Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

carpist

Voor de rechter voor 5 planten !

Recommended Posts

Hallo beste mensen,

 

Ik ben in september opgepakt met 5 planten in de tuin, 2 mini-kastjes, eigen woning en in december moet ik voorkomen. Ik zou graag weten of dit nog is gebeurd en wat ik riskeer.

 

Alvast bedankt voor de hulp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 planten buiten IN 2 mini kastjes, of 5 planten buiten EN 2 mini kastjes?

Voor 5 planten, en dan voor de rechter verschijnen? Heeft die oetlul niks te doen ofzo???

Riskeren doe je weinig! Er komt niks achter weg met maar 5 planten.

 

succes, :smoke

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar 5 buiten en dan ook nog binnen?? Hoeveel had je binnen in je minikastjes dan>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reactie,

 

Ik had slechts 2 buitenkastjes, van 1.45 meter en en de punt van het dak 1.80 meter. Geen enkele plant binnen, heb vrijwillige huiszoeking toegestaan. Het waren kastjes met groene kastfolie, dus eigenlijk niet te zien wat er in stond, bovendien had niemand rechtstreeks zicht op de kastjes en kunnen we goed overweg met de buren. Het was een anonieme tip ???

 

Ik denk dat ik niets verkeerd gedaan heb en neem dus geen advocaat, ze hebben die planten dus volledig op de weegschaal gegooid en krijg dus 1.8 kg ten laste.

 

Wat denken jullie, dit kan dus iedereen overkomen vanaf nu, wat gebeurd er ? Verdrag van Lissabon ???? Druk van Europa ? Ik denk dat ze met mij een voorbeeld willen stellen voor de rest van Nederland en mij de maximum straf willen geven, dit is echt ernstig.

 

De politie zegde zelf dat de kans heel klein was dat ik voor de rechter moest verschijnen, en op minder dan 3 maand moet ik al voorkomen, met een volledig blanco strafregister.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 planten worden gedoogd, je hebt notabene onder zonlicht gekweekt en niet kunstmatig! Zou me er niet druk om maken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Carpist

 

Ik zou toch een advocaat nemen. Met een beetje geluk moet de staat hem nog betalen ook en misschien heb je hier wat aan.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites
He Carpist

 

Ik zou toch een advocaat nemen. Met een beetje geluk moet de staat hem nog betalen ook en misschien heb je hier wat aan.

 

Gr Kramer

 

Bedankt Kramer,

 

Die link geeft me enigzins hoop, maar die advocaat komt er voorlopig niet, ik dacht dat je die nodig hebt voor als je in fout bent. De feiten zijn de feiten, die kan ik zelf ook verkondigen tegen de rechter. Ik woon reeds 3 jaar in Nederland, maar heb nog steeds de Belgische Nationaliteit, kan dit het probleem zijn, moet ik misschien vlug de juiste lidkaart aanvragen, of telt de wet voor alle inwoners met een Europese lidkaart.

 

MVG en alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee carpist, maar als ik in belgie ben heb ik met de belgische wetgeving te maken, hetzelfde geld toch voor jou als jij in nederland woont.

 

En jij kan wel denken dat je niet fout bent, maar daar denkt de officier van justitie blijkbaar heel anders over.

Want als ik het goed begrijp is het een strafzaak en heb je recht op een pro deo advocaat, als je hem zelf niet kan betalen.

 

Ik wens je in elk geval veel succes toe en ik ben benieuwd hoe dit afloopt, maar ik kan me niet voorstellen dat je veroordeelt wordt. Zeker als je ze buiten had staan.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geen idee carpist, maar als ik in belgie ben heb ik met de belgische wetgeving te maken, hetzelfde geld toch voor jou als jij in nederland woont.

 

En jij kan wel denken dat je niet fout bent, maar daar denkt de officier van justitie blijkbaar heel anders over.

Want als ik het goed begrijp is het een strafzaak en heb je recht op een pro deo advocaat, als je hem zelf niet kan betalen.

 

Ik wens je in elk geval veel succes toe en ik ben benieuwd hoe dit afloopt, maar ik kan me niet voorstellen dat je veroordeelt wordt. Zeker als je ze buiten had staan.

