Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

TEST: Atami Wilma Hydro Systeem

Recommended Posts

Carpie, yo welkom in me topic dude! Dankjewel.

 

Beekaatjee... Heeeee maat. Al veel te lang niet gezien B) Je bent altijd welkom in me topics hé, dat weet je.

 

Nou dan zal ik meteen nog wat informatie geven...

 

M'n verwarmingselement gaat natuurlijk op 21 graden staan, het is een 30W aquariumverwarmer. Ik denk dat ik nog wel ga kijken of ik niet iets isolerends op de bodem moet leggen. Bij m'n andere tent heb ik dat ook niet maar daar heb ik ook geen bodemverwarming en dat is aarde, toch een ander verhaal natuurlijk. Hoewel de verwarmer maar 30W is, hij moet het wel bij kunnen houden hé, het is voor "kleine" aquaria... ;) Tot 25 liter geloof ik.

 

Het verwarmingselement is uit de losse pols 30W, geschikt voor aquaria tot 25L staat me bij, dus dat moet dan prima goed komen er zal hier zo'n 30-35 liter in de bak gaan schat ik, ik weet het nog niet :lol: . Allemaal dingen die nog uitgevonden moeten worden.

 

Het is dus zeker belangrijk om te zorgen dat de bak niet droog komt te staan. Goed bijvullen dus.

Ik was van plan om een vat met voedingsoplossing klaar te zetten, aangezien dit wel enige dagen goed blijft (minimaal 5) zodat vanuit dit vat het reservoir bijgevuld wordt gedurende de week, aan het einde van de week kan de hele bak dan vervangen worden. Wekelijks verschonen lijkt me geen overbodige luxe.

 

Sommige dingen moet ik met dit systeem nog uitvinden, maar dat is juist de test, hoe handig en hoe goed is dit systeem ? ? Dat gaan we uitvinden.

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kom maar eens kijken als je in de buurt bent...

 

Komt goed dude

Zorg ik voor een lekker topje van het een of ander

Je staat hoog op mijn lijstje!

Ach maar we zien elkaar nog vaak zat de komende tijd B)

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kees,

mooie opstelling heb je nu en ik wens je heel veel succes met deze test! B)

Effe koffiedik-kijken:

Ik verwacht, dat jij net zoveel plezier met de cocos bekomt, als ik nu al heb.

Met jouw kennis en groene vingers gaat het zeker een prachtige ronde worden.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh begrijp me niet verkeerd hoor hoop echt van harte dat het een top ronde voor je word heb alleen zelf ook een aantal kweekjes gedraaid met cocos in potten en ik kan dat spul niet meer zien. constant voedingsproblemen misschien dat het in een tent wat makkelijker is dan als je wat groter kweekt. Moet er wel bij zeggen dat ik met bricks heb gekweekt van plagron.

 

 

ach laten we er ook niet meer over hebben ben er wel klaar mee immiddels, ga je volgen ben benieuwd wat je er van gaat bakken.

 

 

groeten uit pegasus

 

 

Dr Rodney Mckay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo nou op dit moment ben ik onderweg om m'n ballast op te halen... Ook de meters ga ik weer mee nemen. Dan hoop ik vanavond wat knutseltijd te hebben. De plantjes stonden al ongeveer een week in sm-light maar daar heb ik gisteren maar wat verandering in gebracht, ik had nog een maagdelijke zak ATA-cocos dus daar heb ik de aarde voor vervangen. Goed geflushed met de wortelstimulator die bij de voeding hoort (npk 1-6-1) interressant omdat er npk's in zitten. Na 12 uur kan ik iig zeggen dat ze er op zijn aangeslagen. De blaadjes staan er fier bij en ze hebben er zin in.

 

Guesswho, ja kom goed.

 

Torsti, ik heb al zoveel lol joh... Nee komt goed.

 

Rodney, achja misschien extra interessant om nu mee te kijken, misschien kun je me op tijd waarschuwen voor bepaalde problemen.. Of zie je wat je volgende keer anders kunt doen.

 

Groetjes v/d iphone (A'dam noord)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

interessant systeem hoor.

 

ik ga je volgen.

 

ben pas begonnen met m'n 2e kweek op cocos, dus misschien kan ik nog wat van je leren.

 

veel succes met de test!

 

 

grt a.c.a.b.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er leuk uit.... maar ik schrik een beetje van de prijs.....

Is ook wel heel duur daar.

Bij mijn growshop is hetzelfde systeem ongeveer 190 euro. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zowiezo duur, want zelf kan je dit ook heel goed maken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm,dit topic is toch niet gesloten? :lol: (zie verderop in het forum dat het topic van Kees gesloten is??) :verrygood (of ben ik nu weer stoned?) :lol:

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is zowiezo duur, want zelf kan je dit ook heel goed maken....

