Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

TEST: Atami Wilma Hydro Systeem

Recommended Posts

Je bent nu al even bezig.

Kan je al wat zeggen over het systeem zowel voor als nadelen?? :rolleyes:

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update kees,

 

Ik ben heel nieuwsgierig , ik wil een klein systeem maken voor moeders .

 

Met cocos nooit geen mapito meer voor mij. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 weken verder, hoe staan ze er bij Kees? Nog witter?

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou oké Tip, bazz, godsgift, Doc,

 

Hier dan even een mooie update, op moment van schrijven is de tekst echter nog leeg hoor dus nu heb ik mezelf verplicht wat te schrijven, haha.

 

De dames zitten nu in de 8e bloeiweek en worden inmiddels één week gespoeld. De voeding is uiteindelijk op een EC van 2.4 geweest. Iets hoger dan aanbevolen, maar ondanks de kleine hoeveelheid EC van het kraanwater (0.15) ben ik niet tot de aanbevolen dosis voeding gekomen op de fles. 3.5-4ml staat er op de fles, ik heb maximaal 3.5ml gegeven.

 

Sinds dat er bloombastic in de bak gegaan is zijn de toppen behoorlijk gaan zwellen, wat natuurlijk ook de verwachting was. Ik ga ze twee weken spoelen om zeker te weten dat alles er uit is. Spoelen doe ik in dit geval door het reservoir te legen en 25L schoon water +enzymen +dripclean er doorheen te spoelen. Dit had ik een week geleden gedaan. Na een week was de EC opgelopen tot 1.8. En dan heb ik nog netjes iedere dag het waterniveau bijgevuld. Na het weer volledig verversen van de bak voor de tweede week spoelen was de EC 1.3, dus die zal nu wel verder naar beneden gaan (hoop ik).

 

De echte voors en tegens ga ik aan het einde pas op een rijtje zetten... Ik wil eerst zien wat er nu precies voor gedrochten uit de tent komen vallen... Want er zitten inmiddels best mooie knuppels bovenop!

 

Als je het tentje open ritst zie je dit... Zoals je ziet staat het VOL! Ze bleven maar groeien... Vooral ook de breedte.

gallery_19_1124_11125642.jpg

 

Zelfs de fluff ziet er nog wel oké uit, dit is de pure kush fluff...

gallery_19_1124_14058594.jpg

 

Grote explosie van plantmateriaal.

gallery_19_1124_8623361.jpg

 

Topje vol onder de zon... Er waren er een paar een beetje doorgeschoten, dus die heb ik gekortwiekt.

gallery_19_1124_4399042.jpg

 

Nou dat is een golfbal, en hard!

gallery_19_1124_175193.jpg

 

Deze ook...

gallery_19_1124_8956115.jpg

 

Leuk, met flits en met hps... Mooie pure kush topjes!

gallery_19_1124_9287282.jpg

 

Trainwreckje is heel klein, al zijn het wel leuke topjes!

gallery_19_1124_11892075.jpg

 

Nog een dikke bud...

gallery_19_1124_10966248.jpg

 

Een klein toppie.

gallery_19_1124_6053049.jpg

 

Trainwreck kantje.

gallery_19_1124_13716359.jpg

 

Een klein trainwreck topje.

gallery_19_1124_3581723.jpg

 

Doei plantjes!!!

gallery_19_1124_11318255.jpg

 

Nog een weekje...

 

Tijd voor wat stijlvolle sluikreclame hahah...

M'n topjes hangen een beetje in het donker.

gallery_19_1124_6285104.jpg

 

Nog een week dus.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi oerwoud kees, zeker voor een 250watter. hmm ik kijk echt uit naar die pur ekush topjes, mooi paars/roze gloed ook, en zo knijter stooned whii ;) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit! Ik ben benieuwd naar je eindoordeel, keep us posted ;-)

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy kees

Ik vind de topdikte eerlijk gezegd voor deze periode wel tegen vallen :lol:

Heb niks met jouw kweek ervaring te maken meer met het wilmasysteem denk ik.

