Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thaman

Waterpercentage wiet bepalen ?

Recommended Posts

Hey,

 

Ik las zojuist een stukje hier over het curen van wiet. Klinkt allemaal heel leuk en aannemelijk maar komt er wel een vraag bij mij op..... hoe bepaal ik het waterpercentage van mijn wiet ?

 

http://growguide.wietforum.nl/index.php/Curen

 

hier staat dat deze bijv na het curen niet lager mag worden dan 10%.... wat is de methode om dit te meten ?

 

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lastiger te doen dan theoretisch helaas...

 

Je kunt dit bijv. doen door 5 gram DROOG (wit) kopersulfaat in een container (luchtdicht) te bewaren met enkele topjes (±1 gram oid.) na een tijdje zit het meeste (veel%) van het water in kopersulfaat aangezien dit water bindt en dan kun je je 10 gram kopersulfaat nog een keer wegen... Alles boven de 10g was water..

 

Dus weegt het bijvoorbeeld 5.2 gram en je had 1000mg sample. Dan zit je rond de 20% vocht...

 

Er zijn nog andere zouten die je hier voor kan gebruiken maar kopersulfaat is goed verkrijgbaar en wordt blauw als het water op neemt, dus goed te zien.

 

 

 

Een makkelijker methode is om gewoon gevoel te krijgen voor hoe droog je je wiet het beste bewaard, zo'n meting heb ik wel eens uitgevoerd voor de lol, maar verder doe je zoiets niet.

 

Ik zou als ik jou was een beetje knijpen, takjes breken en zodra het niet "taai" meer is maar makkelijk verkruimeld tussen je vingers dan is het goed...

 

Als het zo droog is dat het poeder wordt, dan is het weer iets te ver (of te oud).

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...