 

Gr Kramer

 

He bedankt voor de tip van die pro deo, die kom ik daar de dag van het proces wel tegen dan, dan kan hij ernaast staan en luisteren en eventueel nog iets positiefs toevoegen.

 

MVG,

Carpist

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 planten buiten in het zonnetje wordt gedoogt, als je dus echt in totaal max. 5 planten hebt die allemaal buiten staan zonder hulpmiddelen hoef je je nergens zorgen over te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
He bedankt voor de tip van die pro deo, die kom ik daar de dag van het proces wel tegen dan, dan kan hij ernaast staan en luisteren en eventueel nog iets positiefs toevoegen.

 

MVG,

Carpist

 

Dat moet je wel ff zelf regelen die staat niet op de dag van het proces op je te wachten :smoke . Gewoon van de week een afspraak maken. Tenminste dat zou ik doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker doen die advocaat.. stel dat het niet goed gaat zonder advocaat ben je altijd aan het balen dat je het niet even geregeld had.

Veel moeite is het niet.

Hij weet ook beter hoe hij bepaalde zaken gerechtelijk moet uitleggen en kan je behouden om belastende opmerkingen te maken.

Als je weinig inkomsten hebt dan kan de advocaat vergoeding voor jou aanvragen, hoef je zelf niks voor te doen.

Als je ook nog in gelijk gesteld wordt zou je zelfs een compensatie kunnen eisen, je advocaat zal wel weten onder welk wetsartikel dat valt.

Dus gaan met die banaan.. ehhh advocaat!!

 

Vooral omdat ze de hele planten gewogen hebben ipv alleen de toppen, daar zouden ze je nog eens vies op kunnen pakken. Vandaar ook mijn tip om toch een advocaat te nemen.

Hij kan dit duidelijk aanvechten, met meer kans van slagen dan jezelf hebt.

 

Succes en hou ons op de hoogte!!!

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerst een officieele brief afwachten want volgens mij ben je je eige druk aan het maken om niks :smoke

 

Heb je afstand gedaan van je planten of hebben ze ze in beslag genomen omdat jij dat niet wilden ?

Heb je een procesverbaal gekregen waar precies instaat wat ze hebben aan plant en rookbare toppen

 

Heb je recente foto's van je planten ?

Stonden ze al in bloei of was het alleen plant zonder toppen ?

succes

 

Buble

PS je kan ook AsGrow(juridisch geschoold) een PB sturen en de situatie voorleggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in Tilburg hebben er een aantal werkstraf gekregen van 200 uur voor 1 plant op balkon.

 

Voor 5 buitenplanten werkstraf en boetes, maar het is wel per situatie verschillend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rare types daar waar jij woont , en daar in Tilburg. Iedere gram die voor eigen gebruik gekeekt wordt, wordt onttrokken aan de professionele teelt en distributie. Daar zijn alle nederlanders heel blij mee, toch?

En die OvJ daar bij jou gaat dan zo raar doen? Heeft ie aandelen in een coffeeshop of kwekerij ofzo? Met de uitspraak van de Hoge Raad in m'n achterhoofd (5 plantjes buiten wordt gedoogd, zelfs ongeacht de maat) vind ik het gedrag van die politie en justitie piepeltjs wel erg verdacht. Heb je de AIVD al getipt over mogelijke corruptie?

 

Ik zou even posten waar en wanneer je voor moet komen, misschien heeft iemand nog wat meer tips die de lokale typetjes kent.

 

Succes bij je zaak, (volgens mij kun je niet verliezen, maar neem in ieder geval een advo mee én als er gekke dingen uitkomen: Direct in hoger beroep...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat ik niets verkeerd gedaan heb en neem dus geen advocaat,

Advocaten zijn er om een reden.

Zeg geen nee hiertegen.

 

Geen enkele plant binnen, heb vrijwillige huiszoeking toegestaan.

Advies aan iedereen dat je dit nooit moet doen.

 

 

no_justice_no_peace_fuck_the_police.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze hebben 1.8kg gewogen maar daar word je waarschijnlijk niet op gepakt.

 

toen ik gepakt was hadden we net de guerilla geknipt dat was zeker anderhalf kilo ofzo maar bij ons hebben ze het gewoon omgerekend naar drooggewicht :smoke

 

dus die reden kan je altijd nog gebruiken als ze je op 1.8kg willen pakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet niet in sommige gemeente dogen ze het kweken van 5 of minder planten niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vergeet niet in sommige gemeente dogen ze het kweken van 5 of minder planten niet.

ehh...onzin, gedoogbeleid is in heel Nederland hetzelfde....

