Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

broodje

Micro Red Light District

Recommended Posts

hey all,

 

weer ff geleden, maar hier ben ik weer met een update, de plantjes beginnen meer af te bloeien en beginnen blijkbaar al stilaan af te sterven (maar dat komt wellicht door enkele foutjes dat ik onlangs gemaakt heb ivm voeding en water)

 

@ toerist123: neen, ze staan onder 18u licht en ja ik heb een loep die 30x vergroot, is net te doen.

 

@ newbygrowa: thnx :specool

 

@ blunt_licka: heb je al enige ervaring met kweken? ik zou dit niet aanraden als eerste-kweek-setje want dan raak je waarschijnlijk snel gedemotiveerd, er is toch wel al enige ervaring voor vereist blijkbaar, ikzelf heb deze resultaten pas na bijna een jaar met de led te prutsen en ik had al enkele (povere) kweekjes gedaan ervoor. en deze kweek is niet met alleen led's er zitten 3 spaarlampen bij van 22W vanaf de bloei begon.

 

@ Whazzup: Thnx , ik ben ook benieuwd wat ik er vanaf ga halen :whistling en ben ook opgelucht nu hèhè had al schrik voor toprot.

 

@ firefox: hier zijn de nieuwe foto's :wacko:

 

Eerst enkele van vorige week dat ik in het wilde weg heb geschoten als het licht uit was (ik zag niet echt wat ik trok) , daarna enkele foto's van vandaag met licht aan.

 

gallery_21013_9232_10651.jpg

gallery_21013_9232_162812.jpg

gallery_21013_9232_518343.jpg

 

deze heeft precies een blauwe schijn

gallery_21013_9232_402665.jpg

gallery_21013_9232_71394.jpg

gallery_21013_9232_154184.jpg

gallery_21013_9232_487019.jpg

gallery_21013_9232_229746.jpg

plots ging het licht aan

gallery_21013_9232_692949.jpg

gallery_21013_9232_293020.jpg

 

 

nu de foto's van vandaag (heb wel wat last gehad van de hevige belichting 'kzie nog plekken)

 

gallery_21013_9232_567965.jpg

gallery_21013_9232_1058522.jpg

gallery_21013_9232_924913.jpg

gallery_21013_9232_70383.jpg

 

ik denk dat ze over een weekje misschien klaar kunnen zijn.

Dus ik zit te denken om al wat zaad te laten ontkiemen voor een volgende ronde, deze keer ga ik voor normale planten, gefemeniseerd zaad en ben ik van plan om te scroggen.

Het netje net ter hoogte waar nu de onderkant van die dikke vette top zit, daar alles goed op vastbinden en maar toppen kweken onder een ideale hoogte onder de lamp, ik denk dat ik met 1 a 2 weken voorgroei er wel kom. maar de vraag is hoeveel plantjes? (0.25m²)

 

 

Grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey ziet er mooi uit mooie volle toppen

ik moet nog eens je draadje ff doorpluizen maar

ziet er indrukwekkend uit allemaal. maar als je

de volgende ronde wilt scroggen en je hebt maar

0.25 m2 dan ga ik dus uit van 50x50 cm ?????

of zit ik ernaast ps als mijn concludering juist is zou

ik voor 5 plantjes gaan en dan 2 x toppen en dan

als ze je net raken 1 week later in de bloei dan kan

je nog net de eerste scheuten vastbinden en krijg

je een mooi egaal toppen dek.

 

gtrzz DH

Share this post


Link to post
Share on other sites

He broodje,

 

Ziet er super uit en scroggen lijkt me ideaal in jouw situatie.

 

Succes grtz firefox :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey all en thnx voor de reacties,

 

@ Devils haze: het is eerder iets van een 60x40 , dan kom je ook op 0.25m² :wacko:

Ze staan in een aardebak van 70L, ik dacht er eerder 6 in te zetten en idd te toppen en dan vastbinden op het net en op 12/12

 

Ik had er eigenlijk graag 3 verschillende soortjes in gezet, strawberry cough(dutch passion), blue mystic(nirvana) en L.S.D(barneys farm), ik dacht dit maakt met een scrog toch niet veel uit het zal zowizo ongeveer dezefde hoogte houden of hou ik me beter aan 1 soort?

 

grz broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog altyd mooi man

 

gebruik je jouw microscoopje ook?

