Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wernard Bruining

Zelf medicinale wiet olie maken

Recommended Posts

en qua smaak?

 

zal die van 5min. wel beter zijn denk ik?

niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) ik maak altijd koude extractie olie, de alcohol shake duurt maar 10 seconden... Ik gebruik wel zeer zuivere alcohol. Het resultaat moet je maar eens aan Aad of polletje vragen :)

 

Hoe korter de extractie, hoe minder plantmateriaal meekomt. Als je wilt roken is een kort getrokken zuivere olie volgens mij een stuk fijner, voor inwendig gebruik kan ik me de volledige extractie voorstellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kort getrokken is lekker , lang getrokken is ranzig om te roken

Share this post


Link to post
Share on other sites
en qua smaak?

 

zal die van 5min. wel beter zijn denk ik?

niet?

Aangezien ik het niet meer rook, alleen verdamp en eet/drink, vind ik de lang getrokken smakelijker en effectiever.

 

In de verdamper van Evert komt haar smaak goed tot haar recht, zo ook het effect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knuppel in het hoenderhok!

 

Ik vind dat mijn toppic, " zelf medicinale wietolie maken" van medisch is afgezakt in een blowers gebeuren.

Mistig, niet effectief, gericht op high worden, alleen nog aantrekkelijk voor een kleine incrowd.

 

Even voor alle duidelijkheid, een medicijn is een middel dat altijd dezelfde uitwerking en effect heeft. Als dat middel gemaakt is op basis van cannabis en je wilt het een medicijn noemen wat op zich al discutabel is want je geneest er niet van, dan dient de "bijwerking", het high worden vermeden te kunnen worden, anders kun je het niet zomaar geven aan iedereen, denk aan kinderen, bejaarden en mensen die ernstig ziek zijn. En dan hebben we het nog niet eens over al die mensen die gewoon niet geconfronteerd willen en kunnen worden met high zijn op hun werk of in hun leven.

 

Als je een tinctuur maakt, een aftreksel (5 minuten tot 4 weken laten trekken), een thee of een verdamper is het effect altijd anders, of het medicinaal werkt is niet altijd even zeker, maar je wordt wél gegarandeerd high. Er is immers geen sprake van gestandariseerde hoeveelheden, tijden en maten.

 

De clou met 4x verdunde wietolie is dat een cannabis product als medicijn ineens interessant wordt voor iedereen en niet alleen voor blowers of mensen die high worden geen probleem vinden.

De clou met het 4x met olijfolie verdunnen van wietolie is dat iedereen overal ter wereld dit middel kan maken met dit recept en dat telkens een redelijk vergelijkbare sterkte en effect bereikt kan worden, of je het nu maakt in Nederland, Amerika of op de Zuidpool.

 

Het geklooi met lekkere sterke olietjes, aftreksels en dampjes is leuk ( vind ik ook hoor) voor blowers maar niet relevant en bruikbaar voor de rest van de mensheid.

 

Begrijp me goed, ik gun iedereen zijn pleziertje maar we moeten bedenken dat je hiermee jezelf en cannabis als medicijn in een blowershoekje buitenspel zet.

Het is net of je iemand wiens been eraf ligt een vette toffe opiumpijp aanbiedt (lekkere O joh!) in plaats van een daarvan gemaakt product zoals morfinepillen, pleisters of vloeibare morfine voor intraveneus gebruik.

 

Het gaat erom dat cannabis als volksmedicijn onder de mensen gebracht wordt zodat hun mening over recreationeel gebruik ook een breder perspectief krijgt. Het probleem met recreationeel cannabis gebruik is immers de weerstand, angst en onkunde van de niet gebruikers en die kun je aanspreken met medicinaal cannabis gebruik.Die groep is in Nederland al gauw 80-90% van de bevolking en juist die mensen moet je "omturnen" weet je wel?

 

Ik zal met deze post ongetwijfeld links en rechts op gevoelige tenen staan maar dat moet dan maar.

Houdt blowen en medicinaal gebruik goed uit elkaar. In Amerika kun je zien hoe het door elkaar halen van beiden al jaren leidt tot grote weerstand en vertraging van de onvermijdelijke regulering.

 

Vertraging van regulering zorgt ervoor dat blowers nog steeds onnodig hun huis worden uitgegooid, hun baan of rijbewijs kwijtraken of zelfs in de gevangenis belanden, overal ter wereld en ook in ons land!

Hoe lang willen we dat die ellende nog doorgaat?

 

Blowen en high worden is een mooi iets, het confronteert je met jezelf en dat is een goede zaak, houden zo, maar maak dring het niet op aan mensen die gewoon hulp nodig hebben.

Of zoek je een rechtvaardiging voor je eigen cannabis consumptie?

Zij die het hardst zullen schreeuwen als negatieve reactie op dit stukje verdenk ik van het laatste.

