Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
super#skunk

mijn aller eerste kastje

Recommended Posts

Hier dan een verslagje van de bouw van mijn allereerste kastje

Na dat ik mijn vriendin over had gehaald dat ik een kast mocht hebben (rookt zelf ook)

Eindelijk begonnen aan mijn kastje en (denk ik) gelijk goed aangepakt

 

ik heb gehaalt

 

400 watt lamp + kap + starter

hout

zwart wit folie

500 m3 koolstof filter + 500 m3 boxed afzuigmotor

temp regelaar met min en max voor de afzuiging

2 x digitaal thermometer met lv

2 x computer fan voor nabootsing wind

lier systeempje voor lamp te verhangen

3 x waterdicht stopcontacten

10 m 3x1,5 snoer flex

universele potgrond en grote pot

 

supper skunk zaat feminized van sensi seeds amsterdam

 

 

ben de kast al in elkaar aan het zetten word een 99x99x240 kassie binnenmaat

maar gaat wat van de hoofdruimte af door de grote koolstof filter die aan het plafond hankt

 

verder ga ik plaatjes hier nog neerzetten maar moet eerst ontdekken hoe dat moet

 

als ik dingen vergeten ben die ik echt nodig heb hoor ik dat graag

 

groeten superskunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier dan wat foto's zals het er nu bij staat van begin tot hoever ik nu ben

 

de ruimte waar de kast komt ongeveer 110x110

 

gallery_24548_9214_248749.jpg

 

de wand constructie

gallery_24548_9214_148864.jpg

 

gallery_24548_9214_20291.jpg

gallery_24548_9214_34711.jpg

gallery_24548_9214_175176.jpg

 

de ondervloer met aan de voorkant 6 x 12 cm gaten dan dit doolhof daarom komt de vloer

 

gallery_24548_9214_107790.jpg

 

en natuurlijk het plantje van zaad tot takje

 

gallery_24548_9214_349578.jpg

med_gallery_24548_9214_36468.jpg

 

als je iets ziet dat niet klopt hoor ik dat graag of natuurlijk iets dat gewoon beter kan

 

verdere foto's volgen en dan natuurlijk mijn kweekverslag B)

 

groeten

 

skunkie

Edited by super#skunk beginner

Share this post


Link to post
Share on other sites

He SSB!

 

Leuk dat je begint met kweken! B)

 

Ik denk wel dat je je zaadjes te vroeg hebt ontkiemd (tenzij je Superklusser bent natuurlijk ;)).

Zitten er gaatjes onderin de pot? Zo niet, even erin maken dan, zo kan het overtollige water uit de pot stromen.

En vul de volgende pot tot aan de rand :lol: .

 

Veel succes met het verder bouwen!

Ben benieuwd naar je kweekverslag!

 

Grtz, Tiger

Share this post


Link to post
Share on other sites

laatste 2 foto's zijn een beetje onduidelijk,

kan je wel goed bij je plantjes straks?

of ga je je kast niet helemaal vol zetten ofzo, want als jij straks in de opening van je hok staat kan jij niet meer bij de achterkant komen om daar je plantjes te checken op ziektes of zoiets...

de maat van het hok ziet er erg leuk uit hoor,

ook netjes gebouwd,

er komt een dubbele bodem in met een doolhof eronder waardoor het licht niet naar buiten kan ofzo?

leuk topic,

 

greetz lemonhaze B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd dubbele bodem

 

is nu al af foli zit er ook al in ga morgen de filter en verlichting ophangen en dan zou ik moeten kunnen draaien

 

zaadje was ik idd meschien iets te vroeg mee

 

ik zal er aan denken om volgende keer de pot wat voller te doen

 

nee het is geen bot met gaatjes van onder zal haar even verhuizen naar andere grotere pot

 

de deur is idd niet de hele voorkant is 60 cm breed en de kast is zeg 1x1 dus 40 cm links kan ik idd niet goed bij

 

ik wil niet al te veel planten gaan zetten zodat ik er nog bij kan zit ook te denken aan een extra plank op de bodem die rond is met wieltjes deronder kan ik ze draaien

 

weet alleen niet of dit ook nadelen met zig mee gaat brengen voordeel zou moeten zijn dat ik ze dan kan draaien nadeel is meschien dat als een van de hoeken van de kast tog vult dat als ik haar dan draai ze langs de zijkant komt

 

ik wil beginnen met een plant en die lekker lang laten groeien en toppen en lekker breed laten worden ik heb de tijd

 

ik weet alleen niet hoe je een plant in de breete kan laten groeien meschien wat tips hierover

 

komt ook 1 plant in grote pot te staan (29L)

 

bedankt voor de info tot nu toe blijf me helpen met tips ik ga ze allemaal gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 zaadje zet geen zoden aan de dijk trouwens,

ben je straks 11 of 12 week bezig om dat plant te verzorgen.

blijkt het een man te zijn en heb je over 3 maand nog geen wiet,

dat mooi kut dan.

ik zou als ik jou was je kast anders indelen. het is niet echt ergonomisch bedacht zo...

je verspilt kostbare ruimte waar je licht wel gaat zitten en dat is jammer,

ik zou er dus even wat op zoeken dan je alle ruimte zo goed mogelijk benut.

gewoon een mooi grote deur erin of nog een klein deurtje aan de linkerkant,

hier ga je spijt van krijgen denk ik.