 

paars gekleurde harsklieren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx :wacko: en ja hoor dat gebruik ik ook, maar geen paarsgekleurde harsklieren :whistling

 

Ik heb wel 1 plantje dat voor de helft paarsachtig is gekleurt blijkbaar, maar onder dat licht is dat moeilijk te zien.

 

misschien maak ik vanavond nog wat foto's.

 

Grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Broodje

 

Jammer dat je al een tijdje geen update van het verslag is gedaan. Ben benieuwd naar het eindresultaat (gram/watt) van deze gecombineerde (CFL / LED) ronde.

 

wat ik me ook afvraag is de geluidsproductie van de (PC)FANS welke ter koeling aan de bovenzijde van de lamp dienen.

 

daarbuiten vraag ik me af of de aangegeven wattage met het opstarten van de lamp is (weet niet of er een piekspanning bij hoort) en of deze daarna weer afneemt..

 

heb namelijk oog op een vergelijkbaar lichtsysteem alleen dan met uv en ir leds toegevoegd (waarschijnlijk spectrumverbetering (600watt led spectra unit)

 

greetz,

KO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey all, sorry voor de late update, maar ik heb het nogal druk gehad de laatste tijd.

Nu alles geknipt, gedroogd en gewogen is dan maar een update :D

 

helemaal op het einde van de kweek toen ik hem wou afdoen net voor ik 3 daagjes weg was vond ik dat hij toch nog wel ff kon, dus heb ik ze nog ff een klein beetje water gegeven en de 3 dagen extra.

 

Toen ik terug thuis kwam zag het er zo uit:

gallery_21013_9232_619196.jpg

 

alles was uitgedroogd, hing slap en ik merkte spijtig genoeg enkele plekjes op dat minder aangename gedachten boven brachten :wacko: en ja hoor toprot en dan nog in men 2 dikste hoofdtoppen (die aan de rechterkant)

Dikke bummer, knippen dan maar en die 2 toppen eraf, 2 weekjes drogen aan de plant en dan alle topjes fijntjes van de takken knippen en de zakken in, de weegschaal op en wegen maar...

 

gallery_21013_9232_43161.jpg

 

82.2 gram gaf die aan, ik zeg wh00000t en dat zonder mijn 2 dikke toppen.

 

Had ik geen toprot gehad dan had ik zwaar over de 100 gram gezeten da's nu dus wel balen, maar ik ben wel blij dat ik dus ondanks die vuile rotschimmel toch nog genoeg te roken overhou.

 

Volgende keer ga ik er dus voor die 120gr moet dus toch te halen zijn in m'n hokkie.

Er staan momenteel 1 strawberry cough, 1 L.S.D. en 1 blue mystic in voor te groeien om later gescrogd te worden.

Deze staan nu enkel en alleen onder de led en de spaarlampen gaan weer aan van zodra ik op 12/12 ga.

Ik heb er nog geen foto's van genomen en da's jammer want ze hebben wel al 4 internodes.

 

Verder heb ik daarnet een lekker jointje gerookt van de easy ryders en deze beviel me enorm.

Wonderbaarlijk genoeg smaakte (en ruikt) hij enorm naar haze terwijl hij een kruising is van auto-ak47 en lowryder#2. Mij niet gelaten, ik ben er zeeeeer aangenaam mee verrast.

Ik werd er lekker high van en ging spontaan dingen gaan doen, ik kreeg er helemaal geen couchlock van en dat is goed. (ik hou wel van een couchlock maar dat was m'n vorig weedje al en ik had al een hele tijd niets anders om te roken, dat is soms toch wel iets TE).

 

Zowzow, ik ga er mij nog eentje bouwen en dan m'n weckpotten zoeken, cya!

 

Grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

omg dan ga ik tog twijfelen over die led

 

damnz 120 g dan zou je tog bijna 1/1 g/w hebben gehaald 90 wat led en 3x 22 wat spaarlamp is 156 W gaat lekker

 

groeten

 

slunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi,

 

@knockie: sorry dat ik op je vraag vergat te antwoorden, ik was er te erg mee bezig dat ik toch nog maar's moest updaten.

de fans in de lamp maken minder lawaai dan de pc-fan dat mijn hok leegzuigt.

en jah tuurlijk is er bij het opstarten in een momentum een piekstroom, maar die neemt direct weer af, daarom noemt men zoiets ook piekstroom.

 

@super#skunk_beginner: neen 120 gram zou dan 0.77gr/W zijn. en da's nog lang geen gram per watt. wat mij doet denken om toch graag proberen de 125gr te halen, dat zou dan 0.8gr/W zijn en dat in een hokje van 0.25m², als ik dat haal ben ik zeer tevreden...

