Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

We gaan het nog 1 keer proberen met de gavita bulp en anders lekker je geld terug en terug naar de oude ballast wat wel werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem contact op met Gavita om je problemen op te lossen. Ik ben nog geen probleem tegengekomen dat nog niet is opgelost en er zijn inmiiddels al vele duizenden DigiStars in gebruik (en MicroMoles in de VS).

 

Dat lampen falen op de hoge frequentie van de DigiStar is geen probleem van de DigiStar, maar van de gebruikte lampen. Er zijn helaas weinig HPS lampen op de markt die geschikt zijn voor EVSA. Gavita heeft er nu zelf voor gezorgd dat er een lamp is die wel stabiel is. Daarnaast kunnen er ook in hoogwaardige producten altijd problemen optreden. Die worden serieus behandeld en met die ervaring voorkomen we herhalingen in de productie en ontwikkeling. In plaats van te klagen op een forum is het verstandiger om eerst eens met de leverancier contact op te nemen.

 

Voltage is vrijwel nooit een probleem, ik heb de DigiStars zelfs nog op zien starten als de spanning werd teruggebracht naar 190V wat ver buiten de specificatie is. Contacten van relais zijn wel eens een probleem, inprik schakelklokjes ontraden we daarom. Een ander probleem wat we wel eens tegenkomen ligt in de reflectoren en tussenliggende contacten. We hadden laatst zelfs een hardnekkige fout waarbij de lamp nieet opstarte op 660 maar wel op 600. Uiteindelijk bleek de lampp er niet goed in te zijn geschroefd, en meermalen hebben we meegemaakt dat dit corosie of bechadiging van het middencontact van de fitting tot gevolg had. Ook niet goed aangesloten adres in de kap vormt regelmatig een probleem (en niet alleen met de digistars trouwens, dat is algemeen) en blijkt dat het parallel leggen van de voedingskabel en de lampkabel terugkoppeling tot gevolg kan hebben waardoor er startproblemen optreden. Besef wel dat deze VSA's op 90 kHz draaien, niet om je lamp te bechadigen maar om je lamp te beschermen. Dat vereist een iets zorgvuldiger installatie als een magnetische VSA.

 

Kortom, loop alle problemen eens productief door met Gavita ipv je gal te spuwen op een forum in het verkeerde topic!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al contact opgenomen en de dame van KJproducts ging het probleem voorleggen en me terug contacteren, heb nog niets gehoord tot hiertoe.

 

Kan je anders wel verzekeren dat ondertussen al je aangehaald punten wel degelijk in orde zijn whazzup.

 

showboaten interseert me niet, ik wil een olpossing. En aangezien ik lang niet de enige ben met dit probleem verwacht ik iets meer serieux.

 

Gavita geeft 3 jaar garantie mar ik kan moeilijk 3 jaar lang evsa's gaan proberen tot ik geluk heb nietwaar.

 

grtn

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die digistars 600w hebben wel is hun kuren bij het opstarten.

heb dit ook al x maal aangehaald.

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gavita heeft inmiddels nogmaals een HPI 400W op een DigiStar 600W op 400W in de testopstelling staan op de timer. Als er problemen zijn worden die opgelost. We moeten daarvoor wel het probleem kunnen reproduceren. Nogmaals, als je problemen hebt met je apparatuur los je dat via je leverancier of de fabrikant op en niet op een forum. Dat is niet alleen van toepassing op Gavita producten maar op alle producten. Wie is de meest logische partij bijvoorbeeld als je voedingsproblemen hebt? Je mag er toch vanuit gaan dat de producent je daar support op geeft.

 

 

nu weer on-topic alsjeblieft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en aangezien ik hier geen topic kan aanmaken over de digistar nog even vermelden wat er nu gebeurd is.

 

gisteren een nieuwe 400w greenpower erin en starte onmiddelijk, heeft 12 uur gebrand en dag nadien starte ze niet meer.

 

Ik heb dan de lamp gecheckt en die staat na amper 12 uur branden op een digistar600 op stand 400w helemaal krom.

 

Tot zelfs de arctube toe.

 

Volgens mij jaagt die gavita er iets te veel door van het goede.

 

en echte lampenkiller die me al deftig wat geld aan lampen gekost heeft.

 

Er is in gans me installatie geen enkel probleem , alles is trouwens al vervangen door duur betrouwbaar materiaal.

 

Maar nu weet ik echt wel zeker dat het de evsa zelf is. Heeft me ondertussen al wel een arm en been gekost, dit gavita akkefietje.

