Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Choppie

Waar je op moet letten bij vakantieplannen !

Recommended Posts

heb een broetje die ook een actieve kweker is en gaan sowieso niet samen op vakantie, probleem opgelost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog 13 weken tot de vakantie moet lukken om nog een rondje te doen.

Wie weet er een gangbaar snel soortje voor die 13 weken.

Ik heb nu 2x ssh gehad maar dat ga ik niet halen in die tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als iemand voor je water geeft laat hem dan zien hoe je moet water geven. Had een keer na de vakantie alles naar de bliksem. Er stond naast de gieter een sproeier. Hij dacht dat het voldoende was om elke dag de bladeren te sproeien. Ja, en dan een paar weken. Echt, alles naar de bliksem. Ja, heb het daar toen erg moeilijk mee gehad. Natuurlijk niets aan hem laten merken.. ach, meer een opmerking gemaakt in de trant van .. ach beter zo'n plant dan jij... maar m'n gevoel voelde het tegenovergestelde.

Dus wees duidelijk als iemand de verzorging overneemt tijdens je afwezigheid.

Groet.

Peperfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een duidelijke tip, laat een verzorger duidelijk verschil tussen mannetjes en vrouwtjes zien, en VERGEET ook zeker de hermas niet, had een keer een hok met planten waarvan ik dacht dat het allemaal vrouwtjes waren...

witte haren de hele bende...ben 2 weken weg...

en je raad het al, de hele teringzooi bestoven....

heb er zon 1500 zade aan overgehouden waark nix aan heb, en een kleine 50 gram ik noem het maar plukwiet :S

dus zeker niet vergete :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
nog een duidelijke tip, laat een verzorger duidelijk verschil tussen mannetjes en vrouwtjes zien, en VERGEET ook zeker de hermas niet, had een keer een hok met planten waarvan ik dacht dat het allemaal vrouwtjes waren...

witte haren de hele bende...ben 2 weken weg...

en je raad het al, de hele teringzooi bestoven....

heb er zon 1500 zade aan overgehouden waark nix aan heb, en een kleine 50 gram ik noem het maar plukwiet :S

dus zeker niet vergete ;)

 

krijg je niet als je een herma hebt meer vrouwelijk zade ?? dat is d8 ik de manier om 99% vrouwelijk te hebben :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar je op moet letten bij vakantieplannen !

 

 

PASPOORT!

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, ik ga op vakantie en neem mee..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou sowieso niet te lang wegblijven als je aan het kweken bent. Die kleintjes groeien het best met de aandacht van hun baasje!

 

Maar als je wat langer wegblijft raad ik sowieso een “back-up noodafzuiger” aan. Is niet goedkoop maar t haalt wel een grote zorg van je schouder af…

 

Je denk dat t nooit kan gebeuren maar afgelopen zomer is de stroom tot 2x toe uitgevallen in de buurt van Utrecht. Met alle gevolgen van dien…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou meer uitkijken voor de woningbouwverenigingen, tegenwoordig komen ze best vaak opbezoek om een of andere vage rede "we komen je blablabla controleren". Dit gebruiken ze gewoon als excuus om te kijken wat je thuis hebt. Ik heb het een tijd geleden nog meegemaakt, meneer vroeg of hij binnen kon komen om de ramen te controlleren, ik heb letterlijk nee gezegd. Sindsdien niks meer van hem vernomen.

 

Mvg,

 

Striker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er slechts een aantal dagen tussenuit. Als ik die paar dagen weg ga staan er 5 stuks 3 weken in de groei en 5 stuks 3 weken in de bloei) ik ga op maandag weg, en ben vrijdag weer thuis. Kan ik alleen de afzuigers aan laten staan en de lampen uit tot ik weer terug ben? Dat betekend dus 4 dagen in het donker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou.... als je je planten een dosis stress wilt geven zou ik ze zeker uit doen......hoe zou jij het vinden om 4 dagen in het donker te leven? Je neemt de bron van leven weg....licht... geen licht geen fotosynthese... geen fotosynthese geen ontwikkeling, je planten gaan behoorlijk van de leg met een grote kans op overlevingsstrategie van je planten in de vorm van herma's als de lamp weer aan zet... dus ja... handig is het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Welke kwekert gaat er dan ook op vakantie !? Wij zitten iedere dag een uurtje in de tropen :P Nergens voor nodig".

En dan mijn vriendin ernaast zetten die gaat huilen wanneer ik dit soort dingen zeg. hahaha

 

plan het er binnen een beetje handig omheen. Nu bijvoorbeeld ga ik 10 dagen vanaf half september. Heb eerste rondje stekken staan komt nog tweede rondje bij. Onder de LED houden tot ik terug ben van vakantie en dan de HPS erop klok om. Met die LED kan weinig misgaan. Mabo blusser erbij voor de nachtrust. En een broer die de planten water geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een tip misschien, laat de mensen die je planten verzorgen weten hoe groot de minimale afstand tussen de lamp en de plant moet zijn en leg uit hoe dit aan te passen. Ik ben zojuist 1 week weggeweest met 4 planten in een tent (1x Amnesia Haze een week in de bloei en 2x White Widow en 1x Amnesia Haze als zaailingen 2 weken na ontkiemen). Zelf draai ik mijn potten 2x per dag zodat de plant gelijkmatig blijft groeien en alle delen ongeveer net zoveel licht krijgen, maar dat wil ik de verzorger niet aandoen. Het gevolg was wel dat er 2 toppen zo hard gegroeid waren dat ze tegen de LED lamp aan waren gegroeid. Gelukkig weinig schade met slechts wat omgekrulde bladeren tot gevolg. Een top was nog in de groeifase dus die heb ik geknakt tot de juiste hoogte en dat is natuurlijk geen probleem maar bij de top in bloei durf ik dat niet meer. Deze ben ik nu met kunst- en vliegwerk aan het manipuleren zodat de rest van de plant bij kan groeien. De gevolgen waren natuurlijk groter geweest als hier bijvoorbeeld HPS had gehangen. Met LED valt er ook een andere zorg van je schouder want als je opstelling voorzien is van een goed geaard stopcontact en stekkerdoos (NIET op bezuinigen!!) met overlastbeveilging kan er weinig mis gaan naar mijn mening omdat er maximaal 300 Watt (In mijn situatie) wordt verbruikt. Dan durf ik met een gerust hart te gaan slapen........

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er hier ook 1 die altijd een paar weken in het buitenland wil vertoeven.

in die periode heb ik dan ook geen planten .

of het moet outdoors zijn dan verpot ik ze naar een grotere schoen met uberveel water in de eerste gift dan moeten ze nog doorwortelen en haal je met gemak 2 a 3 weken .

indoor tijdens afwezigheid overlaten aan vrienden familie of kennissen is me te veel gedonder .

want waar laat je na afloop de lijken ?

ze weten teveel heey !

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...