Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wernard Bruining

Zelf medicinale wiet olie maken

Recommended Posts

Kan iemand mij nog wat advies geven ice-o-lator- ethanol ratio?

 

ongeperste ice is makkelijkste verwerken en laat ik nu net volgende week weer genoeg afval en nep s5 hebben om de Bubbleator te laten draaien.

ben wel weer toe aan het "met de voeten op aarde gevoel" wat ik van olie altijd krijg, jammer dat het zelf maken er afgelopen jaar amper in zat, kon dat wel goed merken aan mijn persoontje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_13329_27584.jpg

 

Nog 36 uur, dan gaan we zeven :) en verdampen van de alcohol, op kamertemperatuur.

 

Fijne zaterdag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeg toe zolang het oplost zou ik zeggen! Alcohol kan best veel oplossen, het wordt uiteindelijk stroperig uiteraard en kun je het niet meer filteren. Hoe geconcentreerder je oplossing, hoe meer je verliest tijdens het filteren.

 

Ik zou niet zo lang laten weken persoonlijk, dat geeft een hele groene olie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Whazzup, dus kan het beter nu filteren, heb de helft al gedaan....

 

gallery_6979_13329_32032.jpg

 

gallery_6979_13329_51958.jpg

 

Nu geduld dus. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wernard Bruining @ Wdro

Rol een dikke toeter en ga er even voor zitten

 

 

vanaf +- 25e minuut word het echt interessant voor de olie gebruikers onder ons

Wijze man met een hele mooie kijk op Cannabis als je het mij vraagt. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spliff, inderdaad is Wernard een man die kennis van zaken heeft :)

 

De eerste run was klaar, nu staat de rest de verdampen

 

gallery_6979_9442_31351.jpg

 

gallery_6979_9442_50420.jpg

 

gallery_6979_9442_19960.jpg

 

gallery_6979_13329_32255.jpg

 

En nu een kwestie van geduld...

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_9442_71776.jpg

De alchohol is nog aan het verdampen

gallery_6979_9442_29929.jpg

Vandaag is er weer stuk meer verdampt

gallery_6979_9442_24948.jpg

De olie is deze keer echt groen, in plaats van bruin.

gallery_6979_9442_19119.jpg

 

Nu moet ik zeggen dat ik uiteraard al getest heb, merk weinig verschil tussen de smaak en effect van groene of bruine olie.

 

Whazzup kan je me misschien zeggen of dit beter of slechter is.....Of Wernard, of Weetje....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geprobeerd om vrij heldere olie te krijgen met een alcoholextractie door maar heel kort te schudden(denk ca. 30 sec.),maar is me nog niet gelukt.

Waarschijnlijk omdat ik teveel 'voorbewerk'(dwz ik gooi alles eerst door een zeef) en daardoor veel fijnere deeltjes plantmateriaal buiten de trichomen meekrijg.

Dus toch vrij donker en qua smaak/uitwerking heb ik,misschien wel vnl daardoor,weinig verschil gemerkt met eerdere extracties met veel langere wachttijden.

Ik vind de smaak wel lekker eigenlijk en hoewel ik misschien nog weleens een echt heldere AHO-olie wil maken puur voor het gedaan hebben,maak ik me er op het moment eigenlijk niet zo'n zorgen over. :P

med_gallery_12078_5609_4413597.jpg

Foto is minuten oud ten tijde van plaatsing. :yummy:

med_gallery_12078_5609_1404289.jpg

Om het ietsjes sneller te laten verdampen staat het bij mij op een ge-McGyvert koffiezetwarmhoudplaatje met een zeef erboven tegen rondvliegende deeltjes en een box-ventilator voluit aan,dan nog duurt het ook hier wel minimaal 48/72 uur(gezien de 'configuratie' van het verwarmsysteem,zet ik die altijd maar even uit als ik de deur uitga ;) ).

gallery_12078_5609_2658665.jpg

Dit heb ik ook echt maar heel kort geschud,ben stiekem toch benieuwd of het helderder word dan de vorige. :D

Succes met jouw zwarte goud Blowsterke,i love mine! :D

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blowsterke-

tja, wat het beste werkt, dat mag jij beoordelen, hehe

maar je kunt het een feit noemen dat er meer plant/chlorofyl in de olie zit als die groen/bruin is.