 

Hiernet m'n broer er even laten van roken, hij vond het heel zoet smaken en werd er heeeeel erg high van, hij beschreef het zelfs als "bijna trippy high" , wel ik ben weer eens zeer tevreden over de kwaliteit en nog tevredener over het feit dat het uiteindelijk toch begint te lukken om er grotere hoeveelheden mee te halen. Nu verder proberen tot ik uiteindelijk bevredigd ben over zowel de kwantiteit als de kwaliteit.

 

grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

he broodje

top man dat je het onderd de knie krijgt

op naar het volgende verslag

77gr is toch super :wacko:

greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is 82gram :wacko:

 

zeker op naar het volgende verslag, ik kom een dezer dagen wel eens af met een foto-update over de huidige situatie, nu even de plantjes overpotten naar m'n aardebak.

 

grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi resultaat broodje. Je hebt nu je eigen overheerlijke rokertje :D Weet je al wat je voor de volgende kweek gaat doen???

 

Grtz SoftIce :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi,

 

thnx softice, ik weet dat het veel is om te lezen, maar het staat allemaal beschreven in mijn vorige posts.

 

ik ben er al mee bezig, ik ben nu 2 weken ver met het voorgroeien van 1 strawberry cough, 1 L.S.D. en 1 blue mystic.

ik heb ze gisteren verpot naar m'n aardebak (70L) en ga ze laten groeien tot ze het scrognet bereiken (eerst eens toppen), dan op 12/12, de spaarlampen terug aanzetten, lekker vastbinden en laten bloeien die handel.

Het is fem zaad dus er zouden enkel vrouwtjes mogen uitkomen.

 

grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed dat je er tevreden mee bent want het zegt dat het goed spul is.

 

jammer alleen van die toprot en wil je een tip geven. op deze foto zie je al dat er een blad in de top erg geel is, daar zit al botrytis/toprot te broeien, het gele blad is een indicatie daarvoor. als je begint met alleen de spaarlampjes aan te zetten (led even uit laten) zie je dat misschien eerder en kun je actie nemen.

gallery_21013_9232_162812.jpg

 

zo voorkom je veel schade in de toekomst. succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ doc: thnx alot man!

 

@ digibetic: bedankt voor de tip! ik zal vanaf nu geregeld eens de led uitdoen om de plantjes te checken op probleempjes. Ook ga ik tijdens de bloei, als ze beginnen te zwellen de ventilatie iets harder zetten ongeacht de LV, en hang ik binnenin nog een pc-fan bij om de interne luchtcirculatie te verbeteren, zo hoop ik toprot volledig te kunnen vermijden en volgende keer hopelijk een tip-top rondje te draaien.

 

Verder heb ik eergisteren de plantjes gefimd en het is blijkbaar goed gelukt, de strawberry cough blijft echter ietje kleiner als de andere, maar ik hoop da dat goed komt met met scrognetje en dat LSD niet alle plaats inneemt, want die gaat als een gek tekeer!

deze week foto's!

 

grz Broodje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks de koude goed blijven ventileren zeer belangrijk mijn mening ook ondanks extra warmtebron te moeten gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is dus geen broodje aap verhaal, :lol: je kan mooie toppen kweken met een kleine led lamp.

gefeliciteerd jongen met de oprbrengst. ergens in de toekomst ook een led lampje aanschaffen.

 

ga zo door

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met leds en spaarlampen en dan zo'n oogst :lol:

I sta versteld, respect man !

 

Ik schuif aan voor je volgende ronde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ valdiesbar: de ventilatie staat constant aan, maar blijkbaar in de bloei dus niet hard genoeg, ook ga ik voor wat meer interne luchtcirculatie zorgen.

 

@ sparta-rotterdam: inderdaad ;) en dankjewel :lol: ik wens je veel suc6 en geef je de raad om niet meteen op te geven, de eerste 2 rondes is het nog een beetje zoeken naar waterbehoefte etc.

 

@ highfly: thnx, de volgende ronde is eigenlijk al een maandje bezig, maar heb de tijd nog niet genomen om te updaten. Ik heb wel wat foto's bijgehouden.

 

Ze staan nu 1 week op 12/12, nog geen haartjes te spotten, maar wel probleempjes, ik zit met beesten!

