Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wernard Bruining

Zelf medicinale wiet olie maken

Recommended Posts

Hennepolie is goed maar als je wat meer olie maakt (of niet zoveel gebruikt) hou dit dan wel id gaten:

 

Na opening nog 6 weken lang houdbaar.

 

Ik gebruikte het ook maar ben overgestapt op (goede) olijfolie, dat is veel langer houdbaar waardoor mijn olie niet ranzig wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik prefereer zowieso puur. Maar aangezien er in hennepzaadolie veel andere goede stoffen zitten, pak ik het ook gemengd.

 

Gisteren nog een beetje AHO gemaakt, vanochtend klaar

 

gallery_6979_9442_42281.jpg

 

 

gallery_6979_9442_47195.jpg

 

gallery_6979_9442_192742.jpg

 

Wat er weer overblijft in het schaaltje

 

 

gallery_6979_9442_10738.jpg

 

Wordt weer cannabutter van gemaakt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_9442_131576.jpg

 

Ik wil Gobru en Herrer Tubbie bedanken voor de tip om de olie natuurllijk vloeibaar te houden.

 

De cannabis dus heel kort laten trekken in de alcohol, deze heeft er amper 5 minuten in gezeten en is maar heel even geschut. Maar een super resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mezelf een EcoStill (kwam eerder langs in dit topic) kado gedaan en heb aardig wat afval (en "vieze" wiet) verzameld en ben van plan morgen aan de slag te gaan. Pantykousjes en een RVS bakje gescoord bij de Action en 3ltr alcohol 95% uit Italie beschikbaar :rofl

 

Zo kort en zo koud mogelijk getrokken olie blijft idd vloeibaarst (en heldergroen) maar deze olie heeft een minder diepe bodystoned was mij opgevallen, ik ga daarmee wat experimenteren net zoals de verdamp temperatuur wat nu mooi kan met die EcoStill want alcohol is in mijn geval niet zomaar aan te komen (mogelijk binnenkort wel maar dan meteen 10ltr per x afname).

 

Zo puur mogelijk gebruiken vindt ik qua werking ook het prettigst maar dat plakt zo aan de tandjes :rofl

Tijd voor een jointje met olie en ff rust na al dat heen en weer geren vd afgelopen dagen hier, me "oude" olie mag nu opgemaakt worden en zuinigheid hoeft even niet, goh wordt ik weer eens stoned da's al even terug zeg :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Dus @lostchild, als ik jou goed begrijp is dat je de alc% uit je olie destilleerd op 78C.

En je bent bekent met het feit dat je met een ecostill ook zelf alc% kan stoken.

 

Ik wil zelf ook mijn alc% eruit destilleren op 78C.

Volgens mij is dit goed mogelijk, dus ik ben benieuwd naar je resultaten.

Ik hou je in de gaten Lostchild. :lol:

 

mzzl,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

van koude olie word ik net zo stoned of high als ik het rook. Misschien nog wel higher :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat verdamp temperatuur van alcohol 78C is wil dat nog niet zeggen dat ik ook op die temp ga werken.

Moet ook gaan wennen aan het apparaat, met 78C is het zo verdampt en heb je voor je het weet een laag inde Ecostill bak die je niet uit de Ecostill zelf kan halen.

Er zit ook geen kijkvenster in het deksel dus het is de opvangton in de gaten houden en af en toe deksel vd Ecostill omhoog.

 

1st maar eens de "vertrouwde" 37C uitproberen maar ik kan nu nog helemaal niks :lol:

Niets in huis waar ik 1ltr alcohol in kan doen incl. kous en ik moet wachten op TNT dus alles schuift door naar morgen.

Overwogen om het in de Ecostill zelf te doen maar beter apart want als er wel wat door de kous meekomt moet ik weer zeven/vissen en da's ook niks.

 

Ecostill is een mooi ding al is de aansluiting naar de opvangton niet zo strak als ik dacht, misschien nog een slangetje om de alcohol direct onderin de ton te krijgen want zo veel kans op extra verdamping want sluit niet helemaal af, met water nvt maar met ons goedje :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren een kleine hoeveelheid gemaakt van de S5

 

gallery_6979_9442_80159.jpg

 

Weer kortgetrokken

 

gallery_6979_9442_11213.jpg

 

gallery_6979_9442_12055.jpg

 

Weer goed vloeibaar

 

gallery_6979_9442_132546.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ziet er weer goed uit hoor :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gmogge

ik heb gister met men restantje sshdc-afval en laatste bodem alco toch nog kleine portie olie-dab gemaakt.

