Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wernard Bruining

Zelf medicinale wiet olie maken

Recommended Posts

Beate schreef: Geachte heer Bruining, begrijp ik het goed, dat u doormiddel van 1 onderzoek concludeert/van uit gaat

 

Geachte Beate, ik concludeer niet, dat doen desbetreffende onderzoekers.

Edited by Wernard Bruining

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap niet waarom je verschillende procedures van olie maken

zo gelijk gaat stellen aan bangmakerij.

 

Ik denk dat deze mensen oprecht bezig zijn met de verschillende medicinale werkingen.

of vind je dat het beter is dat er in dit topic alleen over "jouw" manier van olie maken wordt gesproken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap niet waarom je verschillende procedures van olie maken

zo gelijk gaat stellen aan bangmakerij.

 

Ik denk dat deze mensen oprecht bezig zijn met de verschillende medicinale werkingen.

of vind je dat het beter is dat er in dit topic alleen over "jouw" manier van olie maken wordt gesproken?

 

Van de oprechtheid ben ik overtuigd alleen ik maak nergens mensen bang, (hoe kom je daar nou bij?) probeer de geachte blowers hier alleen duidelijk te maken dat al die verschillende methodes noemen in dit toppic verwarrend werken naar geïnteresseerde niet connoiseurs, dat is contra productief. Je zou dus beter een nieuw toppic kunnen maken onder de titel zo kan het ook, of ik moet me hier niet druk over maken en voortaan alleen publiceren richting die 80% van de bevolking die niet blowt.Dat is wel zo duidelijk dan kan hier lekker uitgebreid gehobbied worden.Dat is ook heel wat waard hoor!

Edited by Wernard Bruining
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doelde op de opmerking:

ls je als niet gebruiker maar als patient je noodgedwongen verdiept in dit toppic raak je angstig en verward door verhalen over lekker sterk, lang trekken, kort trekken, curen etc.

ik vertaalde angstig en verward dus met bang.

 

Tja, ik begrijp niet zozeer het verschil tussen gehobby en jou methode van olie maken.

dus begrijp niet wat je bedoelt met een ander topic, tenzij dat een antwoord is op de vraag of dit topic alleen moet gaan over jouw methode van olie maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Amerika wordt medicinaal gebruik van cannabis gewantrouwd omdat het daar vooral medicinaal gerookt wordt, de dispensaries verkopen rauwe wiet. Zodat er dus een groot deel recreationeel gebruikers tussen de "patienten"zitten. Vandaar al die invallen in de afgelopen jaren die tot op de dag van vandaag doorgaan.

KLIK HIER

 

Wil je hier dezelfde weerstand, wantrouwen, valse beschuldigingen en gesodemieter vermijden dan dien je de nadruk! te leggen op het juist niet stoned of high kunnen worden, op zo serieus mogelijk medicinaal gebruik dus.

I rest my case.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja Wernard, dit dreigt een herhaling te worden,

maar als je verschillende manieren van olie en tincturen maken

niet inherrent vind aan de (mogelijk) medicinale werking,

Dat verbaast mij ten zeerste.

 

Ik heb het nu niet over high of stoned,

maar over het behalen van een gericht gewenst doel.

Waarin het gekozen proces een zeer bewuste keuze is.

 

En als jij denkt dat de invallen in Amerika veroorzaakt zijn door de recreatieve gebruikers,

Dan duid jij voor de zoveelste keer op separatie tussen groepen

i.p.v. het samen sterk staan.

Ik zou nooit 1 groep omlaag duwen om zelf boven water te blijven.

 

Najah, het is aardig duidelijk wat de insteek van het topic is nu,

dus hopelijk blijft het verschoont van, in jouw ogen, zijpaden.

