Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Er staat bij de Lumatec bij Pw lamp een vermogen van 632,2watt/627,6watt. Zou daar dan niet 660watt moeten staan? (110% van 600watt) Of mis ik m weer eens helemaal?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe nee hoor je mist niks, de Super Lumens van Lumatek is +5% vermogen, niet 10%. Dat ze tot wel 10% meer (dan een gewone vsa) claimen is het voordeel van de EVSA + deze extra 5% dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe kwestie van marketing dus.......

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, want je leest natuurlijk niet hoeveel "super lumens" is. Super lumens is dus 5% ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat je ook niet moet vergeten trouwens is dat we de testen nog gaan herhalen met kort snoer.

 

hé Whazzup, wordt het ook een duurzaamheidstest gezien de datum? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het ook tijd voor een nieuwe test. Er zijn weer andere evsa's op de markt en de geteste versie's zijn waarschijnlijk ook weer verbetert.

 

Worden we weer niet dommer van.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
hé Whazzup, wordt het ook een duurzaamheidstest gezien de datum? ;)

:P ja jullie!

 

Mijn collega heeft een korte test uitgevoerd met een kort snoer en reflector om te zien of er significante verschillen waren. Die waren er vrijwel niet in het verbruik en afgegeven vermogen (niet significant), dat gaf geen verdere aanleiding tot nog een hele dag testen. Bovendien, zijn er inmiddels al weer veel nieuwe modellen dus dat is dan niet meer zo representatief. Verklaring: De elektronica en de software is afgestemd op een bepaald uitgangsvermogen en zal bijregelen op basis van lampgedrag. Geen enkele VSA ging "over de rooie", wel zie je bij een warmere lamp in een reflector over het algemeen iets meer lichtopbrengst. Het bijgeleverde snoer maakt dus toch weinig verschil in het uitgangsvermogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat betekent dus een nieuwe test? Ik snap de belangenverstrengeling wel, maar dat is op te lossen lijkt me ;)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

zo,n gavita pro 600 vraag 645watt wil een davin schakelkast gebruiken maar dat is max 600 watt, lamp zelf gebruikt 615watt wat voor schakelkast moet ik hier voor gebruiken, heb een groep vrij (16amp)

Edited by whazzup

Share this post


Link to post
Share on other sites

nieuw topic openen wimpie! Een 600W schakelkast is in realiteit wel wat steviger om de inrush en de aanloopstroom op te vangen dus die kun je rustig gebruiken voor een pro.

 

Tja Racker, voorheen werkte ik nog niet voor zo'n club, nu doe ik dat wel. Het is makkelijk op te lossen door gewoon iemand onafhankelijk erbij te laten zijn, want echt rocket science is het niet, met de resultaten kun je gewoon niet klooien, een meting is een meting in een standaard opstelling.

 

Maar gebrek aan capaciteit en tijd zit meer in de weg, het is nog een paar maanden razend druk, ook met de tuinbouw. Maar ik ben er wel voor in hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan doe je die toko toch ff op zondag open ;) :P Zoeken we alleen nog wat vsa's en een onafhankelijk iemand.

 

Wie oooh wie?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom wel langs als de "onafhankelijke" ;)

 

Zijn er ook goodies/hebbedingen/samples :)

:P

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) nee dan vraag ik toch liever dreamgirl green-lady!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan wel verslag ervan in de testsectie!! En wel met foto's....

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
:P nee dan vraag ik toch liever dreamgirl green-lady!

 

Aahhhh....en ze bedoeld het zo goed... :)

Voor mij ben jij ook een dreamgirl hoor.. ;)

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het bijgeleverde snoer maakt dus toch weinig verschil in het uitgangsvermogen.

 

hmmmmm, ga ze niet opzoeken om te quoten….maar?

dacht verschillende keren op het wf uit jou teksten voorbij te hebben zien komen dat het heel belangrijk was om de snoeren zo kort mogelijk te houden!

dit omdat het grote verliezen op zou leveren, maar goed.

