Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wernard Bruining

Zelf medicinale wiet olie maken

Recommended Posts

dus 5 a 10 minuutjes is goed?

 

of ook al te lang? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook te lang.

Best echt alcohol derbij gieten, 30sec roeren en afgieten door filter.

minder contact is minder plant dus zuiverdere olie.

Tenminste, dat is mijn maniertje ;)

 

groenten,

de tubbels

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat maniertje werkt perftomundo ;) :P :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan weet ik genoeg ;)

 

thx pro's :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

graag gedaan collega

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zouden hier meer ridders moeten zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb deze alcohol gevonden voor de AHO

 

gallery_16219_14788_2580547.jpg

 

komt van de colruyt, maar staat niks op van ethylalcohol of methylalcohol. ????

 

er staat enkel op: enkel verdunt gebruiken, voornamelijk bestemd voor de bereiding van likeuren.96% vol

 

is dit nu de goede en te vertrouwen ? ofniet?

 

prijs: €25.99

 

was eerst in drankencentrale gaan horen, daar was het €17.25 voor 500 ml 94% vol.

 

graag jullie mening ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die is bestemd voor likeuren , is dus oke ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, thx ;)

 

dan vliegt sensi erin :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog is enkele vraagjes.....

gisteren is het er niet meer van gekomen, maar vandaag is weldeplanning olie te meken.

 

-maken jullie AHO binnen of kan je dit toch ook best buiten doen?

-mijn planning was om eerst al het knipafval met een halve liter alcohol enkele seconden te schudden en dan verdampen (voor te roken), en dan wou ik het knipafval bij de andere halve liter doen en dit 24 uur laten trekken voor in een pipetje te doen en te verdunnen.(druppelen onder tong)

kan dit? of is alles er al bij die eerste schudding uit?

-ik wil de alcohol ook gaan terugwinnen, hebben jullie hier een simpele oplossing voor? (eigenlijk moet je gewoon de olie die je aan het verdampen bent luchtdicht maken, daar een slangetje insteken die naar een anders gekoeld flesje gaat, en daar zou dan terug mij verdampte alcohol inkomen??? klopt eh?)

-werken jullie ook met zo'n zuurstofpompje? of kan je dit weglaten? ( normaal heb ik ergens wel eentje hoor!)

-ik wou eerst glazen potten gebruiken, maar hoe je krijg daar in godsnaam mooi die olie uitgeschraapt?

eigenlijk kan je dan beter een platte schaal ofzo nemen?

 

dat we geen domme fouten doen eh :P

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sensi: you've got mail

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx herrertubbie

;)

 

hou je op de hoogte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok sensi is er in gevlogen.......

 

ik had 1 zak goed knipafval met veeel thc, en 1 zak met de wat grotere bladeren.

 

ik had maar een wat groter bakje gepakt ( wel plastiek) omdat dit toch makkelijker uit te schrapen is, maar achteraf mss niet echt slim gezien omdat je natuurlijk meestal mlet een gilette-mesje uitschraapt en dan zou er wel is plastiek mee geschraapt kunnen worden, daar moet ik dus wel wat voorzichtig mee zijn!

 

gallery_16219_14788_218811.jpg

gallery_16219_14788_4988753.jpg

 

dit heb ik gemaakt om de alcohol terug te winnen. ( ik heb het een half uurtje laten doen, maar er zat nog niks terug in de fles rode erristof?!? dus ik heb het deksel er maar afgedaan en het zo laten vervliegen.... had beetje stress dat het anders om zeep was)

iemand een iedee wat er mis mee was, of was het in orde en had ik gewoon een beetje meer geduld moeten hebben? :verrygood

 

gallery_16219_14788_1643494.jpg

gallery_16219_14788_2236632.jpg

 

 

 

dit was de eerste zak met thc rijke bladafval

gallery_16219_14788_471250.jpg

gallery_16219_14788_3963328.jpg

 

en dit was al het "grotere" bladafval

gallery_16219_14788_164738.jpg

gallery_16219_14788_3217257.jpg

gallery_16219_14788_127380.jpg

nu wel maar in een glazen schaal gedaan omdat het dan toch niet teruggewonnen wordt...

 

 

na deze 2 partijen elks 5 seconden geschud te hebben zijn ze dus op verdampen gezet.

 

ik heb daarna al het bladafval(waar dus 5 sec. mee geschud is) samen terug in de bokaal gedaan, deze wil ik nu 24u laten trekken om dan morgen terug te laten verdampen voor in een pippetje(onder de tong druppelen)

 

ik hoop dat dit kan? en niet alles eruit is na de eerste keer schudden?

ik hoor et graag

 

zo....... ik ga nog eens kijken ;)

 

bedankt voor de hulp :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit heb ik gemaakt om de alcohol terug te winnen. ( ik heb het een half uurtje laten doen, maar er zat nog niks terug in de fles rode erristof?!? dus ik heb het deksel er maar afgedaan en het zo laten vervliegen.... had beetje stress dat het anders om zeep was)

iemand een iedee wat er mis mee was, of was het in orde en had ik gewoon een beetje meer geduld moeten hebben? ;)

 

Ik ben er de laatste dagen ook wat aktiever mee bezig, en ik denk dat de slangetjes niet goed genoeg afdichten. Of dat de damp er ergens anders "uitlekt".