 

on Topic:

kun je iets vertellen over het toevoegen van de zuurtstof,

en de opmerkingen die daar over gemaakt zijn.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zo graag reageren met kennis, maar kan alleen maar mijn ervaring ervan geven. Ik gebruik de lucht vooral om het mengsel in beweging te houden en een lichte overdruk te creeeren zodat ik de alco kan opvangen elders. Echter, zodra men olie minder vloeibaar word laat ik dit verder uitdampen in een glazen schaal in open lucht tot ik mijn vorm van olie bekom. Ikzelf heb echter meer baat bij low-contact-olie, dwz principe van de bho, doorheen laten lopen maar niet samen laten zitten. Ik vermoed dat ik op deze manier thc-olie maak (moet nog getest) die een "boost" geeft aan futloosheid, krijg altijd zin om wat te gaan doen. Ik ben hiermee enorm geholpen.gallery_32433_13258_1860650.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik deel je mening Herrer Tubbie.

Als ik kortgetrokken maak, kan ik die gebruiken om te verdampen.

Echter als je hem langer laat trekken, heeft ze medicinaal nog meer effecten, maar daar moet je dan ook wel op zitten wachten. Het zorgt dan met name voor extra veel rust in je lichaam en dat je ontzettend goed slaapt. Tevens haalt het misselijkheid weg en je krijgt eetlust.

Daarom is het wel belangrijk om verschillende vormen van medicinale wietolie te bespreken.

Of je het nu puur gebruikt, wat ik prefereer, of het mengt met hennepzaad of olijfolie.

Echter als je lang getrokken olie puur wil pakken is het niet zo vloeibaar en wordt het een plakkerig boeltje.

Vandaar dat ik tinctuur maak en hier olie bij doe tegenswoordig. Dit is voor mij makkelijker dosseerbaar en langer houdbaar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beate schreef: Geachte heer Bruining, begrijp ik het goed, dat u doormiddel van 1 onderzoek concludeert/van uit gaat

 

Geachte Beate, ik concludeer niet, dat doen desbetreffende onderzoekers.

aha, u concludeert niks, maar gaat er wel vanuit toch ? en verspreid dit zonder blikken of blozen als zijnde waarheid ? maar waarschijnlijk komen de voorbeelden van kanker patiënten die zich zelf hebben behandeld met de van u afkomstige "perfecte" olie en waaruit dit ook daadwerkelijk is gebleken vandaag of morgen ook in dit topic te staan ? toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echter als je hem langer laat trekken, heeft ze medicinaal nog meer effecten,

is dat zo ? en hoe zou dat dan komen ? omdat er bij langer getrokken olie meer bladgroen in komt te zitten ? en dat je door het bladgroen meer eetlust en extra rust zou krijgen in je lichaam ? het bladgroen is niet het medicijn maar de cannabinoide wel, het is niet voor niks werkzaam binnen het cannabinoide systeem en minder bladgroen betekend meer cannabinoide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen bladgroen, mijn cannabis is maanden gecured. Het gaat ook om terpenen Beate. In tinctuur zit het meer als 3 weken geen bladgroen hoor, wel veel cannaboiden en terpenen. Getest door Bedrocan. zie Tinctuurtopic.

 

gallery_6979_16427_144041.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, @beate...misschien zijn wij wat simpel, maar wat probeer je nu te vertellen? Of beter gezegd, waar wil je heen? met je verhaal...snap er geen reet van........ik dus..mzzl,wsteb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dus wegwezen, als je het zelf niet nodig hebt, fijn voor je, maar bemoei je er dan niet mee, daar is in de loop der geschiedenis al teveel ellende uit voortgekomen.

 

Als ik je hondje geweest was, had je zo toon aan kunnen slaan, maar zal je charlatan kunstjes voor de rest met rust laten.Het siert je om mensen zo te schofferen.Blijkbaar de gewoonste zaak tegenwoordig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beate schreef: aha, u concludeert niks, maar gaat er wel vanuit toch ? en verspreid dit zonder blikken of blozen als zijnde waarheid

ik concludeer niet maar ga er wel vanuit dat dit onderzoek een duiding is, en meer zegt als jou aangeboren wantrouwen, heb je het zelf gelezen? Denk het niet he'?

 

Beste elamnito, voel je niet aangesproken hoor die toon sla ik alleen aan tegen vervelende mensen die cannabis niet gebruiken maar je wel allerlei verwijten voor de voeten werpen en zelf afblaffen. Dus vandaar.......

 

 

Beste lezers, ik ga afscheid van jullie allemaal nemen, dat gekibbel hier op het wietforum vind ik tijdverspilling .

