Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

super#skunk

mijn eerste plantje

Recommended Posts

hier dan weer een kleine update groei gaat lekker en heb mijn scrog netje derin gehangen

 

gelijk op een wat lagere hoogte dan de plant al was kon ik gelijk een beetje gaan spreiden en binden

 

mijn schatje staat nu met de beentjes wijd en enkels en polsjes helemaal vastgebonden in sm standje

 

hier even wat foto'd met de beentjes wijd

 

med_gallery_24548_9214_405853.jpg

med_gallery_24548_9214_595745.jpg

med_gallery_24548_9214_294943.jpg

 

morgen wat foto's met de lamp uit dan is het wat duidelijker denk ik

 

 

nu even wat vraagjes

 

kan ik onderin al gaan dieven of hoe dat ook heet om de grote bladeren onerin weg te halen of moet ik die laten zitten ??

 

kan bij mijn pot voor water geven dus mogen van mij ook blijven weet dus niet of het beter of slechter is

 

sommige van de bladeren zitten nu met de onderkant boven moet ik die zelf omdraaien ?

 

moet ik nu nog verder toppen ?

 

kan ik eindeloos blijven groeien tot het veld helemaal vol is ?

 

komen de toppen vanzelf boven het scrog net uit als ik stop met vastbinden en op 12/12 over ga ? of moet ik ze zelf naar boven brengen ?

 

 

 

alvast bedankt voor de info

 

groeten

 

skunkie

 

owja temp is 26/21 lv is 35/45 afzuiging staat nu met lamp aan op 80 % en met lamp uit op 35 % en gaat soms tijdens lamp aan ook nog even naar de 35 % als te temp tegen de 25 komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu even wat vraagjes

 

1 kan ik onderin al gaan dieven of hoe dat ook heet om de grote bladeren onerin weg te halen of moet ik die laten zitten ??

 

2 kan bij mijn pot voor water geven dus mogen van mij ook blijven weet dus niet of het beter of slechter is

 

3 sommige van de bladeren zitten nu met de onderkant boven moet ik die zelf omdraaien ?

 

4 moet ik nu nog verder toppen ?

 

5 kan ik eindeloos blijven groeien tot het veld helemaal vol is ?

 

6 komen de toppen vanzelf boven het scrog net uit als ik stop met vastbinden en op 12/12 over ga ? of moet ik ze zelf naar boven brengen ?

 

 

 

 

 

 

 

 

1 ja je kan daar de kleine uitlopertjes en blaadjes verwijderen zodat je een kaal stammetje met de dikkere vertakkingen overhoud.

 

2 zie 1 ;)

 

3 Lekker laten zitten :D

 

4 nee alleen begeieiden en vastbinden :D

 

5 ja als je dat wil , kan je het vol laten groeien ja :D maar als je naar 12/12 gaat krijg je nog een groeispurt , dus dat komt wel goed

 

6 ja met een beetje begeleiding gaat dat wel lukken ;)

 

ik hoop dat hje er wat aan heb :D

 

 

grtz E

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elmo2007

Wow supper bedankt alle antwoorden in een keer jij bent goed nee niet goed de beste nee is het ook niet helemaal jij bent topperdetop maar dan wel van die hele grote met ban die trichome van 100 cc mer stuk

 

oftewel

 

bedankt

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat dus wel lekker zo morgen maar gaan dieven nog 1 of 2 weekjes groeien en dan kan het bloeien beginnen

 

 

bedankt voor de leuke reacties tot nu toe morgen ook mijn bleumat tensio meter ophalen bij de gs 80 euro maarja moetten we er maar voor over hebben he :D

 

voor de volgende ronde wil ik ook met blumats gaan werken omdat ik dan 4 plantjes heb en denk ik niet bij de achterste 2 potten ga kunnen komen maar de gs waar ik altijd heen ga heeft nix van blumat die moesten de tensio meter al bestellen

 

meschien iemand die weet waar ik dat spul kan halen in almere natuurlijk niet dat ik een set moet kopen voor 40 potten komen er maar 4 in en later meschien max 8

ik heb al wel een water ton van 50 L die ik wil blijven gebruiken gebruik ik nu om mijn water in te verwarmen en mee te sproeien

 

b.v.d

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dankje voor je positive nee ,

 

superpositive reactie haha

 

 

ja ik denk ik doe eens lief ik doe ze gelijk allemaal maar ff netjes ..

