Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

is dat niet omdat een motor emi geeft? dat je die kabels afschermt. of geeft een vsa dat ook?

Share this post


Link to post
Share on other sites
is dat niet omdat een motor emi geeft? dat je die kabels afschermt. of geeft een vsa dat ook?

 

 

Dat geeft een Evsa ook zelfs een internet kabel geeft electromagnetische interferentie.

 

 

Meschien eens om te proberen in de EVSA test.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bedoelt dat een motor emi uitoefent op een netwerk(kabel) toch?

en een elektrische storm (bliksem) ook.

daarom hebben ze glasvezel binnen bedrijven met veel motoren aangezien licht geen emi ondervind.

maar dat een vsa dat ook doet is het eerste welk ik daar van hoor.

het kan natuurlijk maar dan had ik graag een linkje of zo gehad naar je onderbouwing aangezien dat mijn vakgebied is en ik daar interesse in heb.

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

een frequentieregelaar geeft wel een sinusvorm af maar gemoduleerd in pulsen, dus dat is hoogfrequent. Het is dus niet de motor maar de frequentieregelaar die eigenlijk hoogfrequent is. Als je afscherming gaat toevoegen heeft dat een invloed op de karakteristiek van de kabel. In de industrie wordt alles hoogfrequent afgeschermd om storingen te voorkomen.

 

Nog even over de kabel en de geschiktheid voor 5 kV: Dat heeft niks met inrush te maken want dat is de primaire kant van de VSA (de 230V kant). Het gaat om de ontsteekspanning. De betere standaard snoeren zijn getest tot 2 of 3 kV, maar voor een langere periode (15 minuten). Hoewel het niet in de specs staat van de genormaliseerde kabel (die voor alle fabrikanten hetzelfde is) geven sommige fabrikanten extra specificaties en goedkeuringen. Zo zijn standaard IEC connectoren eigenlijk niet toegestaan voor 5 kV, slechts enkele zijn hierop gekeurd en goedgekeurd.

 

Een EVSA geeft ook EMI uiteraard. Vandaar dat het ook verstandig is om de kabel zo kort mogelijk te houden. Dat EMI ook geen probleem hoeft te zijn zie je in de tuinbouw: daar hangen hoge concentraties hoog vermogen electronische VSA's met een totaal vermogen dat de zendsterkte van Lopik overstijgt. Maar dat zijn dan ook complete armaturen zonder externe kabel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allen,

Wat is nu de best geteste evsa?

Zijn de nieuwe gavita's pro-line 600 beter dan de lumatek 600 ja of nee?

Is de gavita beter omdat hij een 400V lamp kan doen branden of ligt t aan de ballast zelf?

Is de pro-line gavita hortistar reflector die je erbij kan kopen minder goed dan de gavita triplestar reflector en hoe zit dat ivm een adjust a wing?

Waarom brengt gavita geen 400v lamp uit als ze er wel een ballast voor hebben of heb ik iets gemist?

Wat is de beste koop?

Ik wil t weten en NU! :spliff:

NU NU NU.

Bedankt mijn super duper kwekers/testers/laboranten en ingenieurs.

Mijn dank zal groot zijn en mijn stank nog meer.

Grtz,

AG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt tijd voor een nieuwe test, er zijn nu meer spelers op de markt en de techniek wordt ook alsmaar beter.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waar wou je die onafhankelijk laten testen?? :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In tienen B ( ;) :spliff: ) of maken die ook evsa's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

NOG een test?

Gaat die ook zo eindeloos lang duren dan?

Fuck man ik hang gewoon een paar van elk op en doe zelf wel de test.

Niet als laborant maar gewoon als kweker weet je wel. Het is hier toch wietforum en geen -eindeloos gezwam over diagrammen en grafieken en loggers en weet ik veel wat voor slap gelul nog meer -forum?

It takes to long sorry guys maar euh, je kan beter idd dit test topic sluiten en al dat geleuter aan laboranten/ingenieurs/politici/bedrijfsleiders/wannebe-interessante-kloyo-hommels overlaten of stuur ze op naar Japan.... OK OK OK OK OK

<_<

Sorry moest er even uit, en geloof me het deed deugd na jaren lang lezen over wat is de beste evsa en dan nog niets wijzer worden.

Het is hier net zoals in belgië, eindeloos geleuter maar geen regering....

I rest my case maar toch bedankt voor alle moeite.