Groeien doen ze wel als de beste ;)

 

Gr irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha de 250 watt lumatek kapjes zijn er ook ;)

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En Kees, hoe gaat het met de dames in de Wilma set-up?

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slecht denk ik... Ze zijn dood :lol: .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zo'n vermoeden had ik al gezien ze omstreeks de 9de onder het mes gegaan zijn als ik je laatste bericht moet geloven :) Alleen had ik daar vanmorgen met m'n slaperige kop even overheen gelezen :lol:

Maar wat zijn je bevindingen en je conclusies, of wacht je even het eindresultaat af?

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update???? :verrygood :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc,

Jij bent een grapjas,

Kees heeft om een ban gevochten en gewonnen,

 

KeesThemad is een waardevolle user maar kees is ook een user met gebruiks aanwijzing welke soms erg over de schreef kan gaan, dat is hier ook gebeurd en kees heeft whazzup uit de tent gelokt vanwege persoonlijke opvattingen en het zoeken van aanvaringen is dit forum niet voor gemaakt.

Hiernaast is kees moderator op opengrow en zou juist HIJ het "goede" voorbeeld behoren te geven.

 

De ban van kees is een tijdelijke ban en deze is naar mijn mening terecht gezet.

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad allang geoogst...

 

En ik rook er inmiddels ook al enige tijd van...

 

Ik heb het systeem hier staan en ik zal het schoonmaken, dan kan het naar de volgende. Alleen een nieuwe zak medium en een paar flessen voeding heb ik niet meer.

 

Ik zal ook m'n mening nog neerzetten in dit topic, maar daar moet ik wel even over nadenken.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha die kees staat hij in de weg ????

was zeker wel een lange zit die ban :lol:

greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kees,

 

Wat was de opbrengst in de Wilma?

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

De opbrengst viel me niet tegen. Het was even over de 2 ons. De toppen zelf waren niet compact. Ze hebben tot nu moeten liggen om lekker te worden. Ze zijn nu zoet, paarsig en ik wordt er lekker relaxed van. Niet heftig stoned maar gewoon lekker relaxed. De trainwreck is ook lekker geworden maar dat was slechts 15 gram.

 

Wat willen jullie weten over het systeem zelf???

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je het zelf kopen? Of zou je zelfbouwen?

 

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

Wat willen jullie weten over het systeem zelf???

...

jouw bevindingen ;)

 

...

Deze test gaat een tweeluik worden, aangezien ik liever op korrels wilde kweken, gaat dat hierna nog komen. Helaas was de voeding voor de korrels nog niet helemaal klaar, de laatste hand moest er nog op gelegd worden. Daarom doen we de test eerst met cocos. Het leek mij ook wel een leuk idee om de test in twee delen te doen, het systeem is namelijk bedoeld voor beide Atami mediums, dus dan gaan we ze ook allebij testen ;) .

...

komt er nog een 2e helft?

 

grtz,

iep

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou je het zelf kopen? Of zou je zelfbouwen?

De maatvoering van het kleine systeem is leuk en handig voor iemand die een gedoogkweek wil draaien op hydro. Het is zeker een beginnerssysteem. Het is een goedkoop systeem dat gemaakt is om planten op te kweken, geen mayonaisemmers met geboorde gaten maar een gegoten plastic systeem. Het is hard en stevig... Het is een slechte vraag of ik het zelf zou kopen. Als ik met hydro zou willen beginnen en ik zou de bomen door het bos niet zien ? Dan is het een hele goede set om te kopen, zeker als je de prijs mee rekend (die ik zo effe niet weet). Ik ben te veel van het testen en nieuwe dingen proberen.