Er wordt slecht gelezen wat je o zo zorgvuldig schrijft en daar wordt ongenuanceerd op gereageerd.

 

Ik ben er klaar mee en zou willen dat dit toppic wordt afgesloten door de admin.

 

Zoals ik eerder schreef lijkt het me beter als er nieuwe toppics worden geopend waarin eenieder zijn eigen favoriete methode beschrijft (lang trekken,kort trekken, met alcohol, hennepzaadolie of olijfolie) en wens jullie allen er veel plezier mee, het is een mooie tijd geweest!.

 

Groene groet,

 

Wernard Bruining

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste lezers, ik ga afscheid van jullie allemaal nemen, dat gekibbel hier op het wietforum vind ik tijdverspilling .

Er wordt slecht gelezen wat je o zo zorgvuldig schrijft en daar wordt ongenuanceerd op gereageerd.

Als er iemand slecht leest en ongenuanceerd reageert... :whistle:

Ik hoop dat je je aan je woord houdt eigenlijk...

Met de (onverdiende) goeroe-mentaliteit,die je je lijkt te hebben aangemeten vervuil je in mijn ogen alleen maar dit forum.

Doei,doei! :wave:

Edited by Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je o zo zorgvuldig probeert om een scheiding aan te brengen binnen een hechte gemeenschap

kom je van een koude kermis thuis.

Ik kan weinig respect hebben voor de wijze waarop je je wilt onttrekken aan een inhoudelijke discussie.

Zeker nu er over het roken duidelijkheid geschapen is,

vind ik het weinig opbouwend om op deze wijze afscheid te nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh,

 

wat een felheid hier , dat kan toch niet de bedoeling zijn van een onderwerp als Medicinaal en genezen.

Ik dacht dat cannabis gebruik gelijk was aan relaxed...... tenminste in mijn boek wel.

Of zou het de machteloosheid zijn om het ontbreken van een overduidelijk bewijs , een echt super overduidelijk bewijs van de juiste manier om geneeskrachtige olie/tinctuur te maken met de juiste planten.

 

Ik heb recht van spreken vind ik......

Ik ben iemand met kanker, ik ben iemand die met olie en tinctuur probeert om die k*t ziekte een halt toe te roepen, ik ben iemand die daarin zoekende is en alles wil proberen om te overleven.

In april dit jaar ben ik begonnen met experimenteren, heb grote stappen gezet, heb de kanker een halt weten toe te roepen, maar zie dat monster nog steeds latent aanwezig.Het eerste kwartaal ( voornamelijk olie)gaf een positief beeld van mijn bloedwaardes maar het tweede kwartaal was dat weer terug gedraaid. Een status quo situatie dus.

In het tweede kwartaal ben ik meer tinctuur gaan gebruiken. Zit daar een relatie misschien?

Test me suf met olietje van Weed, Nepal, Citral, Charas, tinctuurtje van het zelfde spul. Hang af en toe ver weg in de bank , op zich niet erg maar het betekend wel dat ik dit medicijn alleen s'avonds kan gebruiken want goed in de olie op het werk is geen optie.

Ik heb dit jaar mijn eigen plantjes gekweekt, gedroogd, aan het curen en ga daar olietjes van maken en hoop op een goede werking.

Heb sinds een week wat olie van The Health Cure( dank voor de prima service Brian!) en test daar nu mee, samen met mijn eigen brouwsels.

 

Gaat dit werken??

Gaat mediwiet olie, mediwiet tinctuur werken in mijn geval??

 

Who knows( geweldig nummer van Jimi Hendrix ) , de tijd zal het leren.

 

En na verloop van die tijd zal blijken of ik gelijk heb met mijn gelopen weg, samen met al die anderen kanker patiënten die medisch gebruik proberen te maken van cannabis.

Samen met al die anderen patiënten met allerlei kwalen hier aanwezig op het forum die het waarschijnlijk geen moer kan schelen wie er gelijk heeft als het maar werkt.....

 

Wat ik wil zeggen mensen....niet steggelen maar blijf kritisch zoeken naar een mooie manier om cannabis als geaccepteerd medicijn in de wereld te krijgen.