 

Groene groet,

 

Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Als je een tinctuur maakt, een aftreksel (5 minuten tot 4 weken laten trekken), een thee of een verdamper is het effect altijd anders, of het medicinaal werkt is niet altijd even zeker, maar je wordt wél gegarandeerd high. Er is immers geen sprake van gestandariseerde hoeveelheden, tijden en maten.

 

De clou met 4x verdunde wietolie is dat een cannabis product als medicijn ineens interessant wordt voor iedereen en niet alleen voor blowers of mensen die high worden geen probleem vinden.

De clou met het 4x met olijfolie verdunnen van wietolie is dat iedereen overal ter wereld dit middel kan maken met dit recept en dat telkens een redelijk vergelijkbare sterkte en effect bereikt kan worden, of je het nu maakt in Nederland, Amerika of op de Zuidpool.

Beetje paradoxale tekst dat je hier neer schrijft, tenzij je 4 x verdunde olie van het betreffende natuurproduct van tevoren ook geanalyseerd is op het lab naar de werkzame bestanddelen & dat bij iedere nieuwe batch olie dezelfde hoeveelheden werkzame stoffen bevat.:rofl

 

PS Wanneer word je youtube vid over het maken van thee gecorrigeerd ??? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Houdt blowen en medicinaal gebruik goed uit elkaar.

 

Helemaal mee eens als medicinale en voorheen recreactieve gebruiker trap ik er ook nog steeds in..

 

de rest van wat je schrijft bemoei ik me niet mee :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Houdt blowen en medicinaal gebruik goed uit elkaar

lastig als je het voor je plezier en tegen de pijn doet :D :rofl

 

Maar zo zal het wel niet gaan Elmanito :lol: ;)

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het moment dat mijn vriend Rudolf weer de hele nacht kotsend op de rand van zijn bed zit,

is er maar 1 ding wat bij hem helpt: een olie dab of een joint roken.

Geen enkele vorm van olie heeft hier tot nu toe tegen geholpen.

 

Na dertig jaar tabak verslaving ben ik eindelijk gestopt, nu al een jaar,

hoeveel olie ik ook slik

hoeveel damp ik ook tot mij neem,

ik aard niet.

Het branden van de wiet en hasj vervult voor mij nog steeds een essentieel doel; aarden, tot rust komen.

 

Schreeuw ik nu te hard om rechtvaardiging van mijn cannabiskick, of zijn het essentiele toedieningsvormen?

Ik begrijp zeer goed dat je bang bent om het freakgevoel de medicinale kwaliteiten van cannabis zal overschaduwen,

dat risico deel ik met je,maar op deze manier geformuleerd? dat doet de zaak geen goed.

 

Maar is het nu wel eerlijk om een soort scheidslijn aan te brengen wat goed medi gebruik is en niet?

Gooi je dan de oude volkeren en culturen niet allemaal overboord?

Zij die eeuwen ervaring hebben in het bereiden en gebruiken van medicatie?

 

Dan is er 1 groot probleem: Jij zegt dat een medicijn altijd hetzelfde effect en uitwerking heeft.

Dit is alleen geldig zolang alle mensen gelijk zijn, want het endo cannabinoiden systeem is bij ieder mens verschillend.

 

Zoals jij het doet overkomen brengt het recrea gebruik de medi gebruiker in het diskrediet?

Dat is nogal een aantijging.

Ik vind het heel erg jammer dat jij je zo ferm uitspreekt over een groep, die de medi gebruiker in het algemeen alleen maar een goed hart toedraagt.

 

 

En dat "dit geklooi"de rest van de mensheid niet kan dienen....

poe he, een erg boute uitspraak.

 

Ik vroeg het al eens eerder:

hoe denk jij over preventief medicinaal gebruik?

lekker in je vel zitten, je lekker voelen laat je langer leven.

de 80/90 % waarvan jij zegt dat het niet medicinaal gebruikers zijn, misschien moet je daar iets genuanceerder over spreken.

Of moet je echt ziek zijn, voordat je de medi waarde van cannabis kan gaan genieten?

 

Onlangs is er weer bewijs gekomen voor de neuro protectant eigenschappen van cannabis.

Een jointje voor het drinken van alcohol beperkt de hersenschade aanzienelijk, bij welke hoeveelheid dan ook.

Zo'n eigenschap zie ik op een hellend vlak liggen, zo tussen medicinaal gebruik en recreatief.

Zie jij ook zo'n grijsgebied of is het echt zwart wit?

 

Ik denk dat we het medicinaal gebruik van cannabis(extracten) prima naar een hoger niveau kunnen leiden,

zonder ons af te zetten tegen de recreatieve gebruiker(svormen)

 

Over de thee: Hazekamp heeft er een verhandling over: de aanbidding van de zuren, een niet effectieve toedieningvorm van vrije cannabinoiden.

 

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het branden van de wiet en hasj vervult voor mij nog steeds een essentieel doel; aarden, tot rust komen.

+1

Like :D

 

Edit:

En reken maar dat dat ook een medicinale toepassing is, zij het niet dezelfde als waar Wernard het over heeft.

