Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
topaz

ontkiemings/voorgroei kastje

Recommended Posts

hallo iedereen,ik heb een kastje welke ik ga ombouwen tot een ontkiemings/voorgroeikastje,

pic:

gallery_21897_8098_881537.jpg

 

Binnenmaten zijn L:44.5cm B:96.5cm H: 68.5cm

 

als verlichting heb ik deze besteld:

gallery_21897_8098_17034.jpg

 

Duo Fluor 2x80 watt Groei spaarlamp 4000k + armatuur miro si

Duo Fluor Miro

-Silver Reflector

98% reflection

-Fluorescent / Growlight

-One or Two lightsources

-2x80w

-60cm x 20cm x 5cm

-2200gr.

-min. distance 0,1m

-Class: 1 IP21

en easyrollers erbij

 

nu weet ik niet zo goed welke maat van afzuiging ik zou nemen,ik dacht aan een gamma buisventilator van 100 of 125m3 en dimmer ervoor ,(de slang gaat door plafond naar zolder) ik kan daar ook evengoed de afzuiger plaatsen ivm eventueel geluidsoverlast.

qua ventilatie ben ik er ook nog niet uit,waarschijnlijk een pc fannetje onder lamp ofzo...

en passive inlaten,3x 100mm gaten met roosters.

binnenkant wordt afgekit met siliconen,

 

enige raad of suggesties?(geluidsarm of zomin mogelijk is een must voor me)

 

groetjes!,topazz B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er gewldig uit je keukenkast voorgroiehok

 

gr damian

 

o sorry vergeten te melden je kan ook gewoon 2 fannetjes uit de pc plaatsen

1 onder lamp en 1 als afzuiging bovenin

stekken enof zaden stinken niet he de eerste3 weken B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey damian:)

ja ik dacht aan een pc fannetje onder de lamp en id hoek voor circulatie maar als afzuiging zal dit niet genoeg zijn,moet door slang nog 2meter omhoog door plafond,dus ofwel komt er een 100-125 in het kastje ofwel plaats ik deze op zolder als deze sterk genoeg zijn,er zijn wat bochten en recht omhoog en qua warmte weet ik niet veel over die lampen,

 

bedankt! topazz B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topaz kan je mij vertellen waar je die lamp gekocht hebt?

 

Het is wel een goeie lampt voor de zaadejes etc etc. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo pakdestok,ik heb deze bij desjop.nl besteld voor 99euro,de 2x55watt kost 94euro en deze zou ervoor geschikt moeten zijn ja:)

niemand die me kan aanraden qua capaciteit vd afzuiging?100m3,125m3 tubevent,of beter voor geluid op zolder(zal ik dan zwaardere nodig hebben zeker rvk?)(net boven kastje) de afzuiging plaatsen?en is er veel verlies met een paar bochten en 2-3meter hose?

 

groetjes!! topazz B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dan toch maar aan een 100m3 gamma buisvent(in de kast) met bijhorende dimmer en dan zo naar boven op zolder,en 3x 100mm passive inlaten.......en pc fannetje onder lamp. zien dat dit werkt:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch niet,aangezien ik toch een uitlaatgat ga maken 125mm neem ik de 125m3 buisvent van gamma met bijbehorende dimmer,deze zal zeker sterk genoeg zijn,maar ik heb wel een paar bochten en recht omhoog wat het doet met men capaciteit weet ek niet,zal testen worden.

 

heel belangrijk is ook dat het geluidsarm moet zijn dus had ik van die sono isolatieslangen besteld,nu blijkt dat dit gewoon een hose is (GEPERFOREERD)met daarond glaswoll en daarond zilvere foil.

klopt dit dat de binnenste hose geperforeerd moet zijn want dat toch deels vd afzuiglucht door de slang in de glaswol gaan en zorgt dit niet voor weer weerstand? snap ik niet zo goed

 

dus 125m3 gamma tubevent in kastje of boven op zolder recht erboven(met wat bochten) weet het niet als ie dat aankan,eerts proberen in te bouwen en hopne dat ie geen herrie maakt

 

verder zien hoveel warmte deze pll's veroorzaken 2x88watt,er waren ook 2x55watts beschikbaar maar dacht meer wattage is beter we'l see

 

iemand een idee of opmerking?

 

groetjes,topazz :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok zal deze 125 gaan halen en voor te beginnen in het kastje zelf inbouwen,als ie teveel herrie maakt,kan ie erboven op zolder naar daar,we zullen zien,niemand over die isolatiehoses ivm weerstand voor je fan ofzo...??en 2x80wat zal wel voldoende zijn zeker,er was ook 2x55 watt..,weet niet hoe warm deze worden ,heb ze al even aan gezet,blijkt mee te vallen..

 

grtz,topazz :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de gamma fan controller hoef je niet te kopen in combinatie met een 125mm fan,

die controllers doen het pas vanaf 50 watt. daar kom je met een 125mm buisfannetje niet eens bij in de buurt,

ik heb zelf de 125 mm plieger fan van de praxis, 185 m3 gedimd naar 145 ongeveer.

dat is opzich best stil, zolang je de fan maar niet ergens op vastzet. hij moeten kunnen trillen wat ie wil,

 

succes met je kastje man, ziet er leuk uit.

greetz lemonhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx lemon haze,dus die gamadimmer is niet geschikt voor die gamma 125m tubevent??? dacht dat deze ervoor gemaakt werden, ok dan zal ik een andere dimmer moeten aanschaffen,ik heb zo'n stopcontactdimmertjes van 50w tot 300 watt maar is normaal voor verlichting dus niet echt geschikt,mss een brons fancontroller ofzo dan...ff rondzien,mercikes :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed rondzoeken naar een variac,

ik heb zelf het geld er nog niet voor... andere dingen gaan eerst voor,

maar die dingen schijnen echt perfect te werken volgens torsti...

die heeft meer ervaring dan mij dus hij zal wel gelijk hebben denk ik,

met zo'n lampendimmer kan je heb ook maar tot 60% dimmen,

daaronder gaat je dimmer brommen en valt hij uit.

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...