 

Bedankt hiervoor, experimenteren laat ik voortaan aan anderen over.

 

grtn

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar heb je al eens de lamp geprobeerd waarvan whazzup aangeeft dat die het wel doet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gavita adviseert om lampen te gebruiken die gemaakt zijn voor een hoogfrequent VSA. Omdat die er maar weinig zijn op de markt hebben we nu ook onze eigen lamp uitgebracht. De DigiStar werkt op een veel hogere frequentie dan andere VSA's omdat dat leidt tot een veel stabielere onladingsboog in de ontladingsbuis. Echter, de draadframes in een 50 Hz lamp zijn niet opgewassen tegen hoogfrequente stromen en worden te heet en buigen daardoor krom.

 

De GreenPower is zo'n laagfrequente lamp.

 

Je zult zien dat op VSA's met een lagere frequentie de draadframe het langer uithoudt, maar uiteindelijk gaat hij toch buigen. In veel gevallen wordt dat niet eens opgemerkt door de kweker omdat hij zo vaak zijn lampen vervangt.

 

Maar nogmaals, treed gelijk in contact met Gavita om je problemen op te lossen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1) als je problemen hebt met je apparatuur los je dat via je leverancier of de fabrikant op en niet op een forum.

 

2)nu weer on-topic alsjeblieft.

 

1)

delen we niet onze ervaringen over kweken hier? of mag het enkel positief zijn? :o

 

2)

ervaringen met evsa's zijn toch on topic?

 

 

 

 

ps. fotootje van de testopstelling?

 

 

 

grtz !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten Philips om is Gavita de eerste die in onze industrie een lamp/ballast combinatie op de markt brengt.

Het lijkt mij dat alles er aan gedaan is om de lampproblemen op te lossen.

Natuurlijk staat het iemand vrij om er een andere lamp op te draaien maar als er dan wat fout gaat moet je de lampfabrikant aanspreken over garantie.

De failure is in dat geval door de lamp en niet door de ballast. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg dit topic al een tijdje in stilte maar ik ben iemand die ook problemen ondervind op dit gebied, 1 mailtje naar Gavita en ze gaan met je aan een oplossing werken moeilijk doen ze daar niet, ook niet als ze jouw spullen moeten toesturen, zodat jij de defekte digistar kan terugsturen en zij kunnen onderzoeken wat het probleem is...

\heads up voor Whazzup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goed bedrijf herken je niet alleen aan de kwaliteit van hun producten maar vooral op de manier waarop ze problemen/garantie oplossen. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee, ik heb de raad van men growshop gevolgd gehad en contact opgenomen met KJproducts, lijkt me niet gavita te zijn of wel dan?

 

De dame met wie ik sprak ging het doorgeven en me terug contacteren, na meer dan een week nog niks teruggehoord.

 

Moet ik dan ook maar een mailtje naar Gavita sturen dan?

 

En trouwens, nu heb ik er dan een 600w Greenpower ingedraait en dat werkt tot hiertoe wel zonder problemen.

 

Alle problemen zitten dus in de 400W sectie. zowel op digistar400 als 600. (bij mij hier dan toch)

 

de Gavita enhanced hps 400w is nergens te vinden. Men growshop heeft de 600W enkel tot hiertoe, ik wil op 400w kweken.

 

Met 400w HPI treedt het probleem ook op. En dan als laatste nog dit : er staat nergens maar dan ook nergens vermeld dat men geen Greenpower kan gebruilken.

 

Er staat nergens iets over welke lamp kan en welke niet, dus als men dit nu begint aan te halen zijn het uitvluchten.

 

Op de gavita site geeft men enkel sterren aan een paar lampen en de greenpower400 staat ertussen vermeld dus dat zou dan toch wel moeten werken neem ik aan.

 

Als een lamp dan na 12 uur al stuk is moet ik dan maar de lampfabrikant contacteren terwijl iedereen wel weet wat die dan gaat antwoorden.

 

juist ja , het is de schuld van die evsa.

 

Zo kunnen we blijven de vinger wijzen.

 

Het enige nadeel is dat je aan gekochte lampen niet kan zien of ze al dan niet reeds gebruikt zijn geweest. en dat is k*t.

 

grtn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raar KJ regelt het meestal wel netjes. :o

Ik zou gewoon nog een keer terugbellen.

Is eigenlijk ook meer de taak van de shop om te bellen met KJ.

 

Op combinaties van lamp en ballast zit gewoon Garantie.

