Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Elmo2007

Mijn hobbyhok 1keer 600w

Recommended Posts

echt mooie plantjes, vooral je eigen kruising is mooi :rolleyes:

 

grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje man , ja die van mnzelf , ben ik ook best trots op ja :rolleyes:

 

nu maar hopen dat ik haar een beetje kan afbloeien straks.... en die andere planten ook trouwens hehe

is de eerste keer binnen in een hok met zaadplanten... t duurt zo verscrikkelijk lang alleen.. ben blij dat er nu echt toppen aankomen alleen die thai planten produceren echt rare bloemen in vergelijking met mn eigen kruising hoop echt dat ze de komende weken nog lekker aandikken ..

echt vet om te zien ..allemaal

 

 

 

grtz

Elmo

ps

ik heb jouw topic ff bekeken en jou plantjes zien er ook prima uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

elmo leuke collectie met plantjes en mooi bladeren in n

lijssie :rolleyes:

gaat zo door kerel met je mooie meiden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ The Clown :rolleyes: en

 

 

dankje voor je reactie :D voel me vereerd ;)

 

en ik zal zeker doorgaan met zaadjes opkweken :wacko:

 

 

 

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok mensen even een mondelinge update ;

 

Ik heb het groeihokje verplaatst en groter gemaakt.. (moet nog wel het 1 en ander aangepast worden maargoed)

 

Met de rest van de planten gaat het goed ,

m`n `eigen kruising` begint nu de eerste THC aan te maken :rofl

En te ruiken.. (lekker fris)..

 

Morgen (of zaterdag/zondag kan ook ... je weet :D wel ) komen er weer nieuwe foto`s

de temperatuur is nogsteeds idieaal 23/24 met de lamp uit en 27/28 met de lamp aan..

heb van een vriend een `ouderwetse `thermometer gekregen.. dus vanaf nu weet ik ook de temp waardes van mn bloeihok..

is ook wel handig

 

tot morgen

Grtz E

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo daar zijn we weer met wat kijkvoer...

als eerste het Lemon Skunk zaailingetjegallery_24304_9486_132279.jpg

 

en mn Jamaican stekjegallery_24304_9552_989200.jpg

en het Basic Beer plantje gallery_24304_9552_1292741.jpg

(begint ook wat te doen :rofl )

 

en mn Purple x Nlx plantjegallery_24304_9552_601851.jpggallery_24304_9552_1237632.jpg

Een topje van dichtbijgallery_24304_9552_483777.jpg

gallery_24304_9552_713844.jpg

 

En hier mn Jamaican damesgallery_24304_9552_321067.jpg

 

en de kleinste gallery_24304_9552_193445.jpg

En de grote getopte gallery_24304_9552_1026740.jpg

de niet getopte past niet meer in mn groeihokje vandaar geen foto..(die hierboven ook niet maargoed :D )

en het is het linker plantje op de eerste foto..:)

 

En als laatste de grootste Thai plant gallery_24304_9552_389149.jpg

wel in hps licht dit, ivm verplaatsen van het groeihok

Qua plantjes was dit het wel .

Ik heb alleen nog 2 dozen met 18 watt tl buisjes op de kop getikt

merk Sylvania 1 doos hele nieuwe en 1 doos gebruiktegallery_24304_9552_3545.jpggallery_24304_9552_67503.jpg

Kan iemand me vertellen of ik daar wat aan heb als hobbyknutselaar..

Want ja 2 dozen vol met lampjes is een leven lang tl licht whaha

 

Dit was het wel weer voor deze week

 

Groeten uit Sesamstraat

 

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

echt mooie foto's ! je meisjes staan er prachtig bij :rofl. heb je voor deze zomer nog plannen?

 

grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb je voor deze zomer nog plannen?

hey man ik heb zeker plannen voor deze zomer , wat guerillia,

En ik denk dat ik het kleine Basic Beer plantje

En het Lemon Skunk plantje lekker buiten laat spelen deze zomer.. en als ze dan in de bloei staan kijk ik of ik ze binne of buiten afbloei....(is altijd maar afwachten , hoe het weer is ..) En (ook niet onbelangrijk) ...

 

hoe mn nieuwe buren zijn ,want , mn ouwe buurman was m`n oude klasgenootje dus ja.... Eerst kijken wat ik ernaast krijg...

en dan beslis ik of ik er een paar buiten laat spelen..