 

grtz E

 

 

enne geen dank he , zo helpen we elkaar toch :D

daar is dit forum voor :D

 

later

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier weer een kleine update

 

had 70 % van mijn scrog vol dus de planten staan nu op 12/12

 

laat het bloeien maar beginnen

 

vanaf morgen hebn ik een betere camera met macro dus dat word mooie fotos van de dame

 

hopelijk groeit ze nog wel een weekje of 2 door dan kan ik mijn scrog nog helemaal vol krijgen meestal gaan ze nog wel even knallen na dat ze op 12/12 zijn gezet

 

ik houd jullie op de hoogte

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat knallen , komt wel goed ..:rolleyes:

 

 

en kom maar op met die foto`s

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het ben lui maar tog maar voor een blumat systeem net besteld op blumat.nl

 

Aantal ArtikelNr Product Prijs

(incl BTW) Totaal

1x 100014 Maxi Set € 75,00 € 75,00

1x 30238 Vat doorvoer v 8 mm € 1,15 € 1,15

20x 4300 Verdeeldruppellaar € 0,59 € 11,80

5x 4301 Eindverdeeldruppellaar € 0,59 € 2,95

25x 4305 Grondsteun € 0,39 € 9,75

10x 350 Druppelslang 3 mm per meter € 0,73 € 7,30

1x 3520 Kraan 8 mm slang € 2,35 € 2,35

 

Subtotaal: € 110,30

Verzendkosten: € 7,95

BTW inbegrepen in totaal: € 18,88 Totaal: € 118,25

 

even kijken waneer het binnen is

 

is makkelijker met water geven denk ik

 

even wel 2 vraagjes over de blumat omdat ik er nieuw mee ben

 

kan ik die gewoon in de aarde prikken dit i.v.m slopen van huidige wortels ???

 

moet ik de kraan van de blumat dan om de 3 dagen even een dagje dicht zetten ofzo zodat de wortels ook een beetje kunnen drogen ?? anders is het altijd nat in de pot tog ?

 

verder gaat er een aquarium verwarming in en een circulatie pompje zodat het water niet stil staat dit alles komt op / in een 50 L water vat met deksel

 

groeten

 

skunkie

 

p.s

na 10 komen er weer foto's van mijn plantje zoals ze er vandaag bij staat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier dan weer een update.

 

6 weken gegroeit waarvan 4 weken onder de hps

staan nu 5 dagen in de bloei 12/12

 

eerst even de foto's

 

med_gallery_24548_9214_91721.jpg

med_gallery_24548_9214_244407.jpg

med_gallery_24548_9214_398926.jpg

med_gallery_24548_9214_223305.jpg

 

 

zoals je kan zien staat ze er mooi bij de ruimte is 1 x 1 meter en die begind ze nu al aardig te vullen

heb nog lege hoeken en de rand er om heen is nog beetje leeg maar ik moet nog om de dag binden deze foto is tussen 2 dagen in gemaakt

hoop nog wel iets meer oppervlakte te krijgen maar vertakt nog steeds lekker dus niets te klagen van onderaf komen ook nog nieuwe scheuten naar boven en die zijn ook boven over een dagje of 4 denk ik

de rest van de toppen houd ik gewoon lekker laag tot alles vol is of tot ik top vorming ga zien daarna laat ik haar omhoog groeien volgens het boekje moet ze vanaf dan nog 8 weken

en dan denk ik niet dat ik haar nog mag storen iemand ideetjes ?? is mijn eerste kweek gelijk in scrog :wacko:

 

de temp en lv heb ik denk ik wel goed onder controle behalve de lv ben te lui om mijn wekker om 4:00 snachts te zetten en dan is mijn water verdamper leeg

 

med_gallery_24548_9214_92561.jpg

med_gallery_24548_9214_58379.jpg

 

zoals je ziet is ie dus wel eens erg laag gemiddeld is tog wel net iets over de 40 % tot dat dus dat waterverdampertje leeg is

 

dan nog even een vraagje

 

mijn tensio meter

 

med_gallery_24548_9214_34598.jpg

 

dit geeft ie dus aan na dat ik haar 24 uur geen water heb gegeven

 

geef van bovenaf water nu nog zonder voeding ga voeding geven vanaf 3 weken zichtbaar bloei

 

nu dan het vreemde

 

ik geef 3 L water per dag is dit niet ongeloofelijk veel ????

 

staat in een 29 liter pot maar zit wel 35 liter aarde in volgens de intratuin moet je de grond 10 cm onder de rand houden (doen wij natuurlijk niet)

 

iemand ervaaring hier mee ??? (natuurlijk maar is er ook iemand die die ervaring wil delen met mij)

 

groeten

 

en alvast bedankt

 

Skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

niemand met een ideetje ???

