar ik heb mijn fan op mijn EVSA´s gericht buiten het hokje.

Ik heb inderdaad 1 probleem is dat het net lijkt alsof 1 buis niet helemaal lekker brand... alleen in het midden is die goed wit maar aan beide uiteindes lijkt het wel alsof het daar niet lekker wil branden.

 

Ik heb verder hier echt geen fan of iets op gericht staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste 2/3 cm van de buis zijn idd minder fel.

Dat is normaal, dat hebben ze bij mij allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

 

Even wat foto'tjes...

 

Het zaadje dat ik (bijna) vermorzeld heb

gallery_24457_9267_401713.jpg

 

Het zaadje dat het volgens mijn erg goed doet.

gallery_24457_9267_116213.jpg

 

Angelina, Pamela, Tatjana...

gallery_24457_9267_302059.jpg

 

Sfeerimpressie

gallery_24457_9267_80981.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen, op hoop van zegen heb ik de zaadjes in mijn eigen stekplugjes gedrukt...

 

Deze heb ik gemaakt van WC Rollen... foto's hiervan volgen zodra de eerste zich laat zien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand enig idee hoe lang het duurt voor dat er iets boven de grond komt... zaadje is geplant op 3 tot 5MM diepte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen,

 

Ik heb het gevoel nu dat ik mijn hok niet kan beheersen en totaal geen overzicht heb van wat ik nu precies doe...

 

Het eerste wat ik morgen ga doen is naar de GS en even een Thermo/Hygro meter halen... verder zit ik te denken aan een zak potgrond van Canna, Canna Terra Professional zat ik aan te denken.

Echter voorspel ik hier wel een probleem mee... 1 ik heb nog geen PH meter... hier ook even geen geld voor... Maar ik denk dat ik de eerste 4 weken het wel moet redden met die aarde.

 

Echter gaat er door deze aarde 1 Buffer tab + sannies bacto + de schimmels uit het starters kitje.

De planten komen in 6,5 Ltr. potjes te staan.

 

Afzuiger komt volgende maand...dan zullen ze vast nog niet midden in de bloei zitten dus dat moet ik nog wel kunnen verbergen.

 

Waar zuren jullie mee af? PK-13 PK-14? Ik las hier het een en het ander over maar is dit mij nog niet duidelijk.

 

Kan iemand een link van een topic sturen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...