Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
biggiesmalls

Lowryders in cementkuip?

Recommended Posts

ik heb in gedachten om 10 lr in een grote cementkuip of dergelijke buiten te plaatsten

 

is dit een goed idee of toch beter de volle grond in?

 

voordelen nadelen?

 

 

thx !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadeel is als je nog lang wacht de grond bewerkt moet worden met een moker en een beitel om gaatjes te maken.

 

Voordeel van een kuip is de verplaatsbaarheid en het eventuele verduisteren wat je kan doen!

Zou nu je onkruid lekker binnenhouden, heeft geen nut om nu iets buiten te zetten, wasted effort!

Share this post


Link to post
Share on other sites

lang wachten om gaatjes te maken?? wtf

 

verduisteren ?? moet ik niet doen want het zijn Lr 1 en Lr 2 :verrygood

 

nu buiten zetten lol tis winter , het is bedoeling dit te doen rond mei :lol:

 

 

 

**wel het zit zo, bij gewone planten (grote planten) dan ben ik ervan overtuigd dat de volle grond het beste / meeste resultaat oplevert , daar twijfel ik al lang niet meer aan

 

 

maar lowys blijven klein en dus in een zeer grote pot (cementkuip ofzo) kunnen ze evengoed hun beentjes strekken als in de vole grond denk ik , nu we spreken hier wel over een serieuse kuip/pot , geen bloempotje van 5L

 

 

ik heb in gedachten om de lowys een 25tal cm van elkaar te verspreiden over de ganse kuip , 10stuks

 

indien er mannetjes bij zitten knip ik ze gewoon af na de eerste maand

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum.nl/Ruderalis-Sectie-f77.html

 

Deze had je gevonden neem ik aan..

 

 

in een 65 ltr kuip kan je ze verplaatsen en de hele dag ik de zon houden....tja ik ken je kweek situatie niet...en bij zware regen evt ergens laten schuilen een uurtje...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik het zat te lezen dacht ik meteen aan een net led kerst verlichting er boven te hangen! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

het verplaatsten is niet nodig , zij komen te staan op een plek waar er reeds de ganse dag zon is, vanaf ze op komt tot ze neer gaat :verrygood

 

maar het is idd wel handig, indien nodig om gelijk welke reden, ik de mogelijkheid heb ze te verplaatsen

 

 

verder zijn er geen nadelen als ze samen in een grote kuip staan?

 

@carpe diem thx voor de link !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cementkuip is 65 liter, een lowrider doet het al prima in 3 liter aarde.

Iets meer kan geen kwaad dus neem gewoon een 11 literpot of een 15 maximaal, is zat.

 

En nu zal ze het niet warm hebben hoor :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets meer kan geen kwaad dus neem gewoon een 11 literpot of een 15 maximaal, is zat.

 

En nu zal ze het niet warm hebben hoor :verrygood

 

 

11L genoeg voor 10 Lr ?? (5x lr1 en 5x lr 2) en het is niet de bedoeling ze nu te plaatsen zoals reeds vermeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg probeer ze gewoon allemaal in een aparte pot van 2-3 liter te zetten. De helft gooi je er toch uit en als je ze dan in een grote kuip hebt staan, moet je weer allemaal bij gaan buigen en krijg je lege plekken. 11 Liter voor 10 zaadjes (=helft vrouwtjes) lijkt mij wel genoeg, maar of je genoeg oppervlak hebt, ligt aan de pot. Een 10 Liter emmer lijkt mij bijvoorbeeld te klein, maar zo een rechthoekige balkonbak is weer prima. Ik zou ze minimaal 10 cm uit elkaar zetten.

 

Ik zou in ieder geval de lr1 en lr2 in een andere pot zetten, anders overschaduwen de lr2's zometeen volledig de lr1's en dan doen die vrijwel niks meer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

indien ik de lr2 en lr1 samen zou plaatsen in een grote bak: dan zou ik de Lr2 achteraan plaatsen op 1 rij en vooraan een rij van Lr1 en dit zeker met 20cm afstand van elkaar, zo is het probleem van overschaduwen opgelost , de zon draait bij mij 180° rond de planten geen 360° dus no problem

 

 

wat bedoeld u juist met : "moet je weer allemaal bij gaan buigen en krijg je lege plekken" ?

 

allemaal in kleine potjes planten zal ik niet doen, dan stop ik ze nog liever allemaal in de volle grond (het is geen slecht idee, maar ik verkies dit niet te doen)

 

het gaat hier idd over een rechthoekig bak met groot oppervlakte dus

Share this post


Link to post
Share on other sites
11L genoeg voor 10 Lr ?? (5x lr1 en 5x lr 2) en het is niet de bedoeling ze nu te plaatsen zoals reeds vermeld

1 per potje natuurlijk :verrygood

Maar zo'n mooie 65literkuip vol groen is ook leuk :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

denk ik ook klein veldje van allemaal lowys :lol: :verrygood

 

enkel indien ik mannetjes heb en deze afknip na een maand ofzo , kan dat dan kwaad dat ik de wortels van deze gewoon in de pot laat ? of moeten die er dan ook uit? ik veronderstel dat dit geen big problem zal zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik met de lege plekken bedoel is dat je zometeen 3 mannetjes naast elkaar hebt, deze eruit haalt en dan een lege plek hebt. Dit is op zich niet zo een probleem als je een grote bak hebt, maar als je een kleine bak hebt zal je de overgebleven vrouwtjes naar de lege plekken kunnen buigen. Jij zegt dat je bak groot genoeg is, dan zal dit waarschijnlijk niet hoeven.

