Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

good shepperd

Zelf zaad kweken ...

Recommended Posts

High...

 

Heb de afgelopen rondes met zaad opgezet en later daarvan de eerste stekken in mn kweek carriere gemaakt, begin er een beetje in te komen.

 

Zou ook graag mn eigen zaad willen maken en ben benieuwd of er lui op WF zijn die mij eens zouden willen helpen dit voor mekaar te krijgen.

 

Kortom graag jullie mening hoe ik dit het beste kan doen en dan ook met verschillende methodes als het kan.

 

Heb van anderen oa gehoord dat ze dit helemaal apart doen in een speciaal hok, bepaalde takken bestuiven in het bloei hok etc etc.

 

Barst los ben hier niet ervaren in dus komt u maar groene vrinden.

 

 

Laters :verrygood

 

http://www.wietforum.nl/Northern-Light-Moe...nde-t63604.html

 

http://www.wietforum.nl/Northern-Light-in-...OG--t62718.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

KLIK HIER

 

duidelijkere en betere voorbeelden zou ik niet zo 1-2-3 weten te vinden

als je dat eens doorleest :verrygood

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zijn er nog wel een aantal hoor. Ga je eerst eens goed inlezen, vergeet de growguide niet. Als je rechts boven in je scherm op help klikt zie je een instructie over hoe je foto's kunt plaatsen op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High vrinden....

 

ZO was ff wat lees werk maar heb ook veel dingen de revu zien passeren vwb het bestuiven van je dames.

 

De essentie is me duidelijk en ga me deze zomer daar eens mee bezig houden (ff nog niet te dicht in de buurt van mn bloeiende dames zegmaar).

 

Heb ik nog steeds de vraag (n.a.v. een opmerking die ik ff niet 1-2-3 kan plaatsen waar en wanneer dit was), kan je een aantal takken bestuiven van je in bloei staande veldje zonder dat de hele bende zaad gaat produceren.

 

Kort mn vragen :

 

Kan je individuele takken bestuiven zonder de rest te "bevruchten" (whahaha vond ik een mooi woord).

 

Hoe doe ik dat.

 

Als ik een mannnelijke plant heb, hoe onttrek ik daar stuifmeel van.

 

Wat zijn de methoden (zonder een heel veld(je) met mannen en vrouwen weg te zetten) om wat zaden te oogsten.

 

Nou ik hoor het wel vrinden....

 

Laters <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan je individuele takken bestuiven zonder de rest te "bevruchten" (whahaha vond ik een mooi woord).

 

Hoe doe ik dat.

Door middel van 'Targeted Pollination'.

Als je een beetje engels kan, dan moet je hier eens kijken.

 

Stuifmeel opvangen: Klik

Share this post


Link to post
Share on other sites

verplaatst naar indoor beginnersvragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

De afgelopen dagen zitten neuzen om te kijken of ik nog aan meer info kon komen....

 

Engelse stukje was goed te lezen en vrij duidelijk, ga ik denk ik maar proberen voor mekaar te krijgen deze zomer. Wil natuurlijk geen mannen in mn hok dus ga er een paar buiten laten groeien en dan verduisteren en dan met hun stuifmeel een paar takken van mn indoor dames bevruchten om een lekkere batch met zaden te verkrijgen.

 

Zit ik nog wel met 1 ding..... Kon niet echt een duidelijk stuk vinden hoe je nu stuifmeel oogst, en wanneer.

 

 

Dussss vrinden zijn er lui onder jullie die hun ervaring willen delen hoe ik dit nu het beste aan kan pakken???

 

Thanx... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

op dit moment gaat alles lekker met mn NL's en de moeders/stekken. Wil vd zomer nog steeds een succesvolle zaadkweek gaan opzetten.

 

Ben al ver gekomen door te lezen, met name wat jullie aandroegen.

 

Vraag die ik nog steeds over heb, ik snap hoe ik de dames gewoon kan bestuiven. Maar ben echt geinteresseerd in die targeted pollination.... Daar heb ik wel mannelijk stuifmeel voor nodig.