 

Als je schone "koudgetrokken" olie trekt van wiet is de kleur eigenlijk altijd honinggeel, zoals de pure kristal is.

en oude wiet geefrt oranje tot rode olie

buitenlandse stuff geeft rood tot zwarte olie

 

Hoe maak ik koudgetrokken olie?

neem een fles, en haal de bodem eraf.(kunstje op zich)

Liefst een fles die smal is, maar wel een grotere opening heeft.

 

Op de dop opening bind je een zeef(panty oid)

Maar een stukje 120 micron is natuurlijk mooier :yummy:

Je alcohol en je materiaal is koud,

-10/-15

 

Doordat het materiaal gestapeld ligt, werkt de onderkant materiaal dus ook als filter voor de bovenkant van het materiaal.

Je vult de huls dus onder met wat grover materiaal, en bovenop leg je het meer vergruisde materiaal.

Nu schenk je de alcohol zo snel mogelijk door de huls, dat zal 5 a 10 minuten in beslag nemen,

 

Bij het opvangen kun je 2 of 3 bakjes gebruiken, zodat je de eerste olie apart houd,

het mag duidelijk zijn dat de laatste olie al meer plant in zich heeft.

 

Daarna kun je dit proces herhalen met warme alcohol

of spoelen op kamertemperatuur, zoals hierboven is beschreven.

Maar doe dit wel zo snel mogelijk na de koude run,

je materiaal wordt ondertussen immers opgeweekt door het restant koude alcohol.

Op deze manier lukt het om goudgele honingolie te maken,

soms gelijk aan butaanolie, qua schoonheid.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel erg bedankt voor de uitleg Weetje, volgende keer ga ik een keer de koude manier proberen.

 

gallery_6979_9442_49689.jpg

 

gallery_6979_9442_18638.jpg

 

 

gallery_6979_9442_27633.jpg

 

gallery_6979_9442_17840.jpg

 

Jointjes voorbereiden

 

gallery_6979_9442_75741.jpg

 

gallery_6979_9442_61110.jpg

 

Uiteindelijk is die goudgeel geworden...

 

gallery_6979_9442_33402.jpg

 

gallery_6979_9442_18593.jpg

 

En t effect is amazing ;)

 

Wordt momenteel getest door Fruts, hij beoordeeld later vandaag. :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kreeg vandaag dus twee van deze mee om te testen :D

med_gallery_16184_8659_1964.jpg

 

Smaak en uitwerking zijn gewoon toppie :yummy:.

Werkt heerlijk verdovend, stoned van je kruin tot in je grote teen :P .

Fijn om eventjes geen pijn meer te hebben :D

 

Mijn complimenten :)

Gr. Frutske ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amber maar toch warm getrokken door kort te filteren.

gallery_7512_11569_958029.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

izza looking nice he

Goudkoorts? Maak wat olie! :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die manier van weetje gebruik ik ook , thanx voor de tips

 

Ik vind de olie heerlijk!

 

Dit is een mooie gele van een korte 8 minuten pull op -24 graden

 

gallery_19024_7390_1502461.jpg

 

Gisteravond weer olie gemaakt , ongeveer 35 gram goede pp knipafval en kleine topjes gebruikt (pp geeft mij een highe olie die goed overdag te druppelen is)

In twee whiskey glazen gedaan en alcohol uit de vriezer op -24 erover gegoten , net een halve cm boven de wiet gestopt en dit 10 minuten laten staan. Daarna door een zeefje met koffiefilter gegoten en dit opgevangen in een icethee glas , de gruis en wat er in en op het koffiefilter lag +het filter zelf heb ik bovenop een stuk schoon doek gegooid en dit boven een kommetje met de hand goed uitgeperst en gewrongen zonder dat er enig plantmateriaal in het eindproduct terecht kwam natuurlijk , dit is mijn tweede kwaliteit olie en die bevat meer plant zoals weetje al tikt meer plant en ziet wat groener.