 

16 potten 11 liter

1 deense bodem

1 voedings vat

een pompje wat slangetjes

 

ik weet ckur dat ik dat systeem na kan maken voor minder dan 100.-

Share this post


Link to post
Share on other sites

past het dan ook nog in het vierkant in het tentje? :lol: Je kunt ook mayonaise-emmers gebruiken en een oude jerrycan...

 

Die wilma systemen zijn niet zo duur als bij Growcentrum Noord. Voor dat geld heb je er minimaal twee :verrygood

 

Ben heel benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Metalen flenzen hebben 4 schroeven, die van BAC 8... Ty-raps werken trouwens wel handig hiervoor, wel 2x 45cm nodig...

gallery_19_1124_2733320.jpg

 

Kees. :verrygood

 

Kees, kees,kees.....

.....2 aanelkaar geknoopte tie-wraps, bolkopschroeven, verzonken kop-schroeven, heb je nou niks geleerd van mijn bouwtopic??? :lol: :lol:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ACAB, ik hoop dat het mij goed af gaat...

 

@Boefje, ja ik heb me ooit 1x gesneden aan een flens, dat was genoeg. Toen zag ik die flenzen van kunststof, perfect.

 

@Kleenex, :huh: .

 

@fotografe, ben bang dat je stoned was.

 

@Devils, vast wel maar daar mag je je eigen topic voor maken :lol: .

 

@Whazzup, met mayonaise emmers kun je ook kuilen graven :lol: .

 

@GL, Die ty-raps werkt heel erg goed. En die schroeven, tsjah, lig jij er echt wakker van ? Ik eigenlijk niet. :verrygood

 

@Peter, Blij dat jij geen schroefjesneuker bent!

 

 

De plantjes zijn inmiddels geplant, ik heb 4x Darkstar ingezet. Personen die op de eerste KJ meeting waren en met Adam van THseeds geblowed hebben hebben het waarschijnlijk gezien. Darkstar, HARDE toppen! Echte indica's.

 

Een mooi soortje.

 

Eerst heb ik 5L voeding aangemaakt. Mijn kraanwater is momenteel ongeveer EC 0.82, erg hoog dus. Ik heb 1ml/L Rootfast toegevoegd en 0.5ml/L A en 0.5ml/L B, ik ga de A/B langzaam opvoeren maar eerst krijgen de plantjes tijd om wortel te schieten. Ik heb ruim ingewaterd met een flinke drain, momenteel is de onderbak nog leeg dus die verdampt lekker en maakt het hele klimaat beter.

 

Ingewaterd met pH5.9 EC1.2

gallery_19_1124_1021069.jpg

 

Ze hadden eigenlijk nog geen wortels :lol: ze waren op het punt wortel te schieten.

gallery_19_1124_2451700.jpg

 

Maar goed, ze zien er goed uit, dus voorlopig geen klagen.

gallery_19_1124_673011.jpg

 

Volgende week zal het interessanter worden. Ik heb nog een paar vragen lopen bij Atami en als die beantwoord zijn dan ga ik los. Voorlopig is een weekje groei niet zo erg...

gallery_19_1124_52113.jpg

 

Nu 24 uur later, hebben ze allemaal wel wat wortels.. De blaadjes staan in ieder geval omhoog. Als je met HPS werkt kun je trouwens de kapjes altijd open zetten, met de schuifjes dicht wordt het zo'n 45 graden ofzo ? (waterdamp + licht = broeikaseffect +++++)

gallery_19_1124_72687.jpg

 

Nou dat is dan het begin...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

we zijn van start :verrygood

Ik ben benieuwd naar het Wilma systeem.

In het buitenland worden ze veel gebruikt.

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat altijd weer schattig van die kleine dames in je tent :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

yay! van start... heb je gelijk met voeding wel ingewaterd, want in die cocos zit helemaal niks he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even lezen.

 

Er zit voeding in natuurlijk... 1.2EC krijgen ze nu.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik las het nu goed sorry :verrygood. Heb je ingewaterd met drain? Is je substraat nu niet zeiknat dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderin is het zeiknat ja, maar bovenin zou ik het lekker vochtig willen noemen.

 

Cocos is lekker luchtig dus komt wel goed zo... Ik hoef in ieder geval morgen geen water te geven :verrygood .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kees,

eindelijk ben je van start :verrygood

Jouw medium lijkt veel fijner dan dat van mij.

Ik had meer van de lange vezels inzitten.

Ik denk, dat je door deze andere structuur meer

vocht in het medium vasthoudt.

 

Leuk systeem zo te zien!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ik had deze gemist, mooie opzet kees :verrygood

 

Ik hoop dat het wat wordt, succes :lol:

 

Later

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...