Dit is bij Philips en bij Gavita het geval.

Als de lamp en de ballast bij de zelfde fabrikant vandaan komen zit er gewoon garantie op.

Het kan ook zo zijn dat een ballast van een ander merk is gecertificeerd door Philips en dan heb je ook garantie.(Gavita Pro)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, super bedankt DOC.

 

Dat is nu is een reply waar ik wat aan heb.

 

Ik kan dus die lampen ook inleveren onder garantie, al ben ik nu een beetje wars van 400w greenpower en ga toch op zoek naar die gavita enhanced hps 400W.

 

Hopelijk vindt ik ze snel, tot hiertoe enkel bij een shop in de uk.

 

Groeten en dank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat dit on topic is, ik post hier niet zo veel..:o

 

Ik heb ook issues gehad met greenpower lampen, maar dit maal op een lumatek 400 watt dimmable. In de growshop vertelde men mij dat de issues met lumateks en greenpower bulbs waren opgelost. Ik heb dus vol goede moed 2x400 watt greenpower aan mijn lumateks gehangen.

 

Na slechts 1 dag branden op de normale 400 watt stand zagen mijn bulbs er zo uit.

 

gallery_7064_5897_30365.jpg

 

gallery_7064_5897_48777.jpg

 

Ze wilden ook niet meer opstarten na 1 dag. Ik kon mijn bulbs gelukkig omwisselen voor sylvania 400W groluxen, en die branden momenteel zonder problemen. Ik wil wel opmerken dat ik het binnenwerk van die 400 watt sylvanias er erg "flimsy"eruit vind zien ( ik kende deze bulb niet in dit wattage) . Vooralsnog branden ze als een tierelier.

 

Ik las net het verhaal van whazzup hierboven mbt tot frequenties en het kromtrekken van het binnnenwerk, dat vond ik zeer informatief.

 

Lumatek zou er goed aan doen om met nadruk duidelijk uit te communiceren welke bulbs gewoon slecht of niet goed werken in combinatie met hun evsa's .

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb contakt gehad met gavita en meerdere fabrikanten philips en osram, nu zijn de Gavitalampen bij puksupport te koop..

te enchanced met het versterkte wireframe waar Whazzup het over had..

grtz..

Volgens Gavita werken de IR lampen ook goed met de digistar..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder een heel topic door te hoeven lopen.

Gewoon de vraag; welke (e)vsa in combi met wel lamp/reflector is nou het best? (600W)

 

Met welk setje heb je zeg maar de Rolls Royce onder de setjes hangen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 400 watt lamp word aan gewerkt de 600 watt is nu leverbaar bij puk tevens de 400 volt lamp, echter is mij verteld dat de bestelde 400 watters niet goedgekeurd zijn, dus even een tegenslagje voor de 400 wat kwekerts..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

de 400W lamp is niet afgekeurd maar deze batch voldeed niet aan onze strenge kwaliteitseisen, daarom is deze batch helaas door ons afgekeurd en die gaat dan retour leverancier. Aan de nieuwe wordt hard gewerkt maar daarvoor voert de leverancier een verbetering in het fabricage proces door. Ja er komt heel wat kijken bij een goede lamp. We gaan echt niet over één nacht eis als we een lamp introduceren, en de eerste serie moet gewoon top zijn.

 

De doosjes bijvoorbeeld voldoen aan alle eisen qua bescherming van de lamp maar we gaan ze volgende keer toch een stukje dikker laten maken voor de zekerheid en het gevoel. Het zijn maar van die kleine dingetjes maar wel belangrijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice dat ze toch nog komen maar ik heb mijn philipslampen al moeten verwijderen, de warmteontwikkeling is niet normaal, zelfs op 250 watt, het wireframe is tegen het glas gedrukt en het glas is deels zwartgeblakert..

Nu lucalox lampen besteld hopen dat die het langer dan een maand volhouden..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit net ff op puksupport te kijken. Je kan hier een setje kopen voor 600w lumatek met wingkap en bulp. Echter leveren ze hierbij een son-t plus 600w bulp. Dit is dus geen greenpower. Klopt het dan dat deze bulps wel heel blijven en dat een greenpouwer lager frequent is???

 

En waar kan je die digistar evsa's kopen??

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danku doc.

 

Ik heb nog een klein vraagje. Wie hoort nou bij welke shop? er wordt vaak in topics gezecht door jou of whazzup etc. dat ze eigenlijk refereren naar hun shop. Welke hoort nou bij wie? ( just curious)

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...