 

Ik ben het overigens eens met de stelling dat de medische toepassing DE Manier is om Cannabis legaal te krijgen en dat de negatieve uitstraling van van de wereld zijnde blowers dat proces geen goed doet.

 

Over 3 maanden heb ik weer een onderzoek en in de tussentijd blijf ik natuurlijk aan het werk.

Ik heb nu de volgende oplossingen staan: Nepal en citral in 96%, knip en blad van Hollands Hope vers blad in 96% en Hollands Hop droog in 96%.

Ik denk er aan om de hele zwik bij mekaar te kieperen en daar een olie van te maken, gewoon op de bekende methode, flink stoken en de alcohol verdampen en dan verdunnen met hennepzaadolie.

 

Hoe dan ook , het blijft onderzoeken en alle tips en ervaringen die ik hier van jullie lees leren me meer, waarvoor dank.

 

 

Een groet,

 

Houdoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stratman, ikduim voor je dat je de strijd gaat winnen en iedereen met me.

Het is nu eenmaal zo, dat de ene geneest van het ene en de ander van totaal iets anders.

Geen een mens is gelijk.

Ook genezen er mensen door chemokuren, prednison of antibiotica.

De laatste 2 zijn voor mij uit den boze.

Gelukkig zijn er daarom keuzes.

Olie heeft mij al zo vaak genezen en antibiotica s vookomen, dat als ik weer iets ernstigs heb, mijn oliedosis verhoog per dag.

Dan ligt het er nog aan waarvoor, is het een ontsteking, dan maakt de soort absoluut niets uit. Gaat het om andere zaken zeker wel.

Bij mij althans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wernard: Ik heb in mijn leven het meest geleerd van mensen die het niet met mij eens waren. Of je die situaties nu gekibbel of discussieren noemt maakt inhoudelijk niets uit. Ik denk dat voor iedereen geldt dat je het snelst vooruit komt als je ideeën uitgedaagd worden en je daardoor de kans krijgt om alles wat je weet nog eens kritisch na te lopen.

Zelf wietolie maken kent vele mogelijkheden, dat hebben we al gemerkt. Die olie vervolgens gebruiken voegt nog eens een heel scala aan mogelijkheden toe. Wat de juiste weg is, weten we niet. Maar dat elke kwaal zijn eigen aanpak kent lijkt mij voor de hand liggend gezien de enorme ruime toepassingsmogelijkheden van cannabis. Dermatologisch, Neurologisch, Oncologisch en wie weet wat nog meer. En dat de manier waarop de olie bereid is ook nog eens van invloed kan zijn op de werking in al die verschillende gevallen lijkt mij ook niet uit te sluiten.

Een forum is nu juist een plaats van discussie en het uitwisselen van kennis en ideeën. Het is niet een verzameling gebruiksaanwijzigen.

Ik vind het daarom jammer dat je uit de discussie stapt. Want al is lang niet iedereen het met elkaar eens hier, en dus ook niet met jou, het is de uitwisseling van die informatie die ons de vooruitgang moet gaan brengen. En daar kom jij ook in voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi stratman,. ik wil je met veel plezier wat tips geven: gebruik buitenwiet in plaats van binnen wiet, buitenwiet is een klasse apart en medisch gezien een stuk sterker dan binnenwiet. wij kunnen de natuur wel na bootsen, maar niet evenaren.

gebruik een wiet soort met een hoog THC gehalte en een indica. het hoge THC gehalte omdat wiet met een hoog THC gehalte erg geneeskrachtig is en dit ook de ervaring van rick simpson is, en een indica omdat je daar veel meer van slaapt/rust dus alle energie naar de genezing gaat..

je de juiste dosis neemt, dus niet denkt met 1 x per dag een aantal druppels onder de tong jou kanker gaat genezen. en de olie puur in capsules doet en de olie via de maag door het lichaam verspreid wordt, dit werkt een stuk sterker dan druppels vermengde olie onder je tong.

verder is het ook erg belangrijk om de juiste voeding tot je te nemen, dus veel vitamine en minerale, zuivere eiwitten en omega vetten en aminozuren en zuiver water drinken, en juist geen plofkip vlees, suiker of chemische toevoegingen, die tegenwoordig bijna in elk voedsel zitten.

super greens zou ook heel goed zijn, dan krijg je vele male meer vitamine,s enz voort binnen dat je ooit zou kunnen eten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beate schreef: aha, u concludeert niks, maar gaat er wel vanuit toch ? en verspreid dit zonder blikken of blozen als zijnde waarheid

ik concludeer niet maar ga er wel vanuit dat dit onderzoek een duiding is, en meer zegt als jou aangeboren wantrouwen, heb je het zelf gelezen? Denk het niet he'?