 

Hoe kan ik dit oogsten zodat ik geen dames erbij hoef te zetten maar met het geoogste stuifmeel zelf kan bepalen wanneer en hoe dit gebeurt.

 

Thanks vrinden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier wel een keer wat gelezen dat je die stuifmeel in kan vriezen...hoe en wat ik weet t niet, iemand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrij eenvoudig allemaal maar je moet het wel secuur doen.

 

Stuifmeel opvangen:

Ik zorg er voor dat een mannetje bij mij altijd horizontaal groeit (dus platbinden buiten de pot en hier zo vroeg mogelijk mee beginnen)

Hiermee voorkom je een hoop vervuiling en verlies van stuifmeel.

Het stuifmee komt zo mooi op de grond ipv in de pot.

We willen het natuurlijk liever niet op de grond hebben dus neem een stukje zw/wit folie of een ovenschaal en laat de plant hier boven groeien, een dag of 5 na de eerste zaadballetjes kan je al stuifmeel vinden op het zwart-wit folie.

Dit stuifmeel kan je opvangen in een fotorollen kokertje, koel en droog bewaren en het kan dan 3 tot 6 maanden goed blijven, misschien zelfs langer.

 

Plaatselijk bevruchten:

Neem een beetje stuifmeel (heel klein beetje is al zat, een plant bevat miljoenen stuifmeel-pollen) en meng dit aan met een klein beetje water, zodat je nog minder hebt dan een klein borrelglas.

Neem een label en label de tak van de plant met de kruizing, eerst vrouw dan man? of was het andersom? bijv. jack herer x blueberry

Deze vrouwlijke top ga je vervolgens met je kwastje nat maken en dus bevruchten.

De stuifmeel is door het water makkelijk op de juiste top te plaatsen en het water zorgt er meteen voor dat alle stuifmeel resten die niet gebruikt worden na 48 uur dood zijn.

 

Je kan eventueel een broodzakje om de top binden om besmetting met het stuifmeel verder te voorkomen, na 2 dagen mag het zakje er weer af.

Let wel op dat je de top beschermt omdat je een mini sauna maakt met het broodzakje, ik dek de top ook vaak af met wat karton zodat het niet te warm wordt voor die top.

 

Hopelijk kan je hier wat mee, voor mij is dit een prettige manier om af en toe een zadenrun te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx....

 

Weer een paar delen van de puzzle ..... Had al begrepen hoe je plaatselijk moest bevruchten maar met je tips van het horizontaal groeien, het oplossen in een beetje water en die folie onder de plant kom ik een heel eind hoop ik!

 

Owkey, je zet die man apart of in je hok ? (lijkt me wel een enorm risico) en ik begrijp dat er al heel snel stuifmeel vrij komt nadat de (mannelijke)bloei verschijnselen te zien zijn.

 

Wil graag vd zomer (kunnen ze lekker buiten onder het zonnetje groeien) wat mannen neer zetten en daar dan ztuifmeel van trekken. Dan kan ik de 2 rondes die ik daarna binnen draai wat takken bevruchten en daar weer een paar nieuwe generaties uit kweken.

 

Je zal wel zien in een topic hoe het gaat verlopen.

 

Thanx man!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stuifmeel met water aan mengen ??

Heb ik nog nooit van gehoord , stuifmeel die nat wordt raakt z'n kracht snel kwijt

 

Als je buiten mannen gaat kweken van de zomer dan zullen je stad/dorpsgenoten die ook kweken veel last van zaad krijgen ,

ik zou dat niet zo fijn vinden

 

Ik heb nog wel een link die een stap verder gaat Het maken van Fem zaden , biologisch

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een mooi stukje info er bij :rolleyes:

ik ga het zeker even doorlezen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn weten dood je het stuifmeel door het te mengen met water.. dus lijkt me niet zo'n strak plan.

Beste kun je het gewoon opvangen en dan bestuiven mbv watten staafje die je even dompelt in het potje met stuifmeel.

Mannelijke plant horizontaal laten groeien is een best goede..hier kun je idd meer uit opvangen.

Ik heb ook in mijn topic wat foto's staan mbt het opvangen van stuifmeel.

 

Succes

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...