Grtz,

AG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je weet wat een moeite en tijd het kost om goede gegevens te leveren had je jezelf waarschijnlijk anders verwoord. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat de soort Evsa of lamp niet het grote verschil maken.

Denk eerder dat het te maken heeft welke strain je kweekt en de manier waarop je kweekt.

En het belangrijkste van allemaal de kweker zelf die zijn planten kent.

 

Grtz,

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er bestaat geen beste (e)vsa...

 

Want daar spelen teveel factoren in mee, zoals aankoopprijs, gebruiksvriendelijkheid en vooral duurzaamheid.

 

Weet je wat ik vreemd vindt, is dat ik onlangs hoorde van een onderzoek van BAL, en die beweerde dat hun evsa iets beter was als de lumatek.... ik dacht meteen, mmmm dat is vreemd, iedereen zegt dat hij de beste is.

 

Maar zoals Doc zegt, wie gaat dat onafhankelijk onderzoeken... ik denk wij zelf...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weet je wat ik vreemd vindt, is dat ik onlangs hoorde van een onderzoek van BAL, en die beweerde dat hun evsa iets beter was als de lumatek.... ik dacht meteen, mmmm dat is vreemd, iedereen zegt dat hij de beste is.

Ze zullen de testresultaten uit deze test verkeerd hebben geïnterpreteerd <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als derde kan je alleen maar aannemen wat "ze"(eerste en tweede partij <_< ) je zeggen of dat in twijfel trekken. En voor priciesie heb je materiaal nodig wat meestal duur is...

 

Dus zelf testen doen tot zoveel na de komma is niet mogelijk, maar een product moet zich bewijzen en dat is de beste reclame...

 

Ik denk er aan om bij een volgende aankoop een lux-meter te bestellen, heb er gezien van rond de 90 euro. Dan gewoon zelf meten thuis, denk dan ook aan stand van de kap, verschillende soorten kappen, reflectie-materiaal en de vorm van het hok... en om de effectiviteit van mijn lamp te meten...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi allen,

Wat is nu de best geteste evsa?

Zijn de nieuwe gavita's pro-line 600 beter dan de lumatek 600 ja of nee?

Is de gavita beter omdat hij een 400V lamp kan doen branden of ligt t aan de ballast zelf?

Is de pro-line gavita hortistar reflector die je erbij kan kopen minder goed dan de gavita triplestar reflector en hoe zit dat ivm een adjust a wing?

Waarom brengt gavita geen 400v lamp uit als ze er wel een ballast voor hebben of heb ik iets gemist?

Wat is de beste koop?

Ik wil t weten en NU! :lol:

NU NU NU.

Bedankt mijn super duper kwekers/testers/laboranten en ingenieurs.

Mijn dank zal groot zijn en mijn stank nog meer.

Grtz,

AG

Kan niet alles beantwoorden maar wel een hoop:

 

Is de GAVITA Pro-line beter dan Lumatek? Ja. Professionele tuinbouwkwaliteit met een hoogfrequent VSA (>100 kHz) en een speciaal daar op afgestemde lamp.

 

Hoe zit dat met de hortistar en triplestar?De hortistar heeft de hoogste reflector efficiëntie op de markt (96%!) maar is niet instelbaar. Het best komt hij tot zijn recht in een opstelling meer overlappende lichtvlakken. De TripleStar kan uitermate goed worden ingesteld, zelfs asymmetrisch (aan de ene kant diep, aan de andere kant wijd bijvoorbeeld). In een kleine ruimte zoals een tent biedt de TripleStar een uiterst hoge uniformiteit licht, maar hij is door de instelbaarheid ook uitstekend in te zetten bij overlappend licht. De efficiency van de Triplestar is echter iets lager dan van de HortiStar. Kortom, voor optimaal rendement en zeker met meerdere lampen is de hortistar een uitstekende keuze maar niet instelbaar. In een kleinere ruimte of als er winst te behalen valt voor het klimaat door een verstelbare reflector dan is de TripleStar een goede keuze,

 

Waarom brengt GAVITA geen 400V lamp uit? Wie zegt dat we dat niet gaan doen? :) er komt een serie gewone lampen en EL (400V) lampen. Daar gaat echter heel erg veel tijd in zitten, heeft meer dan een jaar gekost om ze te krijgen zoals we ze nu gaan introduceren.

