Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rieplyer

Kweekverslag 33 x afghaan op Mapito...

Recommended Posts

Dag liefhebbers,

 

Bijna alles wat ik weet over wiet kweken komt van dit forum, met andere woorden heel veel gelezen. Het wordt nu tijd om een keer een kweekverslagje te maken. Eerst wat info over het hok:

 

3x 600w adjust a wings (niet dat ik ze ooit adjust..misschien tips?)

1x 1500 kuub afzuiging

actief inlaatje (kleine buisventilator)

32 potten geen idee hoeveel liter, 10 ofzo gevuld met mapito.

De potten staan op stalen rooster, boven lekbak.

Sproeiers voor watergift.

200 liter vat.

 

Check verder de foto's

 

med_gallery_14441_9174_248436.jpg

 

med_gallery_14441_9174_756626.jpg

 

med_gallery_14441_9174_481346.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk!! mapito in potten... :smoke nog weinig gezien, ben benieuwd naar de setup

ik ben dr klaar voor.. ;)

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat even voor de algemene setting, zo zag het er een paar dagen geleden nog uit. Wat misschien opvalt is, de halve slab die vooraan ligt. Wilde het toch een x proberen op een slab, had iets te weinig mapito, dus dacht lets give it a shot.

 

Ik heb de stekken een week laten voorgroeien onder 400 wat. Voordat ik ze onder lamp heb gezet, heb ik stek blokken in 24 uur in water met ec 1.3 laten weken en wortelstimulator. De grootste bulk had ik staan in een doos met vuilniszak eronder, een stuk of 6 had ik staan in koelbox. Deze 6 sloegen goed aan, alles in de doos deed het niet zo goed. Ik denk dat deze veel te nat hebben gestaan en dat daardoor de wortels niet gingen zoeken naar water. De laatste dagen heb ik dan ook de groeiblokken uitgeknepen. Ik heb nooit eerder voorgegroeid op deze manier, vandaar denk ik mijn onwetendheid.

 

Inmiddels zijn de stekken gepland en we zijn dus een week op weg, ze staan sinds de 21e op 12-12 :smoke

 

med_gallery_14441_9174_495470.jpg

 

med_gallery_14441_9174_2350467.jpg

 

med_gallery_14441_9174_183786.jpg

 

med_gallery_14441_9174_1195578.jpg

 

med_gallery_14441_9174_1244271.jpg

 

Zo dat is dat:

 

Voeding

Ik heb de laatste keer hydro voeding van canna gebruikt. Volgens hun schema bouw je op naar een ec van 2.0 in de 6e week ongeveer daarna ga je weer zakken. Misschien wil ik toch een keer een vlak schema gaan gebruiken, de meningen hierover zijn echter zo verdeeld dat ik nog geen idee heb. Is dit uberhaupt mogelijk met canna voeding?

Voor de start in ieder geval in het vat, een ec van 1.3 en flinke dosis wortelstimulator, afgezuurd tot een ph van 5.3, deze ga ik op laten lopen tot 5.6.

 

watergift

Dit wordt de 2e x dat ik draai met behulp van de sproeiers. Vorige keer, heb ik het bac-schema verkeerd gelezen en vanaf het begin ontzettend veel water gegeven. Op zich niet heel erg op mapito, ik heb er uiteindelijk toch zo'n 1500 gram afgehaald, das zo'n 0.8 per watt, niet heel slecht vind ik zelf.

Ok maar voor nu moet het in het begin dus met minder water, ik vind het zelf wel heel moeilijk om te bepalen hoe veel en vooral hoe vaak je water geeft. Voorgaande keer deed ik het elke dag, als de lampen net zijn aangegaan.

 

Probleem met de sproeiers is wel de algengroei op de mapito. Hoe schadelijk is dit nu eigenlijk??

 

Nou benieuwd naar reacties en eventuele volgers, ik hoop in ieder geval dat het een goede les voor mij wordt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm nog niet heel veel interesse, tijd voor nieuwe foto's...ze staan immers alweer aantal dagen. Inmiddels zijn de meeste aangeslagen, kheb er nog wel een 2tal lelijke vrouwen tussen staan, die hebben er nog niet veel zin in.

 

Net Bioheaven gekocht soort booster, heeft me de vorige keer best goed geholpen...zo groen als gras..

 

Groet'n

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn dit die mapito potten of "gewone" ?

 

Voor die mapito potten heb je van die witte deksels zeg maar, met een gat erin voor je stekblok, hierdoor zal er minder/geen algen groei zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zijn dit die mapito potten of "gewone" ?

 

Voor die mapito potten heb je van die witte deksels zeg maar, met een gat erin voor je stekblok, hierdoor zal er minder/geen algen groei zijn.

