Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ollumpje

dubbel hokkie met 1 afzuiger

Recommended Posts

Heyhey, mijn eerste kweekje zit er bijna op, nog 2 weekjes en dan wil ik een dubbelhokje bouwen van 2 keer 80 cm breed en 120 cm diep.

Waarom 2 hokjes, mijn plantjes staan in een schuurtje en daar is het met licht uit veel te koud. Dus ik dacht twee hokjes naast elkaar en om en om licht aan en uit.

Maar wat te doen met de afzuiging, moet ik er in elk hokje 1 plaatsen of kan ik hem precies in het midden plaatsen (wel lichtdicht maken) of gewoon in een hokje zetten en de ander pakt die vanzelf de lucht mee.

Oja, zeker verstandig om met zulke maten 400 watt lampen te nemen en 12 per hok te plaatsen?

 

Ben weer benieuwd naar jullie reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor afzuiger heb je staan dan?

want je gaat nu van 1 400 na een 2 x 400 watt

 

inprincipe zover ik het weet kan je het gewoon doen, er een tussen plaatsen,mits die sterk genoeg is.

kwa planten betref, zou ik mooi op 10 in elk hokkie houden, grotere potten neer dumpen, dikkere stammen produceren, vollere toppen kweken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou 2 afzuigers nemen in elk hokje een filter en een eigen afzuig motor maar dan wel zo zorgen dat de 2 hokjes wel met elkaar in verbinding staan licht dicht natuurlijk

om dan de temp helemaal optimaal te houden zeker in de winter kun je juist het hok waar het licht uit is de fan aan zetten dan zuigt die de lucht vanaf het hokje waar de lamp aan staat en de lucht dus warm is via het andere hokje naar buiten blijven ze allebij op de zelfde temp en dan kan je makkelijk de fan gewoon op je tijd relais zetten omdat die dan juist aan moet staan als het hokje uit is moet je natuurlijk wel alles dubbel hebben dus kost wel even wat

 

ik hoop dat je der wat aan heb

 

ik zou het zo doen natuurlijk even proberen of het werkt :verrygood

 

groeten

 

skunkie

 

simpelweg een tussen plaatsen die in allebij de hokken afzuigt werkt niet omdat het dan nog kouder gaat worden in het ene hokkie omdat daar wel de fan aanzuigt maar niet de lamp aan staat en natuurlijk als het dan wisselt weer andersom

 

groetjes

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

eindelijk respons, jippie!

Was vandaag a naar de gs gegaan, had het nog niet meegemaakt.

Advies was ook 2 aparte filters, ik wil trouwens de afgevoerde lucht naar beneden afvoeren, soort dubbele bodem maken.

De warme lucht (niet te warm) langs de planten omhoog laten gaan.

Wordt wel een heel bouwwerk en moet natuurlijk wel even een foto verslag maken.

 

bedankt voor de reacties en tips

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de aanzuig maar wel weer niet to hoog doet anders krijg je in de zomer weer problemen :verrygood

 

tis ook nooit goed he :lol:

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

het komt er dan op neer dat je de afgevoerde lucht weer gaat hergebruiken.

denk je dan ook aan de c02 waarde die je optimaal wilt houden.

Gezien je nu maar beperkte verse lucht gaat toevoeren wat een mindere opbrengst als gevolg heeft,

omdat je weinig luchtverversing heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

had ik maar die breedte!!, super topic, ga hem helemaal doornemen. Harstikke bedankt.

Wat betreft co2, wilde extra co2 met slangetjes en de ppm ook meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe wil je de c02 gaan toevoeren dan,en beschik je over analyse apparatuur.

voor zo`n kleinschalig hokje gewoon zorgen dat de temp en rv goed zijn en genoeg ventilatie en groeien maar!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerlijk gezegd jah!!

er komt nog veel meer bij kijken!

 

gebruik de zoekfunctie eens.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...