Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

een hoop gelul, maar nog geen resultaten?

 

Waarschijnlijk vielen de resultaten toch een beetje tegen ;)

 

DUURT LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Beetje jammer,

 

will graag nieuwe shit aanschaffen maar dan wel met goed onderbouwde testen :lol:

Edited by pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

binnenkort kunnen jullie er nog eentje aan toevoegen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze wilde ik jullie ook niet onthouden :P

gallery_21025_8391_70085.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

3000 Branduren, dat is goed voor 250 dagen op 12/12, dus dan geven ze nog gegarandeerd min. 90% lichtopbrengst.

Dat is na zo'n 4x draaien :P .

Doen deze lampen van Sylvana het prima op de elektronische ballasten? Ik hoor namelijk bij de locale growshop dat hun i.v.m. problemen met andere merken bulpen uitsluitend de GE (general electric) versie willen verkopen voor de elektronische ballasten. Deze schijnen er speciaal voor ontwikkeld te zijn. ;)

Hun advies konden ze niet met testverslagen onderbouwen, maar ze hadden de ervaring met klanten dat er veel terugkwamen die andere als GE-bulpen gebruikten.

 

Groeten,

green-lady ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou goed kunnen, ik sloop ook regelmatig een peer met e ballasten. Met gewone ballasten eigenlijk nooit een kapot. Ik heb t dan over bal, lumatech en bij dimlux is er ook al een gesneuveld. Wat ik zo kan zien is dat de ijzeren beugel die over de lengte van de peer loopt krom trekt tot aan het glas en dan breekt de buis. bal>greenpower=dood, lumatech>son-t plus=dood, dimlux>greenpower=dood tot nu toe.

bal>son-t plus=ok, lumatech>greenpower=ok, dimlux>brand nog niet lang genoeg.

Dit weet ik uit eigen ervaring en er kunnen dan ook geen rechten aan ontleent worden. :P

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er nog 1. :P

Gavita-Pro 600 evsa met een Philips Greenpower 600w 400v EL hps. (branden al heel lang en nog geen 1 gesneuveld)

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhmz ik weet nu wel wat voor lamp in moet aanschaffen ;)

 

ik hou van zekerheid :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
bal>son-t plus=ok,

 

Die van mij ook geen problemen mee, starten rustig op en geen rare geluiden. Deze rade de growshop mij dus af. Ik zei dat het prima ging, maar hun hadden er veels te veel terug gehad.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien waren ze zo slim om de oude lampen terug te brengen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of een verkoop-praatje ;) . Ach, ik ben wel tevreden over m'n shoppy!

Maar, je weet het toch nooit. Ik draai er eerst gewoon mee door. :P

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hangt ook van de ouderdom en merk af.

Met Gavita zijn we bezig met de 5e generatie e-ballasten.(Philips)

Zoals elke evolutie gaat zijn de eerdere generaties wat gevoeliger voor dit soort problemen.

Dit kan je met goede testapparatuur duidelijk zien.

Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat gaat de toekomst brengen ? wist ik het maar.......

 

ben al bezig om te kijken naar lamp + vsa die totaal stil zijn, en ook nog zeker zijn van een minimale tijdsduur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, ik denk toch dat steeds meer leveranciers zullen beseffen dat er niet een universele digitale VSA te maken is, en dat bepaalde VSA's het op de ene lamp beter doen dan de andere. Philips ging zelfs nog een stapje verder: die maakten een combinatie VSA/lamp. GAVITA komt binnenkort overigens ook uit met een serie E-lampen, ontwikkeld voor elektronische VSA's. Hierbij is dus onder andere rekening gehouden met de beugel en de arc tube (lengte) in verband met de gevoeligheid voor akoestische resonanties. De GE doen het over het algemeen inderdaad ook prima, helemaal geen slechte lamp.

 

Voor Humboldt is GAVITA bezig met het certificeren van lampen voor hun VSA's. Ik denk dat dat een goede ontwikkeling is. Ik denk dat dat beter is dan de ervaring dat er van een bepaald type veel terug komen. Ook Lumatek is met haar eigen lamp op de markt gekomen om het probleem met de lampen op te lossen. Dat wil nog niet zeggen dat dat op alle ballasten het geval is! Als ze op een verkeerde frequentie zitten krijg je akoestische resonantie.

