Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BobtheGrower

70 Santa's onder 4x600W

Recommended Posts

@Wetstyle en K.f.K : Zelf heb ik er nog geen problemen mee gezien hoor, al heb ik de wortels natuurlijk ook nooit op beschadigingen gechecked :lol: Met de hoogte kwam ik vanaf nu weg dus ik denk ik gooi ze er maar vast in. Ook zal ik enkelen iets bij gaan sturen om een paar achterblijvers te compenseren.

Ik ram ze er overigens ook niet in, rustig al draaien en voelend. met beleid..je wilt daaronder natuurlijk niks beschadigen want dat werkt later in je nadeel..je weet wel, net als met... B)

 

Aba-o-wiri, in het verslag staat achter de datum de groei/bloeidag..momenteel staat de klok dus ...dagen op 12/12 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes man! Deze ga ik zeker volgen. Hopelijk heb je niet te veel last van toprot en dergelijke, want ze zullen volgens mij tussen elkaar gaan groeien eens ze groot worden. Maar, dat kan niet echt kwaad zolang je alles goed opvolgt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx for the compliment..

 

er gaat binnenkort nog wel stevig gediefd worden, dat scheelt alweer..

ook filter ik de binnenkomende lucht, nu nog met een koolstofdoek, maar ben naarstig opzoek naar een goed hepafilter , liefst op rol zodat ik zelf wat kan knutselen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

woow vet hoor Bob,

erg mooi hok en damn ze gaan erg mooi ook je plantjes.

veel succes deze kweek en ik blijf je zeker volgen.

greetz Patrick

Share this post


Link to post
Share on other sites

B) ;) Oww wat is het toch fijn om een growert te zijn :lol: :lol:

 

Je kent ze wel..die dagen dat je na een tijdje weer even gaat kijken, je trekt die deur los en de walm van geslachtsrijpe sletjes komt je tegemoet! De warme vochtige lucht riekt ervan! Alsof je een hoerenkeet binnenloopt. Diepgroene bladeren wuiven op en neer door het briesje dat de ventilator veroorzaakt en lijken je te roepen.. in de verte zie je al verschijnen waar je op hoopte..zou het echt? Je duikt met je dikke kop tussen de vele mooie benen..je opent je ogen en ja hoor..daar zijn ze dan!

 

BLOEMEN!

;)

 

Bobje is vandaag een tevreden mens!. Op 2 mozaïek-misbaksels na lijken ze allen gezond! Inmiddels begint het 7-vingerige blad steeds meer de overhand te krijgen en dat is een goed teken! Mijn kleine slettebakken hebben het duidelijk naar hun zin..en als mijn meisjes het naar hun zin hebben...

 

Tot op de dag van vandaag, na 10 dagen groei en 11 dagen bloei is er vrijwel geen water gegeven. De tensiometer heeft zich gestabiliseerd op een 90 mBar en ik verwacht dat ik nog zeker 1 a 1,5 week niets hoef te doen, op het verstellen van de lampen na dan. Met het dieven kan ik zo rustig aan wel beginnen. Ga elke dag wat doen om ze niet teveel op hun donder te geven.

 

De zijkanten van de bak zet ik overigens inmiddels dicht met witte platen, dat scheelt een mooie bak verspild licht. Bedankt doc for the reminder. Ik kan dit niet op foto's laten zien door de reclame die er op staat, wil het "ze" natuurlijk niet te makkelijk maken he :D

 

Een paar foto's dan..

 

gallery_21147_9185_185628.jpg

 

gallery_21147_9185_2521888.jpg

 

gallery_21147_9185_136692.jpg

 

gallery_21147_9185_573771.jpg

 

Hier een mozaik-misbaksel.

gallery_21147_9185_655025.jpg

 

....En nog 1

gallery_21147_9185_2131095.jpg

 

gallery_21147_9185_748817.jpg

 

gallery_21147_9185_2453823.jpg

 

Close-ups willen niet zo lekker, zal van de week proberen een andere camera te regelen..

 

Kom maar op met de vragen en het commentaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bob,

 

Gaat lekkuh.

Idd wel een beetje saai zo hey ;) :lol:

 

Maar je dames zien er goed uit hoor... niet zo gek dan dat je zo vrolijk wordt.

 

Ik las ook dat je dat dieven wil spreiden over een aantal dagen, krijgen daar de dames juist niet meer stress van?

Ik dacht juist in 1x zodat de dames zich gelijk weer kunnen herstellen binnen een aantal dagen.

 

Zoals ik het zelf zie bij de Moeders, die moeten ook aantal dagen herstellen en als ik juist dan elke dag stekken zou knippen dan zal de Moederplant stil blijven staan...elke keer stress...

 

Ik denk dat sommige kwekers wellicht er anders over denken en dat het maar onkruid is maar ik denk dat het toch wel invloed kan hebben op je plant.