 

De oude wortels van de mannetjes doen niks, deze zullen er gewoon inblijven en een deel zal door schimmels om worden gezet in voeding/grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ! !

 

dan ben ik er zo goed als zeker van om een 65L cement kuip te gebruiken en daarin 10 Lowryders te plaatsen

 

dit zal zijn: 5x LR1 en 5x LR2 ( geplaatst in 2 rijen van 5 planten )

 

 

 

** Wat raden jullie aan om te gebruiken voor aarde ? rekening houdend dat ik geen shop aarde kan kopen, ik ben momenteel niet wonend in NL <_< gemixed ? of allemaal dezelfde soort? voorbemest of stekaarde?

 

 

 

**ook heb ik hier nog PLAGRON groei en bloei , maar deze is nu 3j oud (altijd koel en donker bewaard) is dit nog te gebruiken of kan dit ook over datum zijn en beter niet meer te gebruiken dan ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hun daar nog over gemaild omdat ik wel erg lang doe met de greensensation, alle producten van hun kunnen niet over datum raken, enkel de kracht van product kan wat afnemen

 

(zou er iets meer lr's inzetten/van de aarde zou ik allesinds geen stekken aarde gebruiken, gewone kaliteits aarde uit de betere tuincentra genmengd met wat hydro korrels voor de luchtigheid? (je kan er nog opwaardeerspul doormengen) en of tabs anders? kzeg maar wat..)

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

oké thx ! ik dacht net hetzelfde , hoe ouder hoe minder geconcentreerd ze zal zijn

zolang ze niet over datum kan geraken zie ik geen problemen of "gevaren" voor de plant

 

 

** ik zal idd wat meer lr plaatsen in de kuip dan 10 , ik denk een stuk of 15 te planten op 15 cm van elkaar

in 3 rijen van 5 planten :wacko:

 

 

welke supplementen raden jullie aan toe te voegen aan de aarde voor lowys? beendermeel , houtas enz.. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke supplementen raden jullie aan toe te voegen aan de aarde voor lowys? beendermeel , houtas enz.. ?

 

 

*** en zeker dat het geen kwaad kan om meerdere lowys in 1 pot te plaasten?

 

daar de mannetjes dan vroeg geknipt zullen worden, maar hun wortels wel achter zullen blijven in de aarde , zal dit gen shimmels of andere shit veroorzaken graag nog wat mening omtrent dit

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

 

ok thx man ;)

 

 

welke supplementen raden jullie aan toe te voegen aan de aarde voor lowys? beendermeel , houtas enz.. ?

 

 

*** en zeker dat het geen kwaad kan om meerdere lowys in 1 pot te plaasten?

 

daar de mannetjes dan vroeg geknipt zullen worden, maar hun wortels wel achter zullen blijven in de aarde , zal dit gen shimmels of andere shit veroorzaken graag nog wat mening omtrent dit

Edited by Rich

Share this post


Link to post
Share on other sites
//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

 

ok thx man ;)

 

 

welke supplementen raden jullie aan toe te voegen aan de aarde voor lowys? beendermeel , houtas enz.. ?

 

 

*** en zeker dat het geen kwaad kan om meerdere lowys in 1 pot te plaasten?

 

daar de mannetjes dan vroeg geknipt zullen worden, maar hun wortels wel achter zullen blijven in de aarde , zal dit gen shimmels of andere shit veroorzaken graag nog wat mening omtrent dit

 

 

iemand die hier duideliijkheid in kan brengen , en wat is de beste NPK waarde van de aarde voor lowys?

 

 

** vanaf wanneer raden jullie aan om te beginnen met lowys buiten? ik heb verstaan dat lowys wel beter tegen de koude kunnen dan gewone planten , dermee dat ik zit te denken ergens begin april al 1tje te plaatsen of is dat te vroeg met niet genoeg uren degelijke zon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niet weten welke extra voeding je kan toevoegen, ik zou gewoon een zakje aarde van de GS halen.

Ben je meteen klaar, waarschijnlijk geeneens voeding nodig op die manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo biggie,

Haal gewoon 2 zakken Royalty-mix van plagron,en gooi daar je kuipje mee vol.

Hoef je het hele seizoen geen voeding te geven,op enkele stimulatoren na dan ;)

Als je er ook blumats bij haalt maak je het jezelf echt makkelijk ;)

Peace,

Collie Weed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...