 

Beste elamnito, voel je niet aangesproken hoor die toon sla ik alleen aan tegen vervelende mensen die cannabis niet gebruiken maar je wel allerlei verwijten voor de voeten werpen en zelf afblaffen. Dus vandaar.......

 

 

Beste lezers, ik ga afscheid van jullie allemaal nemen, dat gekibbel hier op het wietforum vind ik tijdverspilling .

Er wordt slecht gelezen wat je o zo zorgvuldig schrijft en daar wordt ongenuanceerd op gereageerd.

 

Ik ben er klaar mee en zou willen dat dit toppic wordt afgesloten door de admin.

 

Zoals ik eerder schreef lijkt het me beter als er nieuwe toppics worden geopend waarin eenieder zijn eigen favoriete methode beschrijft (lang trekken,kort trekken, met alcohol, hennepzaadolie of olijfolie) en wens jullie allen er veel plezier mee, het is een mooie tijd geweest!.

 

Groene groet,

 

Wernard Bruining

 

Je moet elkaar respecteren vind ik. Feit is wel dat ik in het verleden de olie van Wernard heb geprobeerd, maar helaas gewoon echt niets deed. Haal ik iets uit een goede coffeeshop en trek er thee van (met wat volle melk of klontje roomboter) dan werkt het wél.

Mijn voorzichtige conclusie is dat de olie van Wernard gewoon te weinig werkzame stoffen bevat. Meen ook ergens gelezen te hebben dat hij voor zoveel mogelijk olie de hele plant, en niet alleen de toppen, 2 keer gebruikt. Denk dat dit het verklaard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die conclusie is een brug te ver voor mij. De enige conclusie die je kunt trekken is dat die vorm voor jouw in deze omstandigheden niet werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DE olie van the health cure (niet bedoeld als reclame!) werkt anders super. Weleens te goed..... Doe nu een druppel in een capsule en werkt uitstekend tegen mijn slaapprobleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bovenstaande discusie gelezen hebbende....Is het voor ons, (kwekers,oliemakers etc.) met de nodige kennis van zaken, niet bijna een morele verplichting om een soort kenniscentrum te creeren waarbinnen wij onze kennis beschikbaar stellen aan medicinale gebruikers?

 

Als ik de site van mediwiet.nl lees gaan mijn haren namelijk recht overeind staan.Bijvoorbeeld, dat CBD olie lichter van kleur is dan THC rijke olie is absolute onzin, en werkt naar mijn mening juist averechts in de promotie van niet of nauwelijks psychoactieve wietolie met een krachtige medicinale werking. Mijn eigen ervaring is dat met AHO een (meer) heldere kleur verkregen kan worden, door zorgvuldig al het blad te verwijderen en alleen de bloemen te gebruiken.

 

Zij er nog meer mensen die zich geroepen voelen en een alternatief willen bieden voor de commerciele trucjes van een, welliswaar briljant maar rucksichtlose, zakenman?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urban jutter op de site van mediwiet staat: CBD olie lichter van kleur is dan THC rijke olie

Die tekst slaat op de twee oliën uit het proefpakket en daarbij is de CBD olie licht en goudkleurig en de THC donker van kleur. Dat jij een lichte THC olie kunt maken is mooi, maar dus niet relevant t.a.v de tekst en de situatie.

Ook wel leuk dat je me een briljant zakenman noemt.

Wel eens pure CBD olie gezien en tegen het licht gehouden?

 

De opzet van mijn toppic in 2009 was en is nog steeds om anderen te informeren en te inspireren om het na te doen en indien mogelijk te verbeteren. Dus ga ja gang, maar, laat eerst maar eens wat zien en begin niet jezelf te profileren door anderen omlaag te praten.

Veel succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...