 

jouw bevindingen ;)

Het systeem:

+Simpel

+Goede kwaliteit materialen

+Monteren kan niet fout gaan, als je een voldoende hebt voor knippen plakken lijmen op de basisschool

+Dankzij de wilma kapjes een perfect startklimaat

+Tijdens een grow te verplaatsen (eventueel)

-Geen filter op de drain (vervelend met coco's)

-Geen timer bijgeleverd, een secondetimer had best gemogen, met een 15min timer wordt het een natte boel

-Limiterend kwa hoogte (geen haasjes in een DR80 dus)

 

Het medium:

Tsjah... Daar kan ik niet veel over zeggen. De cocos vond ik vrij vezelig, that's all. Wat me wel op viel, en dan weet ik niet of dit door het medium kwam, toen de pH in de bloei omlaag ging leek er heel veel EC ineens vrij te komen uit de cocos. Na 24 uur was de EC meestal .2 hoger geworden. Zelfs met extreem spoelen voor 10 dagen, eerst 5 dagen kraanwater, toen 5 dagen osmosewater (met enzymen) gaven nog steeds een drain van 1.6EC. Best aan de hoge kant volgens mij.

 

De voeding:

Tsjah, het heeft gewerkt, ik vind de aanduiding op de flessen een beetje bizar. Volkomen onzin. Ik heb dus geen idee wat er in zit... (staat stukje terug wel wat over) Bloombastic is goed spul als in dat het werkt om je toppen dikker te maken. Die troep is alleen zo lastig te doseren!?!? Kan het niet gewoon vloeibaar ?

 

Het resultaat:

Rond de 2 onsjes er vanaf gehaald, een gram of 10-15 van de trainwreck. Omdat ik gebanned was had ik het allemaal niet gewogen ;) . Ik rook er in ieder geval nog steeds van. De toppen zijn behoorlijk luchtig, redelijk sterk qua effect, maar er zit vooral een lekkere zoete zwoele lucht aan. Het is relaxend om te roken, kortom. De Pure Kush is voor iedereen aan te raden.

 

komt er nog een 2e helft?

Dat hoop ik wel, maar ik/wf zoek(t) een slachtoffer.

 

In mijn afwezigheid zijn er wat dingen veranderd waardoor ik niet meer de mogelijkheid heb om dit kleine systeem te draaien, daarom wil ik het schoon (!) aanbieden bij een 2e tester. Voeding/Medium moet je zelf regelen. De rest krijg je van mij.

 

Nog meer vragen ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het medium:

Tsjah... Daar kan ik niet veel over zeggen. De cocos vond ik vrij vezelig, that's all. Wat me wel op viel, en dan weet ik niet of dit door het medium kwam, toen de pH in de bloei omlaag ging leek er heel veel EC ineens vrij te komen uit de cocos. Na 24 uur was de EC meestal .2 hoger geworden. Zelfs met extreem spoelen voor 10 dagen, eerst 5 dagen kraanwater, toen 5 dagen osmosewater (met enzymen) gaven nog steeds een drain van 1.6EC. Best aan de hoge kant volgens mij.

 

 

dat is op z'n minst opmerkelijk te noemen, haast net zo opmerkelijk als dat topic van 142x pp op cocos bricks, soortgelijke toestand.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De maatvoering van het kleine systeem is leuk en handig voor iemand die een gedoogkweek wil draaien op hydro. Het is zeker een beginnerssysteem. Het is een goedkoop systeem dat gemaakt is om planten op te kweken, geen mayonaisemmers met geboorde gaten maar een gegoten plastic systeem. Het is hard en stevig... Het is een slechte vraag of ik het zelf zou kopen. Als ik met hydro zou willen beginnen en ik zou de bomen door het bos niet zien ? Dan is het een hele goede set om te kopen, zeker als je de prijs mee rekend (die ik zo effe niet weet). Ik ben te veel van het testen en nieuwe dingen proberen.

 

 

Hey Kees

Ik vind ze TE duur ;) maar wel mooi!

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...