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik knijp eerst de lager gelegen bloemen eruit..daar heeft de plant niet bijster veel last van naar mijn idee. blad laat ik gewoon zitten want die hebben ze nodig. pas als het blad gaat stoeien om een beetje licht ga ik dat eraf pakken. ik pak dan ook alleen blad eraf die geen licht (gaan) krijgen, of een top in de weg zit. met de santas zo dicht op elkaar zal dat nog best wel veel zijn.

 

zover ik weet maakt het niet zoveel uit of je de plant laat herstellen van 1 grote kaalslag of dit verdeeld over meerdere kleine beschadigingen. nou reageert elk soort er weer anders op maar van deze is me verteld dat ze het prima redden.

 

edit: ik ga het denk ik eens proberen: een deel direct alles snoeien, een deel laten gaan en een deel in een aantal fases snoeien..klinkt als een plan niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst....

 

Ze zien er onwijs goed uit man!! Zonder van die twee mozaik sletjes.

 

Ik probeer ze ook in 1 keer te snoeien/dieven/knakken/stekken/buigen etc etc zodat ze in een paar dagen er weer tegen aan kunnen.

 

Ben benieuwd als je echt van plan bent om ze gefaseerd te snoeien hoe ze gaan reageren, zeker als je dat het ene gedeelte wel en bij de ander niet.....

 

Zoals je hokkie is afgewerkt is echt top man !

 

Laters :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bob??

 

Hoe gaat het daar?? :lol:

Misschien een update :lol:

 

Maakt het wel spannend zo :verrygood

 

grtzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sorry mensen, heb het stervensdruk en weinig tijd voor de updates momenteel!

 

Het gaat eigenlijk prima! zozo..ondanks dat de inkomende lucht redelijk wordt voorverwarmd moet het kacheltje wel erg zijn best doen om de temps enigzins op peil te houden!

Kouder dan 19 wordt het niet, maar boven de 25 komt het ook niet uit, had iets hoger gemogen maar het is niet anders.

 

Het hele dieven laat ik overigens maar even voor wat het is, door omstandigheden kan ik helaas niet zomaar even bij het hok komen, dus laat ze maar lekker gaan..

 

stukje verslag:

 

3-12-2009 (dag 7 bloei)

  • Tensio= 80 mBar.
  • Max. temp. = 26C. Min. Temp. = 19C.

06-12-2009 (dag 13 bloei).

  • Tensio= 100 mBar.

10-12-2009 (dag 15 bloei).

  • Tensio = 110 mBar.
  • Temp. Max 25,5C. Min. 19C.
  • Rlv. lampen UIT: 60/70% lampen AAN: 30/40%
  • Eerste voedingsvat aangemaakt: 30L, 3ml pro-active, 3ml wortelstimulator, 30 ml bloeivoeding. Temp. voedingsvat = 22C.

11-12-2009 (dag 14 bloei)

  • Tensio = 110 mBar.
  • Gegeven: 10 Liter
  • Pomp geeft ong. 8 L per min. (alle kranen dicht).
  • Stand Tensio na 24 Uur: 110 mBar

15-12-2009 (dag 18 bloei).

  • Tensio = 120 mBar.

16-12-2009 (dag 19 bloei).

  • Tensio = 130 mBar.
  • Voeding aangemaakt, totaal 40L met daarin: 8ml bloeistimulator, 40ml bloeivoeding,10ml Pro-Active.

17-12-2009 (dag 20 bloei).

  • 30 liter uit de voedingston gegeven.

fotos 14-12-2009 (bloeidag 17).

gallery_21147_9185_1872653.jpg

gallery_21147_9185_1586121.jpg

gallery_21147_9185_166023.jpg

 

zal proberen om vanmiddag weer even verse plaatjes te schieten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de fototjes van 19-12-2009 (Bloeidag 22).

 

gallery_21147_9185_1071218.jpg

gallery_21147_9185_660811.jpg

gallery_21147_9185_367943.jpg

gallery_21147_9185_302266.jpg

gallery_21147_9185_1230884.jpg

gallery_21147_9185_89274.jpg

gallery_21147_9185_2767721.jpg

gallery_21147_9185_783027.jpg

gallery_21147_9185_2476379.jpg

 

groot zijn ze niet..maar zo heel slecht staan ze er niet bij..

had verwacht dat t dichter zou groeien..we zien wel waar het eindigd.

 

moet wat aan de luchtverdeling gaan doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie dametjes

alleen jammer dat je ze niet voldoende hebt voorgegroeid

daar gaat je oogst <_<

maar wel een wijze les geleerd voor de volgende ronde toch :likken:

 

succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

10/11 dagen zou genoeg moeten zijn..ze gingen op een mooie hoogte de bloei in, waren mooi geworteld.. goed de stekken waren niet je van het..soort nooit live gezien en om eerlijk te zijn weet ik niet eens hoe hoog die dingen horen te worden..*bloos/schaam*..overal aan willen denken en de simpelste dingen vergeten hehe..typisch.

Maar ze zullen nog wel iets de breedte en hoogte ingaan..zolang die bud maar gaat dichtgroeien..we gaan het zien, we hebben net 3 weken bloei achter de rug..dus we kunnen nog even.

