Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Choppie

Waar je op moet letten bij vakantieplannen !

Recommended Posts

:idea:

 

Natuurlijk is een kweekje binnen opzetten erg leuk om te doen,

houdt er dan wel rekening mee met de tijdsplanning dat de

grote vakantie er ook over een tijdje aan zit te komen :!:

 

Ga je nu beginnen dan zal je kweek toch pas rond eind juli / begin augustus klaar zijn;

zal lastig zijn als je in/rond die periode 2-3-4 weken weg zal zijn.................

hoe zit het dan met de verzorging en oogsten van je plantjes,

en is het veilig genoeg om het hok een tijd alleen te laten

(ivm kortsluiting/brand, stankoverlast, ed).

 

1 keer stroomstoring tijdens je vakantie kan al voor een hoop ellende zorgen;

of een kapotte tijdsschakelaar, defecte watertoevoer, lekkage ed :? :?

 

 

Je zal hier toch een oplossing voor moeten vinden;

en dat kan je beter doen voordat je begint aan de kweek :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar niet alle vrienden kunnen en/of willen je dames verzorgen :wink:

 

(komt toch wat meer bij kijken dan de plantjes in de vensterbank en de post)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had het geluk dat m'n buurjonge een grote kas heeft en hij heeft ze erin verzorgd maar hoe doen de binnenkwekers dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb iets anders, ik ben 6 weken voordat ik op vakantie ga klaar met bloeien.

 

Dat betekent dat ik, of 6 weken niks doe, of ik een supersnelle kweek moet hebben.

 

In het geval dat ik wel nog wat ga kweken zat ik te denken om de stekken eerst een week onder een groeilamp(kwiklamp?) te zetten ergens op mijn zolder.

Dan zal ik nog een lekkere soort moeten vinden die krap 6 weken bloeit.

Of heeft het zin om de planten onder die groeilamp alvast in de bloei te zetten zodat ze 1 a 2 weken minder hoeven te bloeien.

 

 

De kweekruimte zal in ieder geval nog vol staan met de kweek van nu...

 

Of heeft er misschien iemand een andere oplossing??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd buiten je hok al in de bloei zetten, maar denk niet dat dat veel zin heeft.

Dan is het gewoon jammer en kun je maar beter wachten totdat je weer terug bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee, ik ben eruit.

 

Ik heb 32 victorie's besteld, die bloeien in 6 weken af. ik zet ze meteen in de bloei en misschien krijg ik wel 32 supergrote toppen zonder al dat fluffie spul. ook meteen een leuk experiment.

Als op het eind de planten nog niet snel klaar lijken te zijn zet ik de laatste paar dagen de lamp wel helemaal uit, schijnt dat ze dan sneller afbloeien. (heb ik ook maar ergens gehoord)

 

Beter iets dan helemaal niets... :o

 

Greetz Growjoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat ik mijn binne plant+stek en mijn buiten plant gewoon door mijn buren water laat geven. dan maar twee weken geen voeding :unsure: ik hoop dat da nie erg is. maar eentje staat eigelijk zo'n anderhalve week in bloei en heeft al mooie witte sliertjes. kan ik heb nu gewoon voor het raam zette??? want ik zet heb steeds in een donker inloop kast in mijn kamer. maar ik denk nie dat de buren 2x per dag mijn planten willen verzette. ik hoop dat da nie erg is.......

 

 

:unsure: :unsure: :unsure: :unsure: :unsure: :unsure: :unsure: :unsure: :unsure: :unsure: :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat is niet erg ze zullen gewoon doorbloeien over datwatergeven ik doe het anders ik maakeen bad van 5 centmeter diepen vul die helemaal met water dan doe ikeenjerrycanvullenmet water endie zet ik op zijnkop inhet water zodat hij als het badje leeg beginte raken automatisch bijvult en als er weer genoeg water in it dat hijdan stoptmet water toevoeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dat is nog best een slim idee :verrygood maar ik laat het toch denk mijn buren doen. die moet tog met warm weer elke dag buiten de planten water geven. dus dan doen ze meteen mijn buiten plant en dan is mijn binne plant+stek egt geen moeite :smoke