 

 

MMm nog nooit gehoord van speciale mapito potten, maw dit zijn gewone potten. Klinkt wel goed trouwens, heb nu ook al weer veel last van algen groei. Weet eerlijk gezegd niet hoe schadelijk dit is, is er iemand die dit wel weet???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Dag 10 bloei:

 

Zo dit zijn ze:

 

med_gallery_14441_9174_916162.jpg

 

med_gallery_14441_9174_2065915.jpg

 

med_gallery_14441_9174_149508.jpg

De plant rechts achterin, heeft duidelijk te korten....ik vind het zo bijzonder dat het maar 1 plant is met dit probleem. Je ziet duidelijke paarse verkleuring. Iemand tips hoe ik dit kan fixen??

 

med_gallery_14441_9174_2166548.jpg

 

De meeste plantjes staan er wel lekker bij... Er zijn er een paar die achterblijven. Ik heb de wat grotere planten reeds getopt. Ze krijgen nog steeds canna groei op 1.3, wortelstimulator en dus bio-heaven. afgezuurd op een ph van 5.6 Ze krijgen nu dagelijks 250 ml water.

Ik vraag me nog steeds af wanneer stop je met het geven van groeivoeding en ga je over op bloeivoeding. Doe je dit als je op 12-12 gaat of pas als je 1e bloeiverschijnselen ziet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie stup hoor

maar heb je je VSA's op het hout geschroeft?

doe er ff afstandhoudertjes tussen of monteer ze op een metalen plaatje

zit je nu echt al op de 10e dag BLOEI?

krijg je dan je veldje nog wel vol?

 

greetZZZZZZzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei wat doen ze het slecht man...

heb jammergenoeg geen ervaring met mapito dus kan je niet echt zeggen waar het aan ligt ;)

ik kweek met cannacoco-slabs en ik krijg alggroei op mijn voorgroei blokken als ze te nat zijn

verder zie ik geen verschil in opbrengst tussen planten met of zonder alg

 

is je EC niet te laag? met coco zit ik met de 1e week bloei op EC 1.8/2

 

en als dat echte afghan is dan ga je geen grote planten krijgen :verrygood

 

verder een leuke hobbyruimte hoor.

succes met je afghantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

op mapito zou ik met een ec van 1,4 beginnen ;)

 

en weet je zeker dat je goed genoeg gespoeld hebt?? dat was voor mij de 1e paar keer de fout..

 

en waarom geef je geen water via een eb en vloed systeem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

die algen groei komt door het van boven watergeven, ditzelfde zie je bij het i-grow borrel systeem.

Bij het vanonderen watergeven( eb en vloed) met mapito zoals bij bv Schenkie zie je dit niet/veel minder, de bovenkant van de mapito droogt dan meer in...maw de gevolgen zullen wel mee vallen denk ik...

Het ziet er misschien een beetje vies uit, als je je eraan ergert.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooie stup hoor

maar heb je je VSA's op het hout geschroeft?

doe er ff afstandhoudertjes tussen of monteer ze op een metalen plaatje

zit je nu echt al op de 10e dag BLOEI?

krijg je dan je veldje nog wel vol?

 

greetZZZZZZzzzzz

 

 

Ja ze zitten op het hout is eigenlijk altijd goed gegaan...misschien is een metalen plaatje wel een goed idee. Er zijn 2 automatische brandblussers onderweg, dus het zekere voor het onzekere

 

vanaf de 21e staan ze op 12-12, vandaag de 30e dus ja dag 9 bloei dan...

 

op mapito zou ik met een ec van 1,4 beginnen :verrygood

 

en weet je zeker dat je goed genoeg gespoeld hebt?? dat was voor mij de 1e paar keer de fout..

 

en waarom geef je geen water via een eb en vloed systeem?

 

 

ja 1.3 is iets laag inderdaad, ga nu snel omhoog...

 

heb er toch bijna 300 liter water+enzymen overheen gejast met slang, dus het moet goed genoeg gespoeld zijn...

 

Heb ooit eb en vloed gehad, wilde een keer wat anders proberen...

 

is je EC niet te laag? met coco zit ik met de 1e week bloei op EC 1.8/2

 

en als dat echte afghan is dan ga je geen grote planten krijgen ;)

 

Nee ze zullen denk ik ook aan de kleine kant blijven, heb nog erg weinig ervaring met indica's, eigenlijk alleen nog maar sw en pp.

Hoop dat het veldje dan wel vol komt...het zal wel los lopen denk ik. ec gaat omhoog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey gozer ziet er goed uit als ik jou was zou ik geen enzym gebruiken tot je 4e week

bloei, want je spoeld ook nuttige zouten weg. ik gebruik ook canna voeding en hou me

niet aan hun schema. spoelen in begin fase is het beste met afgezuurd water!

lees je planten niet de schema als de uit eindes van je bladeren( de puntjes)

omlaag wijzen kun jij je ec gewoon opkrikken probeer op hydro di puntjes

zo recht mogelijk de houden, Puntjes omlaag heeft een hogere ec nodig

puntjes omhoog is beginfase overbemesting dus moet het dan een lagere ec.

aan je planten te zien lijkt het als of ze niet alle voedings stoffen opnemen

eik je ph meter en bij een ph van 5.8 kunnen je wortels het meeste voding opnemen.

 

succes hoop dat je hier wat aan hebt.

 

 

mvg,

 

deffy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...