 

enige wat ik me nu wel bedenk is dat dit de 2de keer is dat ik schimmels gebruik, de eerste keer bleven ze ook al opvallend onder de maat..in dezelfde omstandigheden van de bubblegums die het toch echt lekker deden.

verder zijn de temps redelijk te noemen, waterhuishouding is goed, te koude grond lijkt me sterk maar iets om nog even te checken.. verder geen rare dingen ofzo..

ff afwachten allemaal..we gaan het zien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knap hokje heb je hier bob :likken:

 

Jammer dat de dames alleen zo klein zijn gebleven <_< Nou maar hopen dat je bij het eind resultaat dit niet zal gaan merken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt man..

er zit nog wel iets rek in hoor..hoop/denk dat ze nog een weekje doorgroeien.

wel kut dat de kwaliteit tussen de stekken zo verschilt. (varierend van minder tot kut).

ze zijn tenminste gezond, geen beestjes of meeldouw..het kon beroerder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha,

 

denk dat het nog wel mee gaat vallen, als ik vergelijk met m'n Bubbles die ook zo klein bleven en wat die toch nog opbrachten na hun gehele levensloop ellende te hebben gehad hiero. Nee, komt wel goed denk ik.

 

Mooi hokkie trouwens ook, niks mis mee.

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Positief blijven he <_< .

Het zal ook wel weer loslopen maar had verwacht dat ze toch iets breder zouden groeien..en dan knijp je m ff als het anders gaat. maar wat je zegt, het kan nog alle kanten op en zoals ik al zei heb ik eigenlijk geen idee hoe deze stek/soort normaal groeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10/11 dagen zou genoeg moeten zijn..ze gingen op een mooie hoogte de bloei in, waren mooi geworteld.. goed de stekken waren niet je van het..soort nooit live gezien en om eerlijk te zijn weet ik niet eens hoe hoog die dingen horen te worden..*bloos/schaam*..overal aan willen denken en de simpelste dingen vergeten hehe..typisch.

Maar ze zullen nog wel iets de breedte en hoogte ingaan..zolang die bud maar gaat dichtgroeien..we gaan het zien, we hebben net 3 weken bloei achter de rug..dus we kunnen nog even.

 

enige wat ik me nu wel bedenk is dat dit de 2de keer is dat ik schimmels gebruik, de eerste keer bleven ze ook al opvallend onder de maat..in dezelfde omstandigheden van de bubblegums die het toch echt lekker deden.

verder zijn de temps redelijk te noemen, waterhuishouding is goed, te koude grond lijkt me sterk maar iets om nog even te checken.. verder geen rare dingen ofzo..

ff afwachten allemaal..we gaan het zien..

 

**Edit** Dat lijkt op hetzelfde probleem als wat ik heb met de Santa's. bah bah.

 

Bubbles gaan als een raket omhoog en in dezelfde setup blijft de Santa Maria erg laag, en doet bijna niks. Nu de tweede ronde en ik wordt er een beetje

beroerd van. Ik draai nog nooit zo slecht als nu. Grond en water zijn hetzelfde behalve de dames.

Mijn verhaal komt exact overeen met die van jullie, zou het die stekken kunnen zijn?

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

20-12-2009 (dag 23 bloei).

 

  • Tensio= 140 mBar
  • 50 Liter +5ml bloeistimulator, 5ml wortelstimulator, 30ml bloeivoeding.

inmiddels kunnen we de oorzaak van het achterblijven voor 99% zeker toerekenen aan het stekmateriaal. eruit halen doe ik nu niet meer dus we gaan eens kijken wat er nog van komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien een idee voor volgende keer als je weer niet vol genoeg heb staan.knak de lange slungels en leg ze naar die gaten toe.zo kunnen je lampen vaak er weer wat dichter op wat weer meer lumen voor je plantje is.zo zullen de onderste toppen ook volledig ontwikkelen.

 

verders heb je een super kweekruimte man.

 

blijf je volgen

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet het Twindaddy80..maar dan moet er wel enigzins lengte aan de plant zitten om naar de gaten te buigen <_< lange slungels heb ik niet zo, meer een geval van nog kortere exemplaren hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Bob.

 

mooie en nette ruimte <_<

 

helaas staat het niet helemaal gevuld, maar maakt niet uit,

goede les voor volgende kweek.

 

veel succes

 

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites
<_< ben dus eens aan het bellen geslagen vanmiddag en die persoon wist me te vertellen dat er wss gewoon iets mis is met de genetica. spint, onderontwikkeld, mozaik..ik kan er mee leven..het vergt gewoon iets meer energie en aandacht en dan valt er meestal nog prima mee te werken. maar waarom dit nog meegeven?er is vaker over geklaagd. het komt er een beetje op neer dat er niks vreemds aan te zien is maar op 12/12 de ontwikkeling/groei niet goed doorzet, dus het duurt ook nog s even voor je het goed kunt bepalen. beetje erg jammer weer. ik ben in ieder geval geen klant meer. bah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...