Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Elmo2007

Mijn hobbyhok 1keer 600w

Recommended Posts

Ik weet die waardes niet, zou ze ook graag willen weten maar ik heb geen meters.. ik zou een maat kunnen bellen die ze wel heeft..

doen joh. dan weet je teminste waarmee je beziog bent. het kan er alleen maar beter op gaan. en ik ben zelf heel benieuwd..

Share this post


Link to post
Share on other sites
doen joh. dan weet je teminste waarmee je beziog bent. het kan er alleen maar beter op gaan. en ik ben zelf heel benieuwd..

ga ik ff doen wil het ook wel weer eens weten .. van de grond heb ik het nooit gemeten

Die gast

zit nu in het buitenland.. volgend weekend is hij weer terug .. bel ik em wel ff

 

 

ik weet van de laatste keer dat ze voedings water hebben gehad dat de ec op 1.7 stond en de ph op 6.1

 

en de ph van het leiding water zelf hier is 6.9 en dat krijgen ze nu ..

dus misschien dat het daar aan ligt

 

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohw dan weet je de ph toch. ik dacht dat je die nog nooit gemeten had. dan is dat het probleem niet :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ohw dan weet je de ph toch. ik dacht dat je die nog nooit gemeten had. dan is dat het probleem niet :)

@Zeiksnor ja tuurlijk weet ik de ph van het water hier .. maar ze krijgen nu al weken geen voeding, niks alleen Water..

 

 

ik denk dat ze (De Thaise dames) daarom niet goed doorbloeien.... ze beginnen nu een beetje thc aan te maken

t is nu week 19 dag3

vanaf de eerstehaartjes/bloei

Al 21weken (of langer... :rolleyes: ) op12/12 die 3 Thaise..

er zitten 2 takken aan met leuke `toppen ` witte harenbolletjes.. de rest lijkt stil te staan..

duurt wel lang he...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen ik ben eigenwijs :rolleyes:

maar heb toch een paar vraagjes :

 

1 :Zou het zin hebben om de grootste Thai plant (de grond) door te spoelen met 15 liter water ?

 

 

2: En (want) dit weekend ga ik `een` bloeibooster en evt pk13/14 halen..

 

hebben jullie nog tips over welke of wat ik het beste kan halen , een 1 componenten-voeding lijkt me zelf het beste..

 

 

Ik hoor het graag

 

groetjes Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 :Zou het zin hebben om de grootste Thai plant (de grond) door te spoelen met 15 liter water ?

nee natuurlijk niet. waarom wil je fdat doen ?

 

 

ik bedoelde de ph van je aarde meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok , maar dat wil ik eigenlijk doen om de grond schoon te spoelen zodat die schoon is , want ik ga dit weekend een bloeibooster halen (denk aan Canna Boost accellerator) en een flesje pk13/14. en ik denk

 

`dan spoel ik nu alles uit die grond zodat ze straks die nieuwe voeding beter op kan nemen`

dat was de gedachte erachter :rolleyes:

 

maar dat kan ik dus beter niet doen dat doorspoelen

.. ja sorry maar ik wil alles weten ,

en die ph van de grond.. is die net zo belangrijk als die van je water ?

 

Elmo2...

Edited by Just4Fun
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja de ph van de grond kan het beste rond de 6 liggen. je kan heus wel een stuk omhoog opf omlaag. maar beter zal het er nooit door worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok die moet dus rond de 6 liggen van de grond .

morgen ga ik naar de GS

 

en de tel waar ik foto`s mee maak is even zoek...

 

szm weer een update

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rolleyes: wat ga je in de GS doen ? en als je veel over watergeven wilt leren. moet je eens een tensiometer aanschaffen. die steek je dan in 1 pot. dan kan je zien hoeveel water er gegeven moet worden. en hoe snel de plant dat water opgedronken heeft. daar leer je echt heel veel van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zeiksnor.. , ik ga straks naar de GS om een pk 13 14 .. en een bloeibooster /accelerator te halen..:)

 

want de bloei zit er wel in , mja ze krijgen alleen water..

En ze bloeien niet door op alleen water he.. en t is voor die thaise sletje , toch echt de hoogste tijd om er dikke toppen aan te laten groeien.. want die staan al ( 19 ) hoeveel?

ja 19 weken en 5 dagen onder 12/12...

..

morgen foto`s

EDIT: ik draai er ff 1 :rolleyes: en dan Hop naar de GrowShop

 

Groeten Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, Sluis :rolleyes:

Ja ben vanmiddag geweest , was gezellig

 

En In jouw dorp ook nog :) (weet jij denk wel waar ;) )

 

Maar even de telefoon opladen en dan ga ik los :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Hele goeie avond,Medegrowers en blowers

zo.. de foto`s zijn ge-upped.. hier gaan we dan......