 

nu net heb ik een potje met alcohol zonder te verwarmen aangezet met het luchtpijpje net boven de alchol laten uitblezen. Na 5 minuten had ik al wat teruggewonnen. Zonder een goede afdichting had ik ook geen alcohol in de opvang.

 

Ik ben aan het proberen of zoveel mogelijk terug te winnen is zonder te verwarmen, zo alles even teruglezend denk ik dat kort getrokken en onverwarmd laten verdampen van de alcohol het beste zou moeten werken onder de tong. In elk geval zou ik dan de zuiverste olie moeten krijgen.

 

Testen zal het uitwijzen of er verschil merkbaar is tussen warme en koude bereiding.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou inderdaad goed kunnen dj!

 

ik heb het slangetje dat in de erristof fles zit( waar de terug gewonnen alcohol zou moeten uitkomen) is in een glas water gestoken, volgens mij zouden hier dan toch ook bubbeltjes moeten uitkomen?? en dat was niet het geval!

 

ik zie ook bij de topic-opener zijn uitleg dat zijn flesje waar de terug-gewonnen alcohol terug in loopt altijd lager staat dan zijn pot dat aan het verdampen is......... zou dit misschien kunnen?

 

want bij stond die hoger als de pot die aan het verdampen is...

 

misschien moet ik inderdaad is een goeie pot zoeken die 100% afdicht..

 

mijn slangetjes zijn ook niet zo dik! 5mm denk ik...

 

zou dit misschien ook niet te dun zijn?

Edited by sensi life

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel het opvangglas laag staan, en de daar hoor ik inderdaad de lucht ingeblazen worden.

Maar de zwaartekracht zal zeker meehelpen.

 

Ik heb ook slangetjes van ca. 5 MM, dus daar zou het niet aan mogen liggen

 

Ik heb in een deksel van een potje mosselen de uitblaas aan vastgesoldeerd, en de inblaas middels een rubberen tule en een alu buisje volgens mij luchtdicht gekregen. Ook nog een rubberen afdichting gemaakt in de deksel.

 

gallery_19177_15396_51001.jpg

 

gallery_19177_15396_169709.jpg

 

gallery_19177_15396_495750.jpg

 

Het terugwinnen gaat wel langzamer, maar na ca. een half uur is het niveau in de pot ( 7 CM doorsnede) ongeveer 2 á 3 MM gezakt. Misschien maakt het ook nog wat uit wat het percentage van de alcohol is. Ik heb ca 80% zelfgestookte alcohol. Als het percentage hoger is zal het wellicht ook vluchtiger zjn.

 

Ook ik probeer maar wat, wel leuk om te proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je het over iets te eten, wie komt er dan weer langs. ;)

 

De mosselen waren erg lekker, al zijn vers gekookte veel lekkerder.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb wel het opvangglas laag staan, en de daar hoor ik inderdaad de lucht ingeblazen worden.

Maar de zwaartekracht zal zeker meehelpen.

 

Ik heb ook slangetjes van ca. 5 MM, dus daar zou het niet aan mogen liggen

 

Ik heb in een deksel van een potje mosselen de uitblaas aan vastgesoldeerd, en de inblaas middels een rubberen tule en een alu buisje volgens mij luchtdicht gekregen. Ook nog een rubberen afdichting gemaakt in de deksel.

 

gallery_19177_15396_51001.jpg

 

gallery_19177_15396_169709.jpg

 

gallery_19177_15396_495750.jpg

 

Het terugwinnen gaat wel langzamer, maar na ca. een half uur is het niveau in de pot ( 7 CM doorsnede) ongeveer 2 á 3 MM gezakt. Misschien maakt het ook nog wat uit wat het percentage van de alcohol is. Ik heb ca 80% zelfgestookte alcohol. Als het percentage hoger is zal het wellicht ook vluchtiger zjn.

 

Ook ik probeer maar wat, wel leuk om te proberen.

 

 

mooi dj !

 

mss lag het aan de zwaartekracht idd.

 

volgende keer zorg ik dat het lager staat, en zie ik dat ik een goede luchtdichte pot heb :P

 

hier is het ook nog proberen zenne :verrygood

mooi ineengeknutseld ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kumt goot Sensi iig goed bezig hoor...

 

hoor ik mosselen ;) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensi, je zult versteld staan wat voor een mooi product je overhoudt ;)

 

Mosselen, gebakken in cannabutter, met knoflook :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben binnen een paar maanden aan beurt dus ben benieuwd wat het opbrengt, en het zal ook mijn eerste keer zijn dat ik het zal roken dus een dubbel portie of nieuwsgierigheid .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wordt dus dubbel fun Faraon ;) :P :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist nog ff men terugwingedoe wat aanpassen en dan is het top gobru :D

 

mosselen in cannabutter :vape:

klinkt goed!

 

normaal altijd BHO blowsterke, we zullen nu de vergelijking is kunnen maken!

 

dit is van de eerste :verrygood

gallery_16219_14788_4049612.jpg

gallery_16219_14788_870487.jpg

gallery_16219_14788_2895837.jpg

 

de 2de trekking is binnen kwartierke klaar denk ik, dit is een pak meer zo te zien :j

 

en dit is de pot die nog staat te trekken voor te druppelen (met een mooie witte laag vanboven) :P

 

gallery_16219_14788_869936.jpg

 

nu nog wachten op de oil-bong ;)

 

 

ik zou zeker gaan zitten faraon als het de first time is, niet rechtstaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...