 

 

 

dus ja plannen zat.. maar of ze ook tot uitvoering gaan komen is nog maar de vraag ..:rofl

 

en als er buiten iets gebeurd zal ik daar ook een topic van starten in het goede gedeelte :D

 

voor deze week

 

Adios allemaal

Elmo2007

PS Kan iemand me vertellen of ik wat aan die TL buisjes heb voor de in mn Groeihok.. En als iemand zelf nieuwe van me wil moet je et ook maar ff melden , komen we wel uit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

Die tl buisjes kunnen zeker van pas komen bij jou! Het is het juiste kleurenspectrum 830 = 3000 kelvin is goed voor afbloeien, als je dan ook nog wat tl buisjes van 840 heb (4000 kelvin) wat beter is voor de groei. Ik heb zelf ook wat tl buisjes van hetzelfde kleurenspectrum als jou (2 om precies te zijn en je zag hoe mijn plant erbij stond onder maar 36 watt... Het is dus zeker handig als je is een tl kweekje wil gaan doen. Je moet alleen ff wat mooie armatuurtjes kopen en dan ben je klaar =)!

 

grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man bedankt voor je info.. maar die zijn dus goed voor de bloei periode.. ?

 

maar die gebruik ik nu voor mn groeihokje en die staat op 24/24.. .. kan ook wel toch ../

 

en die armaturen heb ik al.. 4 grote van 2 x 36 watt (aan de muur in t bloeihok) en 1 kleine van 2 x 18 watt (groeihok)

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja,

 

eigenlijk heb je aan elke tl buis wel wat... de verschillende kleurenspectrums staan eigenlijk voor verschillende seizoenen en de soort zon die hierbij hoort... Cool white is bijvoorbeeld begin zomer. En zo kun je dus als je het echt gek wilt maken met tl buizen de hele cyclus doorlopen van begin lente tot eind zomer... Of dit nou echt handig is... :rofl

 

grtz :D

 

oh en die tl buizen van jou zijn voor de bloei ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok mooi weer wat geleerd.. thanks..:rofl

tot volgende week met weer een nieuwe foto update !

 

Grtz Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zat net in een ander topic te lezen over tl buizen... en daar zei iemand dat je nooit lampen van sylvania moet kopen. Er stond geen reden bij.... moet je maar even aan devlaming vragen... hij zei het namelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmmz

 

zit ik dus met 2 dozen rotzooi opgescheept.. heb ze niet gekocht maar gehad ...

 

lekker weer dan :rofl :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb ze niet gekocht maar gehad ...

bel m eff op, om te bedanken :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey zeikerd :) :D

bel m eff op, om te bedanken :)

 

zal die leuk vinden .. was mn baas ,

 

 

die dozen lagen nog boven op een oude koelcel en gingen de vuilbak in ..., ik gezegd dat er in de schuur een paar van die buisjes kapodt waren..:rofl en mocht ze dus hebben ..

Maargoed alsnog heb ik voor de rest van mn leven verse 18 watt buisjes

 

en ja check mn plantjes .. die doen et toch best onder die troep :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) lag dat maar alleen aan je lampen :D het kon ook niet anders he, een baas die iets weg geeft. je zou er wel 1 grote lamp van kunnen maken. dan bedenk je hoeveel stroom je maximaal voor je verlichting wilt gebruiken. bv 180 w. en dan maak je 10 van die tl buizen zo dicht mogelijk op elkaar op een houte plaat. onder zoiets kan je echt wel mooi een plant laten bloeien. hoeveel water geef je steeds ? volgens mij geef je veel te veel water joh. ontkiemen doe je in ieder geval wel veel te nat. atmosphere heeft een hele goeie manier van ontkiemen. 99 % ontkieming gegarendeerd. als je wilt weten hoe dat gaat, zeg je het maar :rofl

 

 

mooie plant is dit

En hier mn eigen kruising ..

gallery_24304_9522_318513.jpggallery_24304_9522_898262.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zeiksnor Dankje dat je dat een mooi plantje vind.. isset ook wel

Uit zaad van mn eigen toevalligge kruising.. ( Nlx stek Moeder en een Purple pappa)..(2005)

 

 

ik geef de grote planten om de dag 400 ml water.. is dat te veel dan ?( de bovenlaag is afentoe kurkdroog)

 

en de kleine plantjes geef ik pas water als de grond in de potjes droog word...