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

misschien nog een aardige tip voor een korte vakantie. verzin dan iets met bv 1½ liter colaflessen of 5 liter jerrycans om een erg simpel principe te laten werken. voorwaarde is dat je buiten kweekt in potten die water van onderen gevoed krijgt. in die drinkschaal maak je een toevoer die op het gewenste nivo hangt zodat als de plant drinkt en het waterpeil daalt er weer even een hap lucht in de gesloten container bij kan waardoor er ook weer een slok water uitstroomt. denk aan het konijnen drinkflesje of vogel-watercontainertje, zo'n bakje wat een tijdje gedoseerd mee gaat. gebruik evt een tuinslang tot vlak onder de gewenste randhoogte van de drinkschaal , de gaten onderin de pot laten het water naar behoefte opnemen door de grond. test je systeempje op een of andere manier want bedenk wel dat je de hele kluit niet zeikenat maakt, teveel water is helemaal niet goed, liefst alleen maar nét genoeg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

of zorg dat je ouders en broer ook kweken, iedereen gaat een andre periode op vakantie en verzorgen elkaars binnen tuintje

 

heb ik ff mazzel :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verklaar die mensen echt voor gek die op vakantie gaan terwijl dat ze een vol hokkie hebben.

 

Tuurlijk kun je vrienden hebben, maar je eigen hokkie is je eigen hokkie...

Er kan zoveel mis gaan terwijl je er niet bent...

 

Ik zou dus nooit en te nimmer mijn hokje alleen laten!!

Dan maar niet op vakantie of anders wacht ik gewoon ff met de volgende oogst.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey beste mede kweekers wat ik elk jaar doe voor ik op vakantie ga ZORGEN DAT ALLES KLAAR EN VERKOCHT IS dan kan mijn vakantie niet meer stuk wat ik wel doe is altijd zaden mee nemen naar mijn vak bestemming en hier en daar strooi ik wat en voor ik weer weg ga kijk ik ff wat het is geworden dus voor de mensen die dit jaar naar spanje gaan w haha haha haha aha succes groeten van sfinx be cool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij doen het juist met twee omdat als de ene eens een paar dagen weg moet de andere voort kan zorgen voor de bloempjes :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt....

Ik heb vorige week 4 Super Skunk zaadjes geplant en 4 van een onbekend soort en ze zijn nu al best hard gegroeid Ik ga niet eerder weg totdat alle toppe weg zijn en ik dan rustig van mijn vakantie kan gaan genieten! :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

We rijde 'snachts gewoon een keer op en neer ,één keer in de week en we gaan 3 weken .

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een vriend of huisgenoot vragen om de planten water te geven. Een mooi schemaatje bij je voedingsvat zodat het ook overzichtelijk is voor een leek. En na de vakantie ff tjekken en een hapje van de oogst geven. Kan niet meer stuk dan. Volgend jaar gegarandeerd mensen die voor je binnentuin willen zorgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat in ons regenlandje mn buiten plantjes wel redden,maar binnen ???ach ik blijf wel 10 week thuis maak er maar 12 week van ik wil ook wat mee B) :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

alé,

doe eens een google op autopot enzo

hehe

 

ehn maakt kennis met de buren, .. en hun hobbies ..

[/edit] :innocent:

 

met wat meer geld en lef kan je sms-aansturing aan het vat slaan.

Edited by Meuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal je een tip geven je moet je hok nie aleen laten je moet je plante kunne zien aan voelen je moet weten wat er gaande is dus ga nie op vakantie of wacht dat je geoost heb en ga dan weg dan heb je ok meer rust

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik laat gewoon m'n moeder de planten water geven :wave: :P :lol: :D :D

mooi papiertje erbij samen met een injectie spuit

 

moeder 40 ML op 10 liter water geven en vergeet de deur niet opslot te doen van de schuur hahahahahahahha

 

hahahah sorry voor het bumpen van een oud topic maar het moest even

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...