 

Dat beugelverhaal klopt helemaal Racker. Die hoge frequenties zijn 50 hz buizen niet op gemaakt, ze worden te warm. Verder zien we ook nog wel akoestische resonantie bij sommige lamp/ballast combinaties. (ik zou zweren dat ik dat gisteren gepost had, nou hier dan nog een keertje)

 

 

 

je hebt geen dure apparatuur nodig om akoestische resonantie te constateren. Een dikke lasbril of enkele zonnebrillen over elkaar heen geeft veel inzicht. Een vlamboog hoort recht en stil te zijn, zonder buiken en knopen, en ook niet te bewegen rond de elektroden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@green-lady, Je hoeft maar naar de ijzeren beugel te kijken, als die buigt zit je binnenkort mis. Die beugel moet trouwens omhoog wijzen als de lamp in de fitting zit. Dan heb je weer een paar % extra licht. Is niet bij alle kappen mogelijk maar door de fitting te draaien kom je soms al een heel eind.

 

Die truc ga ik ook eens proberen whazzup, ik neem aan dat je doelt op de minder heldere stukjes in de buis?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er dan van de verschillende merken EVSA's en lampen een ideale-combinatie lijstje te maken?

Ik vraag het vooral aan Doc en A&T met name...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ge enige combinatie die gegarandeerd/gecertificfeerd is de Gavita.

De electronica en de lamp zijn van Philips en zijn op elkaar ontworpen. (hps Philips Greenpower 600w 400v EL) EL= Electronic

Dat is ook de reden dat je met deze combinatie garantie krijgt op de lamp.

De lamp is door Philips gemaakt voor gebruik op hoogfrequente evsa's

 

Lumatek - Sylvania PSL of GE (geen garantie op de lamp)

Bal - Philips son-t-pia+ (geen garantie op de lamp)

 

Dit is wat ik denk.

We praten alleen over hoe goed de lamp samenwerkt met de ballast en niet over de par output.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Doc, de greenpowers en de lumatec doen het ook nog steeds goed hoor. Gelukkig krijg ik wel garantie op de lamp :P ;) ;) Als de shop mij een lamp/vsa cominatie verkoopt en dat werkt dan niet achteraf, dan hebben ze aan mij een goeie. ik snap zowiezo niet goed dat die gasten geen lijst hebben hangen van wat wel en niet kan.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees A,

 

denk niet dat dat nodig is, al zou je dat hebben zal er toch altijd wel weer een percentage tussen zitten waar het als nog een keer niet goed gaat, zoals met alles toch,

zo koop je een wasmachine die doet het 10/15 jaar goed, en zo koop je er een waar in de garantie de monteur al 3 keer bij is geweest.

 

persoonlijk ben ik niet eens voor een Sylvania lamp, dan spreek ik uit ervaring, het rendament wat onder een philips uit komt is hoger als bij een Sylvania

98% van de Ballen die ik verkoop gaat ook weg met Philips lamp, en sporadisch komt er 1 terug, nieuwe meegeven en klaar, ze doen er daar niet moeilijk over.

 

Deze performantie test zul je bij philips niet voor elkaar krijgen, maar dat wil niet zeggen dat de BAL het met een philips lamp niet goed zou doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dt is heel aardig van jou GS want zij kunnen de lamp zelf niet terugbrengen :P (geen garantie)

Het betekend dat ze je erg lief vinden.

Goede shop heb je Racker. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eindhovense shop racker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, zuid limburgse :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bal - Philips son-t-pia+ (geen garantie op de lamp)

 

wie zegt dat? geen problemen mee, en ook niet met de leverancier naar mij toe van de philips lamp

denk dat het meer met de shop te maken heeft die het je verkocht heeft.

 

EDIT,

hier het eerste aandachtspunt, geschikt voor alle merken lampen

gallery_21025_8391_637722.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik draai nu met de b.a.l en de lumateks op osram navt super

b.a.l geen problemen lumatek wel

die maakte een resonatie geluid dat ik 2 dagen erna nog hoorde ;)

wel maar in eentje van de 3 evsa, die vervangen en geluid is weg

komt nu wel af en toe terug in de nieuwe osram bulb die vervangen is ,dus even in de gaten houden :P

misschien dat het aan de evsa ligt andere lumateks hebben er geen last van

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker; bedankt voor de tip :P

 

@A&T Trading; Dat plaatje van die B.A.L. armatuur, daar zie ik een verandering van de stekkeraansluiting op de evsa, dat is veel handiger zo! Zijn dit de laatste veranderingen bij de nieuwe types? Dan kun je de lampen mooi strak achter elkaar hangen ;)

 

Groeten, green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, dit is juist een oud plaatje

tegenwoordig alemaal met stekkers achter op

 

EDIT,

we doen trouwens tegenwoordig veel meer met de remote versies sinds we die andere kappen aanbevelen

dan heb je dat probleem ook niet meer wat jij bedoeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...