 

wil haar niet uit laten drogen maar ik wil der ook weer niet verzuipen

 

als ik 3 liter water geef dan komt er maar 50 ml onder in de schaal terecht dus lijkt me wel goed

 

tensio meter is zeker goed

heb al een keer leeg en schoon gemaakt weer 5 uur laten weken en gevult en gaf exact het zelfde aan

 

 

groeten

 

Skunkie

 

Plz help iemand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehmm

Mijn ervaring is dat m'n meter nooit boven de 200 komt als ik juist water geef

 

3L per dag kan...

Ik geef op een 18L pot ongeveer 2.5l per twee dagen

Heb dan ook lichte drain

 

Kijk naar je meter en geeft ie een te hoge waarde aan moet je meer gaan wateren

Als ik water heb gegeven (2.5l op het moment) staat ie op 0 en twee dagen later op 120-200

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hou mijn tensio's in de groei altijd rond de 120 en tijdens de bloei rond 180

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey skunkie :wacko:

 

Ik vind dat het toch aardig lukt voor je eerste keer hoor! Dit zal wel elke keer verbeteren als je verder kweekt.

Veel tegen praten en af en toe een kusje geven! :D

 

Ik heb ook wat rondgelezen op het forum i.v.m die digitale tensio-meter van blumat.

 

Heb er een samenvatting van gemaakt in words voor persoonlijk gebruik.

 

0 hPa

Een zuigspanning van 0 betekent dat de grond volledig verzadigd is. Dit is te verwachten na een grote watergift. Als de zuigspanning voor langere periode 0 blijft krijgen de wortels van de plant zuurstofgebrek en ontstaan er ziektes.

 

0-50 hPa

Als de zuigspanning tussen de 0 en 50 hPa ligt is er een overvloed aan water voor de planten aanwezig. Deze zuigspanning komt vaak voor na een watergift.

 

50-200 hPa

Een zuigspanning in dit bereik betekent dat er voldoende water en lucht in de bodem is voor een optimale groei van de plant.

 

200-400 hPa

De zuigspanning is goed voor plantengroei in een bodem met normale of fijne structuur, maar in een zanderige bodem kan de zuigspanning snel stijgen waardoor watergebrek ontstaat.

 

400-600 hPa

De zuigspanning is goed voor een bodem met een fijne structuur. Maar in andere bodems kan de zuigspanning snel stijgen waardoor watergebrek ontstaat.

 

600-800 hPa

Het beschikbare water voor de planten is schaars. Ook in een bodem met zware klei kan de zuigspanning snel stijgen waardoor schaarste ontstaat. Let wel, een redelijk percentage klei in je medium zal ons geliefd plantje altijd ten goede komen.

 

Gebruiksaanwijzingen

Je vult dus de buis met water tot deze vol is, je plaatst hem in de aarde tot aan de bol dit is 18 cm(moet tussen de 15 en 18 cm liggen)na 3 uurtjes ga je naar je hokje en drukt op de ''on''toets,zorg er voor dat de aflezing in mbar staat,dat is de middenstand,dit verkrijg je door net zo dikwijls op het on knopje te drukken tot deze op mbar staat. Eens op de middenstand zal de meter altijd op deze stand opstarten.

Druk op de ''on ''toets,het metertje laat een seconde een stippellijn zien,daarna kan je enkele seconden de waarde aflezen,dit is dus op dat moment de waarde van je medium,zorg dat deze tussen de 80 en 120 ligt,onder de 80 wordt het te nat,boven de 120 te droog

hou deze waarden de gehele kweek aan. Nadat je water gegeven hebt, moet je 3 uren wachten om een nauwkeurige meting te verkrijgen.

het meeste leer je door te meten net voor de waterbeurt, zo kan je na een tijdje leren hoeveel je plantjes drinken in elke fase van het kweekproces. Natuurlijk moeten de ph en ec waarden in orde zijn!

 

Ik kan je ook de nederlandse handleiding geven, moest je enkel de duitse hebben.

 

Ik volg je wel verder op :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol mooie uitleg maar die had ik ook al ergens gelezen

 

mijn vraag is meer ik zie iedereen 1 l water per 2 dagen geven ofzo en ik dus 3 l op een dag

 

vond het gewoon raar en vroeg me af of iemand anders dat ook had

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede uitvinding die tensio's maar, zeker als je er net mee gaat werken, soms nog knap lastig :wacko:

 

Als je meter een dag later nog steeds op dezelfde waarde staat kan dat 3 dingen betekenen als je zeker weet dat er een andere waarde zou moeten zijn:

 

- Je geeft (net) te weinig water waardoor het water al snel verspreidt en opgenomen is en de meter niets meer registreerd (niet erg waarschijnlijk, 3ltr doe ik om de dag in een 45ltr bak en in week 4/5 vd bloei bijna dagelijks), van boven water geven zonder blumats met een tensio is volgens mij ook lastiger omdat de bovenlaag vaak als superspons werkt.