 

Zoals ik al gezegd had ging ik samen met een maatje vanmiddag naar de GrowShop ( De Gouden Tulp red.),

voor een flesje CannaBoost/Accelleratorgallery_24304_9589_708456.jpg

taadaaa :rolleyes:

Ik dus aan die man een beetje uitgelegd wat voor planten ik heb staan , en we raakten gezellig aan de praat..

En op een vitrine kast zag ik een mini Silverbox Kweektentje staan ...

Dus ik vraag aan die man of je daar in zou kunnen kweken......?

 

En hij zegt,

Wil je dat testen/uitproberen dan ?... Want ik heb er nog 1 staan en die mag je wel hebben voor niks :D

 

dus ja.... :) ik ben dus voor niks eigenaar van een nieuw groeihokje gallery_24304_9589_242575.jpg

 

Hoe vet is dat..

 

Maargoed,, er moest nog verlichting in (natuurlijk ;) )

zogezegd,zo gedaan :P

Dus hebben we deze lamp gekocht en aanverwante spulletjes..(om er toch ff licht in te hebben)gallery_24304_9589_195433.jpg

Heb ik daar wat aan om te groeien..? een 150 watt hps je is beter weet ik maar wou er voor de foto en voorlopig licht in hebben

Een ventilatortje voor een lucht in en uitlaat had ik nog Dus die er even in en aangemaakt

Het afzuigertje maakt te veel herrie dus staat niet aan.

En ik heb even het thermometertje in het groeihokje gehangen vanmiddag , en als de luchtinlaat aanstaat en de lamp aan blijft het 24 graden.. :blink:

Ok nu verder met de foto`s ,Enjoy :D

In het groeihokje staan nu het Jamaican stekje, Basic Beer plantje ,Mandarijn ;) en een paar afgebroken takjes (als stekje , weer proberen, staan in water met rizophon AA erin opgelost..)

Hier alles bij elkaar gallery_24304_9589_377318.jpg

En het Basic beertjegallery_24304_9589_1563995.jpg

En het Jamaican stekjegallery_24304_9589_407446.jpg

Het Mandarijn plantjegallery_24304_9589_16485.jpg

 

De planten uit het bloeihok : Onder TL licht gemaakt in de oude situatie..(zijn de foto`s mooier)

 

Als eerste de 3 Jamaican damesgallery_24304_9589_1502567.jpg

Ze zijn nu 76 dagen oud, vanaf ontkieming en nu 5 weken onder 12/12

En weer apart..de kleine getoptegallery_24304_9589_870757.jpg

De ongetopte + closeup van de top(inwording..:D)gallery_24304_9589_447106.jpggallery_24304_9589_16186.jpg

En de grote getopte (waar ik het netje op gemaakt heb)gallery_24304_9589_1153134.jpg

 

En mn Eigen kruising, ze is nu 84 dagen oud vanaf ontkieminggallery_24304_9589_176491.jpggallery_24304_9589_556864.jpg

En een topje van dichtbijgallery_24304_9589_843917.jpg

 

En de Thaise dames de kleinegallery_24304_9589_598037.jpg

En de Grotegallery_24304_9589_8671.jpggallery_24304_9589_247064.jpg

En van dichtbijgallery_24304_9589_930709.jpg

 

De planten in het bloeihok hebben ook maar gelijk een slokje Booster gehad toen het licht aanging, eens kijken of dat gaat helpen om de toppen dikker te maken

ook wat minder leuk nieuws,, het lemon skunk plantje werd weer aangetast door schimmel.

ze stond in nieuwe zaai grond en zeker niet te nat.. weet niet wat er fout is gegaan.. :D

Maargoed ik heb nog zat om me druk om te maken nu.. even niks ontkiemen of zaaien eerst wat er nu staat tot een (goed) Einde brengen..

 

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

en omdat ik weer de telefoon in mn bezit heb

hier nog een foto van mn mooiste plantje gallery_24304_9589_1264636.jpg

En de Silverbox gallery_24304_9589_190153.jpg

En ik heb er nog een paar van het bloeihok... :)gallery_24304_9594_635468.jpggallery_24304_9594_26524.jpggallery_24304_9594_251767.jpggallery_24304_9594_184859.jpggallery_24304_9594_228764.jpg

gallery_24304_9594_264618.jpg

 

zo nu een lekkerrre bubble :rolleyes:

 

 

 

fijne zondag nog :blink:

 

 

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyhey!