 

greetz lemonhaze B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

wat hier nog steeds niet vermeld is:

AUB geen gewone potgrond, ga even een zakje aarde halen

in de GS

en als het nog kan een tensio meter

want als je begint te growen geef je altijd te veel water ;)

 

en wacht maar even met het bijvullen van dat potje

je plantje gaat nog omhoog B)

bij het overplanten in de grote pot ingraven

tot de onderste kiemblaadjes

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi SSB

 

Aanvulling op je set-up:

Schakelbordje/kastje met relais (kom niet aanzetten met een schakelklokje......safety first)

 

Cheers

Sam

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier komt dan het vervolg op mijn eerste kastje die trouwens nu al af is wil nog wel het een en ander veranderen maar heb daar wat tips bij nodig

 

eerst maar even hoe het is gegaan op de laatste foto zagen jullie de vloer met het labirint hier dan de vloer met de plank er op en de foli er over

 

med_gallery_24548_9214_192882.jpg

 

en hier de kast met de foli er in (is zwart wit foli)

 

med_gallery_24548_9214_204352.jpg

 

koolstof filter en lamp opgehangen lamp hangt aan een catrol systeem zodat deze makkelijk omhoog en na beneden kan met 1 draad

 

med_gallery_24548_9214_197626.jpg

 

twee computer fans zorgen voor de lucht beweging eerste op 30 cm net over de pot en de tweede op 110 cm

 

med_gallery_24548_9214_71539.jpg

med_gallery_24548_9214_91753.jpg

 

dan nog het electra werk

ik moet voor deze nog een tijd relais halen en ik krijg een oude zekering kast (groot) om alles in te plaatsen

maar dat is allemaal pas volgende week en mijn eerste plantje moest er al in natuurlijk B)

 

med_gallery_24548_9214_81901.jpg

 

hier een beetje gestreepte foto van de temp regelaar zit op de afzuig ventilator

med_gallery_24548_9214_330154.jpg

wil deze anders op gaan hangen omdat hij nu op 110 cm hangt maar omdat de plant kleiner is en de lamp er natuurlijk dicht boven hangt is de temperatuur bij de plant een stuk hoger en zuigt hij dus te laat af temp bij de plant is nu gemiddeld 30 graden en als de lampen uit zijn 20 dat verschil is wel groot denk ik

 

tips die ik nodig heb zijn

 

hoe kan ik de ventilator echt op tijd laten draaien dus dat hij de goeie temp aan geeft (ik ben het nu aan het proberen door de computer fans aan te houden zodat de lucht een beetje circuleert)

wtf is een tensio meter lol

de lv blijft vrij laag ook al heb ik die condens maker er recht naast staan iemand ideetjes

als ik mijn fan langzaam laat draaien maakt hij meer geluid dan als ie vol aan staat soort van jankent geluid niet heel erg hard hoor

beetje miaaai miaaai miaaai en steeds sneller als je hem sneller zet tot dat het weg is maar dan draait ie al 80 % ofzo

op 100 % hoor je bijna niets beetje lucht verplaatsing

 

alvast bedank ik ga nog een topic maken over mijn kweek verslagje genaamt eerste kweek in eerste kast

 

groeten skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal niemand met tips voor me

krijg nog steeds als de afzuiging aan staat mijn lv niet omhoog heb nu een afdakje gebouwd over mijn temp meter en die is nu wel lekker blijft tussen de 25 met lampen aan en 20 met lampen uit

 

als niemand er iets van zecht ga ik er van uit dat het kastje goed zo is en dan hoop ik dat mijn plantje der mooi uit komt te zien hier nog even 1 foto van zoals het er nu bij staat heb een webcam in het hokkie opgehangen ga elke dag 2 fotos maken en die zet ik dan achter elkaar in een time laps filmpje zie je haar echt groeien (hoop ik)

 

gallery_24548_9214_27527.jpg

foto is niet echt duidelijk de webcam houd niet zo van het felle zonnetje lol

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tensio meter is een grondvochtigheids meter, deze werkt dmv een met water gevulde buis met keramische kop, hierop zit een drukmeter die de aanzuiging van het water door de keramische kop naar de aarde meet.

Drogere aarde is meer aantrekking op de keramische kop, dus druk in de buis.

En deze druk in de buis wordt door de tensio weergegeven en hier kan je de waterbehoefte van de plant weer aan zien.

 

Als je googled naar blumat vind je de fabrikant en het verkooppunt in NL, namelijk Hewo. hier hebben ze de tensio meters voor zo'n 30 euro.

 

Je kan trouwens ook een extra pc fan aan je lampenkap bevestigen, dan koelt ie ook meteen je plantje iets beter B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...