 

gedogen wil zeggen: voor uitsluitend eigen gebruik, 18jaar+ en max 5 plantjes op eigen terrein.

 

heeft topic starter dit ook verklaart?...ook weggeven mag niet ( das ook handel)

 

kben benieuwd hoe dit afloopt, hou ons op de hoogte aub.

Gr

Carpie

 

ps: guerilla is nooit toegestaan/gedoogd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kunnen je mischien 'poging tot' ten laste leggen.

Mischien strafbaar wanneer je met je planten EN met de tuinhuisjes

voorbereidingen trof tot het... bladiebla :smoke

Beter altijd een advocaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziek word ik van dit soort zaken. De overheid is bang voor een paar plantjes. Het liefst zou ik die overgesubsidieerde toko links laten liggen. Pure poppekast is het.

 

Maar... Nemen die advocaat zou ik zeggen. En dan niet dat gele oudewijve drankje, maar zo'n overpriced mannetje met verstand van waar het over gaat ;)

 

Het is jammergenoeg zo dat het recht-systeem niets meer met recht te maken heeft :smoke

 

Neem nu de zaak waarbij 2 mannen worden veroordeeld voor moord. Er is een Peter R Devries voor nodig om de beerput open te trekken. 10 jaar hebben deze jongens in het gevang gezeten, en wat is het antwoord van justitie... "sorry". En nu staat er weer iemand terecht. Voor alles heeft hij een verklaring. Voor zijn DNA dat onder de vingernagels zat, voor zijn sperma wat is gevonden en voor zijn vingerafdrukken. En helaas is het nu eenmaal zo dat bewijs vaak niet meer bewijst dan "ja, dat is mijn vinger afdruk". Hoe, wat, waarom moet afgeleid, gegokt of verzonnen worden. Dus wat zegt de rechter? "Ik geloof u niet". En daar komt het nu op neer. Ons hele systeem is nog steeds gebaseerd op GELOOF. En dat leid tot klassejustitie, vriendjes politiek, de andere kant opkijken en allerlei andere zaken die jou proces geen goed doen.

 

Dus nogmaals... Neem die advocaat. Want al ben je in mijn ogen de good guy, er is altijd die ene kleine mogelijkheid dat je voor 100 jaar achter de tralies verdwijnt. Het systeem is nu eenmaal corrupt. FASCISME is niet dood, het heet nu echter OVERHEID.

 

Sterkte toegewenst

 

Burn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de topicstarter, Check het topic 2007 hier onderaan in mijn handtekening.. Een soortgelijke zaak alleen dan met 4 planten..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mjah ik ben ook erg benieuwd naar de veroordeling van de TS of hopelijk de vrijspraak, majah :lol:

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook wel benieuwd.

ze zijn er wel zeer streng in de laatste tijd met 5 planten.

 

Mijn verhaal met mn 5 planten is te bizar om op te schrijven,

de afloop was sowiezo dat ze allemaal verloren waren door het bezoek van de politie.

Met een waarschuwing dat zou ik weer 5 planten nemen en ze komen er weer achter dat de rechter me dan wel strafbaar zou stellen en helemaal als ik het binnen zou doen met lampen.

 

Dus ja,ik moet nu echt ook oppassen en ben dus eigenlijk wel benieuwd wat de rechter zal beslissen in deze zaak van de topic starter.

 

Was het je eerste of 2de keer?

Bij je eerste keer heb je geen problemen,daarom vind ik het raar dat je met 5 planten een rechtzaak aan je broek heb hangen.

De normale gang van zaken is planten inleveren en geen proces verbaal.

 

Veel succes we denken met je mee!

Keep your head up,dont wurry

 

Echt het is zo belachelijk dat ze mensen met maar 5 planten zo hard aanpakken,

wie doen we er nu kwaad mee?Niemand.

Laat ons lekker 5 planten kweken,het maakt het leven een stuk dragelijker.

Ik haat heel de situatie die ons een mooi stuk in ons leven weg trekt.

 

Legalize it!

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...