Edited by Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om het een volksmedicijn te laten worden, moet je het echt niet roken!

Uiteraard help het roken van cannabis weer op een andere manier als het innemen van olie of tinctuur.

Echter het is medisch gezien niet correct om het te roken. (longen)

Verdampen is een andere zaak.

Het roken van cannabis geeft een veel korter effect als het oraal innemen van tinctuur of olie.

Van tinctuur en olie word je niet stoned of high. (oraal met de juiste dosering)

Het zorgt ervoor dat je je ding kunt doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van roken heb ik persoonlijk het meeste effect ...van ice dan....en of het nu echt zo slecht voor de longen is....na 25 jaar nog steeds lucht van een 18 jarige, zal ook allemaal van persoon tot persoon verschillend zijn.

 

morfine is ook slecht op den duur, en is ook een volks medicijn geworden de laatste jaren...iedereen moet gewoon doen wat het beste voor hem of haar is...leven en laten leven zeggen ze :D

 

 

+1 Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

natuurlijk is roken per definitie NIET goed voor de longen,

om hier de koppeling aan vast te maken dat het per definitie geen medicinaal gebruik kan zijn

vind ik een cultuur gebonden opmerking.

 

Ik vind het zeer belangrijk dat er niet vanuit het high of stoned perspectief naar medicinaal gebruik wordt gesproken.

Andersom is het een feit dat er groepen zijn die juist deze beleving als essentieel medicinaal ervaren bijvoorbeeld bij depressie en somberheid

of terminalen die ff hun sorres opzij kunnen zetten.

 

Het gaat mij vooral om ieders recht,

dan te wijzen op iemands "on" recht :D

 

Alhoewel ik het met je eens ben Nesta,

snap ik oprecht niet WAAR het verschil ligt tussen de ene en de andere medicinale toepassing,

Natuurlijk is het een andere toedieningvorm

maar ik kan hier geen enkel waarde oordeel uit opmaken,

en zijn zij dus van gelijke aard.?

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja... er is voor beide kampen iets te zeggen.

 

Ik rook zowel als ik olie gebruik voor medicinale doeleinden.

 

Ik kan Wernard wel begrijpen hoor Weetje. We zitten nu eenmaal

met een enorme reputatie achterstand in de wereld ten opzichte van cannabis.

Ik denk dat ie wel een punt heeft met z'n betoog.

 

Als we willen bereiken dat de grote massa eindelijk gaat begrijpen wat we

aan het doen zijn, helpt het om de presentatie strikt medicinaal te houden.

 

Bovendien zitten we hier in de medicinale sector van het forum en over roken

kunnen hier op de rest van het forum prima terecht.

 

Om die reden vind ik dat de topicstarter recht heeft op zijn mening.

 

Ik wens u allen veel gezondheid toe :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wernard en Blowsterke hebben 100% gelijk in visie op het volksmedicijn Cannabis.

Ik ondersteun deze quest en begrijp de Catch 22 waar Wernard het over heeft.

Echter mijn klachten zijn gebaat bij verdoving van lichaam en in mindere mate ook geest wat ik het best verkrijg uit het verbranden van puur thc (en cbd) houdend product.

Op weg naar rust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit topic gaat over medicinale wietolie, hoe het te maken/gebruiken.

Zeker niet roken dus.

De discussie over het wel dan niet medisch gebruik door het roken van cannabis moet dan ook niet in dit topic plaats vinden. Ook bij mij werkt het roken nog steeds medisch.

Medicinale wietolie rook je niet!

 

Dus graag on topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alhoewel ik het met je eens ben Nesta,

snap ik oprecht niet WAAR het verschil ligt tussen de ene en de andere medicinale toepassing,

Natuurlijk is het een andere toedieningvorm

maar ik kan hier geen enkel waarde oordeel uit opmaken,

en zijn zij dus van gelijke aard.?

Mijn excuses Blowsterke ik reageerde op bovenstaande. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wie opent het medicinaal rook topic :D :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je gang Gobru.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog niet misschien..geen zin om dan weer van bepaalde mensen de verhalen te horen dat roken niet medisch is, of niet bewezen is :D :rofl

 

gelukkig zie jij en vele andere toch het nut ervan in, :) :D

 

maar nu gaan we weer off topic :lol:

 

ik zwijg ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat klopt wel Gobru, maar oraal gebruik blijkt veel effectiever voor medicinale toepassingen.

 

Dit topic gaat dus over de productie en die toepassing van gebruik.

 

Het doel is een medicijn te maken dat voor iedereen geschikt is.

 

Ik zie mezelf niet aankomen bij een ziek kind van 7 met die Blaze van jou,

maar twee druppels goeie olie helpen dan weer wel.

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D :rofl

 

is ook minimaal 18 hier

 

beter omschrijven ..olie is ook niet voor iedereen geschikt, maar we dwalen weer af Mitsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...