 

Wat is de beste koop?Dat ligt er aan wat jij belangrijk vindt. Als het puur prijs is en korte termijn, en mits je het veilig doet en iedere twee jaar vervangt en mits je voldoende spanning op je stopcontact hebt dan kun je voor elektromagnetisch kiezen. Dat moet je dan wel veilig kunnen opstellen want een afgefikte VSA heb ik al heel wat keren gezien, een afgefikte EVSA nog nooit. Overigens wel eens een flink verschroeide :blink:. Dus niet geschikt voor houten schuurtjes en droge zoldertjes.

Hou je van veiligheid, stilte, minder warmteontwikkeling, lager stroomverbruik, een uitstekende constante lichtopbrengst onafhankelijk wat er aan spanning uit je stopcontact komt, eenvoudige installatie, eventueel regelbaar en te boosten, dan is een EVSA waarschijnlijk een betere keuze <_<. En tja, daarna ligt het er aan wat voor klasse apparaat je wilt kopen. Een onbekende chinees, een main stream elektronische vsa of een professioneel horticultureel armatuur. Je begrijpt dat daar kwaliteitsverschil in zit. En ook een geïntegreerd armatuur is zo gek nog niet hoor. Je bent gelijk van je elektromagnetische storing af en de kabels die je trekt zijn voor de voeding van je VSA dus te vereenvoudigen (meerdere armaturen op één kabel). Kan helemaal met standaard kant en klare Wieland snoeren en verdelers in elkaar worden gestoken. Maar ja, dat kost wel een paar centen. Kijk maar eens op Conrad wat een Wieland RST stekkertje alleen al kost.

 

Gelukkig is het prijsverschil tussen hobbyspul en professioneel niet zo groot als met auto's of gereedschap: een professioneel tuinbouwarmatuur kost niet 5 keer zoveel als een hobbyarmatuur :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als derde kan je alleen maar aannemen wat "ze"(eerste en tweede partij <_< ) je zeggen of dat in twijfel trekken. En voor priciesie heb je materiaal nodig wat meestal duur is...

 

Dus zelf testen doen tot zoveel na de komma is niet mogelijk, maar een product moet zich bewijzen en dat is de beste reclame...

 

Ik denk er aan om bij een volgende aankoop een lux-meter te bestellen, heb er gezien van rond de 90 euro. Dan gewoon zelf meten thuis, denk dan ook aan stand van de kap, verschillende soorten kappen, reflectie-materiaal en de vorm van het hok... en om de effectiviteit van mijn lamp te meten...

:) nou begin je goed maar je eindigt een beetje raar. Je stelt heel terecht dat je specifieke apparatuur tot je beschikking moet hebben om het goed te kunnen meten, maar je gaat met een luxmeter van 90 euro de effectiviteit meten? Voor uniformiteitsmetingen en relatieve reflectie is een luxmeter trouwens prima geschikt hoor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De effectiviteit van mijn opstelling niet zozeer de (e)vsa apart... het geheel...

 

Alle kleine beetjes helpen natuurlijk een groot stuk voorruit... hoop daarmee een vorm van eficientie te bereiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

whazzup your the best!

Bedankt.

 

A5 - bedankt voor het linkje maar ga toch voor de gavita pro

 

Grtz,

AG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je weet wat een moeite en tijd het kost om goede gegevens te leveren had je jezelf waarschijnlijk anders verwoord. :lol:

 

:closed: ;) :bier :bier :closed: :closed: :wave: :wave: :D :smoke :closed: :icecool :o ;) :wave:

 

sorry Doc now let's :wave:

 

:P :P :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

PHILIPS EINDHOVEUHHHH!!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik misschien ook ergens vinden wat het stroomverbruik van de Gavita digistar is met een 250W HPS op stand 250 en 275 ?

 

Dan zat ik ook nog met een vraag over de blauwe Lumatek reflectors, dus die zet ik er ook meteen bij.

De reflectors in die kappen schijnen vervangbaar te zijn. Zijn die losse plaatjes nog ergens verkrijgbaar ?

 

Thanks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje rare vraag?

 

Op 250 verbruikt hij 250watt en op 275, 275watt + een beetje van de evsa zelf. Dat is 0,275kwh elk uur. Reflectorplaatjes krijg je bij je growshop die het waarschijnlijk weer van doc krijgt........zal toch wel hetzelfde als de digistar zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...