Niks body stoned, mega highknalkop. Mss dat ik het nu puur rook dat er wel mee te maken heeft maar spul is yummie.

Gewoon extra hard laten uitdrogen/opdrogen en dan krabben maar :tu

gallery_32433_13258_181642.jpg

gallery_32433_13258_4112749.jpg

 

en dat gaat dan zo:

gallery_32433_13258_5380573.jpg

gallery_32433_13258_1161124.jpg

gallery_32433_13258_727268.jpg

 

Laat je ni misleiden, de olie in de kop is van het experimenteren op verschillende manier om toch zonder tnail of dome een ripje te kunnen nemen.

Hoef er ni bij te vertrellen dat ik die dan ook gevonden heb

;) ;) :P :lol: :) :vape: :vape: :vape:

 

Prettige dag verder

de tubbels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verdamp de olie momenteel in mijn bong

 

gallery_6979_9442_3411.jpg

 

Er is dus duidelijk verschil tussen kort en lang getrokken olie.

 

 

gallery_6979_9442_25419.jpg

 

Niet alleen qua smaak maar ook qua effect.

 

PS Tubbels, ge heb nu mijn bubbels gezien he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze keer alleen olie gemaakt voor oraal gebruik of om in voeding te verwerken.

 

gallery_6979_9442_26022.jpg

 

Heb de cannabis deze keer laten trekken in hennepzaadolie.

 

gallery_6979_9442_191558.jpg

 

Daarna gezeefd

 

gallery_6979_9442_104112.jpg

 

Klaar om te consumeren, vriendelijk voor het milieu, zonder de verdampingen van de alcohol en gassen of andere chemicalien.

 

En het werkt nog ook :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn mijn voornemens voor 2013, geen tabak of andere chemicalien in mijn medicijn :)

Dit kan ook met olijfolie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enige mogelijke nadeel,dat mij gelijk te binnen schiet is wat verlies bij het filteren,misschien vandaar dat ze bij Good&Baked aanraden om het tweemaal te zeven.

(Edit net wat later : Hoewel dat waarschijnlijk meer is om geen deeltjes in je olie over te houden.

Wat wel een mogelijkheid is,is om je filter/zeef met 'schone',nieuwe (hennepzaad/olijf)olie na te 'spoelen'.)

Erg interessant,ga ik volgen! :)

 

Grtz. Aad

Edited by Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ iedereen met een ecostill leest net hier dat hij voor water is en voor alcohol gevaarlijk.

Hij lekt en is brand gevaarlijk explosief.

ecostill

 

Ze raden smartstill aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dat hier nog eens allemaal goed zitten lezen en denk dat ik morgen de nodige spullen ga halen en zondag eens een poging ga wagen om wiet olie te maken, voor de eerste keer :)

en we zien wel of het gaat lukken of niet :)

 

kben die medicatie zo beu als koude pap en het werkt niet gelijk het moet

 

heb nog een mix in de diepvries liggen alles door elkaar wel 10 soortjes denk ik :lol: om te testen en lukt het me ga ik het nog eens proberen met een kush

 

heb gelezen dat je het gewoon kan verdunnen met olijf olie ook en zou het met dit willen doen ook omdat ik die hennep niet heb en hier in BE wrs niet zal aangeraken

 

wie niet probeert zal het niet weten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) :)

 

Je bent hier te gast in het medicinale deel van het forum Gobru.

Ik heb mezelf bewezen dat olie medicinaal, oraal gebruikt, veel effectiever is.

 

Dus vanuit dat oogpunt mijn vriend. :)

 

Ik heb net een dikke Trainwreck gerookt. Maak je geen zorgen! :lol:

(kon t niet laten)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je bent hier te gast in het medicinale deel van het forum Gobru.

 

Laat bij mij nu het roken een goed medicijn zijn :lol: dus...

 

als je goed spoelt na een joint dan gaat het wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...