 

om de 3 dagen ofzo.. en die krijgen maar 200 ml

 

 

en de foto van het kleine lemon plantje had ik gemonen nadat ik er een beetje water opgesproeid had.. misschien dat het daar door wat nat lijkt :rofl

 

en die methode om te onkiemen zou ik graag van je willen weten ja .. misschien via pm /

 

 

grtz Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

he elmo,

 

ziet er goed uit :rofl

 

Maar zeiksnor heeft wel gelijk.. die plant die hij bedoeld staat te nat.

(je moet niet alleen naar de bovenlaag kijken of je vinger in de aarde stoppen.)

 

je moet de pot optillen en voelen.. mocht je dit nog niet helemaal in de vingers hebben kun je de pot ook wegen voor en na het wateren :D

Dan heb je ook ongeveer een idee wat ze drinkt per dag :)

 

gaat goedkomen, heb ik alle vertrouwen in

 

gr

 

BK

 

ps ken je me oude topics nog?? in de microhoek?, zoek maar eens.. daar zul je nog veel aan hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarde BeeKaa.. :rofl

 

thanks voor de reply en tips :D ik zal zeker even gaan zoeken :)

 

 

 

Ik geef alles met de hand en op gevoel water.. om de dag 400 ml voor de grote plant die zeiksnor bedoelt ..

 

En ik voel/til de pot elke dag op

En afentoe is de plant zwaarder dan de pot ... en is de pot echt licht, dan geef ik een liter water en dat blijft dan in de pot ..loopt niks onderuit... en de pot is dan ook niet zwaar.. kan dan nog een halve liter bij voordat het onderuit loopt..

 

Ik weet ook niet hoe ik het handmatig anders kan doen.. elke dag 200ml geven ofzo..?

 

deze plantgallery_24304_9477_414346.jpg bij deze foto had ze net 400ml gehad

 

en bij deze foto kan je zien dat de grond behoorlijk droog is....gallery_24304_9552_389149.jpg

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht had de plant net op dat moment nog genoeg vocht in de aarde.

wie weet :rolleyes

Maar je weet het nu in elk geval te herkennen.

 

En het is idd beter om elke dag precies genoeg te geven, dan voor 2 dagen tegelijk als je snapt wat ik bedoel.

Daarom ben ik ook zon fan van blumats..

 

komt allemaal wel goed :rofl, gewoon goed in de gaten houden.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou graag de ph van de grond weten van die plant. en ook met welke ph je water geeft. er gaat iets niet helemaal goed in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zeiksnor:

 

Ik weet die waardes niet, zou ze ook graag willen weten maar ik heb geen meters.. ik zou een maat kunnen bellen die ze wel heeft..

En ik geef ze nu alleen water , zonder stimu`s en of voeding whatsoever.. dus ja . puur natuur dat dan weer wel.. en die grote plant (Thai) staat nu al 19 weken onder 12/12 vanaf de eerste bloemvorming..... de eerste weken hebben ze wel 2 keer 20 liter water met de lijn van canna gehad. Maar nu geef ik ze alleen water .,bijna eind van de maand en dan zal ik toch maar een bloeibooster en pk13/14 gaan halen..of zou dat niet genoeg zijn ..?

 

@ BeeKaa thanks, ik zal ze dan elke dag 100 ml/ 200 ml geven, in plaats van 1keer 400..

ik geef ook van bovenaf water..

en ik heb waterbakken waar 5 cm water in kan staan . is nu vanonder water gaan geven een optie of doorgaan met van bovenaf?

 

 

@ allemaal Thanks voor de reply`s . begint nu een beetje vorm te krijgen hier :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update !! .. ik heb gisteravond/vannacht, de grootste getopte Jamaican plant.. een netje boven gemaakt. zoals ik bij mn eigen kruising had gedaan ...

Deze plant gallery_24304_9477_466221.jpggallery_24304_9522_186798.jpg

ik weet het .... :rolleyes: kan er niet vanafblijven..... ik heb zeg maar de bovenste uitlopers. platgelegd en wat gebogen,zodat in het midden het wat opener is en je een soort krans bovenop krijgt...

Maargoed eens kijken of dat net zo`n mooi exemplaar gaat worden...,

 

 

 

 

En alle drie de Jamaican plantjes zijn vrouw !!! :) ook de kleinste heeft nu voorbloei.....

 

 

Vrijdag weer picca`s :blink:

 

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...