 

- Je tensio meter kan wel eens een reset gebruiken (sommigen zijn hardnekkig en meerdere resets nodig), helemaal als ze een keer wat droger hebben gestaan, na een reset zou eea weer moeten kloppen

 

Mijn meter bleef na de oogst van 0 - 690 gaan en weer terug, id 10 seconden dat ie de stand aangeeft.

Heb hem toen gereset en schoongemaakt en laten weken en toen bleef het 0 terwijl het iets van 150 zou moeten zijn toen ik hem weer id aardebak prikte, weer gereset en uit de bak en op andere plek id bak gezet en na een dag gaf dat ding toen pas weer de juiste waarde aan. nadien nogmaals schoongemaakt (bruinig water onderin de kegel) en weer een reset en sindsdien (nu 2dgn) doet ie het weer goed.

 

- De aarde in de bak sluit niet goed om de kegel, de kegel rust op een drogere plek (kleine kokos of perliet verzameling?)

Heb je de meter al op een andere plek gezet

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarde van de meter klop

 

aarde is gewoon droog

 

of mijn plant gebruikt het of alles verdampt maar 3 liter gaat er gewoon makkelijk in

 

groeten

 

skunkie

 

door al deze reacties ga ik er maar van uit dat het niet erg is als er zoveel water doorheen gaat

blumat spullen zouden onderweg moeten zijn dus dan stel ik hem gewoon in op 180 mbar ofzo voor de rest van de bloei periode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt wel een grote aardebak en veel wortels

Logisch dat je plant veel water verbruikt lijkt me

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een foto van een dag later maar dan van de zijkant en takken

 

med_gallery_24548_9214_402660.jpg

med_gallery_24548_9214_229700.jpg

 

 

de hoeveelheid die onder de pot uit komt als ik 3 liter water geef

 

med_gallery_24548_9214_293324.jpg

 

en het stammetje best dik lijkt mij :D

 

med_gallery_24548_9214_542338.jpg

 

dus alles nog stabiel

 

lv is 40/45

temp is 22/24.8

ventilator staat op 30 % en op 90% als temp boven 25 komt

waaiertje staat er lekker op

grond temp is cont. 20 graden

ph / eg geen idee kraan water tot nu toe vanaf volgende week als ik blumat heb gaat bloei voeding mee van h&g

en dus nu met de hand 3 L water maar daar ga ik iets meer van maken ook smorgens nu even 1 liter erbij want als ik savond;s weer in miujn kast kijk staat de tensio alweer op 540 mbar en das tog wel droog dus smorgens nu ook even controleren

 

strax met blumat beter

iemand al wel eens iets besteld bij blumat.nl heb gisteren geld over gemaakt vraag me af hoe lang de levering duurt

 

 

groeten

 

skunkie :wacko:

med_gallery_24548_9214_105898.jpg

en nu in een nieuw sm standje helemaal vastgesnoert :P

med_gallery_24548_9214_113251.jpg

med_gallery_24548_9214_421318.jpg

med_gallery_24548_9214_173257.jpg

 

zo nu moet het duidelijk zijn :P :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey SS

 

ik zou wel al beginnen een beetje te dieven onder

je rekte voor een betere verluchting onder je netje

en voor al die energie wat die gaat steken in de topjes

scheutjes die onder het net komen.

 

alles wat niet boven het net uikomt kan je wegknippen

je zal zien dat het met een dag of drie weer helemaal vol

zit maar dan op een andere plek

 

wat ik daarmee bedoel is snoei doet groei maar wel met mate

 

grtzzz DH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein updatjes

 

een foto van wat ik denk een eerste vertoon van vrouwlijkheid is

 

med_gallery_24548_9214_243203.jpg

 

en natuurlijk kan niet alles goed gaan

 

 

hier een helemaal lijk geel blad alleen in de kern nog beetje groen

 

is een van de eerste en grootste fan leaves

 

is ook enige blad die dit vertoont

 

iemand ideetje wat het kan zijn ??

meschien voedings tekort geef al 2 weken alleen water

 

foto

med_gallery_24548_9214_94419.jpg

 

ben vanaf vandaag dus maar beetje voeding bij gaan geven 10 ml op 20 L

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat het kan zijn weet ik niet. maar als het maar 1 blad is maakt het niet uit joh :lol:

 

maar het kleine takje/stammetje links op de foto

------>

 

med_gallery_24548_9214_94419.jpg

/\

|

|

 

zou ik eraf halen (dieven ) en alle kleine takjes en blaadjes wat onder je net zit ..

 

 

Grtz Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...