 

je meisjes zien er weer prachtig uit :rolleyes: Ik zoek precies zo'n tentje die jij heb, weet je misschien hoeveel die had moeten kosten als je hem had moeten betalen? Even over de lamp die jij heb. Er staat dat het gelijk staat aan 150 watt maar daar moet je niet op letten. De 23 watt is de hoeveelheid licht die deze lamp geeft. Dit is dus niet echt aan te raden of je moet er wat meer van kopen..

 

grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat zo`n tentje moet kosten weet ik niet , niet gevraagd ook :)

Het is ook een show model voor in een Gs voor in de vitrine kast..

of je er echt netjes in kan kweken ga ik nu uitvinden..

 

Weten de heren forum leden hier meer over ?

, zo`n mini silver box..

graag dan een reactie :rolleyes:

 

grtz Elmo2007

Edited by Just4Fun
dubbele posts en onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey elmo :rolleyes:

 

die stekkies die je hebt gemaakt die staan in het water zie ik hoe heb je dit gedaan? ben je niet bang dat ze teveel vocht krijgen?

 

gr spikey :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey spikey :rolleyes: grrrr 1 druk op de knop en mn verhaaltje weg..

 

maargoed nog een keer

 

 

die stekjes zijn de onderste takjes van de kleine Thai plant die in de bloei staat..

(takjes worden toch niks meer , maar vind ik zonde om al weg te gooien)

En die heb ik van de plant afgesneden ,de onderste blaadjes verwijderd, toen schuin afgesneden met een scherp mesje, in het wortel poeder (Rizophon AA) gedoopt, en in een buisje met water gezet .. het werkt wel maar duurt heel lang , en zo afentoe verrot er ook takje door het vocht..

maar dat het werkt bewijst dit plantje gallery_24304_9589_407446.jpg

 

want dit was ook een takje van een plant die in bloei stond in 2009.. En dat takje heb ik toen in alleen water gezet , en het takej is gaan reveggen en wortels aan gaan maken .. hoelang ze nu al in de grond staat weet ik niet meer , maar toen ik haar in de grond zette zag ze er zo uit gallery_24304_9389_242998.jpg

 

 

ik hoop dat je wat aan deze info heb :)

 

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteraard :) had het al is eerder gezien ik denk ook een topic van je maar dat weet ik niet zeker

 

het is wel een aparte manier maar het is idd zonde om het weg te gooien :blink: hier heb ik wel wat aan :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Bazz fucker :) (het begint hier al aardig druk en gezellig te worden. :rolleyes: )

 

ja klopt is zo`n tentje :blink: en geinig is die zeker..

thanks voor de info over die lampen ;)

En daar heb ik weer wat aan :P

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Spikey, no Thanks m8.. ik doe het al jaren met alleen water, en zo nu en dan lukt het .

ik heb nu wat Rizophon AA Wortelpoeder in mn bezit..en hoop dat het hiermee sneller gaat.

ik heb net even gekeken en zie al wat witte bobbeltjes op de steeltjes van de stekjes komen ,, dus wie weet :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE : ( ;) ik mag de telefoon waar ik fotos mee maak voorlopig hierhouden )

voor wie het intereseert het is een Samsung SGH-D600e..

 

of nou ja UPdate update....eigenlijk een paar smakelijke foto`s van mijn Purple x NLX plantje Enjoy

 

ik heb haar 2 dagen geleden 400 ml water met de volle lading CannaBoosterAcellerator gegeven ( 40 ml op 10 liter water)

en uit de topjes groeien nu topjes

.. kijk maar

gallery_24304_9594_17817.jpggallery_24304_9594_524959.jpggallery_24304_9594_156278.jpggallery_24304_9594_551378.jpg

En helicopterview gallery_24304_9594_835298.jpg

Verdere info ze is vandaag 84 dagen oud en staat nu 35 dagen onder 12/12

 

Dit was het wel................ of toch maar niet :lol:

.. hier nog wat foto`s van de Grote Thai plant. ( uit zaad opgekweekt in Aug 2009 )

Ze staat nu 20 weken/ dag 1 onder 12/12 en heeft ook zaterdag de volle lading CannaBoost gehad (500 ml ) water

gallery_24304_9594_1187600.jpg

gallery_24304_9594_920048.jpg

gallery_24304_9594_743323.jpg

 

 

zo komt Herman even langs...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij gaat lekker ;) denk dat de toppen nog wel dikker en voller worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...