Aan de schade te zien zijn het taxuskevers, ik heb er nog geen gespot, maar de aangevrete blandranden worden alsmaar erger en de groei remt serieus af.

Ik heb gisteren nemathoden besteld, dikke week wachten nog tot ze toekomen en hopen dat het niet te laat is.

 

Sorry dat er nog geen foto's bij zijn, maar ik vertrek straks op weekend en heb nogal weinig tijd.

Volgende week ga ik mijn best doen om er een beetje op de lijn te smijten <_< (online dus ;))

 

 

Grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hoor die vorige oogst!

Mooie lekkere buds heb je daar..

Is het ook compact of...?

Succes met je volgende ronde man!

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey lustige lezers, het is weer UPDATE-TIME !!!

 

Ik weet dat ik lang op me heb laten wachten sorry daarvoor, maar ik heb weer een hoopje lektuur en foto's voor jullie topic-verslindende-kweekverslaafden.

 

@ tommytt: ja de buds waren compact, iets te, want ik had last van budrot.

 

Intussen zit ik 2 weken op 12/12, 1 week bloeiverschijnselen.

Ze zijn ontkiemd en 4 weken voorgegroeit onder enkel en alleen de LED, ik heb ze na 2 weken getopt (de 5de internode eraf). Vanaf de klok op 12/12 ging heb ik de spaarlampjes erbij gestoken.

 

De foto's:

 

Hier een foto als ik ze net verpot had van hun kleine potjes naar de aardebak, links de strawberry cough, in het midden de L.S.D. en rechts de blue mystic:

gallery_21013_9505_14589.jpg

 

strawberry cough:

gallery_21013_9505_151892.jpg

 

L.S.D.:

gallery_21013_9505_123891.jpg

 

blue mystic:

gallery_21013_9505_21870.jpg

 

Hier een kiekje als ik ze net getopt heb:

gallery_21013_9505_155258.jpg

 

Er is duidelijk te zien dat de L.S.D. veel harder tekeer gaat als de andere 2, zij staat dan ook vlak onder de lamp.

Hier heb ik nog wat foto's van een blaadje dat toen net begon aangevreten te worden door die rotbeesten.

Ik heb nemathoden besteld, maar kreeg bericht van het bedrijf dat ik ze pas in april zal krijgen omdat ze er nu in dat vriesweer geen uitzetten, dat heeft geen zin :s jah in mijn binnentuin heeft dat wel zin majah, de beesten blijken uiteindelijk momenteel niet meer zo actief te zijn, maar ik ben wel op m'n hoede.

 

gallery_21013_9505_274899.jpg

gallery_21013_9505_404524.jpg

 

Hier staan ze intussen op 12/12, de LSD is nu wel dubbel zo groot als de andere 2 en neemt hun licht weg, ook is hij op scroghoogte gekomen, tijd om het scrognetje erbij te hangen dus ...

gallery_21013_9505_391167.jpg

 

Voila, een paar dagen later is er al redelijk wat gebonden en komen de ander 2 planten ook naar het netje toe:

gallery_21013_9505_227381.jpg

 

gallery_21013_9505_402654.jpg

 

Een foto van gisteren, de andere 2 planten zijn ook door het net aan het groeien en kunnen ook stilaan gebonden worden, het hokje komt lekker vol, het is zelfs moeilijk om die LSD in bedwang te houden, die gaat echt als gek tekeer. Dit is de maximale hoogte van de lamp, alle topvorming moet tussen die ruimte gebeuren, dus goed binden is de boodschap.

gallery_21013_9505_493849.jpg

 

gallery_21013_9505_360192.jpg

 

Met zo'n lekker vol netje zal m'n opbrengst ook wel omhoog gaan, als ik het tot een goed einde kan brengen ten minste.

 

Ik zal proberen om nu tot het einde van de kweek een wekelijkse foto-update te doen.

Als ik het vergeet mag je me er gerust aan doen herrinneren.

 

Grz Broodje :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey all,

 

weer een goeie week verder en vlug enkele fotootjes.

 

sommige blaadjes bovenaan van de lsd krijgen hier en daar bruine stippen/plekken, zou dit kunnen komen omdat hij vat verstikt raakt? Kan het helpen als ik er een hele hoop blaren vantussen haal?

 

Hier de foto's:

 

gallery_21013_9505_837158.jpg

 

gallery_21013_9505_522805.jpg

 

gallery_21013_9505_542783.jpg

 

gallery_21013_9505_449240.jpg

 

 

grz broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...