 

Daarna een paar uur bain-marie op het fornuis en de alcohol is verdampt

 

Resultaat ongeveer 1.5 gram 2e pull en 2.2 gram 1e pull olie

 

De eerst pull ligt nog uit te dampen , de tweede heb ik gemengd met hennepolie

 

gallery_19024_7390_535010.jpg

 

gallery_19024_7390_170429.jpg

 

gallery_19024_7390_1082657.jpg

 

Ik heb op 1.5 gram olie 9 gram (ongeveer 9 ml) hennepolie gemixt , zo heb ik een mix met ongeveer 15-18% thc

 

gallery_19024_7390_397243.jpg

 

gallery_19024_7390_337275.jpg

 

M'n meeneemflesjes voor onderweg , wel probeer ik ze zoveel mogelijk in de koelkast te bewaren

 

gallery_19024_7390_964206.jpg

 

Ik heb het olie maken weer helemaal ontdekt , zal het de komende tijd eens flink mee gaan verbeteren/aanpassen voor mezelf

Ook heb ik wat alcohol koop tips voor mensen die naar Italië gaan , even de foto's opzoeken :lol:

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen,

 

Op de een of andere manier werkt het wietforum niet altijd foutloos.

Ik krijg tijden geen onderwerp reactie notificatie behalve dan vandaag.

Als ik ga kijken ben ik verrast te zien wat er allemaal nu weer gebeurd is.

 

Dames en Heren mijn complimenten!

Jullie verheffen het olie maken ambacht tot een hogere kunstvorm!

Wat een kwaliteit spat van het scherm af.

 

Ziet er allemaal schitterend en vooral lekker uit al rook ik dan geen tabak en dus ook geen olie.

 

Heel mooi allemaal!

 

Groene groet,

 

Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de complimenten aan een ieder :lol:

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel gr wiet is er ongeveer nodig om zo'n bruin apothekersflesje vol te krijgen met olie?

Ben nl redelijk wanhopig ivm zenuwpijn.

Ik heb een vriend uit NL gevraagd om wiet voor me te regelen zodat ik olie kan maken, ik weet alleen niet hoeveel.

Als het ergens al staat sorry, ben zwaar suf v/d pillen, dus ik kan er overheen gekeken hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

In een flesje van 10 cc zit 2 gram pure olie en 8 gram olijfolie.

Voor 2 gram pure olie heb je 15-20 gram wiet nodig afhankelijk of het toppen zijn of bladafval.

Bedenk wel dat als je weinig maakt je relatief veel verlies hebt. Er blijft altijd wat zitten aan de lepel, binnenkant van het potje of glas etc. etc.

 

Maak je 10 gram olie dan is dat verlies hetzelfde maar in verhouding dus minder.

 

Groene groet,

 

Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de week zag ik in Weed Wars dat iemand een flesje tinctuur meekreeg.

 

Tintuur was gemaakt met plantaardige glycerine en dat is vrij verkrijgbaar en ook nog eens biologisch :)

 

Glycerine is een heldere, kleurloze, geurloze, in water oplosbare vloeistof. Het wordt ook wel gebruikt als verdikkingsmiddel en oplosmiddel. Veel stoffen lossen namelijk beter op in glycerine dan in water. Verder heeft glycerine ook preserverende eigenschappen en bacteriostatische werking (bij hogere concentraties).