 

goeie keuze trouwens, ken jij Green Lady ook ;)

sorry GL, niks persoonlijk s...maar als ik mocht kiezen wist ik het ook wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zover ik het begrijp is het niet zo'n goed idee om je overtollige snoer op te rollen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:P nee dan vraag ik toch liever dreamgirl green-lady!

 

:)

 

 

Aahhhh....en ze bedoeld het zo goed... :)

Voor mij ben jij ook een dreamgirl hoor.. ;)

 

Mvg stikkie

 

:smoke

 

 

ken jij Green Lady ook :D

sorry GL, niks persoonlijk s...maar als ik mocht kiezen wist ik het ook wel

 

:)

 

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zijn er ook goodies/hebbedingen/samples

 

 

Hollander ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bram...... ik mis de quizzzzzz zzzo erg ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmmmmm, ga ze niet opzoeken om te quoten….maar?

dacht verschillende keren op het wf uit jou teksten voorbij te hebben zien komen dat het heel belangrijk was om de snoeren zo kort mogelijk te houden!

dit omdat het grote verliezen op zou leveren, maar goed.

Dat klopt ook, om diverse redenen waarvan de belangrijkste zijn:

 

1. Lange snoeren geven verlies, of je het wilt of niet, zeker met hoge frequenties

2. Lange snoeren veroorzaken bij hoogfrequent VSA's storingen, werken zeg maar als antenne

 

Het inkorten van het snoer had echter op het afgegeven vermogen aan de lamp weinig invloed, en die invloed is voor de drie verschillende snoeren niet heel anders, dus het maakt voor de vergelijking in dit geval niets uit. Al hebben we er een hard hoofd in of die snoeren überhaupt geschikt zijn voor 5 kV.

 

@green-lady: tja, smaken verschillen he! Als ik de GAVITA Dark Room in ga dan heb ik zo mijn voorkeuren...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al hebben we er een hard hoofd in of die snoeren überhaupt geschikt zijn voor 5 kV.

 

ik neem aan dat dat voor alle 3 geld? of bedoel je alleen de BAL?

persoonlijk ben ik er niet zo bang voor, het is alleen op het moment van de inrush voor een paar miliseconden. Zou het anders zijn dan is een 2,5qmm kabel ook niet toereikend al is het altijd wel beter…het zal de wereld niet kosten. Daarbij zijn de EVSA`s ook nog eens beveiligd, mocht de lamp kappot zijn dat ze niet op blijven starten. Dat was eerst toch wel eens anders met de gewone VSA`s waar ook maar een 1½qmm kabel (soms wel 20mtr lang)van de vsa naar de kap gezet en dat ook maar op een kroonsteentje…die bleven wel doorstarten.

 

niettemin heb ik BLT er wel al eens op geattendeerd dat ik de kabels bij de remote ook liever dikker zou zien hoor, waar ze iig niet negatief tegenover stonden.

maar tot op heden is het nog niet zo ;) zodra het wel zo is zijn jullie de eerste die het horen….afgesproken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

gavita zal r wel toch een goeie snoer bijleveren, zef denk ik dat je beter compleet set kan kopen dan een losse evsa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede middag dames en heren,

 

 

Heb me eigelijk nog niet voorgesteld zal dat binnekort eens even doen.

 

Maar even over de kabels.

 

Ze zouden ten eerste de kabels af moeten schermen net zoals een coax kabel.

Want met hogere freqenties kun je veel storingen van buiten af hebben.

En als de freqentie omhoog gaat gaat de stroom naar beneden.

 

Ik heb zelf in de electrotechniek gezeten en veel met freqentie regelaars gewerkt.

En we motoren aan sluite waren alle kabels afgeschermd.

Zo ook met inductie verwamings elementen.

 

 

 

 

Groetjes first timer

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...