 

Vond er op HighTimes site een artikel over en aangezien ik een flinke partij "troep" heb binnenkort (watercuren ivm toprot gehad) en geen liters alcohol tot beschikking wil ik hiermee een poging gaan wagen (1st op kleine schaal natuurlijk).

 

Glycerine was volgens mij al een keer voorbij gekomen in dit topic maar zou ongeschikt zijn of niet werken oid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is heel interessant Lost Child!

 

De mensheid in de toekomst gaat heel veel te maken krijgen met huidkanker en de medische wereld heeft daarvoor alleen hele heftige zalfjes, die niet altijd even goed werken.

Het is vaak gewoon chemo wat heftige gevolgen geeft.

 

Dus zalfjes die wel resultaat geven zijn interessant.

We hebben al ervaring dat wietolie werkt tegen huidkanker maar dat is een kwestie van er puur opsmeren en ik denk dat een zalf nog beter werkt omdat deze in de huid trekt.

 

Groene groet,

 

Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Kijk eens naar DMSO (dimethylsulfoxide) Wiki

Dit is een stof met bijzondere eigenschappen, waaronder de mogelijkheid om bepaalde stoffen in levende cellen te brengen.

De stof is een natuurproduct zonder op zich schadelijk te zijn voor mens en dier. Lichte bijwerking is dat je er een knoflooksmaak van in de mond kan krijgen. Of de stof mogelijk zelf al geneeskrachtig is staat ter discussie, zoek maar eens op het internet, maar dat deze al jaren als carrier wordt gebruik is een feit. In praktijk wordt het ook wel gebruikt om zwellingen bij springpaarden te doen verminderen.

Mogelijk een intressant natuurlijk stofje net als asprine, cannabinoiden en nog enkele anderen. Jammer genoeg is het voor de industrie niet intressant dit verder te onderzoeken, omdat er geen patenten op te vestigen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Wernard,

 

Zelf gebruik ik het niet maar vaseline zalf werkt ook goed hoor ik van iemand voor wie ik eens een pot heb gemaakt.

Pijn en zwelling in de armen werd er veel beter van en (zijn dames) : goed voor het huidje hoor, kan me Oil of Olaz wel wegdoen.

 

Ik doelde eerder op orale inname dmv druppels zoals we met de olie doen, dat is wat ik zondag zag op tv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Kijk eens naar DMSO (dimethylsulfoxide) Wiki

Dit is een stof met bijzondere eigenschappen, waaronder de mogelijkheid om bepaalde stoffen in levende cellen te brengen.

De stof is een natuurproduct zonder op zich schadelijk te zijn voor mens en dier. Lichte bijwerking is dat je er een knoflooksmaak van in de mond kan krijgen. Of de stof mogelijk zelf al geneeskrachtig is staat ter discussie, zoek maar eens op het internet, maar dat deze al jaren als carrier wordt gebruik is een feit. In praktijk wordt het ook wel gebruikt om zwellingen bij springpaarden te doen verminderen.

Mogelijk een intressant natuurlijk stofje net als asprine, cannabinoiden en nog enkele anderen. Jammer genoeg is het voor de industrie niet intressant dit verder te onderzoeken, omdat er geen patenten op te vestigen zijn.

 

Geen patent op Aspirine?! Dat was Bayer's primeur toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsz je hebt gelijk, Bayer had kennelijk wel een patent waarin Acetylsalicylicacid werd gebruikt.

wiki

Hoe dat patent in elkaar zit ga ik nu even niet uit zoeken, maar ik vermoed dat ze of het proces om dit te maken via chemische weg ipv het uit wilgenbast te halen en/of het gebruik van de werkzame stof voor de geneeskunde hebben kunnen patenteren.

Voor zover je dat nu nog zou willen proberen voor cannabinoniden, is de kans heel klein dat dit lukt. Het patent van Bayer moet overigens nu verlopen zijn, dus is